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市場調査レポート
商品コード
1735497

フィリピンのペットケア市場

Pet Care in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 50 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
フィリピンのペットケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンのペットケアの市場規模は、2025年には小売数量ベースでも現在の金額ベースでも力強い成長が見込まれます。これは、売上の大部分を占めるドッグフードとキャットフードという主要カテゴリーによるところが大きく、金額ベースでも数量ベースでも2桁成長が見込まれます。ペットの飼育率は上昇を続けており、フィリピンの世帯の41%が犬を、8%が猫を飼っています。これは潜在的な消費者を拡大させています。

当レポートはフィリピンのペットケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

フィリピンのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • プレミアムとエコノミーの選択肢がダイナミックな成長を遂げ、ドッグフードの二極化が見られる
  • Pedigreeはトップを維持しているが、需要の二極化によりシェアを失っている
  • ペットショップとスーパーマーケットは、ドッグフードの主要な流通チャネルであり続けている

展望と機会

  • より多くの飼い主が、調理済みのドッグフードの利便性に移行すると予想されている
  • 信頼問題への対応により、ドッグフードのオンライン販売は引き続き増加する見込み
  • 都市化とペットの人間化の動向は、ドッグフードの需要を支えるはず

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 2025年には猫の飼育数増加が成長を牽引
  • Whiskasは中価格帯の製品と革新性でキャットフードのリーダー
  • ペットショップやスーパーマーケットは、猫の餌を買うための頼りになる選択肢であり続けている

展望と機会

  • 猫の飼育数増加とペットの人間化の傾向により、キャットフードの見通しは明るい
  • 消費者が利便性と価値を求めるにつれて、eコマースが普及すると予想
  • ペット飼育に対する意識の変化がキャットフードのプレミアム化を推進

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 経済の不確実性により、2025年にはその他のペットフードの成長が制限される
  • TetraとSeraは引き続き他のペットフードの売上をリードしている
  • ペットショップやスーパーマーケットが他のペットフードの販売を独占している

展望と機会

  • 経済的圧力により、他のペットフードの成長の可能性が制限される可能性がある
  • eコマースは成長する一方、他のペットフードは新たな規制問題に直面する可能性がある
  • ニッチな成長機会は、他のペットフードの専門分野にも見つかる可能性がある

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペットの健康と幸福の向上に投資する意欲を示す飼い主
  • ペットヘルスケアブランドのBay-O-Petは、非常に細分化された競合情勢をリード
  • ペット用品の販売はスーパーマーケットがリードしているが、eコマースも伸びている

展望と機会

  • 猫砂は堅調な成長が見込まれるが、経済的な圧力により低価格取引が促進される可能性
  • ペット用品においてeコマースがより大きな役割を果たすようになる
  • 都市部のペット飼い主は新製品開発とイノベーションの重要なターゲットとみられる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFPH

Pet care in the Philippines is expected to see strong growth in both retail volume and current value terms in 2025. This is likely to be largely fuelled by the dominant category of dog food and cat food which accounts for most sales and which is set to see double-digit growth in value and volume terms. Pet ownership continues to rise, with 41% of Filipino households now owning a dog and 8% owning a cat, up from 37% and 7% at the start of the review period. This is expanding the potential consume...

Euromonitor International's Pet Care in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Polarisation seen in dog food as premium and economy options see dynamic growth
  • Pedigree remains on top but loses share due to polarisation of demand
  • Pet shops and superstores remains the key distribution channel for dog food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More owners expected to shift to the convenience of prepared dog food
  • Online sales of dog food set to continue rising as trust issues are addressed
  • Urbanisation and pet humanisation trends should support demand for dog food
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Increase in cat ownership fuelling growth in 2025
  • Whiskas leads cat food with mid-priced offerings and backed by innovation
  • Pet shops and superstores remain the go-to option for cat food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for cat food thanks to rising cat population and the pet humanisation trend
  • E-commerce is expected to gain ground as consumers look for convenience and value
  • Evolving attitudes to pet ownership set to drive the premiumisation of cat food
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Economic uncertainty limits growth in other pet food in 2025
  • Tetra and Sera continue to lead sales of other pet food
  • Pet shops and superstores dominate sales of other pet food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Economic pressures could limit the growth potential of other pet food
  • E-commerce set to grow while other pet food could face new regulatory issues
  • Niche growth opportunities could be found in specialty areas of other pet food

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Owners showing willingness to invest in improving the health and wellbeing of their pets
  • Pet healthcare brand Bay-O-Pet leads a highly fragmented competitive landscape
  • Supermarkets lead sales of pet products but e-commerce making gains

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cat litter set for strong growth but economic pressures could encourage down trading
  • E-commerce set to play a bigger role in pet products
  • Urban pet owners seen to be a key target for new product development and innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030