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市場調査レポート
商品コード
1724985

米国の美容とパーソナルケア市場

Beauty and Personal Care in the US


出版日
ページ情報
英文 151 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.28円
米国の美容とパーソナルケア市場
出版日: 2025年05月09日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年、米国の美容とパーソナルケア市場は、数年にわたる急拡大の後、小売現在高の伸びが鈍化しました。インフレ率の上昇、経済の不確実性、消費者の優先順位の変化などの要因がこの減速に寄与しましたが、価格上昇の緩和により、デオドラントやヘアケアなどのカテゴリーでは数量成長率が改善しました。消費者の支出はより慎重になり、嗜好品や贅沢品よりも必要不可欠なアイテムやプライベートブランド商品に集中するようになっています。

当レポートでは、米国の美容とパーソナルケア市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ベビー&子供用製品、バス&シャワー、カラー化粧品、デオドラント、脱毛剤、皮膚化粧品ビューティ&パーソナルケア、フレグランス、ヘアケア、マスビューティ&パーソナルケア、メンズグルーミング、オーラルケア、オーラルケア(電動歯ブラシを除く)、プレミアムビューティ&パーソナルケア、プレステージビューティ&パーソナルケア、スキンケア、サンケア。

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由

  • ビューティ&パーソナルケア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランド
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価します。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

出典

米国のマスビューティーとパーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • マスビューティーとパーソナルケアは緩やかな成長を見せており、特にバス&シャワー用品とデオドラントが目立っている
  • 老舗の老舗企業が優勢を占める一方、インディーズブランドが強力な競争相手となっている
  • プライベートブランドやデュプリケートブランドがコスト意識の高い消費者を満足させ、ブランドは低価格小売店や倉庫型店舗に進出

展望と機会

  • 消費者の購買意欲を高めるため、成分配合を高めたマステージ製品の普及が進む
  • 小売業者とブランドは価格帯を問わず新しい買い物客をターゲットにしている
  • デジタル化は即時性と手頃な価格に焦点を当てる

カテゴリーデータ

米国のプレミアムビューティー&パーソナルケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアムビューティーとパーソナルケアは、フレグランスの好調な業績に支えられ、2024年も引き続き業界の成長を牽引
  • L'Oreal USA Incは、皮膚化粧品の強力なポートフォリオの恩恵を受け、プレミアムビューティーとパーソナルケアにおけるリーダーとしての地位を維持
  • プレミアムカテゴリーに影響を与える健康とウェルネス動向の台頭

展望と機会

  • 高級美容とパーソナルケアはマス市場を上回る見込みで、高級ブランドはエントリーレベルや手頃な価格の製品の提供に注力すると予想さ
  • 美容と健康の境界が曖昧になるにつれ、健康的な老化と予防的健康は企業にとって重要な機会となる
  • プレミアムビューティーとパーソナルケアは、革新的な製品の発売からテクノロジーに至るまで、価値を確立するためのさらなる戦略的動きをみせる

カテゴリーデータ

米国の乳幼児向け製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • ベビー・子供用製品は2024年に緩やかな成長が見込まれ、特にベビー・子供用日焼け止め製品の増加が最も顕著となる
  • 包括性は、ベビー・子供向けヘアケア製品の発売に影響を与える
  • eコマースはシェアを拡大し続けている

展望と機会

  • イノベーションとより洗練された処方に支えられ、予測期間中は安定した成長が見込まれる
  • 健康とウェルネスのトレンドが皮膚化粧品ブランドの需要を押し上げる
  • アルファ世代のスキンケアへの執着は、赤ちゃんや子供向けのスキンケアの成長を促進する可能性があるが、懸念も引き起こしている

カテゴリーデータ

米国のお風呂とシャワー

主なデータ結果

2024年の発展

  • 力強い成長が原料の革新と心身のポジショニングを推進
  • 企業は香りのプロファイルを拡大し、強力な小売パートナーシップを活用
  • 輝くような輝きと保湿効果のあるバス&シャワー製品が人気急上昇中

展望と機会

  • バス用品とシャワー用品は心と体のつながりを重視
  • デリケートゾーン用洗浄剤が小売店に登場し、ラインナップを拡大
  • 高級液体石鹸の小売市場が成長

カテゴリーデータ

米国のカラーコスメティクス

主なデータ結果

2024年の発展

  • リップ製品は2024年も成長の主役の地位を維持するが、マスカラー化粧品を成長に押し上げるには不十分
  • 優れたカラーコスメブランドは消費者エンゲージメントを促進し、革新的な製品開発をリード
  • 小売業のeコマースは引き続き成長しているが、百貨店や薬局はそれに追いつくのに苦労している

展望と機会

  • 経済の不確実性が高まり、美容消費が正常化する中、2025年のカラーコスメに対する期待は慎重ながらも楽観的
  • スキンフィニケーション、つまりカラーコスメとスキンケアの境界線を曖昧にする革新的な取り組みは、予測期間中に必須となる
  • デジタルの手段は、ショッピングとエンゲージメントの両方において引き続き重要となる

カテゴリーデータ

米国のデオドラント

主なデータ結果

2024年の発展

  • デオドラントは価格環境の正常化に伴い、2024年も引き続き消費者の購買意欲を掻き立てる
  • 全身用デオドラントは依然として増加傾向にあり、老舗メーカーのブランドラインからも新たな製品が発売されている
  • ユニークなコラボレーションと配合の角度がデオドラントへの注目を集め続けている

展望と機会

  • デオドラントは予測期間中、安定した成長を維持すると予想
  • デオドラントは高級フレグランスブランドから追加発売が見込まれる
  • デオドラントの重ねづけ:個人の香りの探求の未来か

カテゴリーデータ

米国の脱毛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 他の家庭用脱毛法が普及するにつれ、脱毛剤は減少している
  • Gillette VenusとEosは、体験重視のキャンペーンとシェービング製品で消費者を魅了
  • 消費者動向の変化を受け、脱毛ブランドは全身ケアに進出

展望と機会

  • Z世代が遊び心のあるスパのような脱毛体験の需要を牽引
  • IPLと脱毛器は、従来の脱毛からの移行を促進し続ける
  • デリケートな女性用ケア製品が、優しい脱毛方法への関心を高める

カテゴリーデータ

米国のフレグランス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の美容習慣におけるフレグランスの継続的な採用は、2024年も成長を支え続ける
  • ボディミストは価格帯を問わずプレイヤーや消費者の注目を集めている
  • 百貨店が苦戦する中、注目はeコマースに向けられている

展望と機会

  • より価格に敏感な消費者の可能性があるにもかかわらず、予測期間中の香水の見通しは明るい
  • 香りの感情的または機能的な利点の探求に重点を置くブランドの取り組み
  • デジタル化は消費者とのエンゲージメントを構築する扉を開くだけでなく、より競合環境にも貢献

カテゴリーデータ

米国のヘアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 美容とパーソナルケア全体の減速にもかかわらず、ヘアケアの成長は安定している
  • カテゴリーリーダーとインディーズの破壊的企業は、革新的でプレミアムな新製品の発売を通じて消費者の注目を集めるために競争を続けている
  • ヘアケア製品の流通は、eコマースの存在と実店舗でのブランドの拡大別引き続き左右される

展望と機会

  • サロン向けプロフェッショナルヘアケアは、予測期間中にヘアケア全体を上回ると予想
  • ヘアケア以外の美容とパーソナルケア企業がヘアケア分野に参入
  • 革新的な頭皮ケアポートフォリオは、予測期間中も引き続き主流になると予想

カテゴリーデータ

米国のメンズグルーミング

主なデータ結果

2024年の発展

  • 男性の身だしなみ、特に男性のひげそりにおける成長パフォーマンスの緩和
  • 一部のブランドは、男性中心の姿勢から脱却し、ジェンダーニュートラルな商品やユニークなコラボレーションを取り入れている
  • オンラインプラットフォームを通じたポートフォリオ配信の拡大

展望と機会

  • ジェンダーニュートラルなポジショニングとスキンケア教育の拡大により、ダーモコスメティクスのスキンケアブランドは男性からの注目度が増す見込み
  • 男性用デオドラントでは、さらに革新的な香りとフレグランスが発売される予定
  • 男性セレブブランド分野での継続的な牽引

カテゴリーデータ

米国における口腔ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 価格に敏感な消費者と多機能製品への欲求別引き起こされた価値の低下
  • Colgate-Palmolive CoとThe Procter & Gamble Coがオーラルケアをリードし、Church & Dwight Co Incが成長を牽引
  • 天然成分と腸内環境サポートのイノベーションを推進する成分主導のカテゴリー

展望と機会

  • 歯周病への意識がイノベーションを促進
  • 感覚体験と視覚的な美的感覚が、子どもやZ世代の消費者の興味を刺激する
  • 家庭用ホワイトニング機器やAI電動歯ブラシの高価格が成長を阻害する可能性がある

カテゴリーデータ

米国のスキンケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スキンケア習慣の標準化が進む中、2024年には成長率は1桁台前半に鈍化する
  • 皮膚化粧品ブランドは2024年も好調を維持しているが、成分重視のストーリーを展開する新規参入者からのプレッシャーが高まっている
  • 小売業のeコマースはシェアを拡大し続けており、一方で百貨店や薬局は追いつくのに苦労している

展望と機会

  • 消費者の購買行動は予測期間中にさらに慎重または戦略的になり、スキンケアの成長が緩やかになると予想
  • 長寿のトレンドは、消費者を皮膚化粧品、臨床、または成分主導の美容ブランドへと導き続ける
  • デジタル化は、K-Beautyやその他の国際的な美容ブランドの台頭を支え続ける

カテゴリーデータ

米国における日焼けケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康意識の高まりが日焼け止めの成長を促進
  • Edgewell Personal Care Brands LLCは2024年も日焼けケア市場をリードし続ける一方、皮膚科化粧品やインディーズブランドがシェアを拡大
  • デジタル化が重要な役割を果たす

展望と機会

  • 付加価値機能に焦点を当てたイノベーションは、日焼けケアの成長を牽引し続ける
  • セルフタンニング製品の処方の進歩が成長を促進
  • 持続可能性と安全性への配慮の重要性が高まるにつれ、製品開発と成長の新たな機会が生まれている

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CTUS

In 2024, beauty and personal care in the US experienced a slowdown in retail current value growth, after several years of rapid expansion. Factors such as rising inflation, economic uncertainty, and changing consumer priorities contributed to this deceleration, but easing price growth improved volume growth rates in categories such as deodorants, and hair care. Consumers became more cautious with their spending, focusing on essential items or private label offerings rather than indulgent or luxu...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass beauty and personal care witnesses modest growth, with highlights being bath and shower and deodorants
  • Established legacy players dominate, while indie brands are proving to be strong competitors
  • Private label and dupes satiate cost-conscious consumers, and brands expand into budget retailers and warehouse clubs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rise of masstige offerings with elevated ingredient formulations to capture consumer dollars
  • Retailers and brands target new shoppers across the price spectrum
  • Digitalisation hones-in on immediacy and affordability

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium beauty and personal care continues driving industry growth in 2024, supported by the strong performance of fragrances
  • L'Oreal USA Inc benefits from a strong portfolio in dermocosmetics, helping maintain its leading position in premium beauty and personal care
  • The ascendancy of health and wellness trends influencing premium categories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premium beauty and personal care set to outperform mass, with premium brands expected to focus on offering entry-level or accessible products
  • Healthy ageing and preventive wellness will be key areas of opportunity for companies, with the blurring of beauty and health
  • Premium beauty and personal care expected to witness further strategic moves to establish value, from innovative product launches to technology

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Baby and child-specific products witnesses modest growth in 2024, with the strongest increase for baby and child-specific sun care
  • Inclusivity influences product launches in baby and child-specific hair care
  • E-commerce continues to gain share

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth anticipated over the forecast period, supported by innovation and more sophisticated formulations
  • Health and wellness trend will bolster demand for dermocosmetics brands
  • Gen Alpha's obsession with skin care could drive the growth of baby and child-specific skin care, but also raises concerns

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strong growth propels ingredient innovation and mind-body positioning
  • Companies expand scent profiles and capitalise on strong retail partnerships
  • Bath and shower products for a glowing look and moisturising peak in popularity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bath and shower products emphasise the mind-body connection
  • Intimate washes enter retail and expand their line-ups
  • Premium liquid soaps see growth in retail

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lip products retains star growth status again in 2024, but not enough to lift mass colour cosmetics to growth
  • Outperforming colour cosmetics brands foster consumer engagement and lead with innovative product development
  • Retail e-commerce continues making gains, while department stores and pharmacies struggle to keep up

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cautiously optimistic expectations for colour cosmetics in 2025, as economic uncertainty looms and beauty consumption normalises
  • Skinification, or innovative efforts to blur the lines between colour cosmetics and skin care, will be a must in the forecast period
  • Digital avenues will remain important for both shopping and engagement

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Deodorants continues to capture consumer dollars in 2024 amidst normalising price conditions
  • Total body deodorants still on the rise, with additional launches from legacy players' brand lines
  • Unique collaborations and formulation angles continue to bring attention to deodorants

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Deodorants expected to maintain steady growth over the forecast period
  • Deodorants anticipated to see additional launches from premium fragrance brands
  • Deodorant layering: The future of personal scent exploration?

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Depilatories declines as other at-home hair removal methods gain ground
  • Gillette Venus and Eos capture consumers with experience-driven campaigns and shaving products
  • Hair removal brands expand into whole body care amidst changing consumer trends

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Gen Z drives demand for playful, spa-like hair removal experiences
  • IPL and epilators will continue to drive the shift away from traditional hair removal
  • Intimate femcare expands interest in gentle hair removal formats

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Ongoing adoption of fragrances in consumers' beauty routine continues supporting growth in 2024
  • Body mists capture the attention of players and consumers across the price spectrum
  • While department stores struggle, attention is turned towards e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for fragrances in the forecast period, despite potential for more value-conscious consumers
  • Brand efforts to focus on exploring the emotional or functional benefits of fragrances
  • Digital avenues will open doors to build engagement with consumers, but also contribute to a more competitive environment

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hair care growth remains stable despite slowdowns across beauty and personal care
  • Category leaders and indie disruptors continue to compete for consumers' attention through new, innovative, and premium product launches
  • Hair care distribution continues to be dictated by e-commerce presence and expansion of brands in physical retail

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Salon professional hair care expected to outperform overall hair care over the forecast period
  • Non-hair care beauty and personal care players are entering the hair care space
  • Innovative scalp care portfolios expected to continue to dominate over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Easing growth performances in men's grooming, especially in men's shaving
  • Some brands are moving away from a strict male focus, embracing gender-neutral offerings and unique collaborations
  • Expanded portfolio distribution through online platforms

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dermocosmetics skin care brands set to benefit from more attention from men, due to gender-neutral positioning and expansive skin care education
  • Men's deodorants to witness further innovative scent and fragrance launches
  • Continued traction in the male celebrity brand space

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value declines driven by price-sensitive consumers and a desire for multifunctional products
  • Colgate-Palmolive Co and The Procter & Gamble Co lead oral care, while Church & Dwight Co Inc drives growth
  • Ingredient-led categories driving innovation in naturals and gut health support

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Awareness of gum disease fuels innovation
  • Sensory experience and visual aesthetic driving interest amongst children and Gen Z consumers
  • High prices of at-home whitening devices and AI power toothbrushes could hamper growth

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth slows to low single digits in 2024, amidst normalisation of skin care routines
  • Dermocosmetics-positioned brands again outperform in 2024, but pressure increases from newcomers leaning into ingredient-driven narratives
  • Retail e-commerce continues gaining share, while department stores and pharmacies struggle to keep up

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers' purchasing behaviour expected to become more cautious or strategic in the forecast period, moderating the growth of skin care
  • Longevity trend will continue driving consumers towards dermocosmetic, clinical, or ingredient-led beauty brands
  • Digitalisation will continue supporting the rise of K-beauty and other international beauty brands

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Heightened health awareness drives growth for sun protection
  • Edgewell Personal Care Brands LLC continues to lead sun care in 2024, while dermocosmetics and indie brands gain share
  • Digitalisation plays a pivotal role

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Innovation focusing on value-added features will continue to drive growth in sun care
  • Advances in self-tanning product formulations to drive growth
  • Growing emphasis on sustainability and safety considerations present new opportunities for product development and growth

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029