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市場調査レポート
商品コード
1735471

中国のペットケア市場

Pet Care in China


出版日
ページ情報
英文 50 Pages
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即日から翌営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
中国のペットケア市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年の動向に引き続き、2025年の中国のペットケアの市場規模は、調理済みペットフードの給餌量の増加と消費者の買い替えに牽引され、小売現在価値ベースで堅調なペースで拡大するとみられます。小売金額ベースでは、ペットフードが引き続き優勢で、キャットフードの伸びがドッグフードやその他のペットフードの伸びを大きく上回ると予想されます。これは主に猫の飼育数の増加に牽引されたもので、猫の飼育数は増加傾向にあり、今後も微増が見込まれます。

当レポートは中国のペットケア市場を分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

中国のドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 犬の飼育数は減少し続けており、ドッグフードの売上に影響を与えている
  • Royal Caninは依然としてトップ企業だが、国内ブランドが追い上げている
  • 送料無料の提供により、小売eコマースの優位性が高まっている

展望と機会

  • ペットの飼い主は健康的な食材にもっと重点を置くようになると予想される
  • 小売eコマースが引き続き優位に立つ可能性が高め
  • 参入企業はさまざまな年齢層をカバーするために製品ポートフォリオを拡大する予定

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

中国のキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • ドライキャットフードが依然として優勢だが、プレミアム価格のプラットフォームが最も高い成長を見せている
  • Royal Caninは依然としてトッププレーヤーであり、国内ブランドが追い上げている
  • 小売eコマースは依然として優勢だが、食料品小売業者は勢いを失っている

展望と機会

  • 消費者の高級化により、キャットフードの需要は引き続き増加する見込み
  • 買いだめの減少により、小売eコマースの季節性は緩和すると予想される
  • 肉の原料の多様化は今後も続くだろう

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

中国のその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • その他のペットフードは、他のペット数減少により、わずかに成長
  • 魚用飼料ブランドは優勢だが、鳥用飼料や小型哺乳類・爬虫類用飼料はブランド間のばらつきが大きい
  • ペットフード業界では小売eコマースが主流だが、ペットショップやスーパーマーケットが成長を牽引

展望と機会

  • その他のペットフードは、限界的な価値の減少が見込まれるもの、数量は増加する見込み
  • オンライン浸透は増加する見込みだが、ペットショップやスーパーマーケットは存在感を維持する
  • 他のペットフードでも製品セグメンテーションが重要な役割を果たす可能性が高め

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

中国のペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペット用品は製品イノベーションに支えられ、2025年に堅調な成長が見込まれる
  • 猫砂やその他のペット用品の競合環境は依然として分散している
  • 小売業のEコマースがリードし、獣医クリニックは高い成長を記録

展望と機会

  • ペットヘルスケアはペット製品の中で最高の業績を収める見込み
  • 小売業のeコマースは引き続き主要チャネルとなる一方、食料品小売業者は低迷が続く見込み
  • ペット旅行は他のペット用品メーカーにとって機会となる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFCN

Continuing the trend seen in 2024, pet care in China is set to expand at a solid pace in retail current value terms in 2025, driven by the increasing feeding of prepared pet food, and consumer trading-up. In terms of retail value sales, pet food is expected to continue to dominate, with the growth of cat food set to far outpace that of dog food and other pet food. This is mainly driven by the increasing cat population, which in a continuation of its rising trend, is expected to grow slightly in...

Euromonitor International's Pet Care in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Dog population continues to decline, affecting sales of dog food
  • Royal Canin remains the leading player, although domestic brands are catching up
  • Retail e-commerce increases its dominance, thanks to offer of free shipping

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pet owners expected to have a greater focus on healthy ingredients
  • Retail e-commerce likely to remain dominant
  • Players set to expand their product portfolios to cover different age groups
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Dry cat food remains dominant, while the premium price platform sees the highest growth
  • Royal Canin remains the leading player, while domestic brands are catching up
  • Retail e-commerce remains dominant, while grocery retailers loses steam

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cat food set to continue to increase, thanks to consumers trading up
  • Seasonality of retail e-commerce expected to ease, as stockpiling decreases
  • Diversification of meat ingredients likely to continue
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Other pet food grows marginally, hampered by the shrinking other pet population
  • Fish food brands dominate, but high fragmentation in bird food and small mammal/ reptile food
  • Retail e-commerce dominates other pet food, but pet shops and superstores drives growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Other pet food set to see a marginal value decline, but volume growth
  • Online penetration likely to increase, while pet shops and superstores to stay relevant
  • Product segmentation likely to play a critical role in other pet food

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Pet products to see solid growth in 2025, fuelled by product innovation
  • Competitive environment remains fragmented for cat litter and other pet products
  • Retail e-commerce leads, while veterinary clinics sees high growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pet healthcare set to see the best performance within pet products
  • Retail e-commerce will remain the leading channel, whilst grocery retailers set to remain subdued
  • Pet travel presents opportunities for players in other pet products

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030