デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1562132

ベトナムのコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in Vietnam

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
ベトナムのコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月18日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2024年には、ベトナム経済の緩やかな回復に伴い、小売数量ベースでも小売金額ベースでもほとんどのカテゴリーでプラス成長が見込まれ、ベトナムのコンシューマーヘルス商品全体が堅調な伸びを示すとみられます。さらに、健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりとともに、予防志向の動向が高まっており、ビタミン、栄養補助食品、スポーツ栄養など、特定の消費者向け健康食品の需要を後押ししています。

当レポートでは、ベトナムのコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

ベトナムの鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 鎮痛剤は安定した価値成長を続けている
  • 小児用鎮痛剤が注目を集める
  • 小売eコマースの存在は依然として無視できるほど小さい

展望と機会

  • 鎮痛剤は健全な成長が見込まれる
  • チェーン薬局はアプリやウェブサイトを通じて鎮痛剤の売上を伸ばす可能性が高い
  • 競合情勢はさらに激化すると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムの咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 価値の伸びは鈍化しているが、組み合わせ商品は依然として人気がある
  • 咽頭製剤は2024年に最も堅調な成長を記録
  • スプレー形式が注目を集め、人気を博す

展望と機会

  • 健全な成長は気候変動、季節性インフルエンザ、感染により支えられる
  • 咳止め、風邪薬、アレルギー薬(花粉症)は、細分化された競合情勢を維持する
  • 小売eコマースの明るい見通し

カテゴリーデータ

ベトナムの消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消化器治療薬は成長が鈍化するも、2024年も好調な業績が続く
  • ストレスの多い現代のライフスタイルは、制酸剤の強力な効果に貢献
  • 気温上昇と高齢化により消化器疾患が増加している

展望と機会

  • 不健康な食習慣による消化器疾患治療の見通し
  • 予防への傾向が高まると、消化器系治療薬の成長が妨げられる可能性がある
  • 地元の企業は国際的な競合との差別化を図るため、ハーブや伝統製品に注力する可能性が高い

カテゴリーデータ

ベトナムの皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 皮膚科製品は引き続き好調な業績を記録
  • 脱毛治療薬の売上は依然として微々たるものである
  • 国際的参入企業は、国内参入企業よりも強い競争力を維持している

展望と機会

  • 消費者が効果的な製品を求めているため、皮膚科製品の見通しは明るい
  • 痔の治療が皮膚科領域で最高の成績を収める見込み
  • 美容・パーソナルケア製品との競合激化

カテゴリーデータ

ベトナムのNRT禁煙補助薬

2024年の発展

  • NRT禁煙補助薬は規制されていないニッチな分野のまま

展望と機会

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

ベトナムの睡眠補助剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 睡眠補助剤は2024年も引き続き好調な成長を記録
  • 睡眠補助剤に代わる解決策
  • 睡眠補助薬の細分化

展望と機会

  • 十分な良質の睡眠の必要性に対する意識の高まりに伴う前向きな見通し
  • ハーブ/伝統製品は今後も人気が高まると予想される
  • 健康的なライフスタイルは睡眠補助剤の開発を抑制する可能性がある

カテゴリーデータ

ベトナムの眼科医療

主なデータ結果

2024年の発展

  • 環境要因とデジタル機器に費やす時間の増加が成長を支えている
  • 気候変動によりアレルギー用アイケア製品の売上が増加
  • 国際的な参入企業が眼科医療を支配

展望と機会

  • 眼科医療の明るい見通し
  • 目のケアはビタミンや栄養補助食品との競合が激化すると予想される
  • 製品イノベーションは消費者の需要を押し上げる

カテゴリーデータ

ベトナムの創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家の外での活動の増加により、創傷ケアの需要が高まっている
  • チェーン展開する薬局が創傷ケア用品の流通を拡大
  • 創傷ケアでは国際ブランドが主流

展望と機会

  • 創傷ケアにおける健全なパフォーマンスが期待される
  • より洗練された製品に対する需要の増加
  • 参入企業は高齢者層に焦点を合わせる可能性が高い

カテゴリーデータ

ベトナムのビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康とウェルネスのトレンドの高まりはビタミンの成長を支えている
  • マルチビタミンはベトナムの消費者の間で最も人気がある
  • ビタミンEは2024年も引き続き最も高い成長が見込まれる

展望と機会

  • 予防医療のトレンドの高まりにより健康的なパフォーマンスを実現
  • 高齢者と若年層の消費者は潜在的能力を持つグループである可能性が高い
  • ビタミンは機能性健康・ウェルネス製品との激しい競合に直面する

カテゴリーデータ

ベトナムの栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済的制約にもかかわらず需要は増加
  • 直接販売業者は2024年に回復すると予想
  • 複合型栄養補助食品は依然として最大のカテゴリー

展望と機会

  • 栄養補助食品の明るい見通し
  • 特定の消費者グループにおける成長の可能性
  • 小売eコマースはさらに拡大すると予想される

カテゴリーデータ

ベトナムの体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 体重管理と健康のための健康的なパフォーマンス
  • ベトナムの肥満率の上昇は発展の好機となる
  • ダイエット茶は急成長を記録、しかしサプリメント栄養ドリンクが主流

展望と機会

  • 予測期間中は健全な業績が期待される
  • 減量サプリメントが最も急速な成長を記録すると予想
  • 小売eコマースの人気が高まる

カテゴリーデータ

ベトナムのスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康的なライフスタイルへの需要に支えられた健康的なパフォーマンス
  • スポーツ栄養の流通は非店舗チャネルが主流
  • スポーツ栄養学における地元参入企業の存在感が低い

展望と機会

  • スポーツ栄養の明るい見通し
  • スポーツ栄養の多様性が拡大し、製品の洗練度が増す
  • スポーツ栄養は代替品とのより激しい競合に直面する

カテゴリーデータ

ベトナムのハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 親しみやすさと副作用の少なさが健康的なパフォーマンスをサポート
  • ハーブ/伝統的な栄養補助食品が主流
  • ハーブ/伝統的な睡眠補助剤が最も成長している

展望と機会

  • ハーブ/伝統製品の明るい見通し
  • 競合情勢は今後も分断されたままになる可能性が高い
  • 小売eコマースの人気が高まる

カテゴリーデータ

ベトナムの小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者意識の高まりに沿った健全な業績
  • 国際的な参入企業が小児消費者向けヘルスケアをリード
  • おむつかぶれ治療が最も高い成長を記録

展望と機会

  • 出生率低下にもかかわらず前向きな見通し
  • 製品イノベーションが成長の重要な原動力となる可能性が高い
  • デジタルマーケティングは消費者にリーチするための効果的なチャネルとなる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHVN

In 2024, overall consumer health in Vietnam is set to see solid retail current value growth, with positive performances expected in both retail volume and current value terms across most categories, in line with the gradual recovery of the economy in Vietnam. Moreover, the rising trend towards prevention, together with higher consumer awareness of health and wellness, is helping to drive demand for certain consumer health products, including vitamins, dietary supplements, and sports nutrition. I...

Euromonitor International's Consumer Health in Vietnam report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Analgesics continues to show stable value growth
  • Paediatric analgesics attracts more attention
  • The presence of retail e-commerce remains negligible

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Analgesics projected to see healthy growth
  • Chained pharmacies likely to boost sales of analgesics through their apps and websites
  • The competitive landscape is expected to become more intense

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • A slowdown in value growth, but combination products remain popular
  • Pharyngeal preparations posts the most robust growth in 2024
  • Spray format attracts attention and gains popularity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Heathy growth will be supported by climate change, seasonal flu, and pollution
  • Cough, cold, and allergy (hay fever) remedies will maintain a fragmented competitive landscape
  • Positive outlook for retail e-commerce

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Digestive remedies records slower growth, yet still a strong performance in 2024
  • Increasingly stressful modern lifestyles contribute to the strong performance of antacids
  • The hotter weather and ageing lead to increasing cases of digestive problems

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for digestive remedies due to poor dietary habits
  • Increasing trend towards prevention might hamper growth of digestive remedies
  • Local players likely to focus on herbal/traditional products to differentiate from international competitors

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dermatologicals continues to record a positive performance
  • Sales of hair loss treatments remain negligible
  • International players retain stronger competitive positions than local players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for dermatologicals as consumer look for effective products
  • Haemorrhoid treatments set to see the best performance in dermatologicals
  • Stronger competition from beauty and personal care products

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN VIETNAM

2024 DEVELOPMENTS

  • NRT smoking cessation aids remain an unregulated niche

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Little prospect for significant sales

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sleep aids continues to record strong growth in 2024
  • Alternative solutions challenge sleep aids
  • High fragmentation in sleep aids

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook in line with greater awareness of the need for sufficient good quality sleep
  • Herbal/traditional products expected to continue to gain popularity
  • Healthier lifestyles might restrain the development of sleep aids

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Environmental factors and greater time spent on digital devices support growth
  • Climate change boosts sales of allergy eye care products
  • International players dominate eye care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for eye care
  • Eye care expected to face stronger competition from vitamins and dietary supplements
  • Product innovation will boost consumer demand

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Wound care sees rising demand due to more activities outside the home
  • Chained pharmacies increase the distribution of wound care products
  • International brands dominate wound care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthy performance expected for wound care
  • Increasing demand for more sophisticated products
  • Players likely to focus on the older population

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The rising health and wellness trend supports the growth of vitamins
  • Multivitamins are most popular amongst Vietnamese consumers
  • Vitamin E continues to see the strongest growth in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthy performance thanks to the increasing preventive health trend
  • Older and younger consumers likely to be groups with potential
  • Vitamins will face stronger competition from functional health and wellness products

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Stronger demand despite economic constraints
  • Direct sellers expected to recover in 2024
  • Combination dietary supplements remains the biggest category

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for dietary supplements
  • Growth potential amongst specific consumer groups
  • Retail e-commerce expected to expand further

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Healthy performance for weight management and wellbeing
  • The rising obesity rate in Vietnam creates a good opportunity for development
  • Slimming teas records dynamic growth, but supplement nutrition drinks dominates

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthy performance expected in the forecast period
  • Weight loss supplements expected to record the fastest growth
  • Retail e-commerce set to gain popularity

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Healthy performance supported by demand for healthy lifestyles
  • Non-store channels dominate the distribution of sports nutrition
  • Low presence of local players in sports nutrition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for sports nutrition
  • Variety of sports nutrition set to expand, with increasingly sophisticated products
  • Sports nutrition will face stronger competition from alternatives

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Healthy performance supported by familiarity and few side-effects
  • Herbal/traditional dietary supplements dominates
  • Herbal/traditional sleep aids is the top growth performer

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for herbal/traditional products
  • The competitive landscape is likely to remain fragmented
  • Retail e-commerce set to gain popularity

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN VIETNAM

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Healthy performance in line with rising consumer awareness
  • International players lead paediatric consumer health
  • Nappy (diaper) rash treatments records the highest growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook despite falling birth rate
  • Product innovation likely to be the key driver of growth
  • Digital marketing will become an effective channel to reach consumers

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029