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市場調査レポート
商品コード
1735460

インドのペットケア市場

Pet Care in India


出版日
ページ情報
英文 47 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
インドのペットケア市場
出版日: 2025年05月15日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年、インドのペットケアの市場規模は小売現行額ベースで成長を続け、これは消費者行動の変化、都市化の進展、ペットの健康とウェルネスに対する意識の高まりに牽引され、2025年も続くとみられます。インドのペット数は2024年に約5%増加し、2025年も同様の増加率で3,900万頭に達すると予想されています。業界はCOVID-19の間、かつてない需要の急増を経験しました。

当レポートは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を促進する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ペットフード、ペット用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ペットケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

インドのドッグフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 犬の飼育数の増加と収入の増加がプレミアム化とともに成長を牽引
  • Mars Internationalがドッグフードで首位、Indian Broiler Groupがそれに続く
  • eコマースやパーソナライズされた小売を含むオムニチャネル戦略は売上を押し上げる

展望と機会

  • ドッグフードブランドの新たなフロンティアとなる可能性が高いのは、第2級および第3級都市
  • 健康志向のペットオーナーが機能性ドッグフードの需要を牽引
  • 持続可能性と倫理的な調達は、環境に配慮した消費者の要求に応える

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドのキャットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 安定化により、採用主導の成長から栄養重視の需要への移行がもたらされる
  • Mars Internationalが首位を維持、Perfect Companionがシェア拡大
  • オフライン小売業者は小売eコマースとの競争に適応する

展望と機会

  • 2級都市と3級都市の未開拓の成長可能性
  • 機能性、健康、年齢に応じた栄養が人気を集める見込み
  • 消費者直販およびサブスクリプションモデルの拡大

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドのその他のペットフード

主なデータ結果

2025年の発展

  • 他のペットフードは成長しているが、非公式市場の優位性は依然として残っている
  • エキゾチックペットへの関心の高まりが、専門的な栄養に対するニッチな需要を喚起している
  • Taiyoはその他のペットフードでもトップを維持

展望と機会

  • 規制の明確化と啓発キャンペーンは成長に貢献する可能性がある
  • 特殊栄養と機能性栄養はプレミアム化の機会をもたらす
  • 消費者直販モデルに重点を置いたオムニチャネルの拡大

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドのペット製品

主なデータ結果

2025年の発展

  • スマートでテクノロジー主導の製品が他のペット製品の売上を牽引
  • ペット用品の持続可能性が重要なトレンドに
  • オムニチャネル小売戦略の強化

展望と機会

  • カスタマイズや品種に特化したペット製品の増加
  • ペット保険・ヘルスケア商品の拡充
  • ペット用品におけるサブスクリプションモデルの成長

カテゴリーデータ

目次
Product Code: PFIN

In 2024, pet care in India continued to grow in retail current value terms, and this is set to continue in 2025, driven by shifting consumer behaviours, increasing urbanisation, and growing awareness of pet health and wellness. According to Euromonitor's Socio data, the overall pet population in India grew by approximately 5% in 2024, and a similar rate of increase is anticipated in 2025, to reach 39 million pets. While the industry experienced an unprecedented surge in demand during the COVID-19...

Euromonitor International's Pet Care in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Pet Food, Pet Products.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Pet Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Pet care in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for pet care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Pet Populations 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 3 Sales of Pet Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 5 Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 6 NBO Company Shares of Pet Food: % Value 2020-2024
  • Table 7 LBN Brand Shares of Pet Food: % Value 2021-2024
  • Table 8 NBO Company Shares of Dog and Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 9 LBN Brand Shares of Dog and Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 10 Penetration of Private Label in Pet Care by Category: % Value 2020-2025
  • Table 11 Distribution of Pet Care by Format: % Value 2020-2025
  • Table 12 Distribution of Pet Care by Format and Category: % Value 2025
  • Table 13 Distribution of Dog and Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 14 Distribution of Dog and Cat Food by Format and Category: % Value 2025
  • Table 15 Forecast Sales of Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 16 Forecast Sales of Pet Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 18 Forecast Sales of Pet Care by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

DOG FOOD IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising dog ownership and rising incomes drive growth, along with premiumisation
  • Mars International leads dog food, followed by Indian Broiler Group
  • Omnichannel strategies, including e-commerce and personalised retail, propel sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tier-2 and tier-3 cities likely to be the emerging frontiers for dog food brands
  • Health-conscious pet owners set to drive demand for functional dog food
  • Sustainability and ethical sourcing address the demands of eco-conscious consumers
  • Summary 2 Dog Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 19 Dog Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 20 Dog Population 2020-2025
  • Table 21 Consumption of Dog Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 22 Sales of Dog Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 23 Sales of Dog Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 24 Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 25 Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 Sales of Dry Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 27 Sales of Wet Dog Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 28 NBO Company Shares of Dog Food: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Dog Food: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Dog Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 31 Distribution of Dog Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 32 Forecast Sales of Dog Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 33 Forecast Sales of Dog Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 34 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 35 Forecast Sales of Dog Food by Category: % Value Growth 2025-2030

CAT FOOD IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Stabilisation brings a shift from adoption-driven growth to nutrition-focused demand
  • Mars International maintains its lead, but Perfect Companion achieves share growth
  • Offline retailers adapt to compete with retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Untapped growth potential in tier-2 and tier-3 cities
  • Functional, health-specific and age-specific nutrition set to gain popularity
  • Expansion of direct-to-consumer and subscription-based models
  • Summary 3 Cat Food by Price Band 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 36 Cat Owning Households: % Analysis 2020-2025
  • Table 37 Cat Population 2020-2025
  • Table 38 Consumption of Cat Food by Prepared vs Non-prepared: % Analysis 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 39 Sales of Cat Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 40 Sales of Cat Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 41 Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 42 Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 43 Sales of Dry Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Wet Cat Food by Life-Cycle: % Value 2020-2025
  • Table 45 NBO Company Shares of Cat Food: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Cat Food: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Cat Treats and Mixers: % Value 2021-2024
  • Table 48 Distribution of Cat Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Cat Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Cat Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Cat Food by Category: % Value Growth 2025-2030

OTHER PET FOOD IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growth for other pet food, but dominance of the informal market persists
  • Growing interest in exotic pets drives niche demand for specialised nutrition
  • Taiyo maintains its lead in other pet food

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Regulatory clarity and awareness campaigns may contribute to growth
  • Specialised and functional nutrition present premiumisation opportunities
  • Omnichannel expansion, with a focus on direct-to-consumer models

CATEGORY INDICATORS

  • Table 53 Other Pet Population 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2020-2025
  • Table 55 Sales of Other Pet Food by Category: Value 2020-2025
  • Table 56 Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 LBN Brand Shares of Bird Food: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Fish Food: % Value 2021-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Small Mammal/Reptile Food: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Other Pet Food by Format: % Value 2020-2025
  • Table 62 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Volume 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: Value 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of Other Pet Food by Category: % Value Growth 2025-2030

PET PRODUCTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart and technology-driven products drive sales of other pet products
  • Sustainability becomes a key trend in pet products
  • Strengthening of omnichannel retail strategies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rise in customised and breed-specific pet products
  • Expansion of pet insurance and healthcare products
  • Growth of subscription-based models in pet products

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Pet Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 67 Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 68 Sales of Pet Healthcare by Type: % Value 2020-2025
  • Table 69 Sales of Other Pet Products by Type: % Value 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Pet Products: % Value 2020-2024
  • Table 71 LBN Brand Shares of Pet Products: % Value 2021-2024
  • Table 72 Distribution of Pet Products by Format: % Value 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Pet Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Pet Products by Category: % Value Growth 2025-2030