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市場調査レポート
商品コード
1735499

フィリピンの美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 127 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
フィリピンの美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンの美容とパーソナルケアの市場規模は、2024年も小売数量・金額ともに健全な伸びを記録しました。ライフスタイルの変化とインフレ圧力の緩和により、消費は前年を上回っています。フィリピンでは、都市化に伴い中間所得層が増加しており、地方では近代的な食料品小売店の開発により新たな消費者が増えています。また、フィリピンでは、信用施設へのアクセスが容易になったため、消費者の購買力も高まっています。フィリピンでは、消費者の購買力が高まっています。

当レポートはフィリピンの美容とパーソナルケアを分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー・子供用製品、バス・シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ・パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ・パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ・パーソナルケア、プレステージビューティ・パーソナルケア、スキンケア、サンケア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ビューティ・パーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

フィリピンのマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市化がマスセグメントの開発を促進
  • マスセグメントは手頃な価格で多機能な製品を提供する
  • 多国籍企業がマスセグメントを支配

展望と機会

  • マスビューティーおよびパーソナルケア製品の見通しは良好
  • インフルエンサーマーケティングはマスブランドにとって重要な戦略であり続ける
  • 複数のカテゴリーにわたって革新的なフォーマットが登場する

カテゴリーデータ

フィリピンのプレミアムビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市化がプレミアムセグメントの成長を支えている
  • 伝統的な高級ブランドはプレミアムセグメントのリーダーであり続ける
  • 消費者は新しいプレミアムブランドを探求することに熱心である

展望と機会

  • 旅行機会の増加により高級品の需要が増加
  • プレミアムチャネルにおける小売eコマースの発展
  • プレミアムセグメントで人気を維持する商標登録された独占的成分

カテゴリーデータ

フィリピンのベビー・子供向け製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家族に焦点を当てて、赤ちゃんや子供向けの製品をサポート
  • 競合情勢は比較的統合されたまま
  • 値引きが激化する中、スーパーマーケットが流通をリード

展望と機会

  • 多機能製品は消費者に支持されている
  • ベビー・子供用品専門小売業が地位を拡大
  • オーガニックと天然成分は製品開発において重要な意味を持つ

カテゴリーデータ

フィリピンのバス・シャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 衛生と美観を重視しているため、バス・シャワーは人気
  • 多国籍企業はバスとシャワーで強い地位を築いている
  • バス用品やシャワー用品の購入は食料品チャネルに集中している

展望と機会

  • より健康的で活動的なライフスタイルが入浴とシャワーの普及を促進
  • 美白効果と保湿効果は女性の間で人気が続いている
  • より持続可能なフォーマットへの関心の高まり

カテゴリーデータ

フィリピンのカラーコスメ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 社交的なライフスタイルと自己表現への移行により、カラー化粧品の需要が増加
  • 地元ブランドは競合情勢において大きな優位性を持っている
  • 美容専門店がカラーコスメの流通をリード

展望と機会

  • ダイナミックな成長は、オンラインコンテンツクリエイターとインフルエンサーの役割別支えられる
  • モビリティとアクセシビリティが外出先でのライフスタイルを推進
  • カラー化粧品では多機能トレンドが今後も主流に

カテゴリーデータ

フィリピンのデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • 気温上昇と現代のライフスタイルが堅調な需要を支えている
  • プロモーション活動は市場リーダーの価値提案を強化
  • 従来の店舗型小売業者は小売eコマースとの競合に直面している

展望と機会

  • 持続性と香りに優れたデオドラントは、成長のチャンスがある
  • オーガニックデオドラントはフィリピン文化の重要な一部であり続ける
  • 美容関連成分の統合と人間工学に基づいたフォーマットの拡大

カテゴリーデータ

フィリピンの脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 脱毛剤が課題に直面し、成果はまちまち
  • 起業家が注目を集める中、多国籍企業がリード
  • 脱毛剤の手頃な価格はオンライン小売業者に機会をもたらす

展望と機会

  • 脱毛剤/ブリーチ剤の人気がさらに低下し、脱毛剤の見通しは弱まる
  • オーガニックトレンドが肌に優しい新しい処方を提供
  • 技術進歩の中での脱毛剤の課題

カテゴリーデータ

フィリピンのフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 社交的なライフスタイルと手頃な価格の選択肢が香水への関心を高める
  • 中低所得層の消費者がマスフレグランスの需要を牽引
  • 実店舗型小売業者はフレグランスブランドにとって不可欠

展望と機会

  • フレグランスにはさらなるダイナミックなパフォーマンスが期待される
  • マスフレグランスの流通拡大別カテゴリー開発の支援
  • オードパルファムは湿気への耐性が高いと考えられているため、今後も人気のある選択肢であり続けると思われます。

カテゴリーデータ

フィリピンのヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 気温上昇とアクティブなライフスタイルによりヘアケアの使用が増加
  • 多国籍企業がヘアケア分野で首位を維持
  • 従来のチャネルはeコマース小売業者に負けている

展望と機会

  • ヘアケアカテゴリーの明るい見通し
  • ヘアケアのトレンドのトップソリューション、ボリュームと厚み
  • ドライヘアスプレーと小型詰め替え用製品が人気を集めると予想される

カテゴリーデータ

フィリピンの男性のグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 伝統的な規範や習慣の進化に伴い、男性の身だしなみは健全に成長している
  • 競合が激化する中でも市場リーダーは回復力を維持
  • フィリピンのデジタル化は小売eコマースの成長を支えている

展望と機会

  • メンズグルーミングのダイナミックな展望
  • 男性のスキンケアでは、明るさと美白の機能が引き続き重要
  • さらなるカテゴリー横断的な開発が期待される

カテゴリーデータ

フィリピンにおける口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 口腔衛生と美容ニーズが力強い価値成長を支えている
  • Colgate-Palmolive Philippinesはオーラルケアにおける強力なリーダーシップを強化
  • 食料品小売業者は口腔ケア製品の流通において強い地位を占めている

展望と機会

  • 口腔ケアの需要拡大に伴うダイナミックな成長
  • 国内旅行は口腔ケアをさらに促進する
  • 天然で持続可能な原料と製品に重点を置いたオーラルケア

カテゴリーデータ

フィリピンのスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 社交的でアクティブなライフスタイルがスキンケアの需要を牽引
  • 多国籍企業が主導する細分化された競合情勢
  • 健康と美容の専門家はスキンケアの重要なチャネル

展望と機会

  • フィリピンのスキンケアの明るい展望
  • スキンケア製品の売上を伸ばすトレンドジャッキングとソーシャルメディア戦略
  • 持続可能性への取り組みは新たなイノベーションをもたらす

カテゴリーデータ

フィリピンの日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 肌を守りたいという強い思いから、日焼け止めケアは着実に増加
  • 地元と海外の選手が真っ向から競い合う
  • オフラインとオンラインのチャネル間の激しい競合

展望と機会

  • アクティブなライフスタイルと旅行が日焼け止めの売上を伸ばす
  • スティックとホワイトニング効果に重点を置いた新たなイノベーション
  • 消費者は日焼け止め製品にさらなる効果を期待するようになる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTPH

Beauty and personal in the Philippines continued to register healthy retail volume and value growth in 2024. Consumption picked up on the previous year due to lifestyle changes and easing inflationary pressures. Middle income groups are growing in the Philippine's alongside urbanisation, with provincial areas attracting new consumers through the development of modern grocery retailers. Consumer purchasing power has also increased in the Philippines due to easier access to credit facilities. As u...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urbanisation drives development of mass segment
  • Mass segment delivers affordable and multifunctional products
  • Multinational players dominate the mass segment

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong outlook for mass beauty and personal care products
  • Influencer marketing to remain a key strategy for mass brands
  • Innovative formats will emerge across multiple categories

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Urbanisation supports growth of premium segment
  • Traditional luxury brands remain leaders in premium segment
  • Consumers are keen to explore new premium brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing demand for premium goods accentuated by more travel occasions
  • Retail e-commerce develops in the premium channel
  • Trademarked and exclusive ingredients to remain popular in the premium segment

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Family focus supports baby and child-specific products
  • Competitive landscape remains relatively consolidated
  • Supermarkets lead distribution as discounting intensifies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Multi-functional products are endorsed by consumers
  • Baby and child-specific retail specialists to expand their position
  • Organic and natural ingredients will hold strong significance in product development

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bath and shower thrives due to strong importance placed on hygiene and aesthetics
  • Multinationals enjoy strong position in bath and shower
  • Bath and shower purchases are concentrated in grocery channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthier and more active lifestyles to drive uptake of bath and shower
  • Whitening and moisturising effects remain popular among women
  • Growing interest in more sustainable formats

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shift to social lifestyles and self-expression lifts demand for colour cosmetics
  • Local brands have a strong advantage in the competitive landscape
  • Beauty specialist stores lead the distribution of colour cosmetics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dynamic growth will be supported by the role of online content creators and influencers
  • Mobility and accessibility drives on-the-go lifestyles
  • Multi-functional trend to remain commonplace in colour cosmetics

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hotter weather and modern lifestyles support strong demand
  • Promotional initiatives strengthen the value proposition of market leaders
  • Traditional store-based retailers face competition from retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Long-lasting and fragrant deodorants have opportunity to thrive
  • Organic deodorants to remain a key part of Filipino culture
  • Integration of beauty related ingredients and expansion of ergonomic formats

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mixed performance as depilatories face challenges
  • Multinationals hold the lead as entrepreneurs make a splash
  • Affordability of depilatories provides opportunity for online retailers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Weak outlook for depilatories as hair removers/bleaches lose further appeal
  • Organic trend will offer new skin-friendly formulas
  • Challenges for depilatories amid technological advancements

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social lifestyles and affordable choices drive interest in fragrances
  • Middle and low-income consumers drive demand for mass fragrances
  • Store-based retailers are vital to fragrance brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further dynamic performance is anticipated for fragrances
  • Wider distribution of mass fragrances to support category development
  • Eau de parfum will remain a popular option due to its perceived ability to withstand humidity

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hair care usage rises amid hotter weather and active lifestyles
  • Multinational players sustain their lead in hair care
  • Traditional channels lose out to e-commerce retailers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for the hair care category
  • Volume and thickness amongst top solutions trending in hair care
  • Dry hair spray and smaller refill formats expected to gain popularity

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Healthy growth in men's grooming as traditional norms and practices evolve
  • Market leaders remain resilient amidst growing competition
  • Digitilisation in the Philippines supports retail e-commerce growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dynamic outlook for men's grooming
  • Brightening and whitening features will remain important in men's skin care
  • Further cross-category developments are anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Oral hygiene and aesthetic needs underpin strong value growth
  • Colgate-Palmolive Philippines consolidates its strong lead in oral care
  • Grocery retailers hold a strong position in oral care distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dynamic growth as demand for oral care expands
  • Domestic travel will provide further boost to oral care
  • Oral care to focus on natural and sustainable ingredients and products

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social and active lifestyles drive demand for skin care
  • Fragmented competitive landscape is led by multinationals
  • Health and beauty specialists are pivotal channel in skin care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright prospects for skin care in the Philippines
  • Trend jacking and social media strategies to boost skin care sales
  • Sustainability efforts will bring new innovations

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sun care is steadily rising amid strong desire to protect skin
  • Local and international players compete head on
  • Strong competition between offline and online channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Active lifestyles and travel to boost sun care sales
  • New innovations to focus on sticks and whitening claims
  • Consumers will expect more benefits from their sun care products

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029