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市場調査レポート
商品コード
1733316

ココナッツ飲料の世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測

Global Coconut Beverages Market Size By Type (Mixed Coconut Beverages, Pure Coconut Beverages), By Application (0-14 Yrs, 15-34 Yrs, 55 Yrs up), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
ココナッツ飲料の世界市場:市場規模(種類別・用途別・地域別)、将来予測
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ココナッツ飲料の市場規模と予測

ココナッツ飲料の市場規模は2024年に69億6,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけて14.28%のCAGRで成長し、2032年には184億3,000万米ドルに達すると予測されます。

世界のココナッツ飲料市場は、特に最大の健康上の利点を提供する製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、大きな成長を示しています。ココナッツの数多くの健康上の利点は、急成長する健康とウェルネスのメガトレンドと重なり始めており、消費者は最大の健康上の利点を提供する製品をますます求めるようになっています。ココナッツ飲料の世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のココナッツ飲料市場の定義

ココナッツは食品、油、ココナッツウォーター、ココナッツミルク、医薬品の最高の供給源です。通常、ココナッツミルク、クリーム、水は、ジュース、ピューレ、ココア、コーヒー、豆乳などの他の成分と混合され、ココナッツベースの飲料の無限の可能性を生み出します。これらの原料は、最終製品を構成する飲用品質と目標コストによって異なる場合があります。組み替えココナッツ飲料に使用される主な原料は、水、添加物、ココナッツソース、油脂類です。水はココナッツ飲料の主要成分です。水成分はWHOの飲料水基準を満たさなければなりません。これには、水の官能特性、物理的、化学的、微生物学的証拠などが含まれます。

添加物もココナッツ飲料のいくつかの機能を助けます。例えば、カルシウムのようなミネラルの添加や、脂肪や水溶性ビタミンの強化は、これらの製品の栄養価を高めることができます。また、ココナッツ飲料の食感や口当たりを良くするために油脂を加えることもあります。液状のココナッツ・ソースは、濃縮液を希釈することで容易に飲料にすることができます。これらの製品は、移動中でも利用できる高品質で持続可能なパッケージの健康的な飲料やスナック製品を求める忙しいライフスタイルの消費者に応えることを目的としています。

世界のココナッツ飲料市場の概要

様々な健康効果と食品・飲料カテゴリーへの多様な活用により、ココナッツはますます定期的に使用される食材になりつつあります。データによると、若い消費者は健康とウェルネスへの関心を高めています。例えば、ミレニアル世代の51%がファストフードを避けているため、ココナッツ由来やココナッツソースと他の原料を混ぜて作られるような健康飲料の市場はより高い割合で増加しています。ここ数年、ココナッツのさまざまな健康効果が、急成長する健康とウェルネスのメガトレンドと重なり始めており、消費者は最大限の健康効果を提供する製品をますます求めるようになっています。このことも世界のココナッツ飲料市場の成長を後押ししています。さらに、電解質の割合でスポーツ競技におけるココナッツ飲料の強化飲料の重要性の増加は、推定タイムラインにわたってココナッツ飲料市場の開拓を推進します。

ココナッツ飲料にはいくつかの利点がありますが、市場成長を抑制する要因もあります。ココナッツミルクで作られた飲料には健康上の利点がありますが、カロリーと脂肪を多く含むため過剰摂取は問題を引き起こす可能性があります。このようなミルクの過剰摂取と炭水化物の多い食事は、体重増加につながる可能性があります。これがココナッツ飲料市場の成長を妨げる主な要因になると予想されます。さらに、植林地の近くに加工工場を設立したり、既存工場の前処理・加工部分を開発したりすることが、ココナッツ飲料市場の成長における大きな課題となっているようです。

ココナッツ飲料市場:種類別

  • ミックスココナッツ飲料
  • 純粋ココナッツ飲料

種類別では、ミックスココナッツ飲料と純粋ココナッツ飲料に分類されます。ミックスココナッツ飲料が最大の市場シェアを占めていますが、これはこれらの製品に対する消費者の嗜好の高まりによるものです。

ココナッツ飲料市場:用途別

  • 0~14歳
  • 15~34歳
  • 35~54歳
  • 55歳以上

用途別では、0~14歳、15~34歳、35~54歳、55歳以上に分類されます。15~34歳のセグメントは主要市場を独占しており、今後もその優位性を維持すると予想されます。この成長は、若い消費者が健康とウェルネスを重視するようになり、ココナッツ製飲料を消費するようになったことに起因しています。

ココナッツ飲料市場:地域別

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 世界のその他の地域
  • 地域別に見ると、ココナッツ飲料の世界市場は北米、欧州、アジア太平洋地域、その他に分類されます。アジア太平洋地域はココナッツ飲料の主要市場を独占しています。この地域は年間約550億個のココナッツを生産しています。

主要プレーヤー

当レポート「世界のココナッツ飲料市場」では、世界市場に重点を置いた貴重な洞察を提供します。市場の主要企業は、VITA COCO、Pepsico、Coca-Cola(Zico)、Green Coco Europe、Taste Nirvana、C2O Pure Coconut Water、Tradecons GmbH、UFC Coconut Water、Edward &Sons、Maverick Brandsなどです。競合情勢のセクションには、上記の世界的企業の主な開発戦略、市場シェア、市場ランキング分析も含まれています。

目次

第1章 世界のココナッツ飲料市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 分析範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの分析手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界のココナッツ飲料市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 世界のココナッツ飲料市場:種類別

  • 概要
  • ミックスココナッツ飲料
  • 純粋ココナッツ飲料

第6章 世界のココナッツ飲料市場:用途別

  • 概要
  • 0~14歳
  • 15~34歳
  • 35~54歳
  • 55歳以上

第7章 世界のココナッツ飲料市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のココナッツ飲料市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • VITA COCO
  • Pepsico
  • Coca-Cola(Zico)
  • Green Coco Europe
  • Taste Nirvana
  • C2O Pure Coconut Water
  • Tradecons GmbH
  • UFC Coconut Water
  • Edward & Sons
  • Maverick Brands

第10章 主な発展

  • 製品上市/開発
  • 企業合併・買収 (M&A)
  • 事業拡大
  • 事業提携・協力

第11章 付録

  • 関連分析
目次
Product Code: 63738

Coconut Beverages Market Size And Forecast

Coconut Beverages Market size was valued at USD 6.96 Billion in 2024 and is projected to reach USD 18.43 Billion by 2032, growing at a CAGR of 14.28% from 2026 to 2032.

The Global Coconut Beverages Market has witnessed huge growth owing to the increasing consumer preference especially for the products that offer maximum health benefits. The numerous health benefits of coconut have begun to overlap with a fast-growing health and wellness megatrend, with consumers increasingly seeking products that offer maximum health benefits. The Global Coconut Beverages Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Coconut Beverages Market Definition

Coconut is the best source of food, oil, coconut water, coconut milk, and medicine. Normally, coconut milk, cream, and water are mixed with other ingredients such as juices, purees, cocoa, coffee, soymilk, and more, creating unlimited chances of coconut-based beverages. These ingredients can differ, depending on the drinking quality and target cost of composing the final product. The significant ingredients used for recombined coconut beverages are water, additives, coconut source, fats, and oils. Water is the major ingredient in coconut beverages. The water component must meet the WHO standards for drinking water. These include the sensory attributes, physical, chemical, and microbiological evidence of water.

The additives also assist several functions in coconut beverages. For example, the addition of minerals like calcium and fortification with fat and water-soluble vitamins can increase the nutritional value of these products. Occasionally fats and oils are also added to increase the texture and mouthfeel of the coconut beverages. The liquid form of coconut source can readily turn into beverages by diluting the liquid concentrate. These products are intended to cater to consumers with busy lifestyles who are demanding healthy beverage and snack products in quality, sustainable packaging that they can utilize while on the move.

Global Coconut Beverages Market Overview

With various health benefits and a variety of utilization for food and beverage categories, coconut is becoming an increasingly and regularly used ingredient. The data shows that younger consumers are increasing their focus on health and wellness. For instance, 51 percent of millennials avoid fast food, thus, the market for healthy beverages such as those derived from coconut and made by mixing coconut sources with other ingredients is increasing at a higher rate. Over the past few years, the various health benefits of coconut have begun to overlap with a fast-growing health and wellness megatrend, with consumers increasingly seeking products that offer maximum health benefits. This in turn has also boosted the Global Coconut Beverages Market growth. Moreover, the increasing importance of coconut beverages enhancing drinks in sports events with its electrolyte proportion will propel the development of the Coconut Beverages Market over the estimated timeline.

Coconut beverages offer several benefits, but some factors restrain the market growth. The beverage made by coconut milk can have health benefits, but overconsumption can cause problems as it contains high levels of calories and fats. This over-consumption of milk and eating a carbohydrate-rich diet can result in weight gain. This in turn is expected a major factor hampering the growth of the Coconut Beverages Market. Furthermore, the establishment of processing plants near plantation sites and developing pre-processing and processing parts of existing plants seems to be a major challenge in the growth of the Coconut Beverages Market.

Coconut Beverages Market, By Type

  • Mixed Coconut Beverages
  • Pure Coconut Beverages

Based on Type, The market is bifurcated into Mixed Coconut Beverages and Pure Coconut Beverages. Mixed coconut beverages hold the largest market share, owing to the increasing consumer preference for these products.

Coconut Beverages Market, By Application

  • 0-14 yrs
  • 15-34 yrs
  • 35-54 yrs
  • 55 yrs up

Based on the Application, The market is bifurcated into 0-14 yrs, 15-34 yrs, 35-54 yrs, and 55 yrs up. The 15-34 years segment is dominating the major market and is expected to maintain its dominance in the coming years. This growth is attributed to the increasing focus of younger consumers on health and wellness, which led them to consume coconut-made beverages.

Coconut Beverages Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Coconut Beverages Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The Asia Pacific region dominates the major coconut beverages market, as this region is a big hub of coconut production, with approximately 75 percent of the world's coconuts being produced in this region. This region produces around 55 billion coconuts per year.

Key Players

The "Global Coconut Beverages Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are VITA COCO, Pepsico, Coca-Cola(Zico), Green Coco Europe, Taste Nirvana, C2O Pure Coconut Water, Tradecons GmbH, UFC Coconut Water, Edward & Sons, and Maverick Brands. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Mixed Coconut Beverages
  • 5.3 Pure Coconut Beverages

6 GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 014 yrs
  • 6.315-34 yrs
  • 6.4 35-54 yrs
  • 6.5 55 yrs up

7 GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL COCONUT BEVERAGES MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 VITA COCO
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Pepsico
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Coca-Cola(Zico)
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Green Coco Europe
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Taste Nirvana
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 C2O Pure Coconut Water
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Development
  • 9.7 Tradecons GmbH
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 UFC Coconut Water
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Edward & Sons
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Development
  • 9.10 Maverick Brands
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Development

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research