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市場調査レポート
商品コード
1584809

インドネシアのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in Indonesia

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 99 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
インドネシアのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年10月28日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドネシアのコンシューマーヘルス市場は、予防健康に対する意識の高まり、中間層の急増、都市化に支えられ、2024年には現在の金額ベースで力強い成長を遂げるとみられています。同時に、オンライン・オフラインを問わず健康商品へのアクセスが向上したことで、消費者の習慣も変化しています。COVID-19の大流行の影響は薄れてきているもの、インドネシア人の健康への再注目、最初に薬を飲むという積極的なアプローチなど、インドネシア人に強烈な印象を残しています。

当レポートでは、インドネシアのコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

免責事項

定義

情報源

インドネシアの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • ワルンのアクセスの良さが日常の需要を支える
  • 季節的な天候変動と健康被害によりインドネシアでは鎮痛剤の需要が増加
  • 大手メーカーによるデジタルエンゲージメントの利用増加

展望と機会

  • 自己治療への傾向が全身性鎮痛剤と局所性鎮痛剤の両方の成長を牽引
  • HFMDの発生率増加により小児用鎮痛剤の需要が増加する可能性がある
  • 鎮痛剤の天然成分としてのクラトムの開発の可能性

カテゴリーデータ

インドネシアの咳、風邪、アレルギー(花粉症)の治療法

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンカロバは咳止め薬や風邪薬の需要を引き続き牽引
  • 若い世代向けの革新的なアロマセラピーにインスパイアされた吸入器
  • 小児用咳止め薬と風邪薬の革新は安全性の懸念に対処することに重点を置いている

展望と機会

  • 空気の質が悪化する中、咳止め、風邪薬、アレルギー薬の需要が増加
  • 咽頭製剤の人気の高まり
  • WHOが医薬品調達計画に関する新たなガイドラインを発表

カテゴリーデータ

インドネシアの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 下痢症の罹患率が高いため、消化器系の治療薬が引き続き必要
  • Eid が制酸剤の需要を喚起
  • Promagは首位を維持、しかしPhaprosとMylantaは2023年にさらに成長

展望と機会

  • 観光の復活は継続的な成長に貢献する見込み
  • 消費者習慣の変化が成長を抑制する可能性
  • GenieBiomeが、革新的な消化器治療薬でインドネシア市場に参入予定

カテゴリーデータ

インドネシアの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • おむつかぶれ治療の需要が高まり、一方で局所抗真菌薬は地方で大きな普及が見られる
  • ハーブ製品の人気が高まっている
  • 皮膚疾患に対する最も効果的な治療法についての認識が限られていることから、薬用パウダーの需要が高まっている

展望と機会

  • 気候と清潔な生活環境へのアクセス不足により、着実な成長が見込まれる
  • 女性の間でヒジャブの使用が増え、薬用ヘアケア製品の需要が高まる
  • シラミ治療の参入企業は新しい形式を試すことが期待される

カテゴリーデータ

インドネシアの睡眠補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 不眠症は若者の間でますます蔓延している問題となっている
  • インドネシア人が革新的な睡眠ソリューションを模索
  • 地元ブランドが市場を席巻

展望と機会

  • 現代の生活により睡眠時間と質が低下しているため、継続的な成長が見込まれる
  • 睡眠パッチは経口治療薬の有望な代替品として浮上
  • アダプトゲンベースのサプリメントが普及すると予想される

カテゴリーデータ

インドネシアのアイケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スクリーンタイムの増加とドライアイの懸念により需要が増加
  • 環境要因は眼疾患の発症に重要な役割を果たしている
  • Rohtoがリードを維持し、インストが消費者との強いつながりを築く

展望と機会

  • 環境要因が眼科医療の需要を刺激する
  • eスポーツへの関心の高まりにより、眼関連の問題がさらに増加する可能性がある
  • インドネシアの学生のスクリーンタイム増加が目の健康への懸念を呼ぶ

カテゴリーデータ

インドネシアにおける創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 身体活動の増加が創傷ケアの売上を牽引
  • 帝王切開出産の増加別需要の高まり
  • ハンザプラストは、教育と新製品イノベーションの2本柱の戦略により優位性を維持

展望と機会

  • スポーツ活動の増加と人口増加が成長に貢献する
  • ハンザプラストは、パーソナライズされた創傷ケアソリューションの開発により、優位性を維持
  • 実店舗は引き続き主流となる

カテゴリーデータ

インドネシアのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • COVID-19パンデミック中に見られた高い成長の後、需要は安定している
  • 消費者の好みは伝統的なサプリメント形態を好む
  • 美観を重視したビタミン摂取習慣の進化

展望と機会

  • インドネシアでは中流・上流階級がビタミン消費を牽引
  • 免疫力、スタミナ増強、目の健康など、特定の機能を持つビタミンの人気が高まっている
  • ソーシャルメディア広告の継続的な影響

カテゴリーデータ

インドネシアの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 最適な健康を主流にするという意識の高まりが栄養補助食品の成長を促進
  • ハーブ配合栄養補助食品の人気が高まっている
  • 都市のモビリティが複合栄養補助食品の需要を促進

展望と機会

  • 骨減少症と骨粗鬆症の有病率の高さがカルシウムサプリメントの需要を牽引
  • 心臓病は依然として重大な懸念事項
  • ターゲットを絞ったサプリメントが人気

カテゴリーデータ

インドネシアにおける体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアでは肥満が依然として蔓延している
  • 代替の減量方法の存在により需要は依然として制限されている
  • 国際的なブランドの人気が高まっているにもかかわらず、伝統的なダイエット茶は依然として好まれている

展望と機会

  • インドネシアの若者の食生活と健康への関心は持続的
  • 減量サプリメントの安全性に対する懸念が高まっている
  • インドネシアの進化する市場における植物由来の食事代替品のチャンス

カテゴリーデータ

インドネシアのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • フィットネスと栄養への関心の高まりが需要を牽引
  • 地元ブランドは強力な存在感から恩恵を受ける
  • eコマースの人気は高まり続けているが、依然として小規模なチャネル

展望と機会

  • スポーツエンターテインメントと健康的なライフスタイルの台頭により、スポーツ栄養の見通しは明るい
  • 植物性タンパク質のさまざまな形態が研究される可能性が高い
  • 非タンパク質サプリメントのフレーバーイノベーション

カテゴリーデータ

インドネシアのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアではハーブや伝統的な治療法が根強い人気を誇っており、革新的な応用例もみられる
  • 革新的なマーケティング手法を重視
  • 地元企業が売上をリード

展望と機会

  • ヘルスケアサービス全体でハーブ薬がより広く利用される
  • ハバトゥサウダの健康上の利点はメーカーにより活用される
  • 輸入への依存を減らし、「ジャムウ」の輸出市場を拡大することに重点を置く

カテゴリーデータ

インドネシアにおける小児消費者健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 子どもの健康は親にとって依然として重要な関心事である
  • 手足口病(HFMD)症例の増加により小児用鎮痛剤の需要が増加する可能性がある
  • パンカロバが咳止め薬と風邪薬の需要を押し上げる

展望と機会

  • 小児用咳止め薬と風邪薬の革新は安全性の懸念に対処することに重点を置いている
  • インドネシアの学生のスクリーンタイム増加が目の健康への懸念を呼ぶ
  • パンデミック後のアクティブなライフスタイルの増加により、小児用健康製品の需要が増加

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHID

Consumer Health in Indonesia is set to enjoy robust growth in current value terns in 2024, supported by heightened awareness of preventative health, a burgeoning middle class, and urbanisation. At the same time, increased accessibility to health products - both online and offline - has transformed consumer habits. While the effects of the COVID-19 pandemic have diminished, it has left a lasting impression on Indonesians: a renewed focus on health, a proactive approach to medications at the first...

Euromonitor International's Consumer Health in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Accessibility of warungs supports everyday demand
  • Seasonal weather fluctuations and health outbreaks drive increased analgesic demand in Indonesia
  • Increasing use of digital engagement by leading manufacturers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Trend towards self-medication will drive growth for both systemic and topical analgesics
  • Growing incidence of HFMD may increase demand for paediatric analgesics
  • Potential for development of kratom as natural ingredient in analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Pancaroba continues to drive demand for cough, cold remedies
  • Innovative aromatherapy-inspired inhalers for younger generations
  • Innovations in paediatric cough and cold remedies focus on addressing safety concerns

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increased demand for cough, cold, and allergy remedies amid poor air quality
  • Increase in popularity of pharyngeal preparations
  • WHO launches new guidelines on medicine procurement planning

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High prevalence of diarrhoea cases ensures continued need for digestive remedies
  • Eid celebrations drive demand for antacids
  • Promag maintains its lead, but Phapros and Mylanta see stronger growth - 2023

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tourism revival will contribute to continued growth,
  • Evolving consumer habits could curb growth
  • GenieBiome set to enter Indonesian market with innovative digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising demand for nappy rash treatments, while topical antifungals see strong uptake in rural areas
  • Herbal products are growing in popularity
  • Rising demand for medicated powder, driven by limited awareness of the most effective treatments for skin conditions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth anticipated, driven by climate and lack of access to clean living conditions
  • Rising trend of hijab usage among women will drive demand for medicated hair care products
  • Lice treatment players expected to experiment with new formats

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Insomnia is becoming a more prevalent issue amongst young people
  • Indonesians explore innovative sleep solutions
  • Local brands dominate the market

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth expected as modern lives hamper sleep duration and quality
  • Sleep patches emerge as promising alternatives to oral remedies
  • Adaptogen-based supplements are expected to gain traction

CATEGORY DATA

  • Table 37 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 38 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 41 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing demand amid rising screen time and dry eye concerns
  • Environmental factors play crucial role in development of eye problems
  • Rohto maintains its lead while Insto forges strong connection with consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Environmental factors will fuel demand for eye care
  • Rising interest in e-sports may lead to further increase in eye-related problems
  • Increasing screen time among Indonesian students sparks concerns for eye health

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 47 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increase in physical activity drives wound care sales
  • Rising demand amid increase in C-section deliveries
  • Hansaplast maintains its dominance thanks to two-pronged strategy education and new product innovation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More sports activities and the rising population will contribute to growth
  • Hansaplast will retain its dominance, thanks to development of personalised wound care solutions
  • Physical retail will remain dominant

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 51 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 52 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 53 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand stabilises, following high growth seen during COVID-19 pandemic
  • Consumer preferences favour traditional supplement forms
  • Evolving vitamin consumption habits, with a focus on aesthetics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Middle and upper classes will drive vitamin consumption in Indonesia
  • Rising popularity of vitamins with specific functions, including immunity, stamina-boosting and eye-health properties
  • Continued impact of social media advertising

CATEGORY DATA

  • Table 55 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 57 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising awareness of mainlining optimal health drives growth in dietary supplements
  • Growing appeal of herbal combination dietary supplements
  • Urban mobility drives demand for combination dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • High prevalence of osteopenia and osteoporosis will drive demand for calcium supplements
  • Heart disease will remain a critical concern
  • Targeted supplements will become more popular

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Obesity remains prevalent in Indonesia
  • Demand remains restricted by presence of alternative weight loss methods
  • Traditional slimming teas continue to be preferred, despite growing popularity of international brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sustained interest in diet and health among young Indonesians
  • Safety of weight loss supplements is becoming a growing concern
  • Opportunities for plant-based meal replacements in Indonesia's evolving market

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 72 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 73 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising interest in fitness and nutrition drives demand
  • Local brands benefit from strong presence
  • E-commerce continues to grow in popularity, but remains a small channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Promising outlook for sports nutrition, fuelled by rise of sportainment and healthy lifestyles
  • Different forms of vegetable protein likely to be explored
  • Flavour innovations in non-protein supplements

CATEGORY DATA

  • Table 75 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 77 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 78 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 79 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Herbal and traditional remedies are enduringly popular in Indonesia, with some seeing innovative applications
  • Emphasis on innovative marketing practices
  • Local players lead sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Herbal medicine set to become more widely utilised across healthcare services
  • Health benefits of Habbatussauda will be leveraged by manufacturers
  • Greater focus on reducing reliance on imports and growing export market for "jamu"

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 83 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 85 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Children's health remains key parental focus
  • Uptick in HFMD cases may increase demand for paediatric analgesics
  • Pancaroba boosts demand for cough and cold remedies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Innovations in paediatric cough and cold remedies focus on addressing safety concerns
  • Increasing screen time among Indonesian students sparks concerns for eye health
  • Post-pandemic rise in active lifestyles boosts demand for paediatric health products

CATEGORY DATA

  • Table 87 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 89 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 90 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 91 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029