デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635599

シンガポールのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in Singapore


出版日
ページ情報
英文 109 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
シンガポールのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2025年01月10日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

シンガポールのコンシューマーヘルス市場は、様々な層の消費者の間でホリスティックな健康への注目が高まっていることを背景に、2024年には現在の金額ベースでプラス成長を遂げました。特に、定期的な運動、バランスの取れた食事、ビタミンの継続的な摂取(特に免疫力を高めるとされるもの)など、予防的な対策において、シンガポール人の健康への関心は高まっています。

当レポートでは、米国のコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2020年から2024年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

免責事項

定義

情報源

シンガポールの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 全身性鎮痛剤の需要は正常化を続けており、アセトアミノフェンが依然として好まれる選択肢
  • 訪日旅行の復活と天然鎮痛剤の需要増加により、局所鎮痛剤の健全な成長が継続
  • GSKコンシューマーヘルスケアは競合激化にもかかわらずリーダーシップを維持

展望と機会

  • 消費者のライフスタイルの正常化に伴い、全身鎮痛剤の需要は引き続き堅調に推移
  • 人口動態の変化により、局所鎮痛剤/麻酔剤の安定した成長が可能になる
  • 遠隔診療の増加はOTC鎮痛剤の販売を妨げる可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療

主なデータ結果

2024年の発展

  • 予防的健康意識は2024年も強いまま
  • 空気の質の不安定さが鼻スプレーの使用増加を促進
  • ハーブ療法は外出の多いライフスタイルに適応

展望と機会

  • ホリスティックヘルスへの移行により、より自然な治療法や予防的治療法の需要が高まる可能性がある
  • 煙霧レベルの上昇は呼吸器系の健康に悪影響を及ぼす可能性がある
  • ライフスタイルの変化に伴い、抗ヒスタミン薬の需要は増加すると予想される

カテゴリーデータ

シンガポールの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミック後の食習慣の変化に伴い、消化器系治療薬の需要が高まっている
  • 予防的健康への注目により、消化器系治療薬よりもビタミンの需要が増加
  • シンガポール人は、ハーブや伝統的な下痢治療薬に強い信頼を寄せ続けている

展望と機会

  • ホリスティックな健康ソリューションへの嗜好が消化器系治療薬の売上を阻害する可能性がある
  • ますます高度化する体重管理製品は、下剤に対する競争上の脅威となる可能性がある
  • プロバイオティクスへの関心の高まりにより、消化器系治療薬の需要が抑制される

カテゴリーデータ

シンガポールの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 皮膚科製品は、薬用シャンプーが成長を牽引し、業績はまちまち
  • 気候の影響にもかかわらず、局所抗真菌薬の需要は減少している
  • 「龍年」というポジティブなイメージにもかかわらず、おむつかぶれ治療薬の需要は減少

展望と機会

  • 健康意識の高まりと人口動態の変化により、皮膚科製品の継続的な成長が続く
  • 代替脱毛治療は伝統的な解決策の成長を妨げる可能性がある
  • 消費者が本物のスキンケアを求める中、皮膚科ブランドはデジタル戦略をますます採用

カテゴリーデータ

シンガポールにおけるNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 公共教育と啓発キャンペーンは、より多くの人々に禁煙を促します
  • シンガポールにおける電子タバコ使用の増加はNRT禁煙補助剤の有効性に課題
  • 大手製薬会社はトップの地位を維持

展望と機会

  • タバコ消費量を減らしたいという欲求が需要を牽引する
  • タバコの代替品に取り組むには地域的なアプローチが必要
  • 喫煙を抑制する政府の取り組みはNRT禁煙製品に影響を及ぼす可能性がある

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

シンガポールの睡眠補助剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • メラトニンはシンガポールの睡眠補助剤の主要成分であり続けている
  • シンガポール人はストレスの多い生活の中で睡眠不足に悩まされている
  • ハーブ/伝統製剤への嗜好の高まり

展望と機会

  • 睡眠障害の発生率が上昇する中、睡眠補助薬はさらなる成長が見込まれるが、売上はホリスティック健康の動向の影響を受ける可能性があります。
  • 消費者は不眠症対策としてビタミンや栄養補助食品に注目している
  • 睡眠時無呼吸症の増加により睡眠補助薬の需要が制限される可能性

カテゴリーデータ

シンガポールのアイケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スクリーンタイムの増加によりアイケア製品の需要が増加
  • 高齢化が売上を押し上げる
  • アレルギー用アイケア製品の着実な成長

展望と機会

  • スクリーンへの継続的な露出はアイケア製品の継続的な需要を促進する
  • シンガポールの近視との戦いは、アイケアメーカーにとってチャンスとなる
  • 目の健康サプリメントへの依存度の高まりにより、標準的な目のケア製品の成長が制限される可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールの創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • シンガポールの専門家の間で運動への関心が高まり、創傷ケアの需要が増加
  • 市場は需要の二極化を特徴とし、プライベートブランドが勢いを増している
  • 創傷ケア製品は、小売eコマースにおける便利な付属品として位置付けられている

展望と機会

  • 健康志向のライフスタイルに牽引され、創傷ケアは堅調な成長を続ける
  • 技術の進歩がカテゴリーの拡大を促進
  • 市場は引き続き基本製品が主流となる

カテゴリーデータ

シンガポールのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • マルチビタミンは一般的な健康増進のための人気の選択肢であり続けている
  • ビタミンDの需要は引き続き堅調
  • 噛めるビタミン剤の人気は高まり続けている

展望と機会

  • 予防的健康への関心の高まりとともに、ビタミンに対する前向きな見通し
  • 手頃な価格への懸念は消費者行動に影響を与え続ける
  • 栄養補助食品とビタミンの境界線が曖昧に

カテゴリーデータ

シンガポールの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 腸の健康への関心の高まりがプロバイオティクスサプリメントの成長を促進
  • 複合栄養補助食品はターゲットを絞った健康ソリューションを提供
  • 小売業者は価格に敏感な消費者にアピールするためにより多くのバンドルオファーを提供

展望と機会

  • シンガポールの高齢化社会における栄養補助食品の需要増加
  • ホリスティックビューティートレンドが成長を加速させる可能性
  • プライベートラベルの提供は勢いを増す準備ができている

カテゴリーデータ

シンガポールにおける体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 規制措置により減量サプリメントの需要が減少
  • マーケティング実践におけるホリスティックヘルスへの移行
  • シンガポールでは、オンライン購入に伴う潜在的な健康リスクが消費者の信頼に影響を及ぼしているため、直接販売が体重管理と健康維持に大きく影響

展望と機会

  • GLP-1製品の開発と入手可能性は、体重管理と健康市場に悪影響を及ぼす可能性がある
  • 体重管理への総合的なアプローチへの移行
  • 国内のeコマースの成長は継続するが、国境を越えた販売は認可販売業者にとって課題

カテゴリーデータ

シンガポールのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • 地元の消費者がアクティブなライフスタイルを追求する中、スポーツ栄養製品は勢いを増し続けている
  • 持久力を高めることを目的とした非タンパク質製品への移行
  • スポーツ栄養と他の製品カテゴリーの境界線が曖昧に

展望と機会

  • 定期的な運動を促進する政府の取り組みにより、スポーツ栄養の需要は高いまま維持される
  • より多様なフォーマットと植物由来の選択肢が成長を牽引する
  • スポーツ栄養製品の利便性とかさばりにより、オンライン購入への移行が予想される

カテゴリーデータ

シンガポールのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 地元消費者の伝統療法やハーブ療法に対する信頼は依然として高い
  • 局所鎮痛剤が成長を牽引
  • Eu Yan SangとHockhua Tonicは伝統製品への入り口を提供

展望と機会

  • 人口動態の変化により、ハーブ/伝統的な局所鎮痛剤の需要が高まる
  • ハーブ/伝統的な栄養補助食品は健康に対する総合的なアプローチから恩恵を受ける
  • 参入企業は安全性と透明性に関する消費者の懸念に対処する必要がある

カテゴリーデータ

シンガポールの小児消費者健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 子供向けの製品の入手が限られている
  • 小児用ビタミン剤や栄養補助食品の代替形態の人気が高まっている
  • 小児用ビタミン剤と栄養補助食品では国際ブランドが優勢

展望と機会

  • 2024年の誕生年は小児消費者健康の将来にとって良い兆し
  • 砂糖摂取に関する親の懸念から、代替甘味料の人気が高まる可能性がある
  • 子ども向けの目のケアサプリメントの不足は成長機会をもたらす

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHSG

The consumer health market in Singapore experienced positive growth in current value terms in 2024, driven by a growing focus on holistic health among consumers across various demographics. Singaporeans are increasingly attentive to their health, particularly in terms of preventive measures, including regular exercise, balanced diets, and consistent intake of vitamins, especially those which claim to boost the immune system. At the same time, the integration of technology in health monitoring (s...

Euromonitor International's Consumer Health in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for systemic analgesics continues to normalise with acetaminophen remaining the preferred choice
  • Continued healthy growth for topical analgesics, driven by revival of inbound travel and growing demand for natural pain relief solutions
  • GSK Consumer Healthcare maintains leadership, despite rising competition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for systemic analgesics will remain strong, alongside normalisation of consumer lifestyles
  • Evolving demographics will enable stable growth in topical analgesics/anaesthetic
  • Rise of teleconsulting could hinder sales of OTC analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Preventive health mindset remains strong in 2024
  • Inconsistent air quality drives increased use of nasal sprays
  • Herbal remedies adapt to on-the-go lifestyles

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Shift towards holistic health could drive demand for more natural or preventive remedies
  • Rising haze levels could have negative impact on respiratory health
  • Demand for antihistamines is expected to rise, in line with changing lifestyles

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising demand for digestive remedies as dining habits shift post-pandemic
  • Focus on preventive health increases demand for vitamins over digestive remedies
  • Singaporeans continue to place strong trust in herbal/traditional diarrhoeal remedies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Preference for holistic health solutions could hamper sales of digestive remedies
  • Increasingly sophisticated weight management products may pose competitive threat to laxatives
  • Growing interest in probiotics will suppress demand for digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dermatologicals shows mixed performance, with growth led by medicated shampoos
  • Waning demand for topical antifungals, despite climate effects
  • Decline in demand for nappy (diaper) rash treatments, despite positive associations of "Year of the Dragon"

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth for dermatologicals, driven by rising levels of health-consciousness and shifting demographics
  • Alternative hair loss treatments could hinder the growth of traditional solutions
  • Dermatological brands increasingly embrace digital strategies as consumers seek authentic skin care journeys

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Public education and awareness campaigns encourage more people to quit smoking
  • Rise in vaping challenges effectiveness of NRT smoking cessation aids in Singapore
  • Large pharmaceutical companies maintain their leading positions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Desire to reduce cigarette consumption will drive demand
  • Regional approach will be needed to tackle cigarette alternatives
  • Government initiatives to curtail smoking could have impact on NRT smoking cessation products

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Melatonin remains the key ingredient in sleep aids in Singapore
  • Singaporeans struggle with sleep deprivation in context of stressful lifestyles
  • Rising preference for herbal/traditional formulations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sleep aids poised for further growth amid rising incidence of sleep disorders, although sales could be impacted by holistic health trends
  • Consumers look to vitamins and dietary supplements to combat insomnia
  • Rise in cases of sleep apnoea may limit demand for sleep aids

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising screen time drives increased demand for eye care products
  • Ageing population boosts sales
  • Steady growth in allergy eye care products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Persistent screen exposure will drive continued demand for eye care products
  • Singapore's ongoing battle with myopia will present opportunities for eye care manufacturers
  • Rising reliance on eye health supplements may limit growth of standard eye care products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in exercise among Singaporean professionals drives wound care demand
  • Market is characterised by polarised demands, with private label gaining traction
  • Wound care products are positioned as convenient add-ons in retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wound care will continue to see solid growth, driven by health-conscious lifestyles
  • Technological advancements will fuel category expansion
  • Market will remain dominated by basic products

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Multivitamins remain popular choice for general health improvement
  • Continued strong demand for vitamin D
  • Chewable vitamins continue to grow in popularity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for vitamins, alongside growing interest in preventive health
  • Affordability concerns will continue to impact consumer behaviour
  • Blurring of lines between dietary supplements and vitamins

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in gut health drives growth in probiotic supplements
  • Combination dietary supplements offer targeted wellness solutions
  • Retailers offer more bundle offers to appeal to price-sensitive consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for dietary supplements in Singapore's ageing society
  • Holistic beauty trend could fuel growth
  • Private label offerings are poised to gain momentum

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Decline in demand for weight loss supplement amid regulatory actions
  • Shift towards holistic health in marketing practices
  • Direct selling dominates weight management and wellbeing in Singapore, as potential health risks associated with online purchases affect consumer confidence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Development and availability of GLP-1 products could have adverse effect on weight management and wellbeing market
  • Shift towards holistic approach to weight management
  • Domestic e-commerce growth will continue, while cross-border sales will challenge licenced distributors

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition products continue to gain momentum, as local consumers pursue active lifestyles
  • Shift towards non-protein products targeted at boosting endurance
  • Blurring of lines between sports nutrition and other product categories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Government initiatives promoting regular exercise will ensure that demand for sports nutrition remains high
  • More diverse formats and plant-based options will drive growth
  • Expected shift towards online purchasing, driven by convenience and bulky nature of sports nutrition offerings

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Local consumers' trust in traditional/herbal remedies remains high
  • Topical analgesics leads growth
  • Eu Yan Sang and Hockhua Tonic provide gateway to traditional products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Evolving demographics will boost demand for herbal/traditional topical analgesics
  • Herbal/traditional dietary supplements will benefit from holistic approach to health
  • Players will need to address consumer concerns over safety and transparency

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Limited availability of products specifically targeted at children
  • Growing popularity of alternative formats in paediatric vitamins and dietary supplements
  • International brands dominate in paediatric vitamins and dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Auspicious birth year in 2024 bodes well for future of paediatric consumer health
  • Alternative sweeteners may grow in popularity due to parental concerns regarding sugar intake
  • Lack of eye care supplements for children offers growth opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029