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市場調査レポート
商品コード
1746767

ベトナムのペットケア市場

Pet Care in Vietnam


出版日
ページ情報
英文 46 Pages
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即日から翌営業日
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ベトナムのペットケア市場
出版日: 2025年06月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ペットケアは2025年にベトナムで大きく成長します。2024年のベトナム経済は好調でした。自然災害(八木台風)に見舞われたにもかかわらず、同国は堅調なGDP成長を記録しました。インフレも抑制されました。しかし、消費者心理は依然として冷え込んでいます。失業、所得不安、世界経済開発などの課題により、消費者は価格に敏感になっており、消費はより慎重になっています。

当レポートはベトナムのペットケアを分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

ベトナムのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 犬の飼育数増加と動物福祉への懸念の高まり
  • Perfect Companionが先頭を走るが、Archer Daniels Midlandが追い上げている
  • 独立ペットショップのオーナーは柔軟性の恩恵を受ける

展望と機会

  • 成長を支えるために犬の数を増やす
  • eコマースはさらなる成長へ
  • 特定の健康効果への注目が高まる

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

ベトナムのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 都市住民の間で猫をペットとして飼うことへの関心が高まっている
  • リーダーたちはシェアを失う見込み
  • 近所のペットショップが重要な役割を果たす

展望と機会

  • 都市部の消費者が重要な役割を果たす
  • 若いペットオーナーへの注目が高まる
  • 健康とウェルネスに焦点を当てたイノベーション

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

ベトナムのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • ニッチセグメントの緩やかな拡大
  • シーオール水族館株式会社は鯉の繁殖から利益を得ている
  • 独立系ペットショップの支配的役割

展望と機会

  • カテゴリーは細分化されたまま
  • eコマースの役割は拡大している
  • 特定の機能性に焦点を当てた鳥の餌

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

ベトナムのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • パフォーマンスはペットの人間化の動向と経済状況に結びついている
  • 他のペット製品に裏打ちされたリーダーの強み
  • 独立系ペットショップがリードしているが、eコマースの重要性が高まっている

展望と機会

  • 需要を支えるために身体的および精神的健康への関心を高める
  • 流通の開発が鍵となる
  • 革新の余地

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFVN

Pet care is set to see significant current value growth in Vietnam in 2025. The country's economy performed well in 2024. Despite being hit by a natural disaster (Typhoon Yagi) the country recorded robust GDP growth. Inflation was also under control. However, consumer sentiment remains dampened. Challenged by unemployment, income concerns and global economic developments, consumers have become more price sensitive and are spending more cautiously. Nonetheless, pet care performed well in 2024 and...

Euromonitor International's Pet Care in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising dog population and growing concern for animal welfare
  • Perfect Companion stays out in front, but Archer Daniels Midland is gaining ground
  • Independent pet shop owners benefit from flexibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expanding dog population to support growth
  • E-commerce set for further growth
  • Growing focus on specific health benefits
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in keeping cats as pets amongst urban residents
  • Leaders set to lose share
  • Neighbourhood pet shops play key role

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urban consumers to play key role
  • Growing focus on younger pet owners
  • Health and wellness focused innovation
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Modest expansion of niche segment
  • See-All Aquariums Co Ltd benefits from poualrity of koi
  • Dominant role for independent pet shops

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Category to remain fragmented
  • E-commerce has growing role to play
  • Bird food to focus on specific functionalities

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Performance tied to pet humanisation trends and economic conditions
  • Leader's strength founded on other pet products
  • Independent pet shops lead, but e-commerce growing in importance

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing attention to physical and emotional wellbeing to support demand
  • Development of distribution will be key
  • Room for innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030