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市場調査レポート
商品コード
1735466

シンガポールのペットケア市場

Pet Care in Singapore


出版日
ページ情報
英文 53 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
シンガポールのペットケア市場
出版日: 2025年05月12日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

全体として、シンガポールのペットケアの市場規模は2025年に小売現在高が堅調な伸びを示すとみられ、ドッグフードとキャットフードが主な成長の牽引役となりますが、すべての主要カテゴリーで売上高が増加すると予想されます。しかし、全体の増加率は前年より鈍化すると予想されます。これは、不透明な世界経済情勢、インフレ、生活費上昇の中で、地元消費者の節約意識が高まっていることも一因です。

当レポートはシンガポールのペットケアを分析・予測した市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業や主要ブランドを特定し、新製品開発や流通、価格問題など、市場に影響を与える主な要因の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

シンガポールのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • より厳しい経済環境の中、2025年にシンガポールにおけるドッグフードの価値成長は鈍化する見込み
  • プレミアムドッグフードブランドは、価値の面で引き続きリードしている
  • 利便性と高級ドッグフードを求める消費者が小売eコマースの成長に貢献

展望と機会

  • ドッグフードの持続的な数量成長、プレミアムウェットドッグフードが売上を牽引すると予想
  • 小売eコマースは、より多様な製品とロイヤルティ特典の顕著さから恩恵を受けることになる
  • ドッグフードにおける腸の健康への関心が高まり、特別な食事や持続可能な原材料がより入手しやすくなる

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

シンガポールのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 中価格帯のキャットフードが引き続き優勢、一方でプレミアム価格帯のキャットフードはより速い成長を見せている
  • キャットフードは、ファンシーフィーストが引き続き金額ベースでトップを走る
  • キャットフードブランドは小売eコマース別流通にますます注力している

展望と機会

  • 住宅開発公社(HDB)の住宅における猫の飼育禁止を解除する新規制が成長を後押し
  • 小売eコマースはますます多様な製品をサポートすると予想される
  • 高齢化するペット数は、ライフステージに特化した製品に機会を見出す可能性がある

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

シンガポールのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 他のペット数は2025年の成長の大きな促進要因にはならない
  • イノベーションは栄養の改善を促進するが、予算意識は依然として重要な懸念事項
  • ペットショップやスーパーマーケットは、他のペットフードの主な流通チャネルであり続ける

展望と機会

  • 予測期間中、その他のペットフードは緩やかな成長が見込まれる
  • 小売eコマースの成長にもかかわらず、ペットショップとスーパーストアは、その他のペットフードの主要なチャネルであり続ける
  • 利便性と携帯性が他のペットフードのイノベーションを推進する

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

シンガポールのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • ペット製品の価値成長は鈍化しているもの、ペット数の増加に支えられている
  • ペット用品は引き続きキットキャットがリード
  • ペットショップやスーパーマーケットは、消費者の製品の信頼性に対する信頼により、依然として主要な流通チャネル

展望と機会

  • 非必需品は予測期間中に成長が鈍化する可能性が高め
  • ペット用品の購入に便利なチャネルとして小売eコマースが成長すると予想
  • ペット栄養補助食品の使用は、飼い主別予防ヘルスケアへの移行を示している

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFSG

Overall, pet care in Singapore is set to see solid retail current value growth in 2025, with sales expected to increase across all the main categories, although dog food and cat food will be the main growth drivers. However, a slowdown in the rate of overall increase is anticipated compared with the previous year. This is in part contributed by growing budget consciousness amongst local consumers amidst the uncertain global economic conditions, inflation, and rising cost of living. While the ann...

Euromonitor International's Pet Care in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Slowdown in value growth of dog food in Singapore in 2025 amidst the more challenging economic environment
  • Premium dog food brands continue to lead in value terms
  • Consumers seeking convenience and premium dog food contribute to growth of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sustained volume growth for dog food, value sales expected to be driven by premium wet dog food
  • Retail e-commerce set to benefit from its wider variety of products and prominence of loyalty benefits
  • Growing focus on gut health in dog food, while specialised diets and sustainable ingredients will be more available
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Mid-priced cat food continues to dominate, while premium sees faster value growth
  • Cat food continues to be led by Fancy Feast in value terms
  • Growing focus of cat food brands on distribution through retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • New regulation lifting the ban on cat ownership in Housing Development Board (HDB) flats to support growth
  • Retail e-commerce expected to support a growing variety of products
  • Ageing pet population may see opportunity for life stage-specific products
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Population of other pets not a significant push factor for growth in 2025
  • Innovations drive improvements in nutrition; however, budget consciousness remains a key concern
  • Pet shops and superstores remains the dominant distribution channel for other pet food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Muted growth expected for other pet food over the forecast period
  • Pet shops and superstores expected to remain the key channel for other pet food, despite growth of retail e-commerce
  • Convenience and portability set to drive innovation in other pet food

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • While slowing, the value growth of pet products is supported by the rising pet population
  • Pet products continues to be led by Kit Cat
  • Pet shops and superstores remains the leading distribution channel, owing to consumer trust in product authenticity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Non-necessities likely to see slowing growth over the forecast period
  • Retail e-commerce expected to grow as a convenient channel for purchases of pet products
  • Use of pet dietary supplements signals shift towards preventive healthcare by owners

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030