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市場調査レポート
商品コード
1325385

ハイブリッド推進航空機エンジンの世界市場-2023年~2030年

Global Hybrid Propulsion Aircraft Engines Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 205 Pages | 納期: 約2営業日

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ハイブリッド推進航空機エンジンの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月04日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場は、2022年に243億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 7.3%で成長し、2030年には421億米ドルに達すると予測されています。航空機メーカーと航空会社は、革新的な技術、設計、素材の導入、エンジンの更新、空気力学の最適化、軽量素材の適用を通じて燃費を改善するために緊密に協力し、世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場を牽引しています。

これにより、燃料消費量だけでなく公害も削減できると期待されています。プラット・アンド・ホイットニー社やNASAといった航空機エンジン分野の企業は、航空機エンジンの運用効率を高めるため、研究開発に多額の投資を行っています。予測期間中、民間航空機は世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場のほぼ1/3を占める。

2022年2月、エアバスはCFMインターナショナルと提携し、水素を燃料とする航空機エンジンを開発し、2035年までに排出ガスゼロの航空機を導入することを目標としています。このような戦略は、世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場を前進させると予想されます。

市場力学

環境問題への関心の高まり

ハイブリッド航空産業の急速な台頭は、大きな社会的・経済的利益をもたらすだけでなく、困難な環境汚染課題も増加させています。人間に対する環境の成長と保全は、ハイブリッド航空産業の発展にとって共通の目標となっています。汚染物質の主な悪影響は、地球の気温変化に影響を与える温室効果と、成層圏オゾンの減少による地表紫外線の増加です。

大気中の粒子の化学組成は、航空機から発生するNOxによって変化する可能性があります。例えば、多用途戦闘機F/A-18スーパーホーネットの「グリーンホーネット」は現在、通常のジェット燃料とカメリナベースのバイオ燃料を半々で使用しています。すべての航空機がハイブリッドであるわけではありませんが、バイオ燃料が既存の航空機の動力源となる能力があることを示しています。

航空交通量の増加

世界の航空交通量の増加、低燃費エンジンを含む航空機の近代化計画、製造会社によるエンジン納入率の着実な増加、これらすべてが世界のハイブリッド推進航空機エンジン市場の企業成長を増大させています。ボーイングとエアバスは、2022年3月にそれぞれ41機と63機の民間航空機を引き渡し、前年同月の29機と72機から増加しました。

2022年にはボーイングが95機、エアバスが142機を納入したのに対し、2021年第1四半期にはボーイングが77機、エアバスが125機を納入しました。ボーイングは18機、エアバスは17機、それぞれ前年同期を上回っています。

規制と技術的課題

ハイブリッド推進システムは、規制当局が分析・認証する必要のある新しい技術と操作コンセプトを提供します。規制と認証のプロセスには時間がかかり、高い安全基準と性能基準を満たさなければなりません。ハイブリッド推進技術は変化しているため、必要な許認可の取得が困難な場合があり、その結果、市場への浸透と認可の遅れが生じています。

ハイブリッド推進システム、特に電気コンポーネントを備えた推進システムは、まだ発展途上の技術です。業界の信頼と認知を得るためには、技術的成熟度と信頼性を達成することが不可欠です。市場は、ハイブリッド推進システムの性能、耐久性、安全性に関して、航空機メーカー、運航会社、規制当局からの疑念や不確実性に直面する可能性があります。このような制約を克服するためには、これらのシステムの信頼性と長期的な実行可能性を実証することが重要です。

COVID-19影響分析

旅行制限、ロックダウンに関する予防措置、健康と安全に対する乗客の懸念により、パンデミックは航空旅行需要の大幅な減少をもたらしました。その結果、航空会社は経営難に陥り、航空機の発注や納入が減少しました。需要の落ち込みは、ハイブリッド推進航空機エンジンの市場に直接的な影響を及ぼし、メーカー各社は受注と設置の停止を余儀なくされました。

パンデミックは、ハイブリッド推進システムの開発・配備を含む、現在進行中の多くの航空イニシアティブの妨げとなっています。航空機メーカーや航空会社は、プロジェクトを予定通りに完了させることが困難になり、その結果、遅延や時にはキャンセルに見舞われました。ハイブリッド推進エンジンの需要とそれを支えるサプライチェーンにも影響を与えました。

ロシア・ウクライナ紛争の影響

ロシアとウクライナの紛争は、ハイブリッド推進航空機エンジンの規制および認証プロセスに影響を及ぼします。規制機関は、サプライチェーンの弾力性、セキュリティ、安全性に関してさらなる精査と基準を課す可能性があります。この修正は、ハイブリッド推進システムの規制上の許認可を得るための時間と費用に影響する可能性があり、それによって市場参入と受容に影響します。

ロシア・ウクライナ戦争は地政学的な不確実性を引き起こす可能性があり、国際商取引や企業関係に影響を及ぼす可能性があります。不確実性だけでなく、対立する国々が制裁や貿易制限を課す可能性もあり、ハイブリッド推進航空機エンジンの世界の市場力学を混乱させる可能性があります。企業は変化する地政学的状況をうまく乗り切ることが困難になる可能性があり、ハイブリッド推進分野における事業や投資に影響を及ぼすことになります。

ボーイングは3月上旬にロシア製チタンの購入を中止しました。この障害にもかかわらず、エアバスは2022年のガイダンスを再確認し、短期・中期的にはチタンの供給ニーズは満たされていると述べた。しかし、業界はロシア以外の供給源を探す動きを強めています。エアバスもボーイングも最近チタンを購入しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 燃料とコストの効率化
      • 航空交通量の増加
      • 環境への関心の高まり
    • 抑制要因
      • 高い開発コストと限られたインフラ
      • 規制と技術的課題
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 航空機タイプ別

  • 一般航空機
  • 民間航空機
  • 軍用機

第8章 コンポーネント別

  • 電動機
  • 発電システム
  • 燃料エンジン
  • その他

第9章 出力範囲別

  • 低出力
  • 中出力
  • 高出力

第10章 エンドユーザー別

  • 民間航空企業
  • 軍事・防衛
  • 政府機関
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Cranfield Aerospace Solutions
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • Airbus
  • Alakai Technologies
  • GKN Aerospace Services Limited
  • Lockheed Martin Corporation
  • Safran S.A.
  • Siemens AG
  • Boeing
  • Rolls-Royce Holdings plc.
  • Raytheon Technologies Corporation

第14章 付録

目次
Product Code: AD6629

Market Overview

Global Hybrid Propulsion Aircraft Engines Market reached US$ 24.3 billion in 2022 and is expected to reach US$ 42.1 billion by 2030, growing with a CAGR of 7.3% during the forecast period 2023-2030. Aircraft manufacturers and airlines are driving the global hybrid propulsion aircraft engines market by collaborating closely to improve fuel economy through implementing innovative technologies, designs and materials, upgrading engines, optimising aerodynamics and applying lighter materials.

It is expected to reduce pollution as well as fuel consumption. Companies in the aircraft engine sector, such as Pratt & Whitney and NASA, are making significant investments in R&D to increase the operational efficiency of an aircraft engine. During the projected period, commercial aircrafts account for almost 1/3rd of the global hybrid propulsion aircraft engines market.

In February 2022, Airbus established a partnership with CFM International to develop a hydrogen-fueled aircraft engine, with the goal of introducing zero-emission aircraft by 2035. Such strategies are expected to drive the global hybrid propulsion aircraft engines market forward.

Market Dynamics

Rise in Environmental Concerns

The rapid rise of the hybrid aviation industry provides not only major social and economic benefits, but also an increasing number of difficult environmental pollution challenges. The growth and preservation of the environment on humans has become a common goal for the hybrid aviation industry's development. The main adverse effects of pollutants are the greenhouse effect, which affects global temperature change and the decrease of stratospheric ozone, which results in increased surface UV radiation.

The chemical composition of particles in the atmosphere can be altered by the NOx generated by aircraft. For example, the "Green Hornet," F/A-18 Super Hornet multirole fighter jet is currently fuelled by a 50/50 combination of normal jet fuel and camelina-based biofuel. Although not every aircraft is a hybrid, it indicates that biofuels have the ability to power existing aircraft.

Increasing Air Traffic

Increased worldwide aviation traffic, a fleet modernization programme that includes fuel-efficient engines and a steadily growing rate of engine deliveries by manufacturing companies all increase company growth in the global hybrid propulsion aircraft engines market. Boeing and Airbus delivered 41 and 63 commercial aircraft in March 2022, respectively, an increase from 29 and 72 deliveries in the same month last year.

In 2022, Boeing delivered 95 planes and Airbus delivered 142, compared to 77 planes delivered by Boeing and 125 planes delivered by Airbus in the first quarter of 2021. Boeing and Airbus had 18 and 17 deliveries ahead of the first three months of last year, respectively.

Regulatory and Technological Challenges

Hybrid propulsion systems provide new technologies and operating concepts that require regulatory bodies to analyse and certify. The regulation and certification processes can be time-consuming and high safety and performance standards must be met. Since hybrid propulsion technologies are changing, acquiring requisite permits may be difficult, resulting in market penetration and approval delays.

Hybrid propulsion systems, particularly those with electric components, are still developing technology. It is essential to achieve technological maturity and dependability in order to gain industry trust and recognition. The market could face doubt and uncertainty from aircraft manufacturers, operators and regulatory authorities about hybrid propulsion system performance, durability and safety. To overcome the constraints, it is important to demonstrate the dependability and long-term viability of these systems.

COVID-19 Impact Analysis

Due to travel limitations, lockdown precautions and passenger concerns about health and safety, the pandemic resulted in a major decrease in air travel demand. As a result, airlines experienced financial difficulties, resulting in fewer aircraft orders and delivery. The drop in demand had a direct influence on the market for hybrid propulsion aircraft engines, as manufacturers saw a halt in orders and installations.

The pandemic hampered a number of ongoing aviation initiatives, including the development and deployment of hybrid propulsion systems. Aircraft manufacturers and airlines encountered difficulties in completing projects on time, resulting in delays and sometimes cancellations. It had an impact on the demand for hybrid propulsion engines and the supply chain that supported them.

Russia- Ukraine War Impact

The conflict between Russia and Ukraine have an impact on the regulatory and certification processes for hybrid propulsion aircraft engines. Regulatory organisations may impose additional scrutiny and standards for supply chain resilience, security and safety. The modifications may affect the time and expense of gaining regulatory permits and certifications for hybrid propulsion systems, thereby affecting market entry and acceptance.

The Russia-Ukraine war has the potential to cause geopolitical uncertainty, which could have consequences for international commerce and corporate relations. The uncertainty, as well as potential sanctions or trade restrictions imposed by conflicting countries, can disrupt global market dynamics for hybrid propulsion aircraft engines. Companies may experience difficulties navigating the changing geopolitical context, which will have an influence on their operations and investments in the hybrid propulsion sector.

Boeing stopped purchasing Russian titanium in early March. Despite this obstacle, Airbus has reaffirmed its 2022 guidance and stated that its titanium supply needs are satisfied in the short and medium term. However, the industry is increasing its search for non-Russian sources. Both Airbus and Boeing have recently purchased titanium.

Segment Analysis

The global hybrid propulsion aircraft engines market is segmented based on aircraft type, component, power range, end-user and region.

Electric Motors has Few Moving Components and Require Less Maintenance

Electric motors is expected to hold about 1/3rd of the global hybrid propulsion aircraft engines market during the forecast period 2023-2030. Electric motors are becoming more popular due to their numerous benefits, including lower maintenance requirements and higher performance. In hybrid propulsion aircraft engines, electric motors are often utilised in conjunction with standard gas turbine engines to provide a combined power system.

Depending on the aircraft's individual design and requirements, these motors can be equipped into different parts of the aircraft, like the wings, tail or fuselage. Electric motors are highly reliable as they have few moving parts and require minimal maintenance. The design is simple and friction between moving parts wastes no energy. The function improves the efficiency of electric motors.

Geographical Analysis

Presence of Strong Players in Asia-Pacific

Asia-Pacific is anticipated to have significant growth holding around 1/4th of the global hybrid propulsion aircraft engines market during the forecast period 2023-2030. Rising defence budgets and air fleets in growing countries like India and China are projected to help drive regional prosperity. Even during the pandemic-affected 2020, China's generally consistent domestic traffic aided the country's airlines' financial recovery.

According to the Civil Aviation Administration of China (CAAC), the country's domestic passenger traffic exceeded 570 million in 2021, representing around 85% of its pre-COVID volume. Furthermore, according to Boeing, around 8,700 aircraft are scheduled to be delivered in the country by 2040.

Owing to the region's geopolitical difficulties, countries are boosting their investment to improve their aviation capabilities by purchasing advanced aircraft and replacing ageing aircraft. During the forecast period, the factors are expected to fuel the expansion of the hybrid propulsion aircraft engines market in the region.

Competitive Landscape

The major global players include Cranfield Aerospace Solutions, Airbus, Alakai Technologies, GKN Aerospace Services Limited, Lockheed Martin Corporation, Safran S.A., Siemens AG, Boeing, Rolls-Royce Holdings plc. and Raytheon Technologies Corporation.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global hybrid propulsion aircraft engines market segmentation based on aircraft type, component, power range, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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The global hybrid propulsion aircraft engines market report would provide approximately 69 tables, 69 figures and 205 Pages.

Power Range 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Aircraft Type
  • 3.2. Snippet by Component
  • 3.3. Snippet by Power Range
  • 3.4. Snippet by End-User
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Fuel and Cost Efficiency
      • 4.1.1.2. Increasing Air Traffic
      • 4.1.1.3. Rise in Environmental Concerns
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. High Costs of Development and Limited Infrastructure
      • 4.1.2.2. Regulatory and Technological Challenges
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Aircraft Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Type
  • 7.2. General Aircraft*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Commercial Aircraft
  • 7.4. Military Aircraft

8. By Component

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 8.2. Electric Motor*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Power Generation System
  • 8.4. Fuel-based Engines
  • 8.5. Others

9. By Power Range

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Power Range
  • 9.2. Short Range*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Medium Range
  • 9.4. Long Range

10. By End-User

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 10.2. Commercial Airlines*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Military and Defense
  • 10.4. Government Agencies
  • 10.5. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Russia
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power Range
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Recent Developments
  • 13.2. Airbus
  • 13.3. Alakai Technologies
  • 13.4. GKN Aerospace Services Limited
  • 13.5. Lockheed Martin Corporation
  • 13.6. Safran S.A.
  • 13.7. Siemens AG
  • 13.8. Boeing
  • 13.9. Rolls-Royce Holdings plc.
  • 13.10. Raytheon Technologies Corporation

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us