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市場調査レポート
商品コード
1735544

米国のペットケア市場

Pet Care in the US


出版日
ページ情報
英文 57 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
米国のペットケア市場
出版日: 2025年05月19日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

近年、プレミアム化とペットのヒューマニゼーションは、米国におけるペットケアの刺激的な成長をもたらしました。ペットの飼い主が個人経済の厳しい課題に直面しても、多くの飼い主はペットの生活水準を下げるよりも、自分のライフスタイルを制限することを好んでいます。しかし、価格帯の急激な変化や、ケアに対する暗黙の基準の引き上げにより、多くのペットオーナーが価格競争に巻き込まれ始めています。米国全土の多くの人々が避難生活を余儀なくされた自然災害の激甚な年から立ち直っています。

当レポートは米国のペットケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

米国のドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 地元の経済環境が犬の飼育に課題
  • レガシー企業はブランドに人間味を持たせようとしている
  • 便利でパーソナライズされた買い物体験を提供するeコマースのリード配信

展望と機会

  • 不安定な貿易政策と世界の政治的緊張がプレミアムブランドの成長を脅かす
  • 厳しい経済見通しが消費者の買い物場所に影響を与える
  • グレーゾーンのフォーマットに課題する機能的で価値重視のイノベーションの需要

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国のキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 経済見通しは引き続きキャットフードの成長を後押しする
  • 老舗企業は新興ブランドからの継続的な課題に直面している
  • 利便性とプレミアムイノベーションが消費者をオンラインに引き寄せる

展望と機会

  • 不確実な経済見通しがカテゴリーの成長力を制限する
  • eコマース別価格設定の影響を最小限に抑えるために、配送への依存度が高まっている
  • 天然成分、機能性、透明性がキャットフードメーカーにとっての大きな焦点となる

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国のその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • その他のペットフードの需要は依然として弱いが、プレミアム化がバリューセールを支えている
  • プレミアム化とフォーマットの革新により、小規模ブランドにチャンスが生まれる
  • 消費者が新しいフォーマットを求める中、eコマースが引き続き優位に立っている

展望と機会

  • 消費パターンの変動と経済の不確実性が価格主導の成長を促進
  • 進化するサプライチェーンと小売フルフィルメントがチャネルの成長を圧迫
  • ナチュラルウェルネス動向に焦点を当てたイノベーション

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国のペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • 保守的な支出は、製品の成長を機能性に集中させる
  • 断片化された競合情勢がイノベーションを促進
  • ソーシャルメディアとライフスタイル重視のショッピングが流通動向に影響を与える

展望と機会

  • 政治的緊張と経済の不確実性が成長に圧力をかける
  • 小売業者は、親しみやすいマーケティングと信頼の喪失の間の境界線を歩むことになる
  • イノベーションをリードするパッケージ、フォーマット、成分の機能性

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFUS

In recent years, premiumisation and pet humanisation have resulted in exciting growth for pet care in the US. Even as pet owners faced steep challenges to their personal economies, many pet owners preferred to limit their own lifestyles rather than lower their pet's standards of living. However, rapid shifts in price tiers, as well as elevated implied standards for care, have begun to price out many pet owners. Emerging from an intense year of natural disasters that left many across the US displ...

Euromonitor International's Pet Care in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Local economic environment challenges dog ownership
  • Legacy players seek to humanise branding
  • E-commerce leads distribution with convenient, personalised shopper experiences

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Volatile trade policy and global political tensions to threaten premium brand growth
  • Tense economic outlook to impact where consumers shop
  • Demand for functional, value-conscious innovations to challenge grey area formats
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Economic outlook continues to favour cat food's growth
  • Legacy players face continued challenge from emergent brands
  • Convenience and premium innovations draw consumers online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Uncertain economic outlook to limit stronger category growth
  • Growing dependence on delivery to minimise impact of pricing via e-commerce
  • Natural claims, functionality, and transparency to be major focus for cat food players
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Other pet food demand remains weak but premiumisation supports value sales
  • Premiumisation and format innovation create opportunities for smaller brands
  • E-commerce continues to dominate as consumers seek fresh formats

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Fluctuating consumption patterns and economic uncertainty to fuel price-led growth
  • Evolving supply chains and retail fulfilment to pressure channel growth
  • Innovation to focus on natural wellness trends

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Conservative spending concentrates product growth around functionality
  • Fragmented competitive landscape drives innovation
  • Social media and lifestyle-focused shopping influence distribution trends

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Political tensions and economic uncertainty to place pressure on growth
  • Retailers to tread lines between personable marketing and loss of credibility
  • Functionality of packaging, formats, and ingredients to lead innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030