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市場調査レポート
商品コード
1564422

マレーシアのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in Malaysia

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
マレーシアのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月23日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアのコンシューマーヘルスの市場規模は、レビュー期間の初期に比べればペースは落ちるもの、2024年も現在の金額ベースで着実な成長を維持すると予測されています。コア・インフレ率は2023年よりも低い傾向にあると予想されてはいますが、生活費の高騰により、多くの消費者はより目の肥えた購買習慣を持つようになり、価格に見合った選択肢を重視する傾向が強まっています。

当レポートでは、マレーシアのコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

マレーシアの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 局所鎮痛剤は多数の新製品イノベーションに支えられ、好調な業績を維持
  • 全身鎮痛剤のより強力な用量への嗜好の高まり
  • ハーブ/伝統的な局所鎮痛剤の存在感が高まっている

展望と機会

  • 鎮痛剤は、より安価なジェネリック代替品の入手可能性の増加により、引き続き着実な成長軌道を維持すると予想される
  • 局所鎮痛剤は革新的な新製品の発売により引き続き恩恵を受ける
  • 流通チャネルのさらなる多様化が期待される

カテゴリーデータ

マレーシアの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者が予防策を講じるにつれ、咳止め、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬は着実に成長を続ける
  • 企業は新製品の開発を強化しており、新しい処方にはハーブや伝統的な成分が一般的に使用される
  • 免疫力を高めるビタミンや栄養補助食品との継続的な競合

展望と機会

  • ハーブ/伝統原料が引き続き主要なメーカーの焦点であり、前向きな見通しが期待される
  • 粘液分解薬など、特殊用途向けの新製品の開発、eコマースの拡大により、新たな日本ブランドが市場に投入される
  • ビタミンや栄養補助食品と咳止め、風邪薬、アレルギー薬(花粉症)の境界線が曖昧に

カテゴリーデータ

マレーシアの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • ストレスの多いライフスタイルは制酸剤の大幅な成長に貢献し、下痢治療薬や緩下剤も人気を集める
  • 国内メーカーが消化器疾患治療薬への投資を強化
  • 外出先でのフォーマットは時間に追われる消費者のニーズに応える

展望と機会

  • 多忙なライフスタイルへの傾向により、成人向けの消化器治療薬の成長が促進されると予測されるが、小児治療薬は依然としてニッチなまま
  • 地元で製造された消化剤の需要は、手頃な価格のおかげで増加すると予想される
  • コンビニエンスストアとガソリンスタンドの小売店は市場シェアを拡大​​する見込み

カテゴリーデータ

マレーシアの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 辰年は出生率の上昇を促し、おむつかぶれ治療薬の普及を促進
  • 痔の治療が徐々に普及
  • 局所用殺菌剤/消毒剤は新製品の発売数の増加により恩恵を受ける

展望と機会

  • 地元メーカーは製品ポートフォリオの強化により競争力を高める
  • 抜け毛予防を目的とした標準的なシャンプーの出現は、抜け毛治療に強力な競合をもたらす可能性がある
  • 薬局は引き続き優位に立つ可能性が高いが、eコマースは有望な兆しを見せている

カテゴリーデータ

マレーシアにおけるNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 法改正によりNRT禁煙補助薬の成長が促進される
  • 市場リーダーのニコレットがスプレー形式の新しいNRT禁煙補助剤を発売
  • 政府の介入は若者のニコチン喫煙と戦うことを目指している

展望と機会

  • NRT禁煙補助薬は、オンラインチャネルなどを通じて入手しやすくなっているにもかかわらず、生活費の高騰により課題に直面する可能性がある
  • 喫煙製品規制法852の施行により、電子タバコ使用率が上昇する中、NRT補助剤の需要が高まると予想される
  • 競合情勢はほとんど変化していない

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアの睡眠補助剤

2024年の発展

マレーシアのアイケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スクリーンタイムの増加によりアイケア製品の需要が増加
  • 独特の利点を備えた新製品の発売がアイケアの成長を促進
  • 地元メーカーは高まる需要に応えるためアイケア分野に進出

展望と機会

  • 予測期間中、洗眼剤の数が急増し、目のケアにおける競合として洗眼剤の種類が浮上
  • 消費者が予防策を講じる中、目の健康サプリメントは引き続き目のケアに脅威を与える
  • オフラインチャネルを通じた流通は堅調に推移し、コンビニエンスストアの重要性が高まると予想される

カテゴリーデータ

マレーシアの創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 創傷ケアは着実な成長を維持し、絆創膏/絆創膏はさらに多様化
  • チェーン薬局が製造するプライベートブランド製品は、大手ブランドに対するより厳しい競合を象徴
  • アルプロファーマシーとスギホールディングスの提携により、消費者は日本の創傷ケア製品に幅広くアクセスできる

展望と機会

  • 創傷ケアは、メーカー別新しいアプリケーション形式への投資に支えられ、引き続き健全な成長が見込まれる。
  • 目を引くデザイン、多様なサイズ、コンパクトなパッケージが売上を伸ばす
  • 薬局チェーンのネットワークは拡大を続けるが、コンビニエンスストアも勢いを増す

カテゴリーデータ

マレーシアのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミックが流行期に入ると、免疫傾向は正常化
  • ビタミンBの神経の健康への位置付けは、人口の高齢化と相まって大きな成長機会を表す
  • パンデミック後のアクティブなライフスタイルを送る消費者の増加に伴い、マルチビタミンの人気が急上昇

展望と機会

  • マルチビタミンは、競争力を高めるために特定の消費者グループのニーズをターゲットに
  • より便利で外出先でも使えるフォーマットが人気を集める
  • 生活費の高騰によりプライベートブランドが普及すると予想される

カテゴリーデータ

マレーシアの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • マレーシア人が予防的健康対策に注力する中、栄養補助食品が堅調に成長
  • 健康的な老化に焦点を当てることで、NMNサプリメントや関節痛や柔軟性をターゲットにした製品の開発につながる
  • 地元メーカーの台頭

展望と機会

  • 睡眠調節と気分管理に焦点を当てた栄養補助食品への注目度が高まっている
  • プライベートブランドの栄養補助食品がシェア拡大すると予想される
  • 流通情勢の変化、オフラインチャネルの人気が高まっている

カテゴリーデータ

マレーシアにおける体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 生活費の高騰は体重管理や健康維持への需要に影響を及ぼしているが、栄養補助飲料は引き続き健全な成長を見せる
  • GLP-1製品の開発は体重管理と健康に影響を与える可能性がある
  • 国際直販業者は消費を促進するために地域に合わせたマーケティングキャンペーンを実施

展望と機会

  • 体重管理と健康のリーダーは、パーソナライズされた変革パッケージで消費者をターゲットに
  • 国際的な直接販売業者は、パーソナライゼーションプログラムに重点を置き、体重管理と健康管理の分野で引き続き売上をリードする
  • 食事代替品や栄養補助飲料の分野では、国内外の企業が激しい競争を繰り広げると予想

カテゴリーデータ

マレーシアのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツ用プロテインパウダーは引き続き成長の主力であり、透明なホエイプロテインが人気の選択肢として浮上
  • 便利な消費形態は、忙しい外出先でのライフスタイルに対応
  • 植物由来のスポーツ栄養は引き続き注目を集める

展望と機会

  • メーカーがより専門的な製品に注力する中、スポットプロテインパウダーが牽引し、健全な成長が期待される
  • 外出先でのスポーツ栄養摂取形態の需要が高まる
  • 流通はオンラインへの移行がさらに進む可能性

カテゴリーデータ

マレーシアのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハーブ/伝統製品の需要は成長を続けており、栄養補助食品がその先頭に立つ
  • 美容と健康に焦点を当てたポジショニングがハーブ/伝統的な強壮剤の成長を後押しし、ハーブ/伝統的な咳止め/風邪薬の存在感も高まる
  • eコマースは勢いを増し続けている

展望と機会

  • 地元産のハーブや伝統食材をメーカーが積極的に活用
  • マレーシア政府、ハーブ/伝統製品に関する新たな規制ガイドラインを採用
  • 睡眠と気分管理を目的とした製品は、上昇傾向を示すことが予想

カテゴリーデータ

マレーシアの小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 小児用ビタミンと栄養補助食品は、予防医療への継続的な注力により、引き続き力強い成長の勢いを維持
  • 小児の咳止め、風邪薬、アレルギー薬の需要が増加
  • 国内企業が新製品発表でインパクトを与える

展望と機会

  • 免疫強化製品は強い成長の勢いが見込まれる
  • 認知機能をサポートできる製品の可能性は大きい
  • 薬局ネットワークの拡大が成長の鍵となるが、eコマースの重要性も高まる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHMY

The consumer health market in Malaysia is projected to maintain steady growth in current value terms in 2024, albeit at a slower pace compared to the initial years of the review period. While core inflation is anticipated to trend lower than in 2023, the elevated cost of living continues to drive many consumers towards more discerning purchasing habits, with a growing focus on value-for-money options. In response to these shifting consumer behaviours, both international and domestic players have...

Euromonitor International's Consumer Health in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: the big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What's next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Topical analgesics retain strong performance supported by high number of new product innovations
  • Growing preference for stronger doses in systemic analgesics
  • Growing presence of herbal/traditional topical analgesics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Analgesics expected to continue on steady growth trajectory, boosted by rising availability of cheaper, generic alternatives
  • Topical analgesics will continue to benefit from innovative new product launches
  • Further diversification expected in terms of distribution channels

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cough, cold and allergy (hay fever) remedies sustain steady growth as consumers engage in preventative measures
  • Players ramp up new product development, with herbal/traditional ingredients commonly found in new formulations
  • Ongoing competition from immunity-strengthening vitamins and dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook expected, with herbal/traditional ingredients continuing as key manufacturer focus
  • Development of new products for specialised use, including remedies to break down mucus, while the expansion of e-commerce will introduce new Japanese brands to the market
  • Blurring of lines between vitamins and dietary supplements and cough, cold and allergy (hay fever) remedies

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Stressful lifestyles contribute to strong growth in antacids, while diarrhoeal remedies and laxatives are gaining traction
  • Domestic manufacturers ramp up their investment in digestive remedies
  • On-the-go formats accommodate time-pressed consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Trend towards busier lifestyles projected to spur growth in digestive remedies for adults, with paediatric treatments remaining niche
  • Demand on locally manufactured digestive remedies is anticipated to grow, thanks to their affordable prices
  • Convenience stores and forecourt retailers are poised for growing share of the market

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Year of the Dragon spurs higher birth rate, driving growth in nappy rash treatments
  • Haemorrhoid treatments slowly gain momentum
  • Topical germicidals/antiseptics benefit from high number of new product launches

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Local manufacturers will become more competitive with enhanced product portfolios
  • Emerging number of standard shampoos aimed at preventing hair loss could pose strong competition to hair loss treatments
  • Pharmacies are likely to remain dominant but e-commerce shows signs of promise

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Legislative changes support growth in NRT smoking cessation aids
  • Market leader Nicorette launches new NRT smoking cessation aid in spray format
  • Government interventions aim to combat nicotine smoking amongst young people

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • NRT smoking cessation aids could face challenges due to high cost of living, despite improving availability, including via online channels
  • Implementation of Control of Smoking Products Act 852 expected to boost demand for NRT aids, amid rising vaping rates
  • Little change in competitive landscape

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN MALAYSIA

2024 DEVELOPMENTS

EYE CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increasing levels of screen time drive demand for eye care products
  • New product launches featuring distinctive benefits drive growth in eye care
  • Local manufacturers expand into eye care to tap into growing demand

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Varieties of eye wash emerge as competition for eye care in forecast period as surging number of eye wash seen
  • Eye health supplements will continue to post threat to eye care as consumers engage in preventative measures
  • Distribution through offline channels will remain solid, with convenience stores expected to grow in importance

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Wound care maintains steady growth, with sticking plasters/adhesive bandages seeing further diversification
  • Private label offerings produced by chained pharmacies represent more serious competition to leading brands
  • Partnership between Alpro Pharmacy and Sugi Holdings give consumers wider access to Japanese wound care products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wound care will continue to see healthy growth, supported by manufacturer investment in new application formats
  • Eye-catching designs, variety of sizes and compact packaging will boost sales
  • Pharmacy chain network will continue to expand but convenience stores will also gain traction

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Normalisation of immunity trend as pandemic enters an endemic phase where
  • Nerve-health positioning of vitamin B represents strong growth opportunity, in conjunction with ageing population
  • Surging popularity of multivitamins as consumers engage in active lifestyles post-pandemic

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Multivitamins will target the needs of specific consumer groups in order to become more competitive
  • More convenient, on-the-go formats will grow in popularity
  • Private labels anticipated to gain traction as a result of high cost of living

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Robust growth for dietary supplements, as Malaysians focus on preventative health measures
  • Focus on healthy ageing leads to development of NMN supplements as well as products targeting joint pain and flexibility
  • Emerging number of local manufacturers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Greater focus on dietary supplements focused on sleep regulation and mood management
  • Private label dietary supplements are expected to gain share
  • Shifting distribution landscape, with offline channels becoming increasingly popular

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High cost of living impacts demand for weight management and wellbeing, although supplement nutrition drinks continue to see healthy growth
  • Development of GLP-1 products could have implications for weight management and wellbeing
  • International direct sellers adopt localised marketing campaigns to boost consumption

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Weight management and wellbeing leaders target consumers with personalised transformation packages
  • International direct sellers will continue to dominate sales in weight management and wellbeing, with increased focus on personalisation programmes
  • Both international and domestic players forecasted to compete intensely in meal replacement and supplement nutrition drinks

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports protein powder continues as key driver of growth, with clear whey protein emerging as popular option
  • Convenient consumption formats cater to busy on-the-go lifestyles
  • Plant-based sports nutrition continues to gain traction

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthy growth expected, led by spots protein powder, as manufacturers focus on more specialised products
  • On-the-go sports nutrition formats will see stronger demand
  • Distribution likely to see a further shift online

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for herbal/traditional products continues to grow, with dietary supplements leading the way
  • Beauty and health-focused positionings propel growth in herbal/traditional tonics, while herbal/traditional cough/cold remedies also have a growing presence
  • E-commerce continues to gain traction

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Locally-produced herbal/traditional ingredients will be actively utilised by manufacturers
  • Malaysian government adopts new regulatory guidelines for herbal/traditional products
  • Products with a sleep and mood management positioning are anticipated to show an upward trend

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Paediatric vitamins and dietary supplements continue with strong growth momentum, thanks to continuing focus on preventative health
  • Paediatric cough, cold and allergy remedies demonstrate rising demand
  • Domestic players make impact with host of new product launches

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Immune-strengthening products are anticipated to see strong growth momentum
  • Strong potential for products that can support cognitive functioning
  • Expansion of pharmacy network will be key driver of growth, but e-commerce will grow in importance

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029