表紙:インドのコンシューマーヘルス市場
市場調査レポート
商品コード
1646488

インドのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in India


出版日
ページ情報
英文 103 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
インドのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2025年01月20日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年、インドのコンシューマーヘルスの市場規模は、進化する消費者の優先順位とライフスタイルの変化に牽引され、小売現行金額ベースでほぼ2桁増と、力強いペースで成長すると予測されています。成長の主な要因としては、可処分所得の増加、都市化、共働き世帯の増加などが挙げられます。特に都市部では、多忙なライフスタイルに伴い、消費者は便利な健康ソリューションを求めるようになり、予防的な健康製品やサプリメントへの需要が高まっています。

当レポートでは、インドのコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2020年から2024年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

免責事項

定義

情報源

インドの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 即効性鎮痛剤が2024年に鎮痛剤の成長を牽引
  • インドで新しいフォーマットが局所鎮痛剤/麻酔剤に革命を起こす
  • スポーツ選手が鎮痛剤の製品ラインナップ拡大に貢献

展望と機会

  • 身体活動の増加により、予測期間中に局所鎮痛剤/麻酔剤の売上が増加すると予想される
  • ブランドは予測期間中に関連性を保つために多様化する
  • 鎮痛剤の入手しやすさが成長を促進

カテゴリーデータ

インドにおける咳、風邪、アレルギー(花粉症)の治療法

主なデータ結果

2024年の発展

  • 咳止め、風邪薬、アレルギー薬(花粉症)は、ハーブや伝統製品への嗜好に支えられ、中程度の成長を遂げている
  • 汚染と悪天候が充血除去薬の成長を促進
  • Vicksは2024年も咳止め、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬のトップに君臨し続ける

展望と機会

  • 消費者の予防医療への関心の高まりが成長を促進
  • 咳止め薬の品質問題が消費者の信頼に影響を及ぼすと予想される
  • 成長を維持するための新しいフォーマットと処方

カテゴリーデータ

インドの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 熱波により2024年は下痢治療薬の成長が促進される
  • インド風の味と便利な形状が消化器系治療薬の成長を促進
  • GSKはEnoで消化器治療薬をリードし、クイックコマースで牽引力を獲得

展望と機会

  • 座りがちな生活習慣と不健康な習慣が消化器系治療薬の需要を牽引
  • 予測期間中、家庭療法との競合は続くと予想される
  • ホリスティックな健康ソリューションは消化器系治療薬の成長を制限する可能性がある

カテゴリーデータ

インドの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 外用殺菌・消毒薬と外用抗真菌薬が牽引し、皮膚科用医薬品の堅調な成長が見込まれる
  • 多目的製品の人気は2024年に上昇
  • 国内企業は皮膚科で強さを維持

展望と機会

  • 皮膚と髪の健康に対する意識が皮膚科の成長を促進
  • 気候要因により、予測期間中に局所抗真菌薬が成長する見込み
  • おむつ処理は予測期間中に新しいブランドの成長機会をもたらす

カテゴリーデータ

インドにおけるNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 喫煙をやめたいという消費者の意欲の高まりがNRT禁煙補助剤の成長を促進
  • 多様な形態が喫煙者にカスタマイズされた禁煙ソリューションを提供しているが、ガムが主流
  • Nicotexは多様な製品ラインナップと幅広いアクセス性でリード

展望と機会

  • 行動療法とNRT禁煙補助薬の統合が成長の重要な原動力となる見込み
  • 予測期間中、手頃な価格の課題が成長を制限すると予想される
  • ニコチン以外の代替品により、NRT禁煙補助薬の競合が激化する可能性がある

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドにおける眼科医療

主なデータ結果

2024年の発展

  • 眼科医療は中程度の成長が見込まれるが、処方薬との競合が激化
  • 2024年に大気汚染別眼科医療の需要増加が予測される
  • Allergen Indiaが眼科医療で首位を維持

展望と機会

  • 処方薬への依存は予測期間中の眼科医療の成長を制限する可能性がある
  • デジタル普及率の上昇は眼科医療の成長機会を高める可能性がある
  • アイウェアはカテゴリーの成長に影響を与える可能性がある

カテゴリーデータ

インドにおける創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年にオンラインでの大量購入別創傷ケアのメリット
  • 製品オプションの拡大が創傷ケアの成長を促進
  • Beiersdorfのハンザプラストがインドにおける創傷ケアのリーダーの座を維持

展望と機会

  • 価格は創傷ケア購入の重要な要因であり続ける
  • 創傷ケアの消費者基盤を拡大するため、成人に焦点を拡大
  • インドでは救急箱の潜在能力が未活用のまま

カテゴリーデータ

インドのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • 認知度の高まりとターゲットを絞ったアプローチにより、単一ビタミンの成長はマルチビタミンの成長を上回っている
  • マルチビタミンは、さまざまな年齢層や栄養ニーズに対応
  • 2024年、インドでビタミンの競合が激化

展望と機会

  • ビタミンBとDは予測期間中、引き続き単独ビタミンのリーダーとなる見込み
  • ビタミンの新たな形態は消費者を引き付け続ける
  • 予測期間中にオンラインチャネルがビタミンの成長を牽引

カテゴリーデータ

インドの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 栄養補助食品は2024年に2桁の成長を予測
  • 健康関連製品は、総合的な健康に焦点を当てた栄養補助食品で人気を博している
  • ブランドコラボレーションや有名人の支持により、栄養補助食品のエンゲージメントと認知度が向上

展望と機会

  • 消費者の健康とウェルネスに対する態度の変化が栄養補助食品の需要を促進
  • 美容と健康の相乗効果で肌と髪の健康サプリメントの売上が伸びる見込み
  • ホルモンに対する意識の高まりにより、女性向け栄養補助食品の成長の可能性が高まっている

カテゴリーデータ

インドにおける体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 肥満の増加と都市生活スタイルがインドにおける体重管理と健康への需要を牽引
  • 2024年に健康志向の減量サプリメントの需要が増加
  • Herbalifeの戦略的パートナーシップとプロモーションにより、インドにおけるリーダーシップが強化される

展望と機会

  • 製薬会社はインドにおける体重管理と健康の動向を変える準備ができている
  • 今後数年間でフィットネスと栄養をつなぐ業界横断的なコラボレーション
  • 体重管理と健康を多様化する革新的な製品

カテゴリーデータ

インドのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ栄養は2024年に2桁の高い成長を達成
  • オンラインプラットフォームとデジタルメディアがスポーツ栄養へのアクセスと認知度を向上
  • 機能性食品ブランドが2024年にスポーツ栄養分野で競合を激化

展望と機会

  • FSSAIがプロテインサプリメントの規制を強化することで、品質重視のブランドが恩恵を受ける
  • タンパク質サプリメントに関するICMRガイドラインは、今後数年間のスポーツ栄養に課題をもたらす
  • 予測期間中に植物由来タンパク質が増加する見込み

カテゴリーデータ

インドのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康志向のトレンドに牽引され、ハーブ/伝統的栄養補助食品が2桁成長
  • 2024年、成分の透明性がハーブ/伝統製品に対する消費者の信頼を高める
  • Daburはハーブ/伝統製品で引き続きトップを走り、Emamiがそれに続く

展望と機会

  • 伝統的なアーユルヴェーダの知識と成長を促進する天然成分への精通
  • ハーブや伝統的な咳止め、風邪薬、アレルギー薬の普及に対抗する家庭療法
  • 消費財や栄養補助食品ブランドの流入により、ハーブ/伝統製品の成長が促進される

カテゴリーデータ

インドにおける小児コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 親の懸念と栄養ニーズ別推進される小児消費者の健康の成長
  • 子どもにアピールする小児用ビタミン剤と栄養補助食品の革新的な形態
  • 主力ブランドが小児消費者向けヘルスケアに参入

展望と機会

  • 小児消費者の健康は、子供の健康に対する親の投資の増加とともに繁栄すると予想される
  • 成長は自然主義の主張と安全性の認識別推進される
  • 小児コンシューマーヘルスの都市中心的性質は、より広範な成長を妨げる可能性がある

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHIN

In 2024, consumer health in India is projected to grow at a strong pace in retail current value terms, with nearly a double-digit increase, driven by evolving consumer priorities and lifestyle changes. Key factors contributing to growth include rising disposable incomes, urbanisation, and the increasing prevalence of dual-income households. With busier lifestyles, especially in urban settings, consumers are seeking convenient health solutions, driving demand for preventive health products and su...

Euromonitor International's Consumer Health in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fast-acting pain relievers drive growth in analgesics in 2024
  • New formats revolutionise topical analgesics/anaesthetic in India
  • Sports personalities help expand the product range in analgesics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rise in physical activity expected to boost sales of topical analgesics/anaesthetic in the forecast period
  • Brands will diversify to stay relevant in the forecast period
  • Convenient availability will drive growth in analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth for cough, cold and allergy (hay fever) remedies, fuelled by preference for herbal/traditional products
  • Pollution and adverse climate conditions drive growth for decongestants
  • Vicks continues to lead cough, cold and allergy (hay fever) remedies in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increased consumer focus on preventive health to drive growth
  • Quality issues in cough remedies expected to impact consumer confidence
  • New formats and formulations to sustain growth

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Heatwaves drive growth for diarrhoeal remedies in 2024
  • Indianised flavours and convenient formats fuel growth in digestive remedies
  • GSK leads digestive remedies with Eno, gaining traction from quick commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sedentary lifestyles and unhealthy habits set to drive demand for digestive remedies
  • Competition from home remedies expected to persist in the forecast period
  • Holistic wellness solutions might limit the growth of digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Solid value growth for dermatologicals, driven by topical germicidals/antiseptics and topical antifungals
  • Multipurpose products grow in popularity in 2024
  • Domestic companies maintain their strength in dermatologicals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Awareness of skin and hair health to drive growth in dermatologicals
  • Topical antifungals set to grow in the forecast period, due to climate factors
  • Nappy (diaper) treatments presents growth opportunities for new brands in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising consumer intent to quit smoking drives growth in NRT smoking cessation aids
  • Diverse formats empower smokers with tailored cessation solutions, but gum dominates
  • Nicotex leads with a diverse product range and wide accessibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Integration of behavioural therapy with NRT smoking cessation aids set to be a key driver of growth
  • Affordability challenges expected to limit growth in the forecast period
  • Non-nicotine alternatives likely to intensify the competition for NRT smoking cessation aids

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Eye care sees moderate value growth, but competition from prescription medications
  • Pollution-driven demand for eye care observed in 2024
  • Allergen India maintains its lead in eye care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Reliance on prescriptions may limit growth for eye care in the forecast period
  • Rising digital penetration could boost opportunities for growth for eye care
  • Eyewear might impact the growth of the category

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Wound care benefits from online bulk purchases in 2024
  • Expanding product options propel growth in wound care
  • Hansaplast by Beiersdorf maintains its lead in wound care in India

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Price to remain a key driver in wound care purchases
  • Expanding focus on adults to broaden the consumer base in wound care
  • Potential of first aid kits remains untapped in India

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth for single vitamins outpaces that of multivitamins, due to higher awareness and targeted approaches
  • Multivitamins cater to diverse age groups and nutritional needs
  • Competition intensifies in vitamins in India in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Vitamins B and D set to continue to lead single vitamins in the forecast period
  • Emerging formats will continue attracting consumers in vitamins
  • Online channels to drive growth for vitamins in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dietary supplements observes double-digit value growth in 2024
  • Wellness-associated products gain traction in dietary supplements, with a focus on holistic wellness
  • Brand collaborations and celebrity endorsements boost engagement and visibility in dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Changing consumer attitudes towards health and wellness to drive demand for dietary supplements
  • Synergy between beauty and wellness set to boost sales of skin and hair health supplements
  • Growth potential for dietary supplements for women, driven by hormone awareness

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising obesity and urban lifestyles drive demand for weight management and wellbeing in India
  • Growing demand for wellness-oriented weight loss supplements in 2024
  • Herbalife's strategic partnerships and promotions solidify its leadership in India

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pharmaceutical companies poised to change the dynamic of weight management and wellbeing in India
  • Cross-industry collaborations to bridge fitness and nutrition in the coming years
  • Innovative products set to diversify weight management and wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition achieves high double-digit growth in 2024
  • Online platforms and digital media drive accessibility and awareness in sports nutrition
  • Functional food brands increase the competition in sports nutrition in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Quality-focused brands to benefit as the FSSAI tightens regulations on protein supplements
  • ICMR guidelines on protein supplements pose challenges for sports nutrition in the coming years
  • Plant-based protein set to rise in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Double-digit growth for herbal/traditional dietary supplements, driven by wellness trend
  • Ingredient transparency drives consumer trust in herbal/traditional products in 2024
  • Dabur continues to lead herbal/traditional products, closely followed by Emami

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Traditional Ayurveda knowledge, and familiarity with natural ingredients to drive growth
  • Home remedies to challenge growth of herbal/traditional cough, cold and allergy remedies
  • Influx of fmcg and nutraceutical brands to boost growth in herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in paediatric consumer health driven by parental concerns and nutritional needs
  • Innovative formats of paediatric vitamins and dietary supplements to appeal to children
  • Flagship brands are entering paediatric consumer health

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Paediatric consumer health is expected to flourish along with growing parental investment in children's health
  • Growth set to be driven by natural claims and safety perceptions
  • Urban-centric nature of paediatric consumer health may prevent broader growth

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029