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市場調査レポート
商品コード
1767068

マレーシアのスナック菓子市場

Snacks in Malaysia


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ページ情報
英文 75 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
マレーシアのスナック菓子市場
出版日: 2025年06月30日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年、マレーシアのスナック菓子市場は、経済的圧力と消費者心理の変化により再構築されつつあります。主な要因は、マレーシアの低賃金と不完全雇用が続き、多くのマレーシア人が可処分所得と貯蓄を制限されていることです。このような経済的緊張は、特にスナック菓子のような非必需品に対する慎重な消費行動につながっています。同時に、2024年以降、一部の消費者は政治的・倫理的懸念から欧米ブランドの購入を避けています。

この調査レポートはマレーシアのスナック菓子を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データに加え、主要企業、ブランド、小売店舗を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要動向と人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復といった主要動向が現在どのように市場を形成しているのか、また今後5年間の見通しとともに、市場がどのように変化していくのかを明確に示しています。

対象製品:菓子類、アイスクリーム、セイボリースナック、スイートビスケット、スナックバー、フルーツスナック

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • スナック菓子市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2025年のスナック:全体像
  • 2025年の主な動向

競合情勢

  • チャネル開発
  • 次にくるスナック菓子

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのチョコレート菓子類

主なデータ結果

2025年の発展

  • シュリンクフレーションとプレミアム化がチョコレート菓子類に影響を与える
  • 西洋ブランドが精査される中、地元企業が市場シェアを奪っている
  • コンビニエンスストアがチョコレート菓子類の成長に重要な役割を果たす

展望と機会

  • 成長機会は付加価値の付加にあると予想される
  • デジタルツールが市場を形成すると予想される
  • 健康的で持続可能な選択肢への需要が集中する可能性が高め

カテゴリーデータ

マレーシアのガム

主なデータ結果

2025年の発展

  • チューインガムは機能的な魅力を維持しているが、風船ガムの売上は減少している
  • 大手企業がリードを固め、Wrigleyが圧勝
  • 流通は利便性とアクセス性を重視し続ける

展望と機会

  • 機能的な利点がガムの重要性を維持する鍵となる可能性がある
  • デジタルツールはガムに新たなメリットをもたらす可能性がある
  • より健康的で持続可能な製品が注目を集める可能性

カテゴリーデータ

マレーシアの砂糖菓子類

主なデータ結果

2025年の発展

  • イノベーションとソーシャルメディアが砂糖菓子類に命を吹き込む
  • 競合情勢はほとんど変化していない
  • 小規模な地元食料品店が売上を独占しているが、コンビニエンスストアにシェアを奪われている

展望と機会

  • 参入企業は、売り上げを伸ばすために、贅沢さと機能性のバランスをとることができる
  • オンライン販売とマーケティングが市場でより重要な役割を果たすようになる
  • 健康と持続可能性への懸念が新製品開発に影響を与える可能性が高め

カテゴリーデータ

マレーシアの甘いビスケット、スナックバー、フルーツスナック

主なデータ結果

2025年の発展

  • 消費パターンの進化に伴い、売上高は力強い成長を遂げている
  • 地元企業が市場でより大きな役割を担う
  • 地域の消費習慣に合わせて進化する流通情勢

展望と機会

  • シェア獲得を目指す地元プレーヤーの動向により、売上は着実に伸びる見込み
  • 進化するデジタル情勢は、このカテゴリーの将来の開発に影響を与える可能性が高い
  • 健康志向の消費者はより健康的なスナックを求める可能性が高め

カテゴリーデータ

マレーシアのICEクリーム

主なデータ結果

2025年の発展

  • ICEクリームは増加しているが、消費者はより健康的な選択肢を求めている
  • 競合は少数の主要参入企業間で集中している
  • 小規模な地元食料品店が売上を支配しているが、コンビニエンスストアとeコマースが利益を上げている

展望と機会

  • 市場の二極化は売上増加につながるはず
  • 新しい技術はICEクリームの成長と開発を助けることができる
  • 健康的な贅沢がICEクリームの主要トレンドに

カテゴリーデータ

マレーシアのおいしいスナック

主なデータ結果

2025年の発展

  • 風味豊かなスナックの人気は維持しているが、消費者はより健康的な選択をしている
  • 欧米ブランドが直面する困難につけ込む地元および地域の企業
  • 小規模な地元食料品店が売上を独占しているが、近代的なチャネルが躍進している

展望と機会

  • 市場の進化に伴い、風味スナックの見通しは明るい
  • 市場を一変させると予想される新技術
  • メーカーは健康と持続可能性への関心の高まりに適応する必要がある

カテゴリーデータ

目次
Product Code: SNMY

In 2025, Malaysia's snacks market is being reshaped by economic pressures and shifting consumer sentiment. A key driver is the country's persistently low wage levels and underemployment, which have left many Malaysians with limited disposable income and savings. This economic strain has led to more cautious spending behaviour, especially on non-essential items like snacks. At the same time, since 2024 some consumers have been avoiding buying Western brands sparked by political and ethical concer...

Euromonitor International's Snacks in Malaysia report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2020-2024, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are currently shaping the market along with prospects for the next five years, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Confectionery, Ice Cream, Savoury Snacks, Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Snacks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Snacks in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025

Competitive Landscape

  • Channel developments
  • What next for snacks?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Forecast Sales of Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 12 Forecast Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

CHOCOLATE CONFECTIONERY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Shrinkflation and premiumisation influencing chocolate confectionery
  • Local players take a bite out of the market as Western brands come under scrutiny
  • Convenience stores playing a key role in the growth of chocolate confectionery

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth opportunities expected to rest in adding value
  • Digital tools expected to shape the market
  • Demand likely to focus on healthy and sustainable options

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 14 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 15 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 17 Sales of Chocolate Tablets by Type: % Value 2020-2025
  • Table 18 NBO Company Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 19 LBN Brand Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 20 Distribution of Chocolate Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 21 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 22 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

GUM IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Chewing gum retains functional appeal but bubble gum sales decline
  • Leading players consolidate their lead with Wrigley dominating
  • Distribution remains focused on convenience and accessibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Functional benefits could be key to keeping gum relevant
  • Digital tools could offer new benefits to gum
  • Healthier and more sustainable products likely to attract attention

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Gum by Category: Volume 2020-2025
  • Table 26 Sales of Gum by Category: Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 28 Sales of Gum by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 29 Sales of Gum by Flavour: Rankings 2020-2025
  • Table 30 NBO Company Shares of Gum: % Value 2021-2025
  • Table 31 LBN Brand Shares of Gum: % Value 2022-2025
  • Table 32 Distribution of Gum by Format: % Value 2020-2025
  • Table 33 Forecast Sales of Gum by Category: Volume 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Gum by Category: Value 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Gum by Category: % Value Growth 2025-2030

SUGAR CONFECTIONERY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Innovation and social media breathing life into sugar confectionery
  • Little change in the competitive landscape
  • Small local grocers dominate sales but lose share to convenience retailers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Players could look to balance indulgence with functionality to push sales
  • Online sales and marketing set to play a more prominent role in the market
  • Health and sustainability concerns likely to inform new product development

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2020-2025
  • Table 38 Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2020-2025
  • Table 39 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 40 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 41 Sales of Chewy Candies by Type: % Value 2020-2025
  • Table 42 NBO Company Shares of Sugar Confectionery: % Value 2021-2025
  • Table 43 LBN Brand Shares of Sugar Confectionery: % Value 2022-2025
  • Table 44 Distribution of Sugar Confectionery by Format: % Value 2020-2025
  • Table 45 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2025-2030
  • Table 46 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2025-2030
  • Table 47 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 48 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2025-2030

SWEET BISCUITS, SNACK BARS AND FRUIT SNACKS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sales see strong growth as consumption patterns evolve
  • Local players taking on a greater role in the market
  • Distribution landscape evolving in line with local consumption habits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales set for steady growth with local players looking to win share
  • The evolving digital landscape is likely to inform the category's future development
  • Health-focused consumers likely to demand healthier snacks

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 50 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 51 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 52 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 53 NBO Company Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 54 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 55 NBO Company Shares of Sweet Biscuits: % Value 2021-2025
  • Table 56 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits: % Value 2022-2025
  • Table 57 NBO Company Shares of Snack Bars: % Value 2021-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Snack Bars: % Value 2022-2025
  • Table 59 NBO Company Shares of Fruit Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 60 LBN Brand Shares of Fruit Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 61 Distribution of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Distribution of Sweet Biscuits by Format: % Value 2020-2025
  • Table 63 Distribution of Snack Bars by Format: % Value 2020-2025
  • Table 64 Distribution of Fruit Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 65 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 66 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 67 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030

ICE CREAM IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Ice cream on the rise but with consumers seeking healthier options
  • Competition remains consolidated among a few key players
  • Small local grocers dominate sales but convenience stores and e-commerce making gains

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Market polarisation should help boost sales
  • New technology can help support the growth and development of ice cream
  • Healthy indulgence set to be the key trend in ice cream

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Ice Cream by Category: Volume 2020-2025
  • Table 70 Sales of Ice Cream by Category: Value 2020-2025
  • Table 71 Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 72 Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 73 Sales of Ice Cream by Leading Flavours: Rankings 2020-2025
  • Table 74 Sales of Impulse Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 75 NBO Company Shares of Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 76 LBN Brand Shares of Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 77 NBO Company Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 78 LBN Brand Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 79 NBO Company Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2021-2025
  • Table 80 LBN Brand Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2022-2025
  • Table 81 Distribution of Ice Cream by Format: % Value 2020-2025
  • Table 82 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Volume 2025-2030
  • Table 83 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Value 2025-2030
  • Table 84 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2025-2030

SAVOURY SNACKS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Savoury snacks retain their popularity but consumers are making healthier choices
  • Local and regional players capitalising on the troubles facing Western brands
  • Small local grocers dominate sales but modern channels making strides

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for savoury snacks as the market evolves
  • New technology expected to reshape the market
  • Manufacturers will need to adapt to the growing focus on health and sustainability

CATEGORY DATA

  • Table 86 Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2020-2025
  • Table 87 Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2020-2025
  • Table 88 Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 89 Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 90 NBO Company Shares of Savoury Snacks: % Value 2021-2025
  • Table 91 LBN Brand Shares of Savoury Snacks: % Value 2022-2025
  • Table 92 Distribution of Savoury Snacks by Format: % Value 2020-2025
  • Table 93 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2025-2030
  • Table 94 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2025-2030
  • Table 95 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 96 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2025-2030