表紙:米国の自動車技術者による自動車用工具の選択:2021年
市場調査レポート
商品コード
1176375

米国の自動車技術者による自動車用工具の選択:2021年

United States Automotive Technicians' Choice Survey, 2021

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 78 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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米国の自動車技術者による自動車用工具の選択:2021年
出版日: 2022年12月01日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

当レポートでは、米国の自動車用工具市場について調査分析し、独立系の自動車アフターマーケット車両サービス技術者による工具の選択について、電話インタビューの結果に基づき、体系的な情報を提供しています。

目次

調査目的と調査手法

成長環境

  • 主な調査結果:2021年
  • 自動工具購入料金
  • 購入の意思決定プロセスで最も影響力のある要因
  • 主要ブランド vs 主要な対抗ブランド:製品カテゴリ間の所有権ギャップの概要
  • 最も普及している購入チャネルの傾向:モバイルツールディストリビューター
  • 自動工具購入チャネルの動向

電動工具(パワーツール)

  • 自動工具選択の促進要因のマトリックスガイド
  • 電動工具選択の促進要因
  • 主な洞察:電動工具選択の促進要因
  • 電動工具の購入:2020年
  • 電動工具の市場実績指数
  • 上位ブランドのシェアの推移:電動工具
  • ブランド評価ギャップ:電動工具
  • ワードクラウドの解釈:最も一般的に言われていること
  • ワードクラウド:電動工具
  • 流通チャネルの推移:電動工具

手動工具(ハンドツール)

  • 手動工具選択の促進要因
  • 主な洞察:手動工具選択の促進要因
  • ハンドツールの購入:2020年
  • 手動工具の市場実績指数
  • 上位ブランドのシェアの推移:手動工具
  • ブランド評価ギャップ:手動工具
  • ワードクラウド:手動工具
  • 流通チャネルの推移:手動工具

ハンドヘルド型診断工具

  • ハンドヘルド型診断工具選択の促進要因
  • 主な洞察:ハンドヘルド型診断工具選択の促進要因
  • ハンドヘルド型診断工具の購入数:2020年
  • ハンドヘルド型診断工具の市場実績指数
  • 上位ブランドのシェアの推移:ハンドヘルド型診断工具
  • ブランド評価ギャップ:ハンドヘルド型診断工具
  • ワードクラウド:ハンドヘルド型診断工具
  • 流通チャネルの推移:ハンドヘルド型診断工具

空圧・空気式工具

  • 空圧・空気式工具選択の促進要因
  • 主な洞察:空圧・空気式工具選択の促進要因
  • 空圧・空気式工具の購入数:2020年
  • 空圧・空気式工具の市場実績指標
  • 上位ブランドのシェアの推移:空圧・空気式工具
  • ブランド評価ギャップ:空圧・空気式工具
  • ワードクラウド:空圧・空気式工具
  • 流通チャネルの推移:空圧・空気式工具

工具保管用品

  • 工具保管用品選択の促進要因
  • 主な洞察:工具保管用品選択の促進要因
  • 工具保管用品の購入:2020年
  • 工具保管用品の市場実績指数
  • 上位ブランドのシェアの推移:工具保管用品
  • ブランド評価ギャップ:工具保管用品
  • ワードクラウド:工具保管用品
  • 流通チャネルの推移:工具保管用品

プロファイル

  • 店舗と技術者のプロファイル
  • 自動工具の購入決定プロセス
  • 自動車整備工場の役割

付録

目次
Product Code: K86E-41

Competitive Intensity to Become the Second-most Preferred Auto Tool Brand is Expected to Increase as Snap-on Remains the Segment Leader

The study covers the following key tool categories:

  • Power tool
  • Hand tool
  • Handheld diagnostic tool
  • Pneumatic or air tool

Qualitative areas covered as part of this research include the following:

  • Quality: Relates to original equipment (OE) fit, form, and function; the closer something matches the original part, the higher the perceived quality
  • Reliability: Relates to service life; a reliable product is one that is less susceptible to premature failure and has comparatively low warranty claims
  • Innovation: Relates to new ideas or products and continual improvements

In addition to the above trends, tool purchase rate, purchase decision factors, dominant brand, key challengers (brands), strategic drivers, performance index, brand ownership trends, and brand reputation gap have also been covered in this research deliverable.

Research Scope:

This study covers the survey of the independent automotive aftermarket vehicle service technicians' choice of tools. The survey was conducted using a computer-assisted telephone interview methodology in 2021. In total, 414 automotive technicians were surveyed for this research. To qualify as a respondent, an automotive technician had to be working at least 32 hours per week and physically working on vehicles on at least a weekly basis. Respondents represent automotive repair shops throughout the United States. Shop types include new-vehicle dealership service departments, franchised auto repair shops, and independent auto repair shops. Frost & Sullivan has been tracking the automotive repair tool industry through automotive technicians since 2008. When applicable, this research compares data trending as far back as 2008.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Methodology
  • Respondent Profile-Automotive Technician Profile: Shop Type and Region

Growth Environment

  • Key 2021 Survey Findings
  • Auto Tool Purchase Rates
  • Most Influential Factors in the Purchase Decision-making Process
  • Dominant Brand vs. Key Challengers-Summary of the Ownership Gap across Product Categories
  • Most Prevalent Purchase Channel Trends-Mobile Tool Distributor
  • Auto Tool Purchase Channel Trends

Power Tools

  • A Matrix Guide to Auto Tool Selection Drivers
  • Power Tool Selection Drivers
  • Key Insights-Power Tool Selection Drivers
  • 2020 Power Tool Purchases
  • Power Tool Market Performance Index
  • Top Brand Share Ownership over Time-Power Tools
  • Brand Reputation Gap-Power Tools
  • Interpreting Word Clouds-What is Most Commonly Said
  • Word Cloud-Power Tools
  • Distribution Channels over Time-Power Tools

Hand Tools

  • Hand Tool Selection Drivers
  • Key Insights-Hand Tool Selection Drivers
  • 2020 Hand Tool Purchases
  • Hand Tool Market Performance Index
  • Top Brand Share Ownership over Time-Hand Tools
  • Brand Reputation Gap-Hand Tools
  • Word Cloud-Hand Tools
  • Distribution Channels over Time-Hand Tools

Handheld Diagnostic Tools

  • Handheld Diagnostic Tool Selection Drivers
  • Key Insights-Handheld Diagnostic Tool Selection Drivers
  • 2020 Handheld Diagnostic Tool Purchases
  • Handheld Diagnostic Tool Market Performance Index
  • Top Brand Share Ownership over Time-Handheld Diagnostic Tools
  • Brand Reputation Gap-Handheld Diagnostic Tools
  • Word Cloud-Handheld Diagnostic Tools
  • Distribution Channels over Time-Handheld Diagnostic Tools

Pneumatic/Air Tools

  • Pneumatic/Air Tool Selection Drivers
  • Key Insights-Pneumatic/Air Tool Selection Drivers
  • 2020 Pneumatic/Air Tools Purchases
  • Pneumatic/Air Tool Market Performance Index
  • Top Brand Share Ownership over Time-Pneumatic/Air Tools
  • Brand Reputation Gap-Pneumatic/Air Tools
  • Word Cloud-Pneumatic/Air Tools
  • Distribution Channels over Time-Pneumatic/Air Tools

Tool Storage Devices

  • Tool Storage Device Selection Drivers
  • Key Insights-Tool Storage Device Selection Drivers
  • 2020 Purchases of Tool Storage Devices
  • Tool Storage Device Market Performance Index
  • Top Brand Share Ownership over Time-Tool Storage Devices
  • Brand Reputation Gap-Tool Storage Devices
  • Word Cloud-Tool Storage Devices
  • Distribution Channels over Time-Tool Storage Devices

Profile

  • Shop and Technician Profiles
  • Shop and Technician Profiles (continued)
  • Purchase Decision Process by Auto Tool
  • Role by Automotive Garage

Appendix

  • Study Definitions
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • Legal Disclaimer