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市場調査レポート
商品コード
1780517

スナック菓子のフィリピン市場

Snacks in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 75 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.66円
スナック菓子のフィリピン市場
出版日: 2025年07月22日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンのスナック菓子の売上は、インフレの緩和と近代的・伝統的小売チャネルの双方における持続的需要により、2025年に伸びる見込みです。投入コストの上昇により価格に対する感応度は高いですが、消費者は手頃な贅沢品や手軽なスナック菓子を求め続けており、チョコレート菓子やセイボリースナックなどのカテゴリで安定した小売売上を支えています。

当レポートでは、フィリピンのスナック菓子市場について調査分析し、2020年~2024年の最新の小売売上データを提供しています。また、首位の企業、ブランド、小売店を特定し、消費者需要と売上成長の背景にある主要動向と人口動態の変化を評価しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

競合情勢

  • チャネル開発
  • スナック菓子の向かう先

市場データ

免責事項

出典

フィリピンのチョコレート菓子

主な調査結果データ

2025年の発展

  • 安定した金額成長は、店頭でのアクティベーション、マーケティング、プロモーションによって推進されている
  • Universal Robina Corpが首位を維持し、Acor SAICが力強い成長を記録
  • 近代的小売チャネルがリードしているが、地元の小規模な食料品店は地元の消費者との関連性が高い

見通しと機会

  • 手頃な価格の利用しやすい製品による着実な成長が期待される
  • デジタルトランスフォーメーションがチョコレート菓子のブランドエンゲージメントとイノベーションを推進する
  • 変化する消費者の優先順位の中で、ウェルネス動向と手頃な価格のバランスをとる

カテゴリデータ

フィリピンのガム

主な調査結果データ

2025年の発展

  • バブルガムが革新に苦戦する中、チューインガムの小売金額は成長を記録
  • Wrigley Philippines Incはイノベーションに注力し、シェアを伸ばし、引き続きリードしている
  • 小規模な地元食料品店が引き続きの主なチャネルであり、小売eコマースが勢いを増している

見通しと機会

  • 現代のライフスタイルの動向により、安定した売上が予測される
  • 地元の小さな食料品店がガム販売の中心となり、小売eコマースは引き続きニッチとなる
  • ヘルス&ウェルネスの動向は、ガム産業全体に機会と課題の両方を生み出す

カテゴリデータ

フィリピンの砂糖菓子

主な調査結果データ

2025年の発展

  • 薬用菓子類が小売売上を支え、ロリポップが成長を促進
  • 砂糖菓子市場は2025年もUniversal Robina Corpが引き続きリードする
  • フィリピンでは、地元の小規模食料品店が依然として砂糖菓子小売販売の主要チャネルとなっている

見通しと機会

  • 製品の種類とプロモーションの継続的な拡大により成長が支えられる見込み
  • デジタルイノベーションが流通と消費者エンゲージメントの領域で拡大する
  • 産業パートナーシップが砂糖菓子に持続可能性の取り組みを統合する

カテゴリデータ

フィリピンのスイートビスケット、スナック菓子バー、フルーツスナック菓子

主な調査結果データ

2025年の発展

  • 主な原料の価格が上昇する中、スイートビスケットが売上の伸びを促進する
  • Universal Robina Corporationが、積極的な提携とデジタルエンゲージメントを通じてリードしている
  • 地元の小規模食料品店が依然として主なチャネルであり、小売eコマースは力強い成長を記録している

見通しと機会

  • 主要企業の流通・生産能力の拡大により、堅調な成長が見込まれる
  • デジタル化が小売戦略と消費者エンゲージメントを形作ると予測される
  • 健康的なスナック菓子の増加は、イノベーションと持続可能性の取り組みによって支えられるとみられる

カテゴリデータ

フィリピンのアイスクリーム

主な調査結果データ

2025年の発展

  • 2025年に植物由来のアイスクリームとインパルスアイスクリームが安定した成長を促進する
  • Aiceがもっともダイナミックな参入企業として台頭する中、Unilever RFM Ice Creamが首位を維持
  • アイスクリームの流通は依然としてスーパーマーケットが主導しており、地元の小規模食料品店が成長を促進している

見通しと機会

  • アイスが予測期間を通じて着実な成長と戦略的イノベーションを示す見通し
  • 企業は価格設定と製品の多様化を通じてアイスクリームへのアクセスを拡大する見通し
  • ブランドは地域特有のイノベーションと季節的な需要を活用することになる

カテゴリデータ

フィリピンのセイボリースナック

主な調査結果データ

2025年の発展

  • セイボリースナックの着実な成長は、手頃な価格とプロモーションによって促進される
  • Universal Robina Corpは生産能力の向上と的を絞ったイノベーションでリードを維持
  • 地元の小規模食料品店が依然として主なチャネルであり、プライベートブランドはスーパーマーケットやコンビニエンスストアで拡大している

見通しと機会

  • 安定した成長は、セイボリースナック菓子の手頃な価格と革新によって推進される
  • 実店舗がリードする一方で、ブランドはデジタルイノベーションを活用してエンゲージメントを促進することが予測される
  • ヘルシーなセイボリースナック菓子オプションが、売上と消費者のエンゲージメントを促進すると予測される

カテゴリデータ

目次
Product Code: SNPH

Value sales of snacks in the Philippines are set to rise in 2025, driven by easing inflation and sustained demand across both modern and traditional retail channels. While elevated input costs has kept price sensitivity high, consumers have continued to seek affordable indulgences and convenient snack options, supporting steady retail sales in categories such as chocolate confectionery and savoury snacks. Retail volume growth has been further reinforced by improved supply chains, the expansion o...

Euromonitor International's Snacks in Philippines report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2020-2024, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are currently shaping the market along with prospects for the next five years, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Confectionery, Ice Cream, Savoury Snacks, Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Snacks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Snacks in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025

Competitive Landscape

  • Channel developments
  • What next for snacks?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Forecast Sales of Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 12 Forecast Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

CHOCOLATE CONFECTIONERY IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steady value growth is driven by in-store activations, marketing and promotions
  • Universal Robina Corp retains the top spot while Acor SAIC records strong growth
  • Modern retail channels lead, however, small local grocers have strong relevance to local consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth is set to be driven by affordable and accessible offerings
  • Digital transformation is set to drive brand engagement and innovation in chocolate confectionery
  • Balancing wellness trends and affordability amid evolving consumer priorities
  • Summary 2 Other Chocolate Confectionery by Product Type: 2025

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 14 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 15 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 17 Sales of Chocolate Tablets by Type: % Value 2020-2025
  • Table 18 NBO Company Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 19 LBN Brand Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 20 Distribution of Chocolate Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 21 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 22 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

GUM IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Chewing gum records retail value growth as bubble gum struggles to innovate
  • Wrigley Philippines Inc continues to lead, improving its share with a focus on innovations
  • Small local grocers continue to be the key channel, while retail e-commerce gains momentum

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stable value sales are expected, driven by modern lifestyle trends
  • Small local grocers will anchor gum sales while retail e-commerce will remain niche
  • Health and wellness trends will create both opportunities and challenges across gum

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Gum by Category: Volume 2020-2025
  • Table 26 Sales of Gum by Category: Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 28 Sales of Gum by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 29 Sales of Gum by Flavour: Rankings 2020-2025
  • Table 30 NBO Company Shares of Gum: % Value 2021-2025
  • Table 31 LBN Brand Shares of Gum: % Value 2022-2025
  • Table 32 Distribution of Gum by Format: % Value 2020-2025
  • Table 33 Forecast Sales of Gum by Category: Volume 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Gum by Category: Value 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Gum by Category: % Value Growth 2025-2030

SUGAR CONFECTIONERY IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Medicated confectionery supports retail value sales while lollipops drive growth
  • Sugar confectionary continues to be led by Universal Robina Corp in 2025
  • Small local grocers remain the key channel for retail sales of sugar confectionary in the Philippines

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth is set to be supported by the continued expansion of product variety and promotions
  • Digital innovations will expand within distribution and consumer engagement
  • Industry partnerships will integrate sustainability initiatives into sugar confectionary
  • Summary 3 Other Sugar Confectionery by Product Type: 2025

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 38 Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 39 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 40 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 41 Sales of Chewy Candies by Type: % Value 2020-2025
  • Table 42 NBO Company Shares of Sugar Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 43 LBN Brand Shares of Sugar Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 44 Distribution of Sugar Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 45 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 46 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 47 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 48 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

SWEET BISCUITS, SNACK BARS AND FRUIT SNACKS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Value sales growth is driven by sweet biscuits amid the rising price of key ingredients
  • Universal Robina Corporation leads through active collaborations and digital engagement
  • Small local grocers remains the key channel, while retail e-commerce records dynamic growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth is expected as key companies will expand distribution and production capacity
  • Digitalisation is expected to shape retail strategies and consumer engagement
  • The rise of healthier snacking is set to be supported by innovation and sustainability efforts

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 50 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 51 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 52 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 53 NBO Company Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 54 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 55 NBO Company Shares of Sweet Biscuits: % Value 2021-2025
  • Table 56 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits: % Value 2022-2025
  • Table 57 NBO Company Shares of Snack Bars: % Value 2021-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Snack Bars: % Value 2022-2025
  • Table 59 NBO Company Shares of Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 60 LBN Brand Shares of Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 61 Distribution of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Distribution of Sweet Biscuits by Format: % Value 2020-2025
  • Table 63 Distribution of Snack Bars by Format: % Value 2020-2025
  • Table 64 Distribution of Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 65 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 66 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 67 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

ICE CREAM IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth is driven by plant-based and impulse ice cream in 2025
  • Unilever RFM Ice Cream retains its lead while Aice emerges as the most dynamic player
  • Ice cream distribution remains led by supermarkets, with small local grocers driving growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ice is set to showcase steady growth and strategic innovations across the forecast period
  • Players are set to widen access to ice cream through value pricing and product diversification
  • Brands are set to tap into localised innovation and seasonal demand

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Ice Cream by Category: Volume 2020-2025
  • Table 70 Sales of Ice Cream by Category: Value 2020-2025
  • Table 71 Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 72 Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 73 Sales of Ice Cream by Leading Flavours: Rankings 2020-2025
  • Table 74 Sales of Impulse Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 75 NBO Company Shares of Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 76 LBN Brand Shares of Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 77 NBO Company Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 78 LBN Brand Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 79 NBO Company Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 80 LBN Brand Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 81 Distribution of Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 82 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Volume 2025-2030
  • Table 83 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Value 2025-2030
  • Table 84 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2025-2030

SAVOURY SNACKS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steady growth within savoury snacks is driven by affordability and promotions
  • Universal Robina Corp maintains its lead through improved production capabilities and targeted innovation
  • Small local grocers remain the key channel, while private label expands in supermarkets and convenience retailers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth is set to be driven by affordability and innovation in savoury snacks
  • While physical retail will lead, brands are expected to leverage digital innovation to drive engagement
  • Healthier savoury snack options are expected to drive sales and consumer engagement
  • Summary 4 Other Savoury Snacks by Product Type: 2025

CATEGORY DATA

  • Table 86 Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 87 Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 88 Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 89 Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 90 NBO Company Shares of Savoury Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 91 LBN Brand Shares of Savoury Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 92 Distribution of Savoury Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 93 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 94 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 95 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 96 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030