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市場調査レポート
商品コード
1423467

可変データ印刷ラベルの世界市場-2024-2031

Global Variable Data Printing Labels Market - 2024-2031

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 183 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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可変データ印刷ラベルの世界市場-2024-2031
出版日: 2024年02月09日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

概要

可変データ印刷ラベルの世界市場は2023年に248億米ドルに達し、2031年には624億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは12.3%で成長します。

小売、ヘルスケア、飲食品、物流など、さまざまな業界でパーソナライズされたカスタマイズラベルのニーズが高まっており、これが世界の可変データ印刷ラベル市場の拡大に拍車をかけています。可変データ印刷(VDP)技術を使用することで、パーソナライズされた情報を含むラベルを作成することができ、消費者との交流やブランド認知度を高めることができます。

高度に工業化された地位と洗練された技術インフラにより、米国はVDPラベルの世界市場で大きな割合を占めています。米国では、大手企業の存在や大規模な消費者基盤もあり、市場が拡大しています。

例えば、2023年10月17日、TrojanLabelとQuickLabelの製品ラインの下で、AstroNovaはいくつかのデジタルプリンターをリリースしました。フルカラーラベリング用途のQuickLabel QL-900は、頑丈なデスクトップ型インクジェットラベルプリンターです。そのインクジェット技術と新たに買収したシカゴ工場により、QL-900はアストロノヴァの供給能力を向上させ、独占的な供給購入プログラム、継続的な技術サポート、ラベル素材や基材の品揃えなどを提供しています。そのため、米国が北米製品市場を牽引し、大きな地域シェアを占めています。

ダイナミクス

オンライン小売の急増とサプライチェーン追跡の強化

サプライチェーンの透明性向上への需要が、世界の可変データ印刷(VDP)ラベル市場の顕著な上昇を牽引しています。この需要は、オンライン小売販売の大幅な増加によってさらに高まっています。この変化し続ける市場に参入しているDomino Digital Printing Solutionsは、ラベルコンバーターへの投資が顕著に増加しています。これらの投資の主な目的は、オンライン小売サプライチェーンの変化するニーズに対応するために、追跡コードを含むバリアブルデータ印刷の機能をラベルに組み込むことです。

例えば、2022年3月、Domino Digital Printing SolutionsのK600iの世界プロダクトマネージャーであるジム・オルフォード氏は、ラベル印刷市場の最新の進歩について述べています。過去2年間で、印刷されるコードの数はほぼ倍増しています。バリアブル・データ・プリンティングの拡大は、K600iプリンターの導入台数の増加だけでなく、より大型で高速な構成の採用にも見られます。驚くべきことに、現在では1時間当たり最大100万個のユニークコードをラベルに印刷することが可能であり、市場力学が大きく変化していることを示しています。

製品発表の増加

製品イントロダクションの増加に伴い、企業は提供する製品を差別化し、特定のターゲット層にアピールする戦略を模索しています。バリアブル・データ・プリンティングは、ラベルの広範なカスタマイズとパーソナライズを可能にし、企業は製品バージョンごとにユニークで特注のデザインを開発することができます。

バリアブル・データ・プリンティングにより、企業は重要な製品情報を提供するだけでなく、ブランドの個性を反映したラベルを作成することができます。ブランディングの向上は、市場の認知度や消費者の認識を高めるのに役立ち、これは新製品の発売を成功させるために不可欠です。

例えば、2021年11月、XeikonはX-800デジタルフロントエンド用の新しいバリアブルデータツールであるVariOneを発表しました。このツールは、画像やベクターグラフィックスをベースにしたユニークでクリエイティブなデザインを、無限の複雑なパターンで即座に作成・印刷することができます。XeikonのVariOneは、ブランドオーナー、デザイナー、イラストレーター、印刷業者、コンバーター、消費者に価値をもたらすために開発されました。VariOneは、多数の多様なビジュアルを作成することができます。

実装の複雑さ

VDP技術を導入するには、特殊な印刷機器やソフトウェアに多額の初期投資が必要になる場合があります。小規模な組織や予算が限られている組織では、付随するコストのためにVDPラベルの導入が難しい場合があります。

VDP印刷システムの運用には、専門的な知識とトレーニングが必要です。従業員のトレーニングに必要な時間とリソースを懸念する組織では、この技術の複雑さが導入の妨げになる可能性があります。バリアブル・データ・プリンティングの経験が乏しい企業にとっては課題となり得る。VDPラベルを導入するには、現在の印刷手順やシステムに新しい技術を統合する必要があるかもしれないです。ソフトウェア統合の課題、追加ハードウェアの要件が、導入プロセスを複雑にする可能性があります。

コストと投資収益率(ROI)

VDPラベルの導入は、消耗品、メンテナンス、トレーニングなどの継続的な運用コストによって、全体的に高額になる可能性があります。導入を維持するには、効果的なコスト管理が必要です。コストは生産量によって影響を受ける可能性があります。VDPラベルは特定のセクターやアプリケーションに適しており、大量印刷の方が経済的な場合があります。

バリアブル・データ・プリンティング・テクノロジーの導入には、専用の印刷ハードウェアとソフトウェアに多額の先行投資が必要になることが多いです。初期費用が高すぎると、企業はVDPラベルの使用に消極的になる可能性があります。組織は、初期投資に対する可能なリターンを分析します。企業は、投資に対するプラスのリターンが見込まれる場合、VDPテクノロジーへの投資をより積極的に行う。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • オンライン小売の急増とサプライチェーン追跡の強化
      • 製品上市の増加
    • 抑制要因
      • 導入の複雑さ
      • コストと投資収益率(ROI)
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析
  • ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
  • DMIの見解

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • リリースライナー
  • ライナーレスラベル

第8章 構成

  • フェースストック
  • トップコート

第9章 印刷技術

  • 熱転写
  • 電子写真
  • ダイレクトサーマル
  • インクジェット

第10章 エンドユーザー

  • 飲食品
  • 耐久消費財
  • 医薬品
  • パーソナルケア
  • 小売
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Avery Dennison Corporation
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと概要
    • 財務概要
    • 主な発展
  • CCL Industries Inc.
  • RR Donnelley & Sons Company
  • 3M Company
  • UPM-Kymmene Corporation
  • Coveris Holdings S.A.
  • Flex Ltd.
  • Mondi Group
  • Constantia Flexibles Group
  • Lintec Corporation

第14章 付録

目次
Product Code: PAC7916

Overview

Global Variable Data Printing Labels Market reached US$ 24.8 billion in 2023 and is expected to reach US$ 62.4 billion by 2031, growing with a CAGR of 12.3% during the forecast period 2024-2031.

The need for personalized and customized labels is rising across a range of industries, including retail, healthcare, food and beverage and logistics, which is fueling the expansion of the global variable data printing labels market. containing the use of variable data printing (VDP) technology, labels containing personalized information may be produced, increasing consumer interaction and brand awareness.

Owing to its highly industrialized status and sophisticated technological infrastructure, U.S. commands a sizeable portion of the global market for VDP labels. The market is expanding in U.S. due in part to the presence of significant companies and a sizable consumer base.

For instance, on October 17,2023, under the TrojanLabel and QuickLabel product lines, AstroNova has released several digital printers. For full-color labeling applications, QuickLabel QL-900 is a sturdy desktop inkjet label printer. With its inkjet technology and newly acquired Chicago plant, the QL-900 improves AstroNova's supply capabilities with exclusive supply purchasing programs, continuous technical support and an assortment of label materials and substrates. Therefore, U.S. drives the North American product market with significant regional market share.

Dynamics

A Surge in Online Retail and Enhanced Supply Chain Tracking

The demand for more supply chain transparency has been driving a notable upswing in the global variable data printing (VDP) label market. The demand has been further heightened by the substantial rise in online retail sales. Domino Digital Printing Solutions, a significant participant in this ever-changing market, has seen a notable increase in label converter investments. The primary objective of these investments is to incorporate the capabilities of Variable Data Printing, including tracking codes, onto labels in order to meet the changing needs of the online retail supply chain.

For instance, in March 2022, Jim Orford, Global Product Manager for the K600i at Domino Digital Printing Solutions, addresses the latest advances in the label printing market. Over the last two years, the number of codes printed has nearly doubled. The expansion of Variable Data Printing can be observed not only in the increased deployment of K600i printers but also in the adoption of larger and faster configurations. Remarkably, technologies can now print up to one million unique codes onto labels per hour, indicating a significant shift in market dynamics.

Growing Product Launches

With a rise in product introductions, companies are seeking strategies to differentiate their offerings and appeal to specific target audiences. Variable Data Printing provides for extensive customization and personalization of labels, allowing businesses to develop unique and bespoke designs for each product version.

Variable Data Printing allows firms to produce labels that not only provide critical product information but also reflect their brand personality. The improved branding can help to increase market awareness and consumer recognition, which is critical for the success of new product launches.

For instance, in November 2021, Xeikon has introduced VariOne, a new variable data tool for the X-800 digital front-end that can instantly produce and print unique creative designs based on an image or vector graphics in an infinite number of complex patterns. Xeikon's VariOne was created and built to bring value for brand owners, designers, illustrators, printers, converters and consumers. VariOne may produce a high number of varied visuals.

Complexity of Implementation

Implementing VDP technology may necessitate a substantial initial investment in specialized printing equipment and software. Smaller organizations or those with limited budgets may find it difficult to implement VDP labels due to the accompanying costs.

Operating VDP printing systems demands specialized knowledge and training. The technology's intricacy may impede adoption if organizations are concerned about the time and resources required to train their employees. It can be a challenge for companies that lack experience with variable data printing. Implementing VDP labels may necessitate integrating new technology into current printing procedures and systems. Software integration challenges the requirement for additional hardware might complicate the deployment process.

Costs and Return on Investment (ROI)

Implementing VDP labels might be expensive overall depending on ongoing operating costs such as consumables, maintenance and training. Maintaining adoption requires effective cost control. Costs may be impacted by production volume. VDP labels are appropriate for specific sectors or applications because high-volume printing could be more economical.

Investing a large sum of funds upfront in specialized printing hardware and software is frequently necessary for the implementation of variable data printing technologies. If the initial costs are too high, companies can be reluctant to use VDP labels. Organizations analyze the possible returns on their initial investment. Businesses are more willing to invest in VDP technology if they anticipate a positive return on investment.

Segment Analysis

The global variable data printing labels market is segmented based on type, composition, printing technology, end-user and region.

Enhanced Marketing Strategies in the Food and Beverage Industry Drives the Variable Data Printing Market

To produce personalized labels for product packaging, food and beverage firms can benefit from the usage of variable data printing (VDP). The makes it possible to target particular consumer demographics and create distinctive branding and product distinction. Printing changeable data makes marketing campaigns and promotions more dynamic.

To increase sales, food and beverage manufacturers might employ VDP labels for customized promotions, seasonal packaging or focused marketing messaging. Product labeling in the food and beverage business must adhere to stringent regulations. Therefore, food and beverages end-user segment capture the majority of the total global segmental shares.

Geographical Penetration

E-commerce Boom Drives Surge in Demand

Asia-Pacific's e-commerce market is expanding significantly. The spike in demand for variable data printing (VDP) solutions can be attributed to its support of personalized packaging and labeling for e-commerce. Asian countries invest in and adopt cutting-edge technologies quickly. Growth in the market is encouraged by the region's readiness to adopt the newest printing technologies, such as VDP

For instance, in January 2022, Domino has provided Mold-Tek Packaging, located in Hyderabad, with two K600i UV-curable inkjet printers that are both fast and of excellent quality. The machines were installed in March 2021 and are used for printing variable data onto in-mold labels. Therefore, Asia-Pacific holds for the majority of the global market shares.

COVID-19 Impact Analysis

Despite a global epidemic, the label industry remained robust, if not more rapid. The rapid growth in panic buying by customers since the outbreak of COVID-19 has kept brand owners extremely occupied, especially in the food, beverage and pharmaceutical industries. As a result, brand owners' suppliers have seen an increase in business. Label producers are producing labels at record rates and delivering them faster. In this environment, the importance of digital printing has grown even stronger, serving as a critical instrument for quick and effective production. Brand owners who continually demand a wide range of SKUs and greater variable data printing (VDP) for their labels and packaging find digital printing to be essential in meeting these needs.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

Larger trade interruptions or economic penalties caused by geopolitical tensions can have an impact on global trade dynamics and economic activity. It can have implications across industries, potentially altering demand for variable data printing labels based on changes in production, consumption or investment trends.

Geopolitical concerns frequently lead to financial market and currency volatility. Currency exchange rates and market sentiment can have an indirect impact on the cost of raw materials, production expenses and market demand for products.

By Type

  • Release Liner
  • Linerless Labels

By Composition

  • Facestock
  • Topcoat

By Printing Technology

  • Thermal Transfer
  • Electrophotography
  • Direct Thermal
  • Inkjet

By End-User

  • Food and Beverages
  • Consumer Durable
  • Pharmaceutical
  • Personal Care and Home
  • Retail
  • Others

By Region

  • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Rest of South America
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • Rest of Asia-Pacific
  • Middle East and Africa

Key Developments

  • On October 17,2023, under the TrojanLabel and QuickLabel product lines, AstroNova has released several digital printers. For full-color labeling applications, QuickLabel QL-900 is a sturdy desktop inkjet label printer.
  • In January 2022, Domino has provided Mold-Tek Packaging, located in Hyderabad, with two K600i UV-curable inkjet printers that are both fast and of excellent quality. The machines were installed in March 2021 and are used for printing variable data onto in-mold labels.
  • In November 2021, Xeikon has introduced VariOne, a new variable data tool for the X-800 digital front-end that can instantly produce and print unique creative designs based on an image or vector graphics in an infinite number of complex patterns.

Competitive Landscape

The major global players in the market include Avery Dennison Corporation, CCL Industries Inc., RR Donnelley & Sons Company, 3M Company, UPM-Kymmene Corporation, Coveris Holdings S.A., Flex Ltd., Mondi Group, Constantia Flexibles Group and Lintec Corporation.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global variable data printing labels market segmentation based on type, composition, printing technology, end-user and region, as well as understands key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of variable data printing labels market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Type mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global variable data printing labels market report would provide approximately 69 tables, 64 figures and 183 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Composition
  • 3.3. Snippet by Printing Technology
  • 3.4. Snippet by End-User
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. A Surge in Online Retail and Enhanced Supply Chain Tracking
      • 4.1.1.2. Growing Product Launches
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Complexity of Implementation
      • 4.1.2.2. Costs and Return on Investment (ROI)
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
  • 5.6. DMI Opinion

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Release Liner*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Linerless Labels

8. Composition

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Composition
  • 8.2. Facestock*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Topcoat

9. Printing Technology

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Printing Technology
  • 9.2. Thermal Transfer*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Electrophotography
  • 9.4. Direct Thermal
  • 9.5. Inkjet

10. End-User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 10.2. Food and Beverages*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Consumer Durable
  • 10.4. Pharmaceutical
  • 10.5. Personal Care and Home
  • 10.6. Retail
  • 10.7. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Russia
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Composition
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Printing Technology
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Avery Dennison Corporation*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Type Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Key Developments
  • 13.2. CCL Industries Inc.
  • 13.3. RR Donnelley & Sons Company
  • 13.4. 3M Company
  • 13.5. UPM-Kymmene Corporation
  • 13.6. Coveris Holdings S.A.
  • 13.7. Flex Ltd.
  • 13.8. Mondi Group
  • 13.9. Constantia Flexibles Group
  • 13.10. Lintec Corporation

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us