![]() |
市場調査レポート
商品コード
1285081
ハイブリッド学習ツールの世界市場-2023-2030Global Hybrid Learning Tools Market - 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ハイブリッド学習ツールの世界市場-2023-2030 |
出版日: 2023年06月05日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ハイブリッド学習ツールの世界市場は、2022年に4億米ドルに達し、2030年には10億米ドルに達すると予測され、予測期間(2023-2030年)には10.8%のCAGRで成長する見通しです。
ハイブリッド学習ツール市場の成長には、教育技術の進歩が重要な役割を担っています。学習管理システム(LMS)、ビデオ会議プラットフォーム、オンラインコラボレーションツール、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、人工知能(AI)などの技術により、インタラクティブで魅力的なハイブリッド学習体験が可能になりました。
インドは、その技術的専門知識と熟練した専門家の大規模なプールを活用することで、世界のハイブリッド学習ツールの市場価値の成長に大きく貢献しています。同国では、従来の教室での授業とデジタルツールやプラットフォームを組み合わせたハイブリッド学習モデルが受け入れられており、インド企業はこの市場向けの革新的なソリューションの開拓と提供において重要な役割を担ってきました。したがって、インドは2022年にアジア太平洋市場のシェアの1/4以上を占め、予測期間中に著しいCAGRで成長すると予想されます。
ハイブリッド学習ツールは、パーソナライズされカスタマイズされた学習体験を可能にする機能を提供します。従業員は自分のペースで学習を進め、特定の学習ニーズに焦点を当て、自分の役割やスキル要件に合わせたリソースにアクセスすることができます。パーソナライズされたトレーニングプログラムを提供できることは、従業員のエンゲージメント、モチベーション、知識の保持を高め、ハイブリッドラーニングツールへの需要を後押しします。
多くのハイブリッドラーニングツールは、学習管理システムとシームレスに統合されており、組織はトレーニングプログラムの管理、配信、追跡を容易にすることができます。この統合により、管理の合理化、レポートの自動化、学習者の効率的な管理が可能になります。LMSプラットフォームとの統合により、企業のトレーニングプログラムの拡張性と有効性が向上し、ハイブリッドラーニングツール市場の成長を後押ししています。
ハイブリッド学習ツールは、特定のスキルに焦点を当てた一口サイズのモジュール、マイクロコース、短期プログラムを提供することで、継続的な学習をサポートします。学習者は、興味のある特定の分野や新しい技術に的を絞って学習することができます。例えば、DataCampはデータサイエンスとアナリティクスのコースに特化し、簡潔で集中的なレッスンを提供しています。プロフェッショナルは仕事と並行して学習を進め、最新の業界動向を把握することができます。
ハイブリッド学習ツールは、個人の学習者に限定されるものではありません。組織は、従業員の成長と競争力維持のために、継続的なスキル開発が重要であると認識しています。多くのプラットフォームが企業向けトレーニングソリューションを提供しており、企業はカスタマイズされた学習プログラムを通じて従業員のスキルアップを図ることができます。例えば、LinkedIn Learning for BusinessやUdacity for Enterpriseは、企業が膨大なコースや学習リソースのライブラリにアクセスできるようにするものです。
従来の教育方法では、講義を中心としたアプローチが多く、インタラクティブな要素や魅力的な要素は限られています。教育者が従来の教授法に固執し、ハイブリッド学習ツールが提供するインタラクティブでコラボレーティブな機能を十分に活用しない場合、変化に対する抵抗が教育学的革新の欠如につながる可能性があります。このため、ハイブリッド学習ツールの潜在的なメリットが十分に発揮されず、世界のハイブリッド学習ツール市場の成長を阻害する可能性があります。例えば、変化に抵抗する教育者は、学生の学習体験をパーソナライズするアダプティブ・ラーニング・プラットフォームを使用することの利点を見落とす可能性があります。
教育機関や教育システムには、従来の教育方法を支持する構造、政策、規制が確立されている場合があります。こうした構造は、ハイブリッド学習ツールの導入や統合の障壁となり得ます。例えば、厳格なカリキュラムガイドラインや、従来の試験や紙ベースの評価を優先する評価システムは、教育者がハイブリッド学習のアプローチを模索し、実施することを妨げる可能性があります。
パンデミックは教育技術の重要性を浮き彫りにし、ハイブリッド学習ツールを含むEd-Techソリューションへの投資の増加を促しました。教育機関、政府、民間団体は、ハイブリッド学習をサポートするデジタルツールの開発と導入に資金を投入し、急速なイノベーションと市場の拡大をもたらしました。
学習管理システム(LMS)やバーチャルクラスルームツールを含むオンライン学習プラットフォームは、パンデミック時に需要が急増しました。これらのプラットフォームは、オンラインコンテンツの配信、課題の管理、評価の実施、生徒と教師間の交流の促進などのインフラを提供しました。
地政学的な紛争は、市場の変動と不確実性をもたらし、世界中のビジネス環境に影響を与えます。企業は、需要の変動、顧客の優先順位のシフト、教育プロジェクトや契約の遅延やキャンセルなどを経験する可能性があり、ハイブリッド学習ツール市場におけるこれらのプレイヤーの財務パフォーマンスに影響を与える可能性があります。
AIベースの自然言語処理(NLP)は、音声やテキストを通じて学習者とハイブリッド学習ツールの間のコミュニケーションと対話を可能にします。この技術により、学習者は音声ベースの会話に参加し、インテリジェントアシスタントと対話し、リアルタイムの応答を受け取ることができ、学習プロセスをより直感的かつ会話的にすることができます。教育者や教育機関は、この情報を活用して、データ駆動型の意思決定、カリキュラム設計の最適化、追加サポートが必要と思われる分野の特定を行うことができます。
したがって、AIはハイブリッド学習ツールの効果、効率、アクセシビリティを向上させる可能性があります。AIは、パーソナライズされた学習体験を促進し、リアルタイムのフィードバックとサポートを提供し、データ駆動型の意思決定を可能にし、管理作業を自動化することで、教育に革命をもたらし、世界規模で学習成果を向上させることができます。
The global hybrid learning tools market reached US$ 0.4 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1.0 billion by 2030 and is growing at a CAGR of 10.8% during the forecast period (2023-2030).
The advancement of educational technology has played a crucial role in the growth of the hybrid learning tools market. Technologies such as learning management systems (LMS), video conferencing platforms, online collaboration tools, virtual reality (VR), augmented reality (AR) and artificial intelligence (AI) have enabled interactive and engaging hybrid learning experiences.
India has made significant contributions to the growth of the global hybrid learning tools market value by leveraging its technological expertise and a large pool of skilled professionals. The country has embraced hybrid learning models that combine traditional classroom teaching with digital tools and platforms and Indian companies have played a key role in developing and providing innovative solutions for this market. Therefore, India accounted for more than 1/4rd of Asia-Pacific market shares in 2022 and is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period.
Hybrid learning tools offer features that enable personalized and customized learning experiences. Employees can progress at their own pace, focus on their specific learning needs and access resources tailored to their roles and skill requirements. The ability to provide personalized training programs enhances engagement, motivation and knowledge retention among employees, driving the demand for hybrid learning tools.
Many hybrid learning tools seamlessly integrate with learning management systems, making it easier for organizations to manage, deliver and track training programs. The integration allows for streamlined administration, automated reporting and efficient learner management. This integration with LMS platforms enhances the scalability and effectiveness of corporate training programs, fueling the growth of the hybrid learning tools market.
Hybrid learning tools support continuous learning by offering bite-sized modules, micro-courses or short-term programs that focus on specific skills. Learners can target their learning efforts on specific areas of interest or emerging technologies. For instance, DataCamp specializes in data science and analytics courses, offering concise and focused lessons that professionals can complete alongside their work to stay updated with the latest industry trends.
Hybrid learning tools are not limited to individual learners. Organizations recognize the importance of continuous skill development for their employees' growth and to remain competitive. Many platforms offer corporate training solutions, enabling companies to upskill their workforce through customized learning programs. Examples include LinkedIn Learning for Business and Udacity for Enterprise, which provides organizations with access to a vast library of courses and learning resources.
Traditional teaching methods often follow a lecture-based approach, with limited interactive or engaging elements. Resistance to change can lead to a lack of pedagogical innovation, where educators stick to conventional teaching techniques and do not fully utilize the interactive and collaborative features offered by hybrid learning tools. This can hinder the growth of the global hybrid learning tools market, as the potential benefits of these tools may not be fully realized. For instance, educators who resist change may overlook the benefits of using adaptive learning platforms that personalize the learning experience for students.
Institutions and educational systems may have established structures, policies and regulations that favor traditional teaching methods. These structures can act as barriers to the adoption and integration of hybrid learning tools. For example, rigid curriculum guidelines or assessment systems that prioritize traditional exams and paper-based evaluations may discourage educators from exploring and implementing hybrid learning approaches.
The pandemic highlighted the importance of educational technology and prompted increased investment in ed-tech solutions, including hybrid learning tools. Educational institutions, governments, and private organizations directed funds toward the development and implementation of digital tools to support hybrid learning, resulting in rapid innovation and expansion of the market.
Online learning platforms, including learning management systems (LMS) and virtual classroom tools, experienced a surge in demand during the pandemic. These platforms provided the infrastructure for delivering online content, managing assignments, conducting assessments and facilitating interaction between students and teachers.
Geopolitical conflicts can create market volatility and uncertainty, affecting business environments globally. Companies may experience fluctuations in demand, shifts in customer priorities and delays or cancellations of educational projects or contracts, which could impact the financial performance of these players in the hybrid learning tools market.
AI-based natural language processing (NLP) enables communication and interaction between learners and hybrid learning tools through speech and text. This technology allows learners to engage in voice-based conversations, interact with intelligent assistants and receive real-time responses, making the learning process more intuitive and conversational. Educators and institutions can leverage this information to make data-driven decisions, optimize curriculum design and identify areas where additional support may be required.
Therefore, AI has the potential to enhance the effectiveness, efficiency and accessibility of hybrid learning tools. It can facilitate personalized learning experiences, provide real-time feedback and support, enable data-driven decision-making and automate administrative tasks, thereby revolutionizing education and improving learning outcomes on a global scale.
The global hybrid learning tools market is segmented based on type, end-user and region.
Educational institutes have increasingly embraced blended learning models that combine traditional face-to-face instruction with online learning components. Blended learning allows institutions to leverage the benefits of both in-person interaction and online resources. Hybrid learning tools play a vital role in supporting the implementation of blended learning models by providing digital platforms, learning management systems (LMS) and collaboration tools.
Institutions can use these tools to manage course content, facilitate online discussions, deliver multimedia resources and track student progress. Notable developments include institutions adopting LMS platforms like Canvas, Blackboard or Moodle to support blended learning environments. Furthermore, corporate training is the second largest segment, which was accounting for more than 27.1% of the total global segmental share in 2022, and is expected to grow ata highest CAGR among all end-user segments globally.
Many educational institutions in the U.S., ranging from K-12 schools to universities, have embraced blended learning models. These models leverage hybrid learning tools to combine in-person instruction with online resources and activities. Blended learning allows for personalized learning pathways, interactive multimedia content, and differentiated instruction, catering to diverse student needs.
The implementation of hybrid learning models has been facilitated by the availability of robust digital learning platforms and increased awareness of their benefits. The U.S. is a potential player for the North America hybrid learning tools market, which accounts for approximately 81.8% of the regional market share and is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period in the region.
The major global players include: JSP Corporation, BASF SE, Kaneka Corporation, DS Smith plc, Furukawa Electric Co., Ltd., Hanwha Corporation, Sonoco Products Company, Knauf Industries, Dongshin Industry, Inc., and Clark Foam Products Corporation.
The global hybrid learning tools market report would provide approximately 53 tables, 50 figures and 180 Pages.
LIST NOT EXHAUSTIVE