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市場調査レポート
商品コード
1735472

タイのペットケア市場

Pet Care in Thailand


出版日
ページ情報
英文 51 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.81円
タイのペットケア市場
出版日: 2025年05月19日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2025年のタイにおけるペットケア市場の売上は、現在の金額ベースで力強い伸びを示しています。この好業績は、ペットケアの売上高の大部分を占めるドッグフードとキャットフードの売上高に大きく後押しされており、2025年もダイナミックな伸びを示しました。この成長の一因は、犬や猫を飼う世帯数が増え続けていることです。これは、単身世帯の増加や個人・法人世帯の増加に関連しています。

当レポートはタイのペットケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

タイのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 飼い主は、愛犬に最高のドッグフードを与えるために、一生懸命努力する
  • プレミアム化の傾向が大手企業に圧力をかけている
  • ペットショップとeコマースがドッグフードの成長に中心的な役割を果たしている

展望と機会

  • オーナーの目が肥えてくるにつれ、プレミアムセグメントは最もダイナミックなセグメントであり続ける
  • eコマース、ペットショップ、スーパーマーケットはさらなる成長が見込まれる
  • 中価格帯ブランドと高級ブランドが激突する

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

タイのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • プレミアム化のトレンドがキャットフード市場に影響を与える
  • 2024年のキャットフード市場では地元企業が大きな勝利を収める
  • ペットショップ、スーパーマーケット、eコマースが猫の餌の買い方を変えている

展望と機会

  • 中価格帯のブランドが高級ブランドに課題する中、キャットフードは繁栄する見込み
  • eコマースが繁栄する
  • 地元企業がイノベーションの最前線に立つことが期待される

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

タイのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 他のペットが人気を維持する中、魚の餌が成長を牽引
  • サクラは、魚に特化した飼料への注力により、大きな勝利を収めた
  • 専門的なニーズには専門店が必要

展望と機会

  • ソーシャルメディアは消費者に様々な種類のペットを飼うことを奨励している
  • 他のペットフードのオンライン販売が盛んになる見込み
  • イノベーションは健康上のさらなるメリットの提供に重点を置くと予想される

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

タイのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペットの人間化の傾向とペット数の増加はペット製品にとって良いニュース
  • カトサン氏は非常に細分化された分野をリードしている
  • eコマースとペットショップ、スーパーマーケットがシェアを争う

展望と機会

  • ペット数の増加とペットの人間化が引き続き主要な成長原動力となる見込み
  • eコマースが勢いを増すと予想
  • ペットヘルスケアがイノベーションの焦点となる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFTH

Sales of pet care have seen dynamic growth in current value terms in Thailand in 2025. This strong performance has largely been fuelled by sales of dog and cat food which account for most sales of pet care and also saw dynamic growth in 2025. This is being fuelled in part by the growing population of pet dogs and cats, with the number of households keeping cats and dogs continuing to rise. This is linked to the growing number of single-person households and increasing number of individuals and c...

Euromonitor International's Pet Care in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Owners dig deep to ensure their companions get the best dog food
  • Premiumisation trend puts pressure on leading players
  • Pet shops and e-commerce playing a central role in the growth of dog food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium segment set to remain the most dynamic as owners become more discerning
  • E-commerce and pet shops and superstores set for further gains
  • Mid-priced and premium brands set to go head to head
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Premiumisation trend influencing the cat food market
  • Local players the big winners in cat food in 2024
  • Pet shops and superstores and e-commerce changing the way people shop for cat food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cat food set to flourish as mid-priced brands look to challenge premium ones
  • E-commerce set to flourish
  • Local players expected to be at the forefront of innovation
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Fish food driving growth as other pets retain their appeal
  • Sakura the big winner thanks to its growing focus on specialised fish food
  • Specialist needs require specialist stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Social media encouraging consumers to adopt different types of pets
  • Online sales of other pet food set to flourish
  • Innovation expected to focus on providing added health benefits

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet humanisation trend and rising pet population spells good news for pet products
  • Catsan leads a highly fragmented field
  • E-commerce and pet shops and superstores fight for share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expanding pet population and pet humanisation set to remain the key growth drivers
  • E-commerce expected to gain momentum
  • Pet healthcare set to be a focus of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030