表紙:航空機パワートレイン制御の世界市場:2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1316219

航空機パワートレイン制御の世界市場:2023年~2030年

Global Aircraft Powertrain Control Market - 2023-2030


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英文 210 Pages
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即日から翌営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.36円
航空機パワートレイン制御の世界市場:2023年~2030年
出版日: 2023年07月27日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

市場概要

航空機パワートレイン制御の世界市場は、2022年に65億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には110億米ドルに達すると予測されます。燃料効率への注目の高まりが、予測期間中の航空機パワートレイン制御システムの需要を促進します。航空業界は近年、原油価格の変動により運航コストの削減を迫られています。そのため、航空機パワートレインの微調整制御によって達成可能な燃料消費量の削減に焦点が当てられています。

近年の大きな進歩のひとつは、代替燃料を利用した航空機エンジンの開発です。水素を動力源とする新しい航空機を開発するための研究が進行中であり、これは世界の航空機パワートレイン制御市場の成長に多くの機会をもたらします。例えば、2023年1月には、イノベーションに特化した航空機会社であるZeroAvia社が、水素を動力源とする19人乗りの実験用航空機の試験飛行に成功しました。

市場力学

航空会社による機材の近代化

パンデミック後の世界の航空旅行の大幅な増加に伴い、多くの航空会社が増加する航空旅客数に対応するために奔走しています。多くの航空会社は、旅客数を増やし成長を促進するため、航空機の近代化プログラムを幅広く実施しています。新型機には、運航コストの削減というメリットもあります。

航空会社にとって、燃料消費は大きな出費です。航空機の近代化は、古い航空機を、燃料効率を大幅に改善できる先進的なパワートレイン制御システムを備えた新しい航空機に置き換えることで、運航コストを削減します。エンジン性能を最適化することで、パワートレイン制御システムは大幅な燃料節約に貢献するため、経費削減を目指す航空会社にとって、新型機は魅力的な投資となります。

次世代航空機の開発

航空宇宙企業は、成長を推進するために新しい航空機を導入する必要があります。ボーイングの777XやエアバスのA350のような次世代航空機の開発とイントロダクションは、これらの航空機の革新的な特徴と一致する高度なパワートレイン制御システムの需要を生み出しています。

次世代航空機には、ハイバイパスターボファンやギアードターボファンなどの先進推進システムが組み込まれていることが多いです。航空宇宙企業がエンジンメーカーと提携して、航空機専用のまったく新しいエンジンを開発することもあります。新しい推進技術は、エンジン性能、燃料効率、排出ガスを管理するための特殊なパワートレイン制御システムを必要とします。

次世代航空機は、既存の航空機よりも燃料効率が高く、排出ガスが削減され、高い性能特性を持つように設計されています。パワートレイン制御システムは、エンジン性能の最適化、燃料消費量の削減、排出量の最小化によって、これらの目標の達成に貢献します。

限られたサプライヤーベース

航空機パワートレイン制御システムは高度に洗練されており、高度な技術ノウハウと精密製造技術を必要とします。そのため、航空機パワートレイン制御システムを製造・供給できるのは、ほんの一握りの企業に限られています。市場が高度に統合されているため競合が少なく、サプライヤーが競争力のある価格を提示するプレッシャーが少ないため、パワートレイン制御システムの価格が高くなります。

サプライヤー基盤が限られているため、少数の主要サプライヤーへの依存度が高いです。これらのサプライヤーに混乱や問題が生じた場合、パワートレイン制御システムの入手可能性に重大な影響を及ぼす可能性があるため、このような依存関係はサプライチェーンに脆弱性をもたらす可能性があります。また、メーカーが有利な条件を交渉したり、代替サプライヤーを探したりする能力も制限される可能性があります。

さらに、限られたサプライヤー基盤は、特に需要が高い時期や航空機メーカーから大量の注文がある場合に、生産能力の制約に直面する可能性があります。サプライヤーが需要を満たすために生産能力を拡大できない場合、顧客へのパワートレイン制御システムの納入が遅れる可能性があります。

COVID-19影響分析

パンデミックにより航空旅客が大幅に減少した結果、新型航空機の需要が減少し、パワートレイン制御システムの受注が減少しました。航空会社は財政的な制約に直面し、コスト削減策に注力し、新技術への投資に影響を与えました。予算削減と投資の減少は、特に必要性のないアップグレードや交換のために、新しいパワートレインコントロールシステムを調達する能力に影響を与えました。

しかし、パンデミックの後、世界の観光業が大幅に回復したため、国際線および国内線の航空需要が増加しました。航空機メーカーは、航空会社への新型機の納入を開始し、新型機も発表しています。パンデミック後の期間は、航空機パワートレイン制御システムの需要が急増する可能性が高いです。

AIの影響分析

AIベースの技術は、さまざまなシナリオや構成をシミュレーションしてテストすることで、パワートレイン制御システムの開発と最適化を支援するために活用できます。設計プロセスを加速し、開発コストを削減し、パワートレイン・システムの性能を向上させることができます。

自然言語処理やマシンビジョンなどのAI技術は、コックピットにおける人間と機械の相互作用を改善することができます。パイロット・インターフェースを強化し、状況認識を向上させ、パワートレイン・システムをより直感的に制御することができます。人間と機械の相互作用が改善されれば、航空機の操縦性と性能が大幅に向上する可能性があります。

ウクライナ・ロシア戦争分析

ウクライナとロシアの紛争は、ロシアの軍事航空産業に問題をもたらしました。西側諸国の制裁により、航空機パワートレイン制御システムを含む先端技術商品の流れが止まっています。ロシアは、戦争努力のための軍用機の生産継続を確保するために、国際的なグレーマーケットに依存して供給を続けなければならなかっています。

紛争はロシアの民間航空産業に大きな混乱をもたらしました。ロシアの航空会社が運航する航空機のほぼすべてが西側企業によって製造されているため、制裁によって新しい航空機や予備部品の流入が止まっています。運航を継続するために、航空会社は予備部品のために予約済みの航空機を共食いさせることを余儀なくされています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 航空会社による機材の近代化
      • 次世代航空機の開発
    • 抑制要因
      • 限られたサプライヤーベース
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 コンポーネント別

  • エンジン制御ユニット(ECU)
  • 配電ユニット(PDU)
  • 電気制御ユニット(ECU)
  • その他

第8章 航空機別

  • 民間航空機
  • ビジネス航空機
  • 軍用機
  • ヘリコプター

第9章 エンジン別

  • ターボファンエンジン
  • ターボプロップエンジン
  • ターボジェットエンジン
  • ターボシャフトエンジン

第10章 制御方式別

  • 全自動デジタルエンジン制御(FADEC)
  • 電子エンジン制御(EEC)
  • ハイドロメカニカル制御(HMC)
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第13章 企業プロファイル

  • Honeywell International Inc.
    • 会社概要
    • コンポーネント・ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 最近の動向
  • United Technologies Corporation
  • Safran Electronics & Defense
  • Woodward, Inc.
  • Collins Aerospace
  • General Electric
  • Moog Inc.
  • Parker Hannifin Corporation
  • Eaton Corporation
  • Liebherr Group

第14章 付録

目次
Product Code: AD6522

Market Overview

Global Aircraft Powertrain Control Market reached US$ 6.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 11.0 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.8% during the forecast period 2023-2030. Increasing focus on fuel efficiency will drive the demand for aircraft powertrain control systems during the forecast period. The aviation industry has come under pressure in recent years to reduce operating costs due to the volatility in oil prices. Therefore, focus has turned to reducing fuel consumption, which can he achieved through fine tuning control of aircraft powertrain.

One of the major advances in recent years has been the development of aircraft engines utilizing alternative fuels. Research is ongoing to develop new hydrogen powered aircraft, which will create many opportunities for the growth of the global aircraft powertrain control market. For instance, in January 2023, ZeroAvia, a innovation-focused aircraft company, successfully completed a test flight of an experimental hydrogen-powered 19-seater aircraft.

Market Dynamics

Fleet Modernization by Airlines

With significant growth in global air travel in the post-pandemic period, many airlines are scrambling to handle growing air passenger volumes. Many airlines are undertaking widespread fleet modernization programs to increase passenger capacity and drive growth. New aircrafts also have an added benefit of reduced operating costs.

Fuel consumption is a significant expense for airlines. Fleet modernization replaces older aircraft with new aircraft having advanced powertrain control systems that can deliver significant improvements in fuel efficiency thus reducing operating costs. By optimizing engine performance, powertrain control systems contribute to significant fuel savings, making new aircrafts an attractive investment for airlines seeking to reduce expenses.

Development of Next Generation of Aircraft

Aerospace companies need to introduce new aircraft to propel growth. The development and introduction of next-generation aircraft, such as the 777X by Boeing and the A350 by Airbus, have created a demand for advanced powertrain control systems that align with the innovative features of these aircraft.

New generation aircraft often incorporate advanced propulsion systems such as high-bypass turbofans, and geared turbofans. Sometimes, aerospace companies may partner with engine manufacturers to develop a completely new engine specifically for their aircraft. The new propulsion technologies require specialized powertrain control systems to manage engine performance, fuel efficiency and emissions.

New generation aircraft are designed to be more fuel-efficient, have reduced emissions and have higher performance characteristics over existing aircrafts. Powertrain control systems contribute to achieving these objectives by optimizing engine performance, reducing fuel consumption and minimizing emissions.

Limited Supplier Base

Aircraft powertrain control systems are highly sophisticated and require advanced technical know-how and precision manufacturing technologies. Therefore, only a small handful of companies have the ability to manufacture and supply aircraft powertrain control systems. The highly consolidated nature of the market leads to a lack of competition that results in higher prices for powertrain control systems, as suppliers have less pressure to offer competitive pricing.

The limited supplier base results in a high degree of dependency on a few key suppliers. The dependency can create vulnerabilities in the supply chain, as any disruptions or issues with these suppliers can have a significant impact on the availability of powertrain control systems. It can also limits the ability of manufacturers to negotiate favorable terms or seek alternative suppliers.

Furthermore, a limited supplier base may face capacity constraints, particularly during periods of high demand or when there are significant orders from aircraft manufacturers. If suppliers are unable to scale up their production capacities to meet the demand, it can result in delays in delivering powertrain control systems to customers.

COVID-19 Impact Analysis

The pandemic led to a major decline in air travel resulted in a decrease in demand for new aircraft, leading to a decline in orders for powertrain control systems. Airlines faced financial constraints and focused on cost-cutting measures, affecting investments in new technologies. Budget cuts and reduced investments affected the ability to procure new powertrain control systems, particularly for non-essential upgrades or replacements.

However, the aftermath of the pandemic has witnessed significant rebound in global tourism, thus increasing demand for international and domestic air travel. Aircraft manufacturers are commencing delivery of new aircraft to airlines and also unveiling new aircraft models. The post-pandemic period is likely to witness an upsurge in demand for aircraft powertrain control systems.

AI Impact Analysis

AI-based technologies can be utilized to assist in the development and optimization of powertrain control systems by simulating and testing various scenarios and configurations. It can accelerate the design process, reduce development costs, and improve the performance of powertrain systems.

AI technologies, such as natural language processing and machine vision, can improve human-machine interaction in the cockpit. It can enhance pilot interfaces, improve situational awareness, and facilitate more intuitive control of powertrain systems. Improved human-machine interaction could significantly improve the handling and performance of aircraft.

Ukraine-Russia War Analysis

Ukraine-Russia conflict has led to problems for Russia's military aviation industry. Western sanctions stopped the flow of advanced technology goods, including aircraft powertrain control systems. Russia has had to rely on the international grey markets to keep supplies open in order to ensure continued production of military aircraft for the war effort.

The conflict has caused significant disruptions to Russia's commercial aviation industry. Nearly all the aircrafts operated by Russian airlines are made by western companies, therefore, the sanctions have stopped the flow of new aircraft and spare parts. In order to continue operations, airlines have been forced to cannibalize reserved aircraft for spare parts.

Segment Analysis

The global aircraft powertrain control market is segmented based on component, aircraft, engine, control and region.

High Degree of Standardization Makes FADEC a Leading Control System

Nearly all modern jet engine utilize full authority digital engine control (FADEC) as the control type. FADEC has become an industry standard for modern aircraft, with many aircraft manufacturers incorporating FADEC as the primary control system in their engines. This standardization allows for compatibility, interchangeability, and ease of integration with various aircraft platforms, reducing development and implementation costs.

FADEC systems offer precise control over engine parameters, including fuel flow, ignition timing, and turbine speed. FADEC systems simplify engine operation for pilots and maintenance crews. Due to FADEC, pilots can focus on other critical aspects of flight, as the system automatically adjusts engine parameters based on flight conditions.

Geographical Analysis

North America's Growing Art And Craft Industry

Europe is a highly developed region that has become a major hub of the global aircraft manufacturing industry. One of the world's largest aircraft manufacturer, Airbus is based in Europe. Airbus is headquartered in France and has production facilities in various European countries, such as Germany, Spain and UK. Other notable European aircraft manufacturers include Leonardo of Italy and Saab of Sweden.

The Airbus A320 NEO and A321 have has emerged as the preferred choice of narrowbody aircraft for low-cost carriers globally, mainly due to the various technical issues plaguing its main global competitor, the Boeing 737 MAX. In June 2023, Indigo, an Indian low cost carrier, signed a deal with Airbus for 500 A320 family aircraft at the Paris Air Show 2023.

Furthermore, due to preferential regulatory systems, some of the largest aircraft leasing companies are based in Europe, which generate significant demand for aircraft powertrain control systems. AerCap Holdings N.V., the world's largest aircraft leasing company, with a fleet of 1740 aircraft, is based in Dublin, Ireland.

Competitive Landscape

The major global players include: Honeywell International Inc., United Technologies Corporation, Safran Electronics & Defense, Woodward, Inc. , Collins Aerospace, General Electric, Moog Inc., Parker Hannifin Corporation, Eaton Corporation and Liebherr Group.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global aircraft powertrain control market segmentation based on component, aircraft, engine, control and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of aircraft powertrain control market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global aircraft powertrain control market report would provide approximately 64 tables, 71 figures and 210 Pages.

Target Audience 2023

  • Aircraft Manufacturers
  • Aircraft Component Manufacturers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Component
  • 3.2. Snippet by Aircraft
  • 3.3. Snippet by Engine
  • 3.4. Snippet by Control
  • 3.5. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Fleet Modernization by Airlines
      • 4.1.1.2. Development of Next Generation of Aircraft
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Limited Supplier Base
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Component

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
  • 7.2. Engine Control Unit (ECU)*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Power Distribution Unit (PDU)
  • 7.4. Electrical Control Unit (ECU)
  • 7.5. Others

8. By Aircraft

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft
  • 8.2. Commercial Aircraft*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Business Aircraft
  • 8.4. Military Aircraft
  • 8.5. Helicopters

9. By Engine

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Engine
  • 9.2. Turbofan Engines*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Turboprop Engines
  • 9.4. Turbojet Engines
  • 9.5. Turboshaft Engines

10. By Control

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Control
  • 10.2. Full Authority Digital Engine Control (FADEC)*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 10.3. Electronic Engine Control (EEC)
  • 10.4. Hydro-Mechanical Control (HMC)
  • 10.5. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
    • 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
    • 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. UK
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
    • 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia-Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control
    • 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
    • 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft
    • 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Engine
    • 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Control

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive Scenario
  • 12.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Honeywell International Inc.*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Component Portfolio and Description
    • 13.1.3. Financial Overview
    • 13.1.4. Recent Developments
  • 13.2. United Technologies Corporation
  • 13.3. Safran Electronics & Defense
  • 13.4. Woodward, Inc.
  • 13.5. Collins Aerospace
  • 13.6. General Electric
  • 13.7. Moog Inc.
  • 13.8. Parker Hannifin Corporation
  • 13.9. Eaton Corporation
  • 13.10. Liebherr Group

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. Appendix

  • 14.1. About Us and Services
  • 14.2. Contact Us