表紙:民間航空機旅客内装の世界市場:成長機会
市場調査レポート
商品コード
1076717

民間航空機旅客内装の世界市場:成長機会

Global Commercial Aircraft Interiors Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 87 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.11円
民間航空機旅客内装の世界市場:成長機会
出版日: 2022年04月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

航空機納入に関する調査によると、2032年までに貸主および航空会社に引き渡される航空機の総数は、22,000機以上となることが予想されます。ラインフィット市場の年間実績は、その年に納入された航空機の数が大きく反映します。これは、市場全体の58.3%を占める最も貢献度の高い収入源であり、同様にシーティング分野も市場全体のほぼ56.2%に寄与しています。

当レポートでは、世界の民間航空機旅客内装市場について調査分析し、戦略的必須要件、成長機会分析、座席・ラバトリー・ギャレー・その他の機器セグメント別成長機会分析、持続可能性等に関する情報を提供しています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になるのはなぜか?
  • 戦略的必須要件 8(TM)
  • 民間航空機旅客内装産業に対する上位3つの戦略的必須要件の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine (TM)を促進

成長機会分析

  • 分析の範囲
  • セグメンテーション
  • 市場構造
  • 主要な競合他社
  • 主要な成長指標
  • 成長の促進要因
  • 成長の促進要因分析
  • 成長の抑制要因
  • 成長の抑制要因分析
  • 予測の前提条件
  • 航空機納入予測
  • 航空機納入予測:プラットフォームタイプ別
  • 航空機納入予測分析
  • 収益予測
  • 収益予測:収益ストリーム別
  • 収益予測:セグメント別
  • 収益予測分析
  • 収益予測:収益ストリーム分析別
  • 収益予測:セグメント分析別
  • 競合環境
  • 収益シェア
  • 収益シェア分析

成長機会分析-座席セグメント

  • 主要な成長指標
  • 収益予測
  • 収益予測:収益ストリーム別
  • 座席セグメント予測:収益ストリーム分析別

成長機会分析-ラバトリーセグメント

  • 主要な成長指標
  • 収益予測
  • 収益予測:収益ストリーム別
  • ラバトリーセグメント予測:収益ストリーム分析

成長機会分析-ギャレーセグメント

  • 主要な成長指標
  • 収益予測
  • 収益予測:収益ストリーム別
  • ギャレーセグメント予測:収益ストリーム分析

成長機会分析-その他の機器セグメント

  • 主要な成長指標
  • 収益予測
  • 収益予測:収益ストリーム別
  • OEセグメント予測:収益ストリーム分析

持続可能性

  • CO2排出量削減におけるインテリア市場の利害関係者の役割
  • CO2排出量:座席クラス別
  • 利害関係者の持続可能性アベニュー-OEMとサプライヤー
  • 利害関係者の持続可能性アベニュー-航空機オペレーターと航空企業

航空機キャビン

  • 航空機内装に使用される可能性のある新しい軽量材料
  • 座席の革新-乗客の快適さ
  • ラバトリーのための革新
  • ギャレーのための革新
  • キャビンの空気品質監視および浄化システム
  • キャビンの照明システム
  • 今後の展望

成長機会ユニバース-民間航空機キャビンインテリア

  • 成長機会1:キャビンに耐久性のある軽量の材料を組み込むための積層造形(溶融フィラメント製造プロセス)
  • 成長機会2:乗客体験を改善し、乗務員の作業負荷を軽減するためのIoTアプリケーションとコンセプトの実装
  • 成長機会3:ビジネスの成長、新製品開発、および迅速な統合のための有望な新興企業のM&A
  • 成長機会4:顧客の魅力と安全性の保証を高めるための新しいキャビンクリーニングと衛生維持ソリューションの実装と促進
  • 付録-インテリア市場に関与する追加企業のリスト

次のステップ

目次
Product Code: PCCD-57

Focus on Sustainability and New Technologies Power Innovation Culture

This study analyses the global commercial aircraft cabin interiors market for the period 2021 to 2032, including the impact of the COVID-19 pandemic on market dynamics. The market forecasts are divided between revenue streams (linefit, retrofit, and aftermarket) and segments (seating, lavatory, galley, and other equipment) to provide insightful dimensions about how each factor contributes to total market revenue. Research on aircraft deliveries indicates that by 2032, the total number of aircraft delivered to lessors and airlines will total more than 22,000 units.

Linefit market performance per year largely reflects the aircraft deliveries completed within that year. This is the highest contributing revenue stream at 58.3% of the total market; similarly, the seating segment contributes almost 56.2% of the total market. Both industry and stakeholder sustainability are important focus areas in this report.

Commercial aircraft cabins have seen major innovations, especially focused on controlling the spread of COVID-19 within the shared aircraft interior. While the focus of innovations has largely been on this safety aspect, the industry's long-term sustainability goals and its multiple stakeholders (e.g., OEMs, suppliers, and aircraft operators [airlines and lessors]) are also considered when discussing innovations. The key technological growth opportunities seen for this market are discussed, such as a new method of additive manufacturing and the use Internet of Things (IoT) devices in the cabin. Industry trends including market consolidation are covered with a focus on growth perspective.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Commercial Aircraft Interiors Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Market Structure
  • Key Competitors
  • Key Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Driver Analysis (continued)
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Growth Restraint Analysis (continued)
  • Forecast Assumptions
  • Aircraft Deliveries Forecast
  • Aircraft Deliveries Forecast by Platform Type
  • Aircraft Deliveries Forecast Analysis
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Revenue Stream
  • Revenue Forecast by Segment
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Revenue Stream Analysis
  • Revenue Forecast by Segments Analysis
  • Competitive Environment
  • Revenue Share
  • Revenue Share Analysis

Growth Opportunity Analysis-Seating Segment

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Revenue Stream
  • Seating Segment Forecast by Revenue Stream Analysis

Growth Opportunity Analysis-Lavatory Segment

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Revenue Stream
  • Lavatory Segment Forecast by Revenue Stream Analysis

Growth Opportunity Analysis-Galley Segment

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Revenue Stream
  • Galley Segment Forecast by Revenue Stream Analysis

Growth Opportunity Analysis-Other Equipment Segment

  • Key Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Revenue Stream
  • OE Segment Forecast by Revenue Stream Analysis

Sustainability

  • The Role of Interiors Market Stakeholders in Reducing CO2 Emissions
  • CO2 Emissions by Seating Class
  • Stakeholder Sustainability Avenues-OEMs and Suppliers
  • Stakeholder Sustainability Avenues-Aircraft Operators and Airlines

Aircraft Cabin

  • New Lightweight Materials with Potential Uses in Aircraft Interiors
  • Innovations in Seating-Passenger Comfort
  • Innovations in Seating-Passenger Comfort (continued)
  • Innovations for Lavatories
  • Innovations for the Galley
  • Air Quality Monitoring and Purification Systems for the Cabin
  • Lighting Systems for the Cabin
  • Future Outlook

Growth Opportunity Universe-Commercial Aircraft Cabin Interiors

  • Growth Opportunity 1: Additive Manufacturing (Fused Filament Fabrication Process) for Incorporating Durable and Lighter Materials in the Cabin
  • Growth Opportunity 1: Additive Manufacturing (Fused Filament Fabrication Process) for Incorporating Durable and Lighter Materials in the Cabin (continued)
  • Growth Opportunity 2: Implementing IoT Applications and Concepts to Improve Passenger Experience and Reduce Crew Workload
  • Growth Opportunity 2: Implementing IoT Applications and Concepts to Improve Passenger Experience and Reduce Crew Workload (continued)
  • Growth Opportunity 3: M&As of Promising Start-ups for Business Growth, New Product Development, and Faster Integration
  • Growth Opportunity 3: M&As of Promising Start-ups for Business Growth, New Product Development, and Faster Integration (continued)
  • Growth Opportunity 4: Implementation and Promotion of Novel Cabin Cleaning and Hygiene Maintenance Solutions for Increasing Customer Attraction and Safety Assurance
  • Growth Opportunity 4: Implementation and Promotion of Novel Cabin Cleaning and Hygiene Maintenance Solutions for Increasing Customer Attraction and Safety Assurance (continued)
  • Appendix-List of Additional Companies Involved in Interiors Market*

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer