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市場調査レポート
商品コード
1542947

脱毛症治療薬の世界市場:2024年~2031年

Global Alopecia Medication Market - 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 176 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
脱毛症治療薬の世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年08月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

レポート概要

脱毛症治療薬の世界市場は、2023年に87億8,000万米ドルに達し、2031年には161億6,861万米ドルに達すると予測され、予測期間2024年~2031年のCAGRは8.1%で成長すると予測されます。

脱毛症は、頭髪や身体の一部から毛髪が失われる症状です。脱毛の程度は、狭い範囲から全身まで様々です。男性でも女性でも年齢に関係なく発症し、炎症や瘢痕は通常見られないです。遺伝、ホルモンの変化、医学的状態、または加齢による正常な部分が原因となることもあります。

脱毛症は、いくつかの外用薬、内服薬、様々な注射薬によって治療・管理することができます。円形脱毛症の詳細については、症状を管理するために適切な薬剤が必要です。ヘアトランスレーションや頭皮治療は、この症状に対する他の治療法です。

市場力学:

促進要因と抑制要因

新製品開発の増加

新製品開発の増加は市場の促進要因になると予想されます。新製品が規制当局の承認を得て市場に投入されると、患者はより多様な治療オプションを利用できるようになります。その結果、治療戦略がよりカスタマイズされ、脱毛症のコントロールが向上し、市場全体の需要が改善する可能性があります。新薬や治療法は、これまで利用可能であった選択肢よりも高い有効性と安全性を持つことが多いです。

薬剤の製剤や送達技術における革新は、患者の転帰を改善し、関心と採用率を高める可能性があります。例えば、サン・ファーマシューティカル・インダストリーズは2024年7月、成人の円形脱毛症治療に使用されるLEQSELVI(deuruxolitinib)の米国食品医薬品局(FDA)承認を取得しました。LEQSELVIは1日2回経口投与の新しいヤヌスキナーゼ(JAK)阻害剤で、脱毛に関与する経路を破壊します。

また、ファイザー社は2023年6月、12歳以上の重症円形脱毛症患者を対象とした1日1回経口投与のLITFULOの承認を米国食品医薬品局(FDA)より取得しました。承認されたリトフロの推奨用量は50mgです。本剤は、重症の円形脱毛症を有する青年(12歳以上)に対してFDAにより承認された最初で唯一の治療薬です。

脱毛症治療薬に関連する高額な費用

薬価の高さは市場の成長を妨げる可能性があります。高額な治療費は、多くの人々にとって治療を受けられなくする可能性があります。高額な治療費を支払う余裕がない場合、人々は治療を完全に避けるようになり、市場全体の規模が縮小する可能性があります。高額すぎる治療は、一般的に所得の高い人や保険適用率の高い人など、一部の層しか利用できないです。このため、利用可能な顧客数が減少し、市場の成長が遅れることになります。

市場セグメンテーション

世界の脱毛症治療薬市場は、疾患タイプ、薬剤タイプ、投与経路、性別、流通チャネル、地域によって区分されます。

男性型脱毛症セグメントが市場シェアを独占する見込み

男性型脱毛症は、脱毛の最も一般的な原因であり、世界中で数百万人の男女が罹患しています。男性の約50%が50歳までにAGAに罹患すると予想されており、特に女性のかなりの割合が加齢とともに罹患します。この疾患の罹患頻度が高いことから、患者数は膨大であり、この疾患を明確にターゲットにした医薬品の市場規模は大きいです。

男性型脱毛症には、ミノキシジル、フィナステリド、さらによく研究され販売されている様々な医薬品など、確立された治療選択肢があります。効果的な治療法が利用可能であることは、セグメントの関心と投資を促進します。規制機関は、フィナステリドやミノキシジルのような症状に対する治療法を慎重に検討し、認可しているため、患者にとって信頼できる解決策となり、その採用が促進されます。このように、上記の要因によって、同分野は支配的な地位にあると予想されます。

市場地域別シェア

北米は脱毛症治療薬市場シェアで重要な位置を占めると予想される

北米は世界の脱毛症治療薬市場で圧倒的なシェアを占めており、その主な要因は、脱毛の有病率の上昇とそれに伴う治療薬需要の増加などによるものです。同地域の有利な規制機関や、同地域における新薬開発のための研究の高まりが、同地域の市場成長を促進すると期待されています。

例えば、2024年8月、Pelage Pharmaceuticals社は臨床試験の第2段階に入ったと発表しました。同社は、アンドロゲン性脱毛症(男性型脱毛症)治療用の新規局所低分子化合物であるPP405の安全性と有効性を評価する第2a相臨床試験において、最初の患者への投与が完了したと発表しました。この臨床試験には60人の女性と男性が登録されました。PP405は、休止状態の毛包幹細胞を再活性化し、発毛を促進するよう設計されています。

さらに2022年6月、イーライリリー・アンド・カンパニーとインサイトは、1日1回服用の錠剤であるOLUMIANT(バリシチニブ)について、4mg、2mg、1mgの錠剤があり、重症の円形脱毛症(AA)の成人患者を対象とした初めての全身治療薬として米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得しました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 新製品開発の高まり
    • 抑制要因
      • 脱毛症治療薬に伴う高コスト
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析
  • 償還分析
  • 特許分析
  • SWOT分析
  • DMIオピニオン

第6章 疾患タイプ別

  • 男性型脱毛症
  • 円形脱毛症
  • 瘢痕性脱毛症
  • 牽引性脱毛症
  • 全体性脱毛症

第7章 薬剤タイプ別

  • ミノキシジル
  • フィナステリド
  • 副腎皮質ステロイド
  • 免疫抑制剤
  • アントラリン
  • その他

第8章 投与経路別

  • 経口
  • 局所
  • 注射剤

第9章 性別

  • 男性
  • 女性

第10章 流通チャネル別

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Pfizer Inc.
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • HCell Inc.
  • Eli Lilly and Company
  • Daiichi Sankyo, Inc.
  • Glasier Wellness
  • Lifevision Cosmetics
  • Swisschem Dermacare
  • Glamris Dermacare Care
  • Centurion Remedies Private Limited
  • Scot Derma Private Limited(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

第14章 付録

目次
Product Code: PH928

Report Overview

Global Alopecia Medication Market reached US$ 8,780 million in 2023 and is expected to reach US$ 16,168.61 million by 2031, growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period 2024-2031.

Alopecia is a condition in which hair is lost from part of the head or body. The severity of hair loss can vary from a small area to the entire body. It can occur in males and females at any age, and inflammation or scarring is typically absent. It can result from heredity, hormonal changes, medical conditions, or a normal part of aging.

Alopecia can be treated and managed by several topical, oral, and various injectables. Alopecia aerates alopecia details and requires proper medications to manage symptoms. Hair translation and scalp treatment are other treatments for this condition.

Market Dynamics: Drivers & Restraints

Rising development of new products

The increasing new product developments are expected to drive the market growth. As new products receive regulatory approval and enter the market, patients have access to a broader variety of treatment options. This can result in more customized treatment strategies and better alopecia control, improving overall market demand. New drugs and treatments often have higher efficacy and safety profiles than previously available options.

Innovations in medication formulations and delivery techniques can improve patient outcomes, increasing interest and adoption. For instance, in July 2024, Sun Pharmaceutical Industries received US Food and Drug Administration (FDA) approval for LEQSELVI (deuruxolitinib) which is used for treating alopecia areata in adults. LEQSELVI is a new, twice-daily oral Janus Kinase (JAK) inhibitor that disrupts the pathways involved in hair loss.

Additionally, in June 2023, Pfizer Inc. received the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval for LITFULO, a once-daily oral treatment, for individuals 12 years of age and older with severe alopecia areata. The approved recommended dose for LITFULO is 50 mg. It is the first and only treatment approved by the FDA for adolescents (12+) with severe alopecia areata.

High cost associated with alopecia medication

High costs of the medication could hamper the market growth. High costs can make treatments inaccessible to many individuals. When people cannot afford costly treatments, they may avoid them entirely, decreasing the overall market size. Treatments that are too expensive can only be available to a small segment of the population, generally those with higher incomes or better insurance coverage. This reduces the possible number of customers and delays market growth.

Market Segment Analysis

The global alopecia medication market is segmented based on disease type, drug type, route of administration, gender, distribution channel, and region.

Androgenic Alopecia segment is expected to dominate the market share

Androgenic Alopecia is the most common cause of hair loss, affecting millions of men and women worldwide. It is anticipated that approximately 50% of men will have AGA by the age of 50, and it also affects a considerable proportion of women, particularly as they age. The high frequency of this condition results in a huge patient population, generating a sizable market for medicines that expressly target this disease.

Androgenic alopecia has well-established treatment options, including minoxidil, finasteride, and a variety of additional medications that have been well-studied and marketed. The availability of effective treatments promotes segment interest and investment. The regulatory bodies have carefully reviewed and authorized treatments for the condition, such as Finasteride and Minoxidil, making them reliable solutions for patients and encouraging their adoption. Thus, the above factors are expected to hold the segment in the dominant position.

Market Geographical Share

North America is expected to hold a significant position in the alopecia medication market share

North America holds the dominant share of the global Alopecia Medications market, and it is primarily attributed to factors such as due to the rise in the prevalence of hair loss and subsequently the increasing demand for its medications. The favorable regulatory bodies in the region and the rising research for the development of new medications in the region are expected to drive the region's market growth.

For instance, in August 2024, Pelage Pharmaceuticals announced that it had entered into the 2nd phase of clinical trials. It stated that the first patients have been dosed in its Phase 2a clinical trial evaluating the safety and efficacy of PP405, a novel topical small molecule, for the treatment of androgenetic alopecia (pattern baldness). The company enrolled 60 women and men for the clinical study. PP405 is designed to reactivate dormant hair follicle stem cells to stimulate hair growth.

Additionally, in June 2022, Eli Lilly and Company and Incyte received the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval for OLUMIANT (baricitinib), a once-daily pill, as a first-in-disease systemic treatment for adults with severe alopecia areata (AA), available as 4-mg, 2-mg, and 1-mg tablets.

Market Segmentation

By Disease Type

  • Androgenic Alopecia
  • Alopecia Areata
  • Cicatricial Alopecia
  • Traction Alopecia
  • Alopecia Totalis

By Drug Type

  • Minoxidil
  • Finasteride
  • Corticosteroids
  • Immunosuppressants
  • Anthralin
  • Others

By Route of Administration

  • Oral
  • Topical
  • Injectable

By Gender

  • Males
  • Females

By Distribution Channel

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies
  • Others

By Region

  • North America
    • The U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Rest of Europe
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Rest of South America
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Rest of Asia-Pacific
  • Middle East and Africa

Market Competitive Landscape

The major global players in the market include Pfizer Inc., HCell Inc., Eli Lilly and Company, Daiichi Sankyo, Inc., Glasier Wellness, Lifevision Cosmetics, Swisschem Dermacare, Glamris Dermacare Care, Centurion Remedies Private Limited and Scot Derma Private Limited among others.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global alopecia medication market segmentation based on disease type, drug type, route of administration, gender, distribution channel, and region as well as understand key commercial assets and players.
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The global alopecia medication market report would provide approximately 53 tables, 47 figures, and 176 pages.

Target Audience 2024

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Disease Type
  • 3.2. Snippet by Drug Type
  • 3.3. Snippet by Route of Administration
  • 3.4. Snippet by Gender
  • 3.5. Snippet by Distribution Channel
  • 3.6. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising development of new products
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High cost associated with alopecia medication
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Reimbursement Analysis
  • 5.6. Patent Analysis
  • 5.7. SWOT Analysis
  • 5.8. DMI Opinion

6. By Disease Type

  • 6.1. Introduction
    • 6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
    • 6.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
  • 6.2. Androgenic Alopecia*
    • 6.2.1. Introduction
    • 6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 6.3. Alopecia Areata
  • 6.4. Cicatricial Alopecia
  • 6.5. Traction Alopecia
  • 6.6. Alopecia Totalis

7. By Drug Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Drug Type
  • 7.2. Minoxidil*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Finasteride
  • 7.4. Corticosteroids
  • 7.5. Immunosuppressants
  • 7.6. Anthralin
  • 7.7. Others

8. By Route of Administration

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
  • 8.2. Oral*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Topical
  • 8.4. Injectable

9. By Gender

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Gender
  • 9.2. Males*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Females

10. By Distribution Channel

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 10.2. Hospital Pharmacies*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Retail Pharmacies
  • 10.4. Online Pharmacies
  • 10.5. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 11.2.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
      • 11.2.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
      • 11.2.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
      • 11.2.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
      • 11.2.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.3.1. The U.S.
      • 11.2.3.2. Canada
      • 11.2.3.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 11.3.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
      • 11.3.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
      • 11.3.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
      • 11.3.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.4.1. Germany
      • 11.3.4.2. UK
      • 11.3.4.3. France
      • 11.3.4.4. Italy
      • 11.3.4.5. Spain
      • 11.3.4.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 11.4.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
      • 11.4.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
      • 11.4.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
      • 11.4.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.4.1. Brazil
      • 11.4.4.2. Argentina
      • 11.4.4.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 11.5.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
      • 11.5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
      • 11.5.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
      • 11.5.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.4.1. China
      • 11.5.4.2. India
      • 11.5.4.3. Japan
      • 11.5.4.4. South Korea
      • 11.5.4.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 11.6.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
      • 11.6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Drug Type
      • 11.6.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
      • 11.6.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Gender
  • 11.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Pfizer Inc.*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Key Developments
  • 13.2. HCell Inc.
  • 13.3. Eli Lilly and Company
  • 13.4. Daiichi Sankyo, Inc.
  • 13.5. Glasier Wellness
  • 13.6. Lifevision Cosmetics
  • 13.7. Swisschem Dermacare
  • 13.8. Glamris Dermacare Care
  • 13.9. Centurion Remedies Private Limited
  • 13.10. Scot Derma Private Limited (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us