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市場調査レポート
商品コード
1735516

タイの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in Thailand


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
タイの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

タイの美容とパーソナルケアの市場規模は、消費者のセルフケア志向の高まりと、社会的・職業的な場面での個人イメージの重要性に支えられ、2024年の小売数量と現在の販売額が堅調な伸びを示しました。スキンケア、カラーコスメ、ヘアケア、サンケアに対する旺盛な需要から、マス・プレミアム・セグメントが恩恵を受けています。タイの消費者は見た目の美しさだけでなく、肌、髪、口腔の健康への関心が高まっており、化粧品による紫外線からの保護に強い関心を寄せています。

当レポートはタイの美容とパーソナルケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー・子供用製品、バス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ビューティ・パーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

タイのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 洗練された需要とプレミアムな体験がマスセグメントの成長を牽引
  • Unilever Thai Holdings Ltdは多様なブランドポートフォリオでマスセグメントをリード
  • 持続可能性への意識の高まりにより、新たなパッケージオプションが生まれている

展望と機会

  • マスセグメントの明るい見通し
  • ファンダムマーケティングは、パーソナルケアブランドによりより広く活用されるようになる
  • オムニチャネル戦略の拡大に伴いソーシャルコマースに注力

カテゴリーデータ

タイのプレミアムビューティー・パーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • セルフケアと外見への強い重点がプレミアムセグメントの成長を支えている
  • プレミアムセグメントでは店舗型開発が盛ん
  • 持続可能性のトレンドはZ世代とX世代に深く響く

展望と機会

  • 製品の多様性が拡大するにつれて、プレミアムの魅力も広がる
  • 持続可能性はパッケージ開発における重要なテーマとなる
  • アンチエイジング効果に重点を置いたプレミアムスキンケア

カテゴリーデータ

タイのベビー・子供用製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 親は高品質の機能性食品やオーガニック製品を優先する
  • Johnson & Johnsonは、優しく自然なスキンケアに重点を置き、業界をリード
  • 健康・パーソナルケア用品店と小売eコマースが力強い成長を享受

展望と機会

  • ベビー・子供向け製品の成長が加速
  • 親たちが高品質、安全、オーガニックの選択肢を求めているため、プレミアム化の傾向は引き続き強い
  • 参入企業はより持続可能な製品を提供するために革新する

カテゴリーデータ

タイのバス・シャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 現代のライフスタイルがボディウォッシュ/シャワージェルの成長を支えている
  • Lion Corp (Thailand) Ltdは植物由来の原料配合で地位を強化
  • 店舗ベースの流通チャネルが小売シェアの大部分を占めている

展望と機会

  • プレミアム化が進む中、バス・シャワーの見通しは好調
  • プレミアムラインとプライベートブランドの両方が人気を博し、二極化が顕著になっている
  • 多機能イノベーションは予測期間中に拡大する

カテゴリーデータ

タイのカラーコスメ

主なデータ結果

2024年の発展

  • カラーコスメはタイで最も活発なカテゴリー
  • L'Oreal Thailand Co Ltdはカラーコスメで優位に立っている
  • デジタルショッピングがeコマース売上の成長を促進

展望と機会

  • フェイシャルメイクは依然として最大のカテゴリー
  • さらなる細分化により競合情勢は激化
  • 多機能機能は今後も新たな開発で多用される

カテゴリーデータ

タイのデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミック後のライフスタイルの変化が需要を刺激
  • Beiersdorf Thailand Co Ltdは首位を維持しているが、競合は激化
  • 現代の食料品小売業者は、売上高の割合が高いと主張している

展望と機会

  • 高品質で多機能な成分を含むデオドラントへの人気が高まる中、明るい見通し
  • 効果と持続性を求める需要に後押しされ、ロールオン型デオドラント製品が拡大
  • 消費者は購入前に香りを体験するために店頭での購入を好む

カテゴリーデータ

タイの脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 脱毛剤カテゴリーの堅調な成長
  • Reckitt Benckiser (Thailand) Ltdが脱毛剤・ブリーチで優位に立っている
  • 消費者はより幅広い店舗で脱毛剤を購入している

展望と機会

  • 脱毛剤/ブリーチ剤で活力を高め、消費者の関心を獲得
  • eコマースは小規模ブランドに可能性をもたらす
  • 脱毛剤/ブリーチ剤で最も顕著なイノベーション

カテゴリーデータ

タイのフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • フレグランスは、ウェルネストレンドと高級香水の手頃な代替品へのニーズを捉えている
  • Neo Corporate Co Ltdは、手頃な価格の小規模ブランドへの関心が高まる中、シェアがわずかに減少
  • 百貨店が香水流通における主導的役割を拡大

展望と機会

  • 大手香水ブランドが製品ポートフォリオを拡大
  • 観光産業の回復に伴い、タイの香水の人気が高まる見込み
  • フレグランスブランドは、オーガニック配合や詰め替え可能なパッケージなど、より環境に優しい品質を提供する

カテゴリーデータ

タイのヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアム化により、消費者はヘアケア製品の選択肢が広がる
  • 多国籍企業は、増加する地元ブランドとの競合の激化に直面している
  • 小売eコマースとコンビニエンスストアはともにシェアを拡大

展望と機会

  • ホリスティックウェルネスがヘアケアの発展を推進
  • ソーシャルメディアプラットフォームとインフルエンサーが重要な役割を果たす
  • 髪の健康と髪の問題に基づいたソリューションがより重要になります

カテゴリーデータ

タイのメンズグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 社会規範の変化と都市化別男性の身だしなみは好調
  • Neo Corporate Co Ltdは男性用グルーミングにおけるリーダーシップを維持
  • タイの男性用グルーミングは、複数の流通チャネルで堅調な成長を遂げている

展望と機会

  • セルフケア習慣の拡大に伴い、男性のグルーミングは明るい見通しに直面している
  • プレミアム製品への移行は所得の増加別促進される
  • パーソナライズされたソリューション、多機能なメリット、持続可能性に重点を置いた製品イノベーション

カテゴリーデータ

タイの口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 成長は口腔衛生意識の高まりと革新的な製品の発売により推進
  • Colgate-Palmolive Thailand Ltdがオーラルケア分野でトップの地位を維持
  • 食料品小売業者は依然として口腔ケアの主要チャネルである

展望と機会

  • 口腔ケアは着実な成長が見込まれる
  • 口腔ケアでは、特殊かつ多機能な製品に対する需要が急増しています。
  • オーラルケアの未来は、自然で持続可能なパーソナライズされた製品への需要の増加により形作られる

カテゴリーデータ

タイのスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康とウェルネスのトレンドがスキンケアの発展を形作る
  • L'Oreal Thailand Co Ltdが健全なリードを維持
  • 小売eコマースはスキンケアの主要チャネル

展望と機会

  • 地元のスキンケアブランドが発展し拡大するにつれ、T-Beautyが勢いを増す
  • スキンケアブランドにとってデジタルファーストのアプローチは重要
  • 新しいスキンケアブランドの流入が成長の可能性を活かすと期待される

カテゴリーデータ

タイの日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ブランドがより洗練された処方を提供するにつれて、日焼け止めは着実に成長
  • Beiersdorf Thailand Co Ltdが日焼け止めブランド「ニベアサン」でトップに立つ
  • 食料品店は日焼け止めを購入するのに最適な場所です

展望と機会

  • 日焼けケアは明るい見通し
  • 多機能日焼け止め製品の需要増加
  • 持続可能なイノベーションが日焼けケアで注目を集める

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTTH

Beauty and personal care in Thailand enjoyed robust retail volume and current value growth in 2024, supported by the growing emphasis on consumer self-care and importance of personal image in social and professional settings. Mass and premium segments are benefiting from strong demand for skin care, colour cosmetics, hair care and sun care. Thai consumers not only want to look good, but are increasingly concerned about their skin, hair and oral health, with keen attention paid to protection from...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care ?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sophisticated demands and premium experiences drive growth in the mass segment
  • Unilever Thai Holdings Ltd leads the mass segment with diverse brand portfolio
  • Rising awareness of sustainability creates new packaging options

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong outlook for the mass segment
  • Fandom marketing to be more widely leveraged by mass personal care brands
  • Focus on social commerce as omni-channel strategies expand

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong emphasis on self-care and appearance supports growth of premium segment
  • Store-based developments flourish in the premium segment
  • Sustainability trend resonates deeply with Gen Z and X

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium appeal will broaden as product diversity expands
  • Sustainability will be a strong theme in packaging development
  • Premium skin care to focus on delivering anti-ageing benefits

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Parents prioritise high-quality functional and organic products
  • Johnson & Johnson leads with focus on gentle and natural skincare
  • Health and personal care stores and retail e-commerce enjoy dynamic growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth of baby and child-specific products to accelerate
  • Premiumisation trend to remain strong as parents seek high-quality, safe, and organic options
  • Players will innovate to provide more sustainable products

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Modern lifestyles support growth of body wash/shower gel
  • Lion Corp (Thailand) Ltd strengthens position with plant-based ingredient formula
  • Store-based distribution channels hold bulk of retail share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong outlook for bath and shower as premiumisation gains traction
  • Polarisation is evident as both premium lines and private label gain appeal
  • Multi-functional innovations to expand over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Colour cosmetics is most dynamic category in Thailand
  • L'Oreal Thailand Co Ltd holds an edge in colour cosmetics
  • Digital shopping fuels growth of e-commerce sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Facial make-up remains the largest category
  • Competitive landscape to intensify amid further fragmentation
  • Multi-functional features will remain prolific in new developments

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Post-pandemic lifestyle changes fuel demand
  • Beiersdorf Thailand Co Ltd maintains lead but faces increased competition
  • Modern grocery retailers claim high proportion of sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook amid rising preference for deodorants with high-quality and multi-functional ingredients
  • Deodorant roll-on products set to expand, driven by demand for efficacy and long-lasting solutions
  • Consumers prefer in-store purchases to experience scents before buying

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Solid growth for the depilatories category
  • Reckitt Benckiser (Thailand) Ltd dominates in hair removers/bleaches
  • Consumers are shopping for depilatories in a wider range of stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Hair removers/bleaches to fuel dynamism and capture consumer interest
  • E-commerce offers potential for smaller brands
  • Innovations most visible in hair removers/bleaches

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fragrances tap into wellness trend and need for affordable alternatives to premium scents
  • Neo Corporate Co Ltd experiences marginal decline in share as affordable smaller brands gain interest
  • Department stores extend leading role in fragrance distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mass perfume brands to extend product portfolios
  • Thai perfumes set to gain popularity as the tourism industry recovers
  • Fragrance brands to offer more eco-friendly qualities, including organic formulations and refillable packaging

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premiumisation gives consumers greater choice of hair care products
  • Multinationals face growing competition from an increasing array of local brands
  • Retail e-commerce and convenience stores both gain share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Holistic wellness to drive developments in hair care
  • Social media platforms and influencers will play a vital role
  • Hair health and problem-based hair solutions will become more prominent

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bright performance in men's grooming driven by evolving social norms and urbanisation
  • Beiersdorf Thailand maintains its leadership in men's grooming
  • Thai men's grooming enjoys robust growth across multiple distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Men's grooming faces bright outlook as self-care routines expand
  • Shift towards premium products will be driven by higher incomes
  • Product innovation to focus on personalised solutions, multifunctional benefits and sustainability

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth is driven by increased oral health awareness and innovative product launches
  • Colgate-Palmolive Thailand Ltd holds leading position in oral care
  • Grocery retailers remain the leading channel for oral care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Oral care is projected to see steady growth
  • Oral care is witnessing a surge in demand for specialised and multifunctional products
  • Future of oral care will be shaped by increasing demand for natural, sustainable, and personalised products

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Health and wellness trend shapes developments in skin care
  • L'Oreal Thailand Co Ltd maintains a healthy lead
  • Retail e-commerce is key channel for skin care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • T-Beauty to gain traction as local skin care brands develop and expand
  • Digital-first approach is crucial for skin care brands
  • Influx of new skin care brands is expected to capitalise on growth potential

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth in sun care as brands deliver more sophisticated formulas
  • Beiersdorf Thailand Co Ltd claims lead with mass sun protection brand Nivea Sun
  • Grocery retailers are prime location for buying sun care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sun care faces promising outlook
  • Rising demand for multifunctional sun care products
  • Sustainable innovations will gain exposure in sun care

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029