表紙:白ワインの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1290413

白ワインの世界市場-2023-2030

Global White Wine Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 約2営業日

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白ワインの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年06月12日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

白ワインの世界市場は、2022年に394億米ドルに達し、2030年には最大591億米ドルに達することで有利な成長を遂げると予測されています。予測期間2023-2030年のCAGRは5.2%で成長する見通しです。

シャルドネ、ソーヴィニヨン・ブラン、リースリング、ピノ・グリジオ/ピノ・グリ、ゲヴュルツトラミナー、シュナン・ブラン、セミヨン、ヴィオニエは、白ワインの品種の一部です。これらの品種の白ワインは、世界中の様々なワイン産地で広く生産されており、多様な味覚に合う様々なフレーバーとスタイルを提供しています。白ワインの発酵は、赤ワインの発酵に比べ、低温で行われるのが一般的です。これにより、ブドウのフレッシュでフルーティーな特徴を維持することができます。発酵の期間は、ブドウの品種、希望するワインスタイル、ワインメーカーの好みなどの要因によって変化することがあります。

市場力学

白ワインのような低アルコール飲料に対する消費者の需要の増加

多くの消費者が健康志向を高め、より軽いアルコール飲料を選ぶようになってきています。白ワインは一般的に赤ワインに比べてアルコール度数が低いため、適度なアルコール摂取を求める消費者に好まれています。また、白ワインは爽やかでのどごしが良いというイメージがあり、軽くて爽やかな飲み心地を求める消費者にアピールしています。

社会的な考え方やライフスタイルの変化に伴い、アルコールの摂取を控えめにする傾向が強まっています。消費者、特に若い層は、バランスの取れた飲み方をサポートするために、低アルコール飲料を選んでいます。

メーカーによる白ワインの革新的な製品発売の増加

消費者は、ワインの領域も含め、常に新しい刺激的な経験を求めています。革新的な製品の発売は、ユニークで斬新な白ワインの選択肢を提供することで、この需要に応えています。市場の主要な主要プレーヤーは、市場で新製品を発売しました。例えば、2021年5月15日、Oddbird wineryは、アルコールから解放された世界初の自然派ワインを発売しました。Oddbird Wineryが製造する2種類の低干渉オーガニックワインは、完全にアルコールフリーです。Oddbird Low Intervention Organic White No.1」と「Low Intervention Organic Red No.1」は、イタリア北部ヴェネト州に位置するブレガンツェで、標高の高いミネラル豊富な土壌で栽培されています。肥料、灌漑、散布を一切行わない栽培方法により、この地域の動物、植物、昆虫の豊かな生物多様性を維持しながら、ワインの味わいを高めています。

COVID-19影響分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(COVID前シナリオと比較したパンデミック中・後の価格変動を含む)、需給スペクトル(取引制限、封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカー戦略的取り組み(メーカーによるCOVID問題軽減への取り組み)についても解説しています。

AIによる影響

AIを搭載したマシンビジョンシステムは、熟度、サイズ、色などの品質属性に基づき、ブドウを正確に選別することができます。この技術により、ブドウの選別プロセスが効率化され、白ワイン製造に使用されるブドウは最高品質のものだけになります。

ロシア・ウクライナ紛争への影響

この紛争は、より広範な政治的・経済的影響を及ぼす可能性があり、白ワイン産業にも間接的に影響を及ぼす可能性があります。経済の不安定さ、通貨の変動、政府の政策の変更は、消費者の購買力に影響を与え、輸入された白ワインをより高価に、またはより安価にする可能性があります。その結果、消費者の購買意欲や市場全体の需要に影響を与える可能性があります。

ロシア・ウクライナ戦争は、特に紛争地域にあるワイナリーにとって、白ワインのサプライチェーンを混乱させる。インフラの損傷、輸送の途絶、物流の問題は、ブドウ、醸造設備、最終製品のタイムリーな配送に影響を与える可能性があります。ワイナリーは、必要な原材料の調達や世界市場へのワインの輸出に困難に直面する可能性があります。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 法規制の分析

第6章 COVID-19の分析

第7章 製品タイプ別

  • リースリング
  • ゲヴュルツトラミネール
  • シャルドネ
  • ソーヴィニヨン・ブラン
  • シュナン・ブラン
  • その他

第8章 甘さレベル別

  • 辛口
  • セミスイート
  • 甘口

第9章 販売チャネル別

  • モダントレード
  • グロサリーストア
  • コンビニエンスストア
  • eコマース
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況ポジショニング/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Changyu Pioneer Wine Co. Inc.
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展状況
  • Constellation Brands, Inc.
  • E&J Gallo Winery
  • Treasury Wine Estates
  • Casella Family Brands
  • Accolade Wines Australia Limited
  • The Wine Group
  • Grupo Penaflor S.A
  • Caviro

第13章 付録

目次
Product Code: FB6452

Market Overview

The Global White Wine Market reached US$ 39.4 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 59.1 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 5.2 % during the forecast period 2023-2030.

Chardonnay, Sauvignon Blanc, Riesling, Pinot Grigio/Pinot Gris, Gewurztraminer, Chenin Blanc, Semillon, and Viognier are some of the varieties of white wines. These varietal white wines are widely produced in different wine regions around the world and offer a range of flavors and styles to suit diverse palates. White wine fermentation is typically carried out at cooler temperatures compared to red wine fermentation. This helps preserve the fresh and fruity characteristics of the grapes. The duration of fermentation can vary depending on factors such as grape variety, desired wine style, and winemaker's preference.

Market Dynamics

Increase in Consumers' Demand for Low Alcoholic Beverages Like White Wine

Many consumers are becoming more health-conscious and are opting for lighter alcoholic beverages. White wines generally have lower alcohol content compared to red wines, making them a preferred choice for those seeking a moderate alcohol intake. Additionally, white wines are often associated with being refreshing and thirst-quenching, which appeals to consumers seeking a lighter and more refreshing drinking experience.

There is a growing trend towards moderation in alcohol consumption, driven by changing social attitudes and lifestyle choices. Consumers, particularly younger demographics, are opting for lower-alcohol beverages to support a balanced and mindful approach to drinking.

Increase in Innovative Product Launches of White Wine by Manufacturers

Consumers are constantly seeking new and exciting experiences, including in the realm of wine. Innovative product launches cater to this demand by offering unique and novel white wine options. Major key players in the market launched new products in the market. For instance, on May 15, 2021, Oddbird winery launched the world's first natural wines liberated from alcohol. Two low-intervention organic wines produced by Oddbird Winery are entirely alcohol-free. Oddbird Low Intervention Organic White No. 1 and Low Intervention Organic Red No. 1 are grown in Breganze, located in Veneto, northern Italy, on mineral-rich soils at high altitudes. With no fertilizers, irrigation, or spraying used throughout the wine-growing process, the region's rich biodiversity of animals, plants, and insects is preserved while also improving the wine's flavor.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

AI Impact

AI-powered machine vision systems can accurately sort grapes based on their quality attributes such as ripeness, size, and color. This technology helps streamline the grape selection process, ensuring that only the highest-quality grapes are used for white wine production.

Russia-Ukraine War Impact

The conflict can have broader political and economic implications, which may indirectly affect the white wine industry. Economic instability, currency fluctuations, and changes in government policies can impact the purchasing power of consumers, making imported white wines more expensive or less affordable. This can influence consumer buying decisions and overall market demand.

Russia-Ukraine War disrupt the supply chain for white wines, particularly for wineries located in conflict-affected areas. Damage to infrastructure, transportation disruptions, and logistical challenges can impact the timely delivery of grapes, winemaking equipment, and finished products. Wineries may face difficulties in sourcing necessary materials and exporting their wines to global markets.

Segment Analysis

The global white wine market is segmented based on product type, sweetness level and sales channel and region.

Increasing Demand for Chardonnay Due to its Increasing Popularity

In 2022, the chardonnay segment had the highest revenue share in the white wine market. Chardonnay is one of the most popular and widely recognized white wine grape varieties in the world. It is known for its versatility, as it can be crafted into a wide range of styles, from light and crisp to rich and full-bodied.

An increase in product launches by major key players helps to boost segment growth over the forecast period. For instance, on March 01, 2022, the fifth-generation winemaker and founder of Belle Glos, Joe Wagner, announced the release of Belle Glos Glasir Holt Chardonnay, the company's newest varietal and its first white wine.

Geographical Analysis

Increasing Product Launches by Key Players in Asia Pacific

In 2022, the Asia Pacific region held a significant market share in the white wine market due to an increase in consumer demand for low-alcoholic beverages. The demand for white wine in the Asia-Pacific region has been steadily rising, driven by changing consumer preferences, increasing disposable incomes, and a growing wine culture. White wine is particularly popular among younger generations and urban consumers seeking new taste experiences.

An increase in product launches by the major manufacturers helps to boost regional growth over the forecast period. For instance, on October 19, 2022, Grover Zampa Vineyards launched a new wine collection in the market. Signet Spectrum, Signet Shiraz (Amphora), Signet Shiraz (2L Foudre), Signet Shiraz (1L Foudre), and Signet Shiraz are some of the newly launched wines. White wine called Signet Shiraz is aged for 24 months in 225-liter French oak barrels before spending another 12 months in bottles.

Competitive Landscape

The major global players include: Changyu Pioneer Wine Co. Inc., Constellation Brands, Inc., E&J Gallo Winery, Treasury Wine Estates, Casella Family Brands, Accolade Wines Australia Limited, The Wine Group, Grupo Penaflor S.A, Caviro, and Vina Concha y Toro SA.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global white wine market segmentation based on product type, sweetness level and sales channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of white wine market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The Global White Wine Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 62 Figures, and 102 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product Type
  • 3.2. Snippet by Sweetness Level
  • 3.3. Snippet by Sales channel
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
  • 7.2. Riesling*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Gewurztraminer
  • 7.4. Chardonnay
  • 7.5. Sauvignon Blanc
  • 7.6. Chenin Blanc
  • 7.7. Others

8. By Sweetness Level

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Sweetness Level
  • 8.2. Dry *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Semi-Sweet
  • 8.4. Sweet

9. By Sales Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
  • 9.2. Modern Trade *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Grocery Stores
  • 9.4. Convenience Stores
  • 9.5. E-Commerce
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales channel
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. The U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales channel
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. The U.K.
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Spain
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales channel
    • 10.4.6.
    • 10.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.7.1. Brazil
      • 10.4.7.2. Argentina
      • 10.4.7.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sweetness Level
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Changyu Pioneer Wine Co. Inc.*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Constellation Brands, Inc.
  • 12.3. E&J Gallo Winery
  • 12.4. Treasury Wine Estates
  • 12.5. Casella Family Brands
  • 12.6. Accolade Wines Australia Limited
  • 12.7. The Wine Group
  • 12.8. Grupo Penaflor S.A
  • 12.9. Caviro

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us