表紙:ストリーミングビデオのQoE (体感品質) に対する顧客の視点
市場調査レポート
商品コード
1069982

ストリーミングビデオのQoE (体感品質) に対する顧客の視点

Customer Perspectives on QoE (Quality of Experience) for Streaming Video

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 26 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ストリーミングビデオのQoE (体感品質) に対する顧客の視点
出版日: 2022年03月25日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

QoE (体感品質) はストリーミング企業にとって競合上の重要な差別化要因となっています。

当レポートでは、放送局、パブリッシャー、OTTサービスのQoE責任者を対象に、プラットフォームのマネタイズ戦略におけるQoEの重要性についての認識を調査し、その結果をまとめています。

目次

調査目的・調査手法

主な調査結果

  • 主な調査結果
  • あなたの産業は?
  • ビデオ品質測定のためにエンドユーザーQoEアナリティクスソリューションを使用していますか?そうである場合、複数のCDNの一部としてそのソリューションからの入力を使用していますか?
  • 顧客はQoE関連の問題を経験していますか?もしそうなら、その時どのような行動をとっていますか?
  • 配信に関する問題は、どの程度、どれくらいの頻度でビジネスに悪影響を及ぼすと考えますか?
  • エンドユーザーエクスペリエンスに最も影響を与えるものは何ですか?(該当するものをすべて選択)
  • 配信インフラで必要なリアルタイムパフォーマンスモニタリングおよび管理の速度はどれくらいですか?
  • サードパーティCDNを使用している場合、QoEに影響を与えるパフォーマンスの問題が通知されるまでにどれくらいの時間がかかりますか?
  • インフラおよびビューアーパフォーマンスを1~3秒以内に管理および監視できることはどれほど重要ですか?
  • 最も重要なリアルタイムパラメーターはどれですか? (3つ選択)
  • 例えば、プラットフォーム全体、または特定市場やネットワークのトラフィック低減のため、ストリーム/ビットレートをシェーピングしますか?
  • プラットフォームを強化するために、どのコンテンツ保護手段が最も価値があると考えますか?
  • プラットフォームを強化するために、どのような収益保証手段が最も価値があると思いますか?

付録

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperative 8 (TM)
  • 上位3つの戦略的必須要件の市場への影響
  • Growth Pipeline Engine (TM) を推進する成長機会
  • 図表リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K62C-70

QoE Has Become a Key Competitive Differentiator for Streaming Companies

The primary goals of this research are to highlight how important video quality is to broadcasters, publishers, and OTT platforms with regards to their monetization strategy. It also showcases how QoE (quality of experience) can have a positive or negative impact to their business and how easily it can be measured.

With video delivery having improved so much over the past few years, QoE measurement now has to take place on a very granular and detailed level. This causes internal challenges for companies that are working on best practices to do so across multiple CDNs. As video streaming usage continues to grow at higher qualities, such as 1080p with HDR and 4K, content owners will need to offer better video quality across all devices, including mobile and live sports events.

Survey respondents came from those responsible for the video experience at broadcast, publishing, and OTT services for live and on-demand content. It also included those responsible for building out video delivery services, including those involved with caching, content distribution, and network build-out.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology

Key Findings

  • Key Findings
  • What Is Your Primary Vertical?
  • Are You Using Any Kind of End User QoE Analytics Solution to Measure Video Quality, and, If So, Are You Using Input from that Solution as Part of Your Multi CDN Selection?
  • Does Your Customer Experience QoE-related Issues, and, If So, What Do They Do When That Happens?
  • To What Extent and How Often Do You Experience that Problems with Delivery Impacts Your Business in a Negative Way?
  • In Your View, What Affects the End-user Experience Most? (Select All that Apply)
  • What Speed of Real-time Performance Monitoring and Management in Your Distribution Infrastructure is Required?
  • If Using Third-party CDNs, How Long Does it Take for them to Notify You of a Performance Problem Impacting Your QoE?
  • How Important Would it be to be Able to Manage and Monitor Your Infrastructure and Viewer Performance within 1-3 Seconds?
  • Which 3 Real-time Parameters would be the Most Important to You? (Select Three)
  • Do You Shape Streams/Bitrates in Order to, for Example, Reduce Traffic on the Entire Platform or in Selected Markets or Networks?
  • Which Content Protection Means would be the Most Valuable to Enhance your Platform With?
  • Which Revenue Assurance Means would be the Most Valuable to Enhance your Platform With?

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Strategic Imperative 8™ for the CDN QoE Market
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer