表紙:インドネシアのスナック菓子市場
市場調査レポート
商品コード
1538954

インドネシアのスナック菓子市場

Snacks in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 69 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
インドネシアのスナック菓子市場
出版日: 2024年08月16日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年のインドネシアにおけるスナック菓子の販売数量はわずかながらプラスに転じ、販売金額は高単価に支えられています。このような高単価は、インフレ圧力や原材料・製造コストの上昇に起因しており、価格帯を安定させながら製品のボリューム・サイズを縮小する「シュリンクフレーション」戦略をとる参入企業もいます。また、消費者がスナック菓子を購入する際、価格に敏感な傾向があることも注目に値します。

当レポートでは、インドネシアのスナック菓子市場について調査し、市場の概要と共に、最新の小売販売データ、消費者需要と販売成長の背景にある主要動向と人口動態の変化、今後の見通しなどをまとめています。

目次

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアのチョコレート菓子類

主なデータ結果

2024年の発展

  • ココア価格の高騰により、チョコレート菓子類の売上を維持するための「シュリンクフレーション」と値引き戦略が進む
  • セレスとマヨラは、それぞれの専門分野において魅力を維持
  • コンビニエンスストア、チョコレート菓子類販売好調を維持

展望と機会

  • 持続可能なカカオ栽培方法に加え、フレーバーや配合の進化も期待される
  • 予測期間中、地元企業は競争上の優位性を維持する
  • コンビニエンスストアは重要なチャネルであり続けるが、消費者は専門商品を求めてeコマースを利用するようになる

カテゴリーデータ

インドネシアのガム

主なデータ結果

2024年の発展

  • ガムは2024年も構造的な衰退を続ける
  • 関心や投資の低さから競合は依然として厳しい
  • コンビニエンスストアは強さを維持しているが、eコマースには依然としてニッチな機会が残っている

展望と機会

  • ガムの今後の見通しは目立ったものはほとんどない
  • ガムのパッケージや近代化に大きな革新は期待できない
  • 流通チャネルの強化が必要

カテゴリーデータ

インドネシアの砂糖菓子類

主なデータ結果

2024年の発展

  • 砂糖菓子類は健康と幸福の動向により構造的な課題に直面し続けている
  • 地元と海外の選手が混在する競争の激しいカテゴリー
  • 砂糖菓子類は衝動買いに依存している

展望と機会

  • 健康とウェルネスの動向は、予測期間中、砂糖菓子類にとって引き続き課題となる
  • 今後も製品開発が継続される見込みで、子供向けの「より健康的な」お菓子に重点が置かれる可能性が高い
  • カテゴリーを超えたコラボレーションがチャンスをもたらす

カテゴリーデータ

インドネシアの甘いビスケット、スナックバー、フルーツスナック

主なデータ結果

2024年の発展

  • 甘いビスケットは人気を維持、一方フルーツスナックは地元の果物生産の恩恵を受けている
  • Mayoraは、甘いビスケット分野で確立されたポートフォリオのおかげで、リードを維持
  • 販売チャネルは、その国の製品の成熟度に応じて異なる

展望と機会

  • スナックの健康的な位置付けが成長の促進要因となる
  • サブカテゴリーの成熟度の不均一性が成長機会をもたらす
  • eコマースは新興の高級品にとって重要な役割を果たす可能性がある

カテゴリーデータ

インドネシアのアイスクリーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者は衝動買いから持ち帰り用のアイスクリームに切り替えているが、バブルティ店との競合は続いている
  • 価格競合は依然として重要だが、参入企業はニッチなプレミアム製品もターゲットにしている
  • 外出中の消費者向けのチャネルを通じて衝動買いは依然として重要

展望と機会

  • インドネシアではアイスクリームが継続的な成長機会を見出している
  • アイスクリームの衝動買いを促進するには、フレーバーの革新が依然として重要
  • eコマースでは、マルチパック購入がより一般的になる可能性がある

カテゴリーデータ

インドネシアのセイボリースナック

主なデータ結果

2024年の発展

  • 塩味スナックは、すでに成熟したカテゴリーであることに苦しんでいる
  • 地元プレイヤーに重点を置いた、非常に細分化されたカテゴリー
  • 伝統的な販売チャネルは、風味豊かなスナックにとって依然として重要である

展望と機会

  • コンビニエンスストアでの売上増加により、塩味スナック菓子の恩恵を受ける可能性がある
  • スパイシーな味の動向は引き続き人気があり、より健康的な製品への関心が期待される
  • 価格プロモーションはブランドが売上を伸ばすための鍵であり続ける

カテゴリーデータ

目次
Product Code: SNID

Snacks is seeing small positive volume sales in Indonesia in 2024, with value sales more strongly supported by high unit prices. These high prices are caused by inflationary pressures and hikes seen in the cost of raw ingredients and manufacturing, leading to some players using "shrinkflation" strategies whereby they reduce the volume/size of the product while keeping the price points stable. It is also worthy of note that consumers tend to be price-sensitive when purchasing snacks, as such prod...

Euromonitor International's Snacks in Indonesia report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2019-2023, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2028, clearly indicating how the market is expected to change.

Product coverage: Confectionery, Ice Cream, Savoury Snacks, Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Snacks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Snacks in 2024: The big picture
  • Key trends in 2024
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for snacks?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Snacks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 2 Sales of Snacks by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 4 Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Snacks: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Snacks: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Snacks by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Forecast Sales of Snacks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Snacks by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Snacks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Snacks by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

CHOCOLATE CONFECTIONERY IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • High cocoa prices lead to "shrinkflation" and discount strategies, to maintain sales in chocolate confectionery
  • Ceres and Mayora hold their appeal across their specialist subcategories
  • Convenience stores maintain their strength for chocolate confectionery sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Developments expected in flavours and formulations, alongside sustainable cocoa practices
  • Local players will maintain their competitive advantage over the forecast period
  • Convenience stores will remain an important channel, while consumers turn to e-commerce for specialist products

CATEGORY DATA

  • Summary 2 Other Chocolate Confectionery by Product Type: 2024
  • Table 13 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 17 Sales of Chocolate Tablets by Type: % Value 2019-2024
  • Table 18 NBO Company Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2020-2024
  • Table 19 LBN Brand Shares of Chocolate Confectionery: % Value 2021-2024
  • Table 20 Distribution of Chocolate Confectionery by Format: % Value 2019-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Volume 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 24 Forecast Sales of Chocolate Confectionery by Category: % Value Growth 2024-2029

GUM IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Gum continues its structural decline in 2024
  • Competition remains consolidated due to low levels of interest or investment
  • Convenience stores maintain strength, with niche opportunities still to be found in e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Few notable prospects ahead for gum
  • No major innovations expected in gum packaging or modernisation
  • Stronger developments in distribution channels needed

CATEGORY DATA

  • Table 25 Sales of Gum by Category: Volume 2019-2024
  • Table 26 Sales of Gum by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 28 Sales of Gum by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 29 Sales of Gum by Flavour: Rankings 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Gum: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Gum: % Value 2021-2024
  • Table 32 Distribution of Gum by Format: % Value 2019-2024
  • Table 33 Forecast Sales of Gum by Category: Volume 2024-2029
  • Table 34 Forecast Sales of Gum by Category: Value 2024-2029
  • Table 35 Forecast Sales of Gum by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Gum by Category: % Value Growth 2024-2029

SUGAR CONFECTIONERY IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sugar confectionery continues to face structural challenges due to health and wellbeing trends
  • A competitive category with a mix of local and international names
  • Sugar confectionery remains dependent on impulse sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Health and wellness trends will continue to pose a challenge to sugar confectionery over the forecast period
  • Ongoing product developments expected, with a likely focus on "healthier" sweets for children
  • Cross-category collaborations offer opportunities

CATEGORY DATA

  • Summary 3 Other Sugar Confectionery by Product Type: 2024
  • Table 37 Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2019-2024
  • Table 38 Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 40 Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 41 Sales of Pastilles, Gummies, Jellies and Chews by Type: % Value 2019-2024
  • Table 42 NBO Company Shares of Sugar Confectionery: % Value 2020-2024
  • Table 43 LBN Brand Shares of Sugar Confectionery: % Value 2021-2024
  • Table 44 Distribution of Sugar Confectionery by Format: % Value 2019-2024
  • Table 45 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Volume 2024-2029
  • Table 46 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: Value 2024-2029
  • Table 47 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Sugar Confectionery by Category: % Value Growth 2024-2029

SWEET BISCUITS, SNACK BARS AND FRUIT SNACKS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sweet biscuits maintain popularity, while fruit snacks benefits from local fruit production
  • Mayora maintains its lead thanks to well-established portfolio within sweet biscuits
  • Sales channels vary, depending on product maturity in the country

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Healthy positioning of snacks set to be a growth driver
  • Uneven maturity of subcategories offers growth opportunities
  • E-commerce can play important role for emerging premium products

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 50 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks: % Value 2021-2024
  • Table 55 NBO Company Shares of Sweet Biscuits: % Value 2020-2024
  • Table 56 LBN Brand Shares of Sweet Biscuits: % Value 2021-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Snack Bars: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Snack Bars: % Value 2021-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Fruit Snacks: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Fruit Snacks: % Value 2021-2024
  • Table 61 Distribution of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Format: % Value 2019-2024
  • Table 62 Distribution of Sweet Biscuits by Format: % Value 2019-2024
  • Table 63 Distribution of Snack Bars by Format: % Value 2019-2024
  • Table 64 Distribution of Fruit Snacks by Format: % Value 2019-2024
  • Table 65 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 66 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: Value 2024-2029
  • Table 67 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Sweet Biscuits, Snack Bars and Fruit Snacks by Category: % Value Growth 2024-2029

ICE CREAM IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Competition from bubble tea shops remains, although consumers switch from impulse to take-home ice cream
  • Price competition remains important, while players also target niche premium offerings
  • Impulse sales remain important through channels catering for on-the-go consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ice cream sees ongoing growth opportunities in Indonesia
  • Innovation in flavours remains important to drive impulse ice cream
  • Multipack purchases may become more common in e-commerce

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Ice Cream by Category: Volume 2019-2024
  • Table 70 Sales of Ice Cream by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 72 Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 73 Sales of Ice Cream by Leading Flavours: Rankings 2019-2024
  • Table 74 Sales of Impulse Ice Cream by Format: % Value 2019-2024
  • Table 75 NBO Company Shares of Ice Cream: % Value 2020-2024
  • Table 76 LBN Brand Shares of Ice Cream: % Value 2021-2024
  • Table 77 NBO Company Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2020-2024
  • Table 78 LBN Brand Shares of Impulse Ice Cream: % Value 2021-2024
  • Table 79 NBO Company Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2020-2024
  • Table 80 LBN Brand Shares of Take-home Ice Cream: % Value 2021-2024
  • Table 81 Distribution of Ice Cream by Format: % Value 2019-2024
  • Table 82 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Volume 2024-2029
  • Table 83 Forecast Sales of Ice Cream by Category: Value 2024-2029
  • Table 84 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 85 Forecast Sales of Ice Cream by Category: % Value Growth 2024-2029

SAVOURY SNACKS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Savoury snacks suffers from already being a mature category
  • Highly fragmented category with a focus on local players
  • Traditional channels remain important for savoury snacks

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Savoury snacks could benefit from stronger sales through convenience stores
  • Spicy flavour trends remain popular, with and interest in healthier products expected
  • Price promotions will remain key for brands to gain sales

CATEGORY DATA

  • Summary 4 Other Savoury Snacks by Product Type: 2024
  • Table 86 Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2019-2024
  • Table 87 Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2019-2024
  • Table 88 Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 89 Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Savoury Snacks: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Savoury Snacks: % Value 2021-2024
  • Table 92 Distribution of Savoury Snacks by Format: % Value 2019-2024
  • Table 93 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Volume 2024-2029
  • Table 94 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: Value 2024-2029
  • Table 95 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 96 Forecast Sales of Savoury Snacks by Category: % Value Growth 2024-2029