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市場調査レポート
商品コード
1735526

マレーシアの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
マレーシアの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアの美容とパーソナルケアの市場規模は、2024年も小売数量と現行販売額で力強い伸びを示しました。インフレ率は2024年も市場にとって引き続き大きく、需要と小売金額売上高の開拓に影響を及ぼしたが、それは2022年と2023年に比べて緩やかでした。このため、2024年の小売数量は2023年よりも若干高い成長率となっています。

当レポート「マレーシアの美容とパーソナルケア」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー・子供用製品、バス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ビューティ・パーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、世界100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案に役立つ信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • マスビューティーとパーソナルケアは価格と入手しやすさの面で優位に立っている
  • Unileverは、サンシルク、ダヴ、ライフボーイなどの主要ブランドで多様な製品を展開し、業界をリード
  • 新製品を通じて植物化のトレンドが勢いを増す

展望と機会

  • 生活費の上昇により、マス美容とパーソナルケア製品の魅力は引き続き高まっている
  • マスビューティーとパーソナルケア分野でアジアのブランドを推進する小売開発
  • ハイブリッドでクリーン、そして「グリーン」なマスビューティーおよびパーソナルケア製品を好む消費者が増えている

カテゴリーデータ

マレーシアのプレミアムビューティー・パーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 高級小売スペースは、多くのプレミアムビューティー・パーソナルケア企業に成長の機会を提供
  • L'Orealは、プレミアムビューティーとパーソナルケアをリードするために、ブランドポートフォリオ全体に積極的に投資
  • 強化された顧客体験が、プレミアムビューティーとパーソナルケアへの関心を高める

展望と機会

  • 国際的に有名なプレミアムビューティーとパーソナルケアブランドに対する消費者の支持が高まっており、力強い成長予測を裏付けている
  • プレミアムビューティーとパーソナルケア企業の主要戦略として、クロスカテゴリーの拡大とハイブリッド化が機能
  • プレミアムビューティーとパーソナルケア製品にとって、高級小売スペースは依然として不可欠

カテゴリーデータ

マレーシアのベビー・子供用製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済性、品質、利便性の選択が需要動向の形成に役立つ
  • ジョンソン・エンド・ジョンソンは強力なブランドポートフォリオを活用して、乳幼児向け製品をリード
  • ママとベビーの専門店がベビー・子供用品の販売を強化

展望と機会

  • 親が子供のために高品質で清潔な製品を優先するにつれて、ベビー用品や子供向け製品のプレミアム化が進む
  • 利便性がベビー・子供用トイレタリーの成長を促進
  • 牽引力を獲得するためのオンラインマーケティング、調査、販売

カテゴリーデータ

マレーシアのバス・シャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアムな位置付けの輸入品の参入増加によりバスタブとシャワーのプレミアム化
  • 消費者が価格に見合った価値を求めるにつれ、プライベートブランドの人気が高まっている
  • バス・シャワーは、健康・美容専門店やeコマースを通じて流通が拡大

展望と機会

  • バス・シャワー市場の開発と成長を促進するボディウォッシュ/シャワージェルの新製品と新フォーマット
  • マレーシア人がボディウォッシュ、シャワージェル、フォーム、ボディスクラブに移行するにつれ、固形石鹸は引き続き人気を失っていく
  • スキン化のメリットと贅沢なバリエーションでイノベーションと新製品の発売を促進

カテゴリーデータ

マレーシアのカラーコスメ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 新製品開発、マス向けおよびプレミアムカラー化粧品が増加
  • L'Orealは、カラーコスメにおける優れた製品提供で明確なトップの地位を維持
  • 高級カラー化粧品の成長が美容専門家を後押し

展望と機会

  • カラーコスメに活力を与えるKビューティーブランドとハイブリッド機能製品の人気
  • 消費者はカラー化粧品のバーチャル試着サービスに移行
  • クリーンビューティーとサステナビリティの動向は、カラーコスメでも引き続き発展

カテゴリーデータ

マレーシアのデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • クリーンビューティーのトレンドが台頭する中、消費者は天然/オーガニック成分配合のデオドラントをより好むようになっている
  • Beiersdorfは、効果を高めるデオドラントを継続的に発売することで、競合を凌駕
  • 価格プロモーションと魅力的な品揃えが、デオドラントの消費者を健康・パーソナルケア用品店に引き寄せている

展望と機会

  • デオドラントメーカーは、自社製品ラインでより高い品質と効果を強調する
  • 美容液ベースのデオドラントの人気が高まり、スキンフィニッシングのトレンドを促進
  • 新製品開発を推進するクリーンビューティーのポジショニング

カテゴリーデータ

マレーシアの脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • ヘアワックスサロンとの継続的な競合にもかかわらず、2024年には小売量と金額の成長が加速する
  • Procter & Gambleは、ジレット傘下の幅広くダイナミックな製品ポートフォリオで脱毛剤をリード
  • 健康と美容の専門家が、豊富な品揃えと高い視認性で流通をリード

展望と機会

  • 新製品の発売が限定的であり、ヘアワックスサロンとの競合により脱毛剤の開発と成長が抑制されている
  • ニッチブランドや新興ブランドが女性用プレシェーブ製品を開発できる
  • 敏感肌向け製品が勢いを増す

カテゴリーデータ

マレーシアのフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • このカテゴリーでは、ボディミストや手頃な価格の取り組みが急速に台頭
  • L'Orealは強力なブランドを活用して、非常に細分化された競合情勢におけるリーダーシップを維持
  • 新しくオープンした高級アウトレットは、百貨店が業界の先頭に立つことに貢献

展望と機会

  • プレミアム小売業の開発とボディミストの出現が主要な成長原動力となる
  • マレーシアの香水市場を活性化させるマーケティングと小売業の動向
  • 持続可能な製品とパッケージが前面に出る

カテゴリーデータ

マレーシアのヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 自宅サロンのような体験とプレミアム化がカテゴリーに活力を与える
  • Unileverはヘアケアを通してクリーンビューティーとスキンフィケーションに注力
  • 食料品小売業者は流通をリードするために豊富な品揃えを提供

展望と機会

  • プレミアム化が予測期間中の小売価値の成長を促進
  • ますます高度化する需要に応えるための、よりユニークなポジショニング
  • 選手たちはイスラム教徒の人口増加に対応しようとしている

カテゴリーデータ

マレーシアのメンズグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 外見やファッションに敏感な男性消費者の増加に伴い、男性の身だしなみへの注目が高まっている
  • Procter & Gambleは競合情勢をリード
  • 健康・パーソナルケア用品店では、男性用グルーミング製品を広く陳列

展望と機会

  • プレミアムメンズスキンケアは、強力な製品ラインの拡大と成長機会を享受
  • 男性用グルーミング製品の普及と使用を拡大する新製品
  • 男性用ヘアケアにおけるイノベーションは今後も加速する

カテゴリーデータ

マレーシアの口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 製品知識の向上と手頃な価格により、消費者は電動歯ブラシやより洗練された口腔ケアルーチンに切り替えている
  • Colgate-Palmoliveは、歯ブラシから歯磨き粉、マウスウォッシュまで、最も幅広い製品を揃え、オーラルケア部門でトップに立っている
  • オーラルケア消費者が利便性を重視する中、食料品小売業者は依然として人気がある

展望と機会

  • 口腔衛生意識の向上が口腔ケアの成長軌道を維持
  • 親は口腔衛生を重視し、口腔ケアに活力を与えるために製品と成分の範囲を多様化
  • 便利な包装とハラール製品が注目を集める

カテゴリーデータ

マレーシアのスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 積極的なスキンケア習慣の急速な普及により、需要が堅調に増加
  • 非常に細分化された競合情勢には、ダイナミックな既存および新規の競合相手が存在
  • コンセプトストア、幅広い品揃え、オムニチャネルの取り組みを特徴とするスキンケアの流通における強力な開発

展望と機会

  • プレミアムスキンケアとマススキンケアの熾烈な競合とブランド立ち上げ数の急増
  • 成分調査を重視した皮膚科スキンケアが普及へ
  • スキンケアのプレゼンテーションにおいて重要な役割を果たす持続可能性

カテゴリーデータ

マレーシアの日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の健康意識の高まりにより、日焼け止め製品の提供と使用が増加
  • 花王のビオレUVとキュレルは小売店の棚で高い知名度を誇っている
  • 健康と美容の専門店で日焼けケアのための広い棚スペース

展望と機会

  • プレミアム日焼け止めが予測期間の開発と成長を牽引
  • ハイブリッド機能の日焼け止め製品がマレーシア人の間で人気が高まる
  • フォーマットの進化が勢いを増す

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTMY

Beauty and personal care in Malaysia continued to see strong growth in retail volume and current value sales in 2024. While the rate of inflation remained significant for the market in 2024, and continued to influence demand and retail value sales development, it was slower than in 2022 and 2023. This helped retail volume sales to grow at a slightly higher rate in 2024, compared with 2023. While the growth in retail current sales remained significantly higher than that of retail volume sales, it...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass beauty and personal care enjoys price and accessibility advantages
  • Unilever leads with a diversified range of products under key brands like Sunsilk, Dove and Lifebuoy
  • Botanification trend gains momentum through new products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising cost-of-living to continue to boost the appeal of mass beauty and personal care
  • Retail development to push Asian brands in mass beauty and personal care
  • More and more consumers to prefer hybrid, clean and "green" mass beauty and personal care products

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High-end retail space provides opportunities to growth for many premium beauty and personal care players
  • L'Oreal invests strongly across its brand portfolio to lead premium beauty and personal care
  • Enhanced customer experiences drive stronger interest in premium beauty and personal care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing consumer acceptance of internationally renowned premium beauty and personal care brands underlines strong growth forecast
  • Cross-category expansion and hybridity to serve as major strategies of premium beauty and personal care players
  • High-end retail space remains essential for premium beauty and personal care

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Economy, quality and convenience choices help to shape demand trends
  • Johnson & Johnson leverages a strong brand portfolio to lead baby and child-specific products
  • Mother and baby specialist retailers boost the distribution of baby and child-specific products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation in baby and child-specific products as parents prioritise quality and clean products for their offspring
  • Convenience to drive growth in baby and child-specific toiletries
  • Online marketing, research and sales to gain traction

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premiumisation in bath and shower with the entrance of more imports with premium positioning
  • Growing popularity of private label as consumers look to value for money
  • Bath and shower gains distribution impetus through health and beauty specialists and e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • New products and formats in body wash/shower gel to spur development and growth in bath and shower
  • Bar soap to continue to lose ground as Malaysians shift to body wash/shower gel and foam and body scrubs
  • Skinification benefits and indulgence variants to spur innovation and new product launches

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • New product development boosts mass and premium colour cosmetics
  • L'Oreal maintains clear leading position with distinguished offer in colour cosmetics
  • Growth in premium colour cosmetics boosts beauty specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Popularity of K-beauty brands and hybrid function products to add dynamism to colour cosmetics
  • Consumers move towards colour cosmetics virtual try-on services
  • Clean beauty and sustainability trends to continue to develop in colour cosmetics

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers show a stronger preference for deodorants with natural/organic ingredients amidst the emerging clean beauty trend
  • Beiersdorf outperforms rivals through constant launches of deodorants promoting enhanced efficacy
  • Price promotions and interesting selections draw consumers of deodorants to health and personal care stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Deodorants players to emphasise higher quality and efficacy in their ranges
  • Increasing popularity of serum-based deodorants promotes skinification trend
  • Clean beauty positioning to drive new product development

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Faster retail volume and value growth in 2024 despite ongoing competition from hair wax salons
  • Procter & Gamble leads depilatories with a wide and dynamic product portfolio under Gillette
  • Health and beauty specialists lead distribution with strong assortments and high visibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Limited new product launches and competition from hair wax salons to restrain the development and growth of depilatories
  • Niche or emerging brands could develop women's pre-shave
  • Products for sensitive skin to gain momentum

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The category sees the fast emergence of body mists and affordability initiatives
  • L'Oreal leverages strong brands to maintain the leadership of a highly fragmented competitive landscape
  • Newly opened high-end outlets help department stores to stay ahead of the field

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The development of premium retailing and emergence of body mists to provide key growth drivers
  • Marketing and retail dynamics to boost fragrances in Malaysia
  • Sustainable products and packaging to move to the fore

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The salon-at-home experience and premiumisation add dynamism to the category
  • Unilever banks on clean beauty and skinification through hair care regimes
  • Grocery retailers offer large selections to lead distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation to fuel retail value growth in the forecast period
  • More unique positioning to meet increasingly sophisticated demand
  • Players look to cater to the large Muslim population

CATEGORY DATA

  • Table 118 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 119 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 120 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 121 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 122 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 123 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 124 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 125 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 126 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 129 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasing focus on men's grooming amidst a rising number of appearance- and fashion-conscious male consumers
  • Procter & Gamble leads a highly competitive landscape
  • Health and personal care stores offer large shelf space for men's grooming products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium men's skin care to enjoy strong range expansion and growth opportunities
  • Novelties to expand the reach and use of men's grooming products
  • Innovation to continue apace in men's hair care

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 81 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 85 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Improving product knowledge and greater affordability see consumers switch to power toothbrushes and more sophisticated oral care routines
  • Colgate-Palmolive tops oral care with the largest product coverage from toothbrushes to toothpaste to mouthwashes
  • Grocery retailers remain popular as oral care consumers value convenience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stronger oral hygiene awareness to sustain growth trajectory in oral care
  • Parental focus on oral hygiene and diversifying ranges of products and ingredients to add dynamism to oral care
  • Convenience packaging and halal products to gain prominence

CATEGORY DATA

  • Table 87 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 88 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 89 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 90 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 91 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 92 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 93 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 95 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 96 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 97 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 98 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong demand growth amidst the rapid engagement of proactive skin care routines
  • The highly fragmented competitive landscape features dynamic existing and new competitors
  • Strong development in the distribution of skin care featuring concept stores, wider assortments and omnichannel initiatives

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stiff competition between premium and mass skin care in conjunction with soaring numbers of brand launches
  • Dermatological skin care to gain traction with a strong emphasis on ingredients-based research
  • Sustainability to play a vital role in the presentation of skin care

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 103 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 104 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 105 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing consumer health awareness increases offer and use of sun care products
  • Biore UV and Curel by Kao enjoy strong visibility on retail shelves
  • Large shelf space for sun care in health and beauty specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium sun protection to lead development and growth in the forecast period
  • Hybrid function sun care products to grow in popularity among Malaysians
  • Evolution in formats to gain momentum

CATEGORY DATA

  • Table 111 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 112 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 113 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 114 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 115 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 116 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 117 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029