市場調査レポート
商品コード
1140687

インフルエンザワクチンの世界市場-2022-2029

Global Flu Vaccine Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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インフルエンザワクチンの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月20日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

持続的な投資により、テーラーメイドのインフルエンザワクチン製造のスケールアップが可能に

万能インフルエンザワクチンの需要に伴い、革新的な科学と資金が手を結び、未開拓のビジネスチャンスの開拓をサポートします。インフルエンザの急速な流行は、既存のインフルエンザワクチン製造技術を追い越すと予想され、その結果、インフルエンザ予防接種のコストが上昇し、個人にとっては比較的不吉な状況となっています。そのため、万能インフルエンザワクチンの革新のために、技術面・資金面ともに継続的な投資が必要となっています。インフルエンザワクチン市場の市場関係者は、オーダーメイドワクチンの生産量を上げるために、インフルエンザワクチン製造プロセスのアップグレードに注力しています。

インフルエンザワクチンは、複数のウイルス株と戦うための費用対効果の高い方法です。すべてのインフルエンザを予防する単一ワクチンは、インフルエンザワクチン市場において市場関係者の牽引役となっているもうひとつの画期的なコンセプトです。さらに、メーカーは、他の多数のウイルスに見られるインフルエンザウイルスの一部を含むミニHA(ヘマグルチニン)抗原への注力を高めています。ユニバーサル・インフルエンザ・ワクチンは、インフルエンザ予防接種を毎年更新する負担を軽減し、研究者や製薬会社のコスト削減を支援します。

地理的浸透。

予測期間中、北米が主要な地域となっています。

北米市場は、世界のインフルエンザワクチン市場において支配的な地位を占めると推定されます。これは、この地域の国々で、インフルエンザやその影響、インフルエンザワクチン接種に関する意識を高めるための健康プログラムなど、政府の取り組みが増加していることに起因しています。また、医療インフラが高度に発達していることや、カナダなどの国々における有利な償還政策の存在も、この地域の国々における市場成長を後押しすると予測される要因となっています。地域のさまざまな主要企業が、ユニバーサルインフルエンザワクチンの新しい試験を開始しました。例えば、2022年6月、NIH臨床センターで普遍的なインフルエンザワクチンのための新しい試験が第1相で開始されました。この試験では、BPL-1357の安全性を調べ、インフルエンザに対する粘膜免疫の重要性と、免疫系の細胞部門と抗体部門の両方を誘導する戦略により、刻々と変化するインフルエンザウイルスに対してより幅広い防御を提供できるかどうかを評価しています

アジア太平洋地域のインフルエンザワクチン市場は、インフルエンザワクチン接種に関する意識の高まりや、同地域の国々におけるインフルエンザワクチン無料接種の政府主導により、予測期間中に世界市場で大きなシェアを獲得すると予測されます。さらに、いくつかの新興国や発展途上国におけるインフルエンザ患者数の増加が、同地域の市場成長を支えるものと予想されます。

競合情勢。

インフルエンザワクチン市場は、大手食品ブランドの存在により、非常に競争が激しい市場です。世界市場の成長に貢献している重要なインフルエンザワクチンメーカーには、AstraZeneca、GlaxoSmithKline PLC、Sanofi、Abbott Laboratories、Sequirus、田辺三菱製薬、Serum Institute of India Pvt. Ltd、Mylan NV、GDK Biotechnology、Hualan Biological Engineering Inc、Adimmune Corporation、Sinovac Biotech、長春生物製品研究所などが含まれます。主要なプレーヤーは、インフルエンザワクチン市場の世界の成長のために、新素材の発売や拡大戦略に基づく新しいローンチを採用しています。いくつかの主要なキープレーヤーは、彼らのビジネスを拡大するために合併やコラボレーション戦略に従っています。例えば、2022年5月、GSKは、臨床段階のバイオ医薬品会社Affinivax, Inc.を買収しました。この買収により、第2相開発中の次世代24価肺炎球菌ワクチン候補と、非常に革新的なMAPSTM技術へのアクセスが可能になりました。また、この買収は、革新的なワクチンと専門医薬品の強力なポートフォリオを支えます。2022年7月、GSKはカナダ政府とインフルエンザワクチンに関する協定を締結しました。同社はこの契約に基づき、約8000万回分のArepanrixと1600万回分のFlulaval Tetraを供給しています。同社は、ケベック州にある23万平方フィートのサントフォイ施設から両ワクチンを意図的に供給しています。2020年2月、アボット社はインフルエンザに対する幅広い予防のための新ワクチンを発売しました。このワクチンは、前世代の3株に対して、小児および成人向けの4株のインフルエンザウイルスに対する広い範囲の防御を提供します。このワクチンは、3歳以下の小児のみに承認されています。4種類のインフルエンザウイルス株に対して有効です。

COVID-19の影響世界のインフルエンザワクチン市場にポジティブな影響を与えます。

COVID-19ワクチンはパンデミックの初期段階では市場に出回っていないため、COVID-19の感受性と重症度におけるインフルエンザワクチンの役割を評価することに関心が集まっています。COVID-19が陽性となる可能性は,インフルエンザワクチンを接種した患者では,接種しなかった患者に比べ24%減少した.インフルエンザワクチンを接種した患者は,入院や機械換気を必要とする可能性が低く,入院期間も短かった.インフルエンザワクチンは、COVID-19の負担を軽減します。パンデミック時に売上を伸ばすメーカーもあります。例えば、2020年10月、サノフィの第3四半期は、インフルエンザワクチンの売上高の記録的な伸びとデュピクセントの成功によって押し上げられました。インフルエンザワクチンだけの売上は、この四半期に過去最高の44.9%増の10億7000万ユーロとなり、髄膜炎ワクチンMenactraとその成人用ブースターワクチンおよびトラベルワクチンに対するCOVID-19発生の影響を何とか一部相殺することができました。

当レポートでは、約61の市場データ表、57の図表、170ページにわたるインフルエンザワクチンの世界市場に関する情報を提供しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • オーダーメイドのインフルエンザワクチンの製造規模を拡大するための継続的な投資
      • 万能インフルエンザワクチンへの需要増加
    • 抑制要因
      • 製品の高コストとワクチンの用量が普及を制限
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • PEST分析
  • プライシング分析
  • 法規制分析
  • 保険償還分析
  • アンメットニーズ
  • 特許動向

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、あるいは将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 タイプ別

  • 全ウイルスワクチン
  • スプリットウイルスワクチン
  • サブユニットワクチン
  • 弱毒生ワクチン

第8章 流通チャネル別

  • 機関投資家
  • 病院
  • 地域診療所
  • 公衆衛生機関
  • 職場
  • 小売
  • 小売薬局
  • 通信販売薬局

第9章 申請別

  • 3歳以下の子供用
  • 3歳以上の子供と大人用

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • AstraZeneca
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • GlaxoSmithKline PLC
  • Sanofi
  • Abbott Laboratories
  • Seqirus
  • Mitsubishi Tanabe Pharma
  • Serum Institute of India Pvt. Ltd
  • Mylan NV
  • GDK Biotechnology
  • Hualan Biological Engineering Inc.
  • Adimmune Corporation
  • Sinovac Biotech
  • Changchun Institute of Biological Products(List Not Exhaustive)

第13章 重要考察

第14章 DataM

目次
Product Code: DMHCIT3078

Market Overview

Flu Vaccine Market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period (2022-2029).

The flu vaccine is inactivated, indicating that it includes the killed influenza virus, or a recombinant vaccine, implying that it was made without exploiting virus particles. Flue vaccination is safe and effective. Healthcare providers infuse the vaccine into muscles or skin, encouraging the immune system to produce antibodies to the influenza virus. Medical professionals administer the "flu shot" vaccine as a single dose of liquid injected through the skin into the muscle. The health care professionals inject the flu vaccine into the deltoid muscle at the side of the arm, using alcohol rubbed over the skin for sterilization. Market players in the flu vaccines are increasing their R&D activities to develop innovative vaccines that can treat COVID-19. They are helping persons to refrain from visiting doctors amidst ongoing pandemics. Increased flu vaccine availability is expected to reduce the stress on healthcare systems and minimize exposure to COVID-19.

Market Dynamics: Sustained investments help to scale-up production of tailor-made flu vaccines

The demand for universal flu vaccines increases innovative science and financing to join forces to support exploit of untapped opportunities. The rapid arrival of influenza is expected to overtake the prevailing flu vaccine production technologies, resulting in increased costs of flu shots, which is comparatively ominous for individuals. Thus, there is a need for continuous investments in both technical and financial to innovate universal flu vaccines. The flu vaccines market's market players are focusing on upgrading the flu vaccine manufacturing processes to raise the production of tailor-made vaccines.

Flu vaccine is a Cost-efficient way to combat multiple viral strains. The single vaccine that safeguards against all flu is another groundbreaking concept gaining market players' traction in the flu vaccines market. Moreover, the manufacturers are increasing their focus on mini-HA (Hemagglutinin) antigens that include parts of the flu virus found in numerous other viruses. Universal flu vaccines assist in reducing the burden of yearly updates in flu shots, therefore, saving on costs for researchers and pharma companies.

Market Segmentation: The whole virus segment accounted for the highest share in global flu vaccine market.

The flu vaccine market has been classified into whole virus vaccines, split virus vaccines, subunit vaccines, and live attenuated virus vaccines based on the vaccine.

The whole virus vaccines segment held a dominant position with a major share in terms of value in the global market and is projected to remain at its position over the forecast period. Whereas the live attenuated virus vaccines segment is projected to record a considerable growth rate in the global market during the forecast period, owing to the increasing adoption of advanced vaccines for prevention purposes.

The flu vaccine market has been classified into anti-intrusion bars, heat exchangers, sound insulation, and others based on the application.

Adults and Children over 3 year's segment dominated the global flu vaccine market in the forecast period. The adults and children aged 3 years and above segment are estimated to contribute the maximum share in terms of value in the target market due to increasing incidences of flu viruses among adults and children over 3 years of age globally.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period.

The North America market is estimated to hold the dominant position in the global flu vaccines market. This is due to the governments increasing initiatives, such as health programs for expanding awareness concerning influenza, its possible effects, and flu vaccination in countries in the region. Highly developed healthcare infrastructure and the existence of favorable reimbursement policies in countries such as Canada are additional factors projected to boost market growth in countries in the region. Various key players in the region started new trials for the universal flu vaccine. For instance, in June 2022, a new trial for the universal flu vaccine started at NIH Clinical Center in phase 1. This study examines the safety of BPL-1357 and assesses the importance of mucosal immunity against flu and whether a strategy of inducing both the cellular and antibody arms of the immune system can provide broader protection against the ever-changing influenza virus

The Asia Pacific flu vaccine market is projected to gain a significant share in the global market over the forecast period due to increasing awareness regarding flu vaccination and government initiatives for free flu vaccinations in countries in the region. Moreover, the increasing patient pool for flu in several developing and poorly developed countries is expected to support the growth of the market in the region.

Competitive Landscape:

The flu vaccine market is highly competitive, owing to the presence of big food brands. The critical flu vaccine players which are contributing to the growth of the global market include AstraZeneca, GlaxoSmithKline PLC, Sanofi, Abbott Laboratories, Seqirus, Mitsubishi Tanabe Pharma, Serum Institute of India Pvt. Ltd, Mylan NV, GDK Biotechnology, Hualan Biological Engineering Inc., Adimmune Corporation, Sinovac Biotech, and Changchun Institute of Biological Products, among others. The major players are adopting new launches based on new material launches and expansion strategies for global growth in the flu vaccine market. Some major key players follow merger and collaboration strategies to expand their business. For instance, in May 2022, GSK acquired clinical-stage biopharmaceutical company Affinivax, Inc. This acquisition provides access to next-generation 24-valent pneumococcal vaccine candidates in phase II development and highly innovative MAPSTM technology. This acquisition also supports a strong portfolio of innovative vaccines and specialty medicines. In July 2022, GSK entered into an agreement with the Government of Canada for the influenza vaccine. The company supplies nearly 80 million doses of Arepanrix and 16 million doses of Flulaval Tetra under the deal. The company intends both vaccines from its 230,000ft² Sainte-Foy facilities in Quebec. In February 2020, Abbot launched a new vaccine for wide protection against influenza. This vaccine offered wide coverage protection against four flu virus strains for children and adults versus three strains in the previous generation. This vaccine is approved for only children below the age of 3 years. It is effective against four different flu virus strains.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global flu vaccine market.

COVID-19 vaccine is not available in the market at the initial stage of the pandemic, so there is interest in assessing the role of the influenza vaccine in COVID-19 susceptibility and severity. The possibility of testing positive for COVID-19 was reduced in patients who received an influenza vaccine compared to those who did not by 24%. Patients vaccinated with the flu vaccine were less likely to require hospitalization or mechanical ventilation and had a shorter hospital length of stay. The flu vaccine reduces the burden of COVID-19. Some manufacturers increase their sales during the pandemic. For instance, in October 2020, Sanofi's Q3 was boosted by record growth in flu vaccine sales and Dupixent success. Sales for influenza vaccines alone grew by a record 44.9% to €1.07 billion during the quarter, which managed to partially offset the impact of the COVID-19 outbreak on the meningitis vaccine Menactra and its adult booster and travel vaccines.

The global flu vaccine market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 57 figures and 170 pages

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Market Snippet by Application
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Sustained investments help to scale up production of tailor-made flu vaccines
      • 4.1.1.2. Increasing demand for universal flu vaccines
    • 4.1.2. Restraints:
      • 4.1.2.1. High cost of the product coupled with the dosage of the vaccine to limit adoption
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Value Chain Analysis
  • 5.4. PEST Analysis
  • 5.5. Pricing Analysis
  • 5.6. Regulatory Analysis
  • 5.7. Reimbursement Analysis
  • 5.8. Unmet Needs
  • 5.9. Patent Trends

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type Segment
  • 7.3. Market Attractiveness Index, By Type Segment
    • 7.3.1. Whole virus vaccines*
      • 7.3.1.1. Introduction
      • 7.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 7.3.2. Split vurus vaccines
    • 7.3.3. Subunit vaccines
    • 7.3.4. Live attenuated virus vaccines

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel Segment
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel Segment
    • 8.3.1. Institutional*
      • 8.3.1.1. Introduction
      • 8.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 8.3.2. Hospitals
    • 8.3.3. Community clinics
    • 8.3.4. Public health agencies
    • 8.3.5. Workplaces
    • 8.3.6. Retails
    • 8.3.7. Retail pharmacy
    • 8.3.8. Mail order pharmacy

9. By Application

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application Segment
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Application Segment
    • 9.3.1. For Children below 3 years*
      • 9.3.1.1. Introduction
      • 9.3.1.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%)
    • 9.3.2. For Adults and Children over 3 years

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. U.K.
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.7.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.7.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.8.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.8.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. AstraZeneca*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. GlaxoSmithKline PLC
  • 12.3. Sanofi
  • 12.4. Abbott Laboratories
  • 12.5. Seqirus
  • 12.6. Mitsubishi Tanabe Pharma
  • 12.7. Serum Institute of India Pvt. Ltd
  • 12.8. Mylan NV
  • 12.9. GDK Biotechnology
  • 12.10. Hualan Biological Engineering Inc.
  • 12.11. Adimmune Corporation
  • 12.12. Sinovac Biotech
  • 12.13. Changchun Institute of Biological Products (List Not Exhaustive)

13. Premium Insights

14. DataM Intelligence

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us