デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1560861

ココナッツ食品の世界市場:2024年~2031年

Global Coconut Foods Market - 2024 - 2031


出版日
ページ情報
英文 235 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
ココナッツ食品の世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年09月23日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 235 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

レポート概要

ココナッツ食品の世界市場は、2023年に202億4,000万米ドルと評価され、2031年には377億米ドルに達する見込みで、予測期間2024-2031年のCAGRで8.1%の成長が予測されています。

消化の改善、心臓の健康、体重管理など、健康上の利点が認識される食品を求める消費者が増えているため、自然食品や有機製品に対する消費者の嗜好が高まっていることが大きな動向となっています。ココナツ栽培では持続可能性と倫理的な調達慣行が重視されるようになっており、環境への懸念に対処し、サプライチェーンの透明性を高めています。

ココナッツには、大豆、ナッツ、乳製品などの一般的なアレルゲンは含まれていないです。食物アレルギーや不耐症に対する認識が高まるにつれ、ココナッツベースの製品は、これらのアレルゲンを避ける必要がある、あるいは避けたい人々にとって安全な代替食品となります。さらに、健康志向や加工度の低い自然食品を好む傾向が広まり、ココナッツ製品の魅力を高めています。

北米が世界市場を独占しています。米国国立糖尿病・消化器・腎臓病研究所(NIDDK)によると、乳糖吸収不良は米国の約36%の人々に影響を及ぼしています。多くの乳糖不耐症患者が乳製品を含まない代替食品を求める中、ココナッツミルク、ヨーグルト、アイスクリームなどのココナッツ製品の需要が増加しています。

市場力学

ヴィーガン人口の増加

菜食主義者や植物ベースの食生活の採用が増加していることは、世界のココナッツ食品市場の成長の重要な促進要因です。世界動物基金(World Animal Foundation)によると、2022年には世界中で約8,800万人が菜食主義者となり、ココナツベースの代替食品市場が大きく成長していることが浮き彫りになった。菜食主義に移行する人が増えるにつれて、従来の乳製品に代わる植物ベースの代替食品に対する需要が高まっています。

ココナッツミルク、ココナッツヨーグルト、ココナッツベースのチーズなどのココナッツベースの食品は、菜食主義者の食事の嗜好に沿った多様で栄養価の高い選択肢を提供し、人気のある選択肢として浮上しています。これらの製品は、その多用途性と栄養面での利点が評価されています。健康的な脂肪と必須栄養素を提供し、多くの場合ビタミンとミネラルで強化されているため、植物ベースの食生活を送る人々にとって不可欠な栄養源となっています。

新しく革新的な製品開発

配合や製品革新の面で市場で行われている様々な開発は、消費者を魅了し、嗜好や健康嗜好の面で市場の進化する嗜好に対応し、市場の成長を促進します。例えば、2024年4月、The Vita Coco Companyは、クリーミーなココナッツとイチゴの甘さをブレンドした新しいココナッツミルク飲料、Vita Coco Treatsを発表しました。

メーカー各社は、革新的な製品を発売することで、健康や環境に関心の高い消費者を取り込もうとしています。例えば、2024年7月、ザ・ココナッツコラボは、1食あたり10グラムのタンパク質を含む植物由来のココナッツヨーグルト、プロテイン・ヨグを発売しました。乳製品不使用で低糖質、大豆とアーモンド由来の高タンパク、9種類の必須アミノ酸をすべて含んでいます。腸の健康のために生きた培養液で発酵させたプロテイン・ヨグは、倫理的に養殖されたココナッツから作られ、廃棄物ゼロのアプローチで設計されています。

ココナッツ食品の高コスト

高コストは世界のココナッツ食品市場における大きな課題であり、原材料価格、生産、物流に影響を及ぼしています。ココナツ価格の変動、高価な加工設備、輸送コストの上昇は利益率を圧迫します。高コストは消費者の価格上昇につながり、特に価格に敏感な市場では需要に影響を与える可能性があります。

市場セグメンテーション

世界のココナッツ食品市場は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分されます。

乳製品不使用のミルクに対する需要の増加

世界のココナッツ食品市場は、タイプ別にココナッツミルク、水、砂糖、油、その他に区分されます。ココナッツミルク部門が最大の市場シェアを占めており、消費者の間で非乳製品オプションに対する需要が高いです。NIHによると、先進諸国では、牛乳アレルギーは乳幼児の約2~3%が罹患しています。このようなアレルギーの有病率の増加に伴い、消費者は乳製品を含まないミルクに注目し、このセグメントの需要を高めています。

新製品の導入はさらに、このセグメントのリーチを広げています。例えば、2023年1月、Cocos Organicは英国初のオーガニック・ココナッツミルク・ヨグ・チューブを発売しました。この家族経営の独立系ブランドは、乳製品不使用で腸に優しいココナッツ製品を専門としており、ヨグチューブは乳製品、グルテン、ナッツ、精製糖不使用で、生後6ヵ月以上の子供向けです。

市場の地域別シェア

北米におけるヴィーガン人口の増加

北米が世界市場を独占しています。ココナッツミルク、ココナッツオイル、ココナッツベースのヨーグルトを含むココナッツ製品は、この植物ベースの消費者層の嗜好によく合っています。健康上、倫理上、あるいは環境上の理由から動物性製品に代わるものを求める人が増えるにつれて、ココナッツ食品はその多用途性と認識される健康上の利点により人気が高まっています。

保存期間が長く経済的なココナッツミルクの代替品として粉末タイプの人気が高まっており、ベーカリー、菓子類、その他の分野での需要を牽引しています。有機ココナッツベースの食品と飲食品を製造するHarmless Harvest社は、2022年2月にカナダに進出し、コストコのカナダ西部地域に有名な有機ココナッツウォーターを提供しました。

市場の競合情勢

同市場の世界の主要企業には、Cargill, Incorporated, The Hain Celestial Group, PT Coco Sugar Indonesia, The Vita CoCo Company, Inc., Renuka Agri Foods Plc, McCormick & Company, Inc., Goya Foods, Inc., Britannia Industries, The Coconut Company、Celebes Coconut Corporationなどがあります。

ロシア・ウクライナ戦争影響分析

戦争により、欧州とアジアにおける重要な輸送ルートが寸断され、商品、特にココナッツ製品の移動に遅延と価格高騰が生じています。黒海および近隣地域の港湾は操業上の問題に見舞われ、世界の貿易ルートに波及効果をもたらしています。この戦争は、ロシアの石油・ガスに対する制裁と供給制約のためにガソリン価格の高騰をもたらし、輸送費を大幅に増加させました。

国際輸送に大きく依存するココナッツ食品のコスト全体に影響を及ぼしています。この紛争により、多くの国々が、ココナッツをベースとした商品を含む様々な食品について、他のサプライヤーを探すことを余儀なくされています。欧州市場が不安定に直面する中、フィリピン、インドネシア、スリランカなどのココナッツ輸出国は、リスクを相殺するために代替市場を模索し始めています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • ヴィーガン人口の増加
      • 新しく革新的な製品開発
    • 抑制要因
      • ココナッツ食品のコスト高
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析
  • DMIの見解

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • ココナッツウォーター
  • ココナッツミルク
  • ココナッツオイル
  • ココナッツフローズンデザート
  • ココナッツヨーグルト
  • ココナッツチョコレート/ビスケット
  • ココナッツクリーム
  • 乾燥ココナッツ
  • ココナッツバター
  • ココナッツシュガー
  • その他

第8章 流通チャネル別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • オンライン小売

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • The Hain Celestial Group
  • PT Coco Sugar Indonesia
  • The Vita CoCo Company, Inc.
  • Renuka Agri Foods Plc
  • McCormick & Company, Inc.
  • Goya Foods, Inc.
  • Britannia Industries
  • The Coconut Company
  • Celebes Coconut Corporation

第12章 付録

目次
Product Code: FB110

Report Overview

Global Coconut Foods Market reached US$ 20.24 billion in 2023 and is expected to reach US$ 37.7 billion by 2031, growing with a CAGR of 8.1% during the forecast period 2024-2031.

Increasing consumer preference for natural and organic products is a major trend, as people seek out foods with perceived health benefits such as improved digestion, heart health and weight management. There is a growing emphasis on sustainability and ethical sourcing practices in coconut farming, addressing environmental concerns and enhancing supply chain transparency.

Coconut is naturally free from common allergens such as soy, nuts and dairy milk. As awareness of food allergies and intolerances grows, coconut-based products provide a safe alternative for individuals who need or prefer to avoid these allergens. Additionally, the broader trend towards health consciousness and a preference for minimally processed, natural foods boost the appeal of coconut products.

North America dominates the global market. Lactose malabsorption affects about 36% of people in U.S., according to the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK). As many individuals with lactose intolerance seek dairy-free alternatives, coconut products like coconut milk, yogurt and ice cream have seen increased demand.

Market Dynamics

Increasing Vegan Population

The increasing adoption of vegan and plant-based diets is a significant driver for the growth of the global coconut foods market. According to the World Animal Foundation, approximately 88 million people were vegans worldwide in 2022, highlighting the substantial and growing market for coconut-based alternatives. As more individuals transition to veganism, there is a heightened demand for plant-based alternatives to traditional dairy products.

Coconut-based foods, such as coconut milk, coconut yogurt and coconut-based cheeses, have emerged as popular choices, providing diverse and nutritious options that align with vegan dietary preferences. The products are valued for their versatility and nutritional benefits. They offer healthy fats and essential nutrients and are often fortified with vitamins and minerals, making them a vital source of nutrition for those on plant-based diets.

New and Innovative Product Development

Various developments taking place in the market in terms of formulations and product innovations attract consumers and meet evolving preferences in the market in terms of their taste and health preferences, driving the market growth. For instance, in April 2024, The Vita Coco Company introduced Vita Coco Treats, a new coconut milk beverage blending creamy coconut with the sweetness of strawberries.

Manufacturers are tapping health and environmentally-concerned consumers with innovative product launches. For instance, in July 2024, The Coconut Collab launched Protein Yog, a plant-based coconut yogurt with 10 grams of protein per serving. This dairy-free option is low in sugar and high in protein from soy and almond, featuring all nine essential amino acids. Fermented with live cultures for gut health, Protein Yog is made from ethically farmed coconuts and is designed with a zero-waste approach.

High Costs of Coconut Foods

High costs are a major challenge in the global coconut foods market, affecting raw material prices, production and logistics. Fluctuations in coconut prices, expensive processing equipment and rising transportation costs can squeeze profit margins. High costs can lead to higher prices for consumers, which may impact demand, especially in price-sensitive markets.

Market Segment Analysis

The global coconut foods market is segmented based on type, distribution channel and region.

Increasing Demand for Dairy-Free Milk

The global coconut foods market is segmented based on type into coconut milk, water, sugar, oil and others. The coconut milk segment owns the largest market share, with a high demand for non-dairy options among consumers. According to the NIH, in developed countries, cow's milk allergy affects approximately 2 to 3% of infants. With the increasing prevalence of such allergies, consumers are looking out for dairy-free milk, raising the segment demand.

The new product introductions are further, expanding the segment's reach. For instance, in January 2023, Cocos Organic introduced UK's first Organic Coconut Milk Yog Tubes. The independent, family-run brand specializes in dairy-free, gut-friendly coconut products, with the Yog Tubes being dairy, gluten, nut and refined sugar-free and aimed at children over six months old.

Market Geographical Share

Rising Vegan Population in North America

North America dominates the global market. Coconut products, including coconut milk, coconut oil and coconut-based yogurt, align well with the preferences of this plant-based consumer base. As more people seek alternatives to animal-based products for health, ethical or environmental reasons, coconut foods are increasingly popular due to their versatility and perceived health benefits.

The growing popularity of powdered forms as an economical alternative to coconut milk with a longer shelf life is driving demand in the bakery, confectionery and other areas. Harmless Harvest, a producer of organic coconut-based food and beverage products, expanded into Canada in February 2022, offering its well-known Organic Coconut Water to Costco's Western Canada Region.

Market Competitive Landscape

The major global players in the market include Cargill, Incorporated, The Hain Celestial Group, PT Coco Sugar Indonesia, The Vita CoCo Company, Inc., Renuka Agri Foods Plc, McCormick & Company, Inc., Goya Foods, Inc., Britannia Industries, The Coconut Company and Celebes Coconut Corporation.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

The war has interrupted critical transportation routes in Europe and Asia, causing delays and higher prices for moving goods, especially coconut products. Ports in the Black Sea and neighboring areas have suffered operating issues, causing ripple effects on global trade routes. The war has resulted in a spike in gasoline prices because to sanctions and supply constraints on Russian oil and gas, considerably increasing transportation expenses.

It has influenced the entire cost of coconut food products, which rely largely on international shipping. The dispute has forced numerous countries to seek other suppliers for a variety of food products, including coconut-based items. As European markets face volatility, coconut-exporting countries such as the Philippines, Indonesia and Sri Lanka have begun exploring alternative markets to offset risks.

By Type

Coconut Water

Coconut Milk

Coconut Oil

Coconut Frozen desserts

Coconut Yogurt

Coconut Chocolate/Biscuits

Coconut Cream

Desiccated Coconut

Coconut Butter

Coconut Sugar

Others

By Distribution Channel

Supermarkets/Hypermarkets

Convenience Stores

Specialty Stores

Online Retail

By Region

North America

U.S.

Canada

Mexico

Europe

Germany

UK

France

Italy

Russia

Rest of Europe

South America

Brazil

Argentina

Rest of South America

Asia-Pacific

China

India

Japan

Australia

Rest of Asia-Pacific

Middle East and Africa

Key Developments

In July 2024, Yu, an omni-channel consumer foods brand, expanded its product range into the hydration segment with the introduction of three new beverages including 100% Natural Coconut Water and 100% Natural Fruit Juices in two flavors, Tropical Punch and Berry Blast.

In March 2024, South Canara Coconut Farmers' Producer Company Ltd. revealed its plans to introduce a range of new products, including coconut milkshakes, sprout desserts and ice cream, all under the brand name Shreephal.

In May 2021, the Singapore-based brand Only Earth introduced its coconut milk to the Indian market.

Why Purchase the Report?

To visualize the global coconut foods market segmentation based on type, distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.

Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.

Excel data sheet with numerous data points of the coconut foods market-level with all segments.

PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.

Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global coconut foods market report would provide approximately 54 tables, 51 figures and 235 pages.

Target Audience 2024

Manufacturers/ Buyers

Industry Investors/Investment Bankers

Research Professionals

Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increasing Vegan Population
      • 4.1.1.2. New and Innovative Product Development
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Costs of Coconut Foods
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. DMI Opinion

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Coconut Water
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Coconut Milk
  • 7.4. Coconut Oil
  • 7.5. Coconut Frozen desserts
  • 7.6. Coconut Yogurt
  • 7.7. Coconut Chocolate/Biscuits
  • 7.8. Coconut Cream
  • 7.9. Desiccated Coconut
  • 7.10. Coconut Butter
  • 7.11. Coconut Sugar
  • 7.12. Others

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
  • 8.3. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 8.4. Supermarkets/Hypermarkets
    • 8.4.1. Introduction
    • 8.4.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.5. Convenience Stores
  • 8.6. Specialty Stores
  • 8.7. Online Retail

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. U.K.
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Cargill, Incorporated
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. The Hain Celestial Group
  • 11.3. PT Coco Sugar Indonesia
  • 11.4. The Vita CoCo Company, Inc.
  • 11.5. Renuka Agri Foods Plc
  • 11.6. McCormick & Company, Inc.
  • 11.7. Goya Foods, Inc.
  • 11.8. Britannia Industries
  • 11.9. The Coconut Company
  • 11.10. Celebes Coconut Corporation (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us