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市場調査レポート
商品コード
1804076

インドの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in India


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.47円
インドの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年08月29日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドの美容とパーソナルケアは、カテゴリーと消費者セグメントを横断する一連の相互関連テーマによって定義されます。プレミアム化は2024年の最も強い動向の一つであり、これはスキンケア、フレグランス、カラーコスメに反映され、消費者はより高い体験にお金を払う意欲を示しました。これは、オフラインの近代的小売チャネルとオンライン・プラットフォームの両方を通じて、国際的なプレステージブランドへのアクセスが広がったことによって可能になっています。

Euromonitor Internationalのインドの美容とパーソナルケアに関する調査レポートは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供します。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー・子供用製品、バス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア,オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア。

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • 美容とパーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2024年の美容とパーソナルケア:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の開発
  • 美容とパーソナルケアの次なる展開

市場データ

免責事項

情報源

インドのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • マスビューティーとパーソナルケアは引き続き力強い成長を遂げている
  • 老舗の巨大企業が機敏な課題者に直面し、競合が激化している
  • 農村部と準都市部の消費者が中核需要を牽引

展望と機会

  • 価値主導の課題者として台頭するプライベートブランド
  • 小規模市場における美容製品のマス浸透を加速するデジタル小売モデル
  • 次世代の量産品を形作る多様なメリットをもたらすイノベーション

カテゴリーデータ

インドのプレミアムビューティー・パーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 富裕層の増大と高まる願望により、プレミアムセグメントが活況を呈している
  • グローバルブランドと国内プレミアムブランドの存在感が拡大し、競合情勢が多様化
  • メディアとeコマースはアクセスを拡大し、高級美容の選択肢を形作る

展望と機会

  • プレミアムカラーコスメが成長の鍵となる
  • 皮膚の健康が優先されるようになり、皮膚化粧品の普及が進む
  • グローバル企業は、現地での関連性を高めるためにインド化に注力する

カテゴリーデータ

インドのベビー・子供向け製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • D2C販売の増加と衛生意識の高まりが2024年の成長を牽引
  • 参入企業がさまざまな顧客層をターゲットにするため、競合はより細分化される
  • デジタルプラットフォームとキュレーションプラットフォームは、ニッチなプレミアム製品へのアクセスを向上させる

展望と機会

  • 親が天然成分配合を求めるにつれプレミアム化が加速
  • 機能性と健康に関係した製品がパーソナルケアとウェルネスの境界線を曖昧にする
  • イノベーションによりカテゴリーの魅力が広がり、新米の親の間での採用が促進されると期待される

カテゴリーデータ

インドのお風呂とシャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 固形石鹸が売上の大部分を占めているが、ボディウォッシュ/シャワージェルとインティメイトウォッシュが成長の勢いを牽引
  • Unileverは、マスとプレミアムセグメントにわたる革新によりトップの座を維持している
  • オフラインは規模ではリードしているが、最もダイナミックな成長を見せているのはeコマース

展望と機会

  • 消費者は入浴・シャワー用品にターゲットを絞ったスキンケア効果を求める
  • 日常的な香水習慣が進化するにつれ、香りを主眼とした製品の人気が高まっている
  • スキンケアを第一とするブランドはイノベーションの基準を高めている

カテゴリーデータ

インドのカラーコスメティクス

主なデータ結果

2024年の発展

  • リップ製品が牽引するカラーコスメが好調
  • 消費者の要求が高まるにつれて競合が激化する
  • 消費者のニーズに合わせて進化し適応する流通情勢

展望と機会

  • 美容専門家がプライベートブランドラインに投資予定
  • セレブやクリエイター主導のブランドは成功するためにもっと努力する必要があるかもしれない
  • イノベーションは、ローカルなひねりを加えた世界の動向に焦点を当てる

カテゴリーデータ

インドのデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • デオドラントは、変化する期待と進化するフォーマットの好み別健全な成長を遂げている
  • Vini Cosmeticsは、競合が激化する中でもフォッグとの提携でリーダーシップを維持
  • クイックコマースは2024年にデオドラントの新たな使用機会を創出

展望と機会

  • ジェンダー流動的なポジショニングが普及すると予想される
  • 高級フレグランスへの関心の高まりは、野心的な消費者の間で大衆向けデオドラントの重要性に疑問を投げかける可能性がある
  • デオドラントは現代の生活習慣に合わせたスキンケアの主張に取り組む

カテゴリーデータ

インドの脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 脱毛剤は2024年も2桁成長軌道を維持
  • Veetは今年もダイナミックな成長を遂げ、首位を維持
  • オフライン小売が依然として優勢だが、オンライン市場は進化している

展望と機会

  • グルーミングの規範を進化させ、コアユーザーベースを拡大し、長期的な採用を促進する
  • 脱毛剤に圧力をかける代替製品やサービスの採用増加
  • 消費者のセグメンテーションとカスタマイズされた製品ポジショニングにより、販売は恩恵を受けるはず

カテゴリーデータ

インドのフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアムフレグランスは、日常的な使用への移行により2024年に勢いを増す
  • スキンケアブランドがカテゴリーの境界を曖昧にし、フレグランスの競合が激化
  • eコマースとクイックコマースが、アクセシビリティと衝動買いを促進する主要なチャネルとして浮上

展望と機会

  • Minisは、憧れの消費者の間で高級香水の試用を促進する予定
  • ボディミストは最もダイナミックなフォーマットであり続ける
  • 重ねづけを主体としたフォーマットと自分で香りを調合するスタイルが実験を促進

カテゴリーデータ

インドのヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドのヘアケア市場は、より高度なケア方法への移行から恩恵を受けている
  • Unileverがリードし、専門ブランドが進化する消費者ニーズを捉える
  • Eコマースは非伝統的なカテゴリーにおける製品の発見を促進する

展望と機会

  • 消費者はより複雑なヘアケアルーティンを採用するようになる
  • AIは、パーソナライズされたヘアケアルーティンを実現する上で、ますます重要な役割を果たすことが期待されている
  • ヘアケアの次の成長の波を支えるイノベーション

カテゴリーデータ

インドのメンズグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドにおける男性の身だしなみは、基本的な衛生からホリスティックなセルフケアへと進化しています。
  • Gilletteは引き続きリードしているが、D2Cの課題者が競合情勢を一変させている
  • オンラインとD2Cチャネルは、男性のグルーミング製品との関わり方を変えている

展望と機会

  • プレミアムとベネフィット重視の製品が今後のカテゴリー成長を牽引すると期待される
  • Z世代は実験を通して男性の身だしなみを変えると期待されている
  • イノベーションが男性用スキンケアの需要を刺激すると期待される

カテゴリーデータ

インドにおける口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • オーラルケアの売上は、ホワイトニングとブライトニング効果の訴求に重点を置くことで恩恵を受けている
  • 既存の大手企業と新興D2C企業間の競合が激化
  • 流通は依然として地元の小規模食料品店に集中しているが、eコマースが台頭している

展望と機会

  • 予防的口腔衛生はあらゆる年齢層で中心的な習慣となる
  • 口腔ケアのスキン化により、美容への憧れと毎日の歯の健康が融合
  • 持続可能性は予測期間中に口腔ケアのイノベーションを推進する

カテゴリーデータ

インドのスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スキンケアブームは、ルーティン構築と成分主導のイノベーションにより推進されている
  • D2Cブランドの台頭で競合が激化
  • eコマースがコアチャネルとして台頭し、アクセス、発見、採用を促進している

展望と機会

  • スキンケアの次の成長の波を牽引する第2・第3都市
  • 皮膚の敏感性と成分への意識が高まる中、皮膚化粧品はプレミアム化を推進する
  • 外見の美しさと内面の穏やかさに焦点を当てた地元のスキンケアブランド

カテゴリーデータ

インドの日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 意識の高まりと気温上昇により、日焼けケアは力強い成長を遂げている
  • D2Cブランドが日焼けケア情勢を再構築し、競合が激化
  • 日焼けケア商品のデジタル化が進むにつれ、Eコマースが勢いを増している

展望と機会

  • ハイブリッドフォーマットとスキンケア強化日焼け止めが将来の成長を牽引
  • インドの日焼けケア市場の次の成長の波を男性が牽引すると予想されている
  • 日焼けケアに対する消費者の新たな関心を高めるイノベーション

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTIN

Beauty and personal care in India is defined by a set of interconnected themes that cut across categories and consumer segments. Premiumisation was one of the strongest trends in 2024, with this being reflected in skin care, fragrances, and colour cosmetics where consumers showed a growing willingness to pay for elevated experiences. This has been enabled by wider access to international and prestige brands through both offline modern retail channels and online platforms. Mini formats are playin...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass beauty and personal care continues to see strong growth
  • Competition is intensifying as legacy giants face agile challengers
  • Rural and semi-urban consumers drive core demand

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Private label emerging as value-driven challengers
  • Digital retail models to accelerate mass beauty penetration in smaller markets
  • Multi-benefit innovation to shape next-generation mass products

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium segment thriving thanks to increasing affluence and rising aspirations
  • Competitive landscape diversifies as global and homegrown premium brands expand presence
  • Media and e-commerce expand access and shape premium beauty choices

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium colour cosmetics set to be a key growth driver
  • Dermocosmetics to gain wider adoption as skin health becomes a priority
  • Global players set to focus on Indianisation to enhance their local relevance

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rise of D2C sales and increased hygiene awareness drives growth in 2024
  • Competition becoming more fragmented as players target different audiences
  • Digital and curated platforms help increase access to niche and premium products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation to accelerate as parents seek natural formulations
  • Functional and health-linked products set to blur the lines between personal care and wellness
  • Innovation expected to broaden category appeal and drive adoption among new parents

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bar soap dominates sales, but body wash/shower gel and intimate washes driving growth momentum
  • Unilever remains on top by innovating across mass and premium segments
  • Offline leads in scale, but e-commerce seeing the most dynamic growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers to seek targeted skin care benefits from bath and shower products
  • Fragrance-led products gain stronger traction as everyday perfuming rituals evolve
  • Skin care-first brands are raising innovation standards

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Colour cosmetics thriving with lip products leading the way
  • Competition intensifies as consumers become more demanding
  • Distribution landscape evolving and adapting to consumer needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Beauty specialists set to invest in their private label lines
  • Celebrity and creator-led brands may need to do more to succeed
  • Innovation set to focus on global trends with a local twist

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Deodorants sees healthy growth fuelled by changing expectations and evolving format preferences
  • Vini Cosmetics retains its leadership with Fogg despite increasing competition
  • Quick commerce is creating new usage occasions for deodorants in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Gender-fluid positioning expected to gain traction
  • Rising interest in fine fragrances may challenge the relevance of mass-market deodorants among aspirational consumers
  • Deodorants set to take on skin care claims tailored to modern routines

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Depilatories maintains double-digit growth trajectory in 2024
  • Veet retains the lead with another year of dynamic growth
  • Offline retail continues to dominate but the online market is evolving

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Evolving grooming norms to expand the core user base and fuel long-term adoption
  • Growing adoption of alternative products and services to put pressure on depilatories
  • Sales should benefit from consumer segmentation and tailored product positioning

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium fragrances gain momentum in 2024 thanks to shift to daily usage
  • Skin care brands blur category lines, intensifying competition in fragrances
  • E-commerce and quick commerce emerge as key channels driving accessibility and impulse purchases

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Minis set to drive trial of luxury fragrances among aspirational consumers
  • Body mists set to remain the most dynamic format
  • Layering-led formats and mix-your-own scents set to drive experimentation

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • India's hair care market benefiting from shift to more advanced routines
  • Unilever leads while specialist brands tap into evolving consumer needs
  • E-commerce boosts product discovery in non-traditional categories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers set to adopt more complex hair care routines
  • AI is expected to play a growing role in enabling personalised hair care routines
  • Innovation to anchor the next growth wave in hair care

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Men's grooming in India is evolving from basic hygiene to holistic self-care
  • Gillette continues to lead while D2C challengers reshape the competitive landscape
  • Online and D2C channels are reshaping how men engage with grooming products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium and benefit-led products are expected to drive future category growth
  • Gen Z are expected to reshape men's grooming through experimentation
  • Innovation expected to fuel demand for men's skin care

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Oral care sales benefit from focus on whitening and brightening claims
  • Competition intensifies between established giants and emerging D2C players
  • Distribution remains focused on small local grocers but e-commerce gains ground

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Preventive oral health to become a core habit across demographics
  • Skinification of oral care set to merge beauty aspirations with daily dental health
  • Sustainability set to drive innovation in oral care over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Skin care boom driven by routine-building and ingredient-led innovation
  • Competition intensifies as D2C brands gain significant traction
  • E-commerce emerging as a core channel, driving access, discovery, and adoption

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tier 2 and 3 cities to power the next wave of growth in skin care
  • Dermocosmetics to drive premiumisation amid rising skin sensitivities and ingredient awareness
  • Local skin care brands to focus on outer beauty and inner calm

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sun care sees strong growth as awareness rises and temperatures soar
  • Competition intensifies as D2C brands reshape the sun care landscape
  • E-commerce gains momentum as sun care shoppers go digital

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Hybrid formats and skin care-enhanced sun protection set to drive future growth
  • Men expected to drive the next wave of growth in India's sun care market
  • Innovation to drive new consumer interest in sun care

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029