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市場調査レポート
商品コード
1179869

ウォッシャブルマーカーの世界市場-2023-2030

Global Washable Markers Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 210 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ウォッシャブルマーカーの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年01月05日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ウォッシャブルマーカーは、故意、あるいは無意識に服や体に印を付けてしまう可能性のある小さな子供たちにとって、最適な描画ツールです。濡らしたスポンジで数回叩くだけで、衣服や皮膚、壁などの表面についたウォッシャブルマーカーの汚れを簡単に落とすことができます。水性マーカーはシミが残りにくいので、家庭や教室で使うのに最適です。水性ウォッシャブルマーカーは、他のインクに比べて後始末が簡単で、衣服や皮膚に付着しても落とすことができます。一方、非水性のメディウムは、パーマネントマーカーに使用されている顔料と一緒に使用されます。ウォッシャブルマーカーは、溶剤に1-プロパノール、1-ブタノール、ジアセトンアルコール、クレゾールなどのアルコールを使用しています。世界のウォッシャブルマーカー市場は、洗浄性(ベーシックウォッシャブル、スーパーウォッシャブル)、エンドユーザー(子供、専門家)、機能(再水和、無毒、香り付き、その他)に分類されています。

市場力学

学校や大学などの教育機関では、学生や社会人が広くマーカーを使用しています。また、オフィスやスポーツクラブ、研修施設などでも、研修を行うためにマーカーが採用されています。ウォッシャブルマーカーは、主に学齢期の子どもたちが教育や研修のためにマーカーを採用し、特に教師が採用するケースが増加したことが市場を牽引しています。また、eコマースやMコマースでマーカーを入手しやすくなったことも、市場の成長を後押ししています。無害な化学物質を使用したマーカーは、エンドユーザーの間で人気を集めており、ウォッシャブルマーカーの需要を後押ししています。

マーキング製品にプラスチックを使用することに対するメーカーや消費者の環境意識の高まりが、マーカー市場の成長を後押ししています。

環境意識の高まりと健康的な環境に対する懸念が、環境に優しい製品に対する需要を高めています。ほとんどの筆記具やマーキング用品は、プラスチックのような生分解性のない原材料で作られているため、環境に悪い影響を及ぼします。これらのプラスチック材料の過剰使用により、大気、土壌、水の毒性が上昇する可能性があります。筆記具やマーキング用品を扱う企業は、こうした問題に対処するため、竹や再生紙、認証木材など、環境に優しい代替品の使用に力を入れています。ほとんどの企業は、サプライヤーと顧客のバリューチェーン全体で、二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいます。環境に配慮した生分解性の筆記具やマーキングツールのニーズはますます高まっています。大豆を原料とした革新的な環境に優しい鉛筆、ペン、マーカー、クレヨンなどはその一例です。さらに、上記のような要因も、将来的にウォッシャブルマーカーを牽引していくでしょう。

しかし、eラーニングの導入が主な抑制要因として作用しています。eラーニングやデジタルプラットフォームへのシフトの増加は、予測期間中のウォッシャブルマーカー市場の成長に新たな課題をもたらすだろうss。

COVID-19の影響分析

COVID-19の大流行は、施設、学校、大学など、あらゆるエンドユーザー産業を直撃します。パンデミックの間、すべての地域の政府は、各運営活動のロックダウンと完全なシャットダウンを実施しました。教育機関やその他の関連活動の停止は、マーカーの需要に影響を与えました。需要不足は製品市場の大きな損失要因でした。施錠の緩和後も、学校や大学は閉鎖されたままであり、マーカーメーカーにとっては大きな後退となっています。施錠解除後も、マーキング製品の需要不足は続いています。

目次

第1章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 調査手法と調査範囲

  • 調査手法
  • 調査目的・調査範囲

第2章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-市場の定義と概要

第3章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-エグゼクティブサマリー

  • 洗浄性別の市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 機能別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • マーキング製品にプラスチックを使用することに対するメーカーや消費者の環境意識の高まりが、マーカー市場の成長を後押ししています。
    • 抑制要因
      • E-ラーニングの導入が阻害要因となっています。
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格設定分析
  • 規制分析

第6章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-COVID-19分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19以降、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 洗浄性別

  • ベーシックウォッシャブル
  • スーパーウォッシャブル

第8章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- エンドユーザー別

  • 子供用
  • プロフェッショナル

第9章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 機能別

  • 水分補給可能
  • 非毒性
  • 香り付き
  • その他

第10章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 ウォッシャブルマーカーの世界市場- 競争情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-企業プロファイル

  • Faber-Castell
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Crayola LLC
  • F.I.L.A.-Fabbrica Italiana Lapis ed Affini S.p.A
  • BIC Group
  • Newell Brands
  • Carioca S.p.a
  • Liqui-Mark
  • Stabilo International GMBH
  • Dri Mark Products Inc.
  • Luxor Group

第13章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-重要考察

第14章 ウォッシャブルマーカーの世界市場-DataM

目次
Product Code: DMFMCG6105

Market Overview

The global washable markers market reached US$ XX million in 2022 and is projected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period (2023-2030).

For young children who could intentionally or unintentionally mark their clothes or bodies with marks, washable markers are the perfect drawing tools. With just a few swipes of a wet sponge, washable marker stains can be easily removed from surfaces like clothing, skin and walls. Washable markers are ideal for use in the home and the classroom because they don't leave a lasting stain on a surface. Water-based washable markers are simpler to clean up after and to get off of clothes and skin than other inks. On the other hand, non-water-based mediums are used with the pigments used in permanent markers. Washable markers use alcohols like 1-propanol, 1-butanol, diacetone alcohol and cresols in their solvent. The global washable markers market is segmented into washability (basic washable and super washable), end-user (children and professionals) and function (rehydrateable, non-toxic, scented and others).

Market Dynamics

Students and professionals widely use Markers in schools, colleges and other educational institutions. Markers are also being adopted by offices, sports clubs and training facilities to provide training. The market for washable markers is primarily driven by an increase in the number of school-age children adopting markers, particularly by teachers, for teaching or training purposes. An increase in the accessibility of markers on E-commerce and M-commerce platforms is also driving market growth. The non-toxic chemical used markers are gaining traction among end-users, which propels the demand for washable markers.

The rising environmental awareness among manufacturers and consumers against the use of plastic in marking products supports the growth of the markers market

Growing environmental awareness and concern for a healthy environment have increased the demand for eco-friendly products. Most writing and marking tools are bad for the environment because they are made of non-biodegradable raw materials like plastic. The toxicity of the air, soil and water can rise due to the overuse of these plastic materials. Companies in writing and marking products are concentrating on using eco-friendly substitutes like bamboo, recycled paper and certified wood to address these issues. Most companies are working to reduce their carbon footprint throughout the supplier and customer value chains. The need for environmentally friendly, biodegradable writing and marking tools is growing. Innovative eco-friendly pencils, pens, markers and crayons made of soya are a few examples of such products. Furthermore, the factors mentioned above will also drive the washable markers in the future.

However, adopting e-learning practices is the main factor acting as a restraint. The increase in a shift toward e-learning and digital platforms will present new challenges for the growth of the washable markers market during the forecasted period.ss

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic hits every end-user industry, including institutions, schools, colleges, etc. During the pandemic, governments across all geographies enforced lockdowns and complete shutdowns of each operational activity. The shutdown of educational institutions and other related activities has affected the demand for markers. Lack of demand was a major factor in the product market's loss. After the ease of lockdown, the schools and colleges remained closed, a major setback for marker manufacturers. Even after the ease of lockdown, they still witnessed a lack in demand for marking products.

Segment Analysis

The global washable markers market is segmented on washability, end-user, function and region.

The growing demand for washable markers among children drives the global market

Children only use washable markers because they are non-toxic and do not leave a lasting stain on walls, clothing or skin. They are offered at various price points in various colors and sizes. One way for kids to make their artwork with vivid colors and intriguing shapes is by drawing with these markers. Using markers, kids can express their creativity and parents can feel secure that their children won't mess up the house if they decide to paint a masterpiece on the walls. Due to the factor above, the children's end-user segment is projected to dominate the global washable markers market during the forecast period.

Geographical Analysis

The global washable markers market is segmented on washability, end-user, function and region.

The growing adoption of markers in corporate and schools and the increased population in this region aids in capturing the majority of market shares in the global washable markers market

Asia-Pacific currently holds a strong position in the washable marker market due to corporate demand for washable markers and increased demand from schools and other institutions using them for training sessions. Therefore, the washable markers market is witnessing lucrative growth opportunities owing to the rising population in Asia-Pacific. For instance, South Asia accounts for 627 million children under 18, 36% of the total 1.82 South Asian population.

Competitive Landscape

Key washable markers players are focusing on expanding their presence across emerging economies to gain an advantage in the global market. The primary focus areas include advancements in new techniques for washable markers solutions, product launches and strategic mergers and acquisitions. Key major players operating in the market are Faber-Castell, Crayola L.L.C., F.I.L.A. - Fabbrica Italiana Lapis ed Affini S.p.A, B.I.C. Group, Newell Brands, Carioca S.p.A, Liqui-Mark, Stabilo International G.M.B.H., Dri Mark Products Inc. and Luxor Group.

Crayola LLC

Overview: American manufacturing company Crayola LLC, formerly the Binney & Smith Company, is focused on producing art supplies. The company is best known for its crayons under the Crayola brand. The business's headquarters are in Pennsylvania's Forks Township. Crayola LLC's product offering includes Crayola, Silly Putty, Pop Art Pixies products and portfolio series.

Product Portfolio:

  • Silly Scents Fine Line Markers: A fun, vibrant line of crayons, markers and colored pencils from Crayola called Silly Scents combines fragrant scents! Each fragrant art supply is prepared for scribbling and sniffing. The Pineapple, Strawberry, Lime, Watermelon, Fresh Air, Blueberry, Cotton Candy, Marshmallow, Root Beer and Peach scents are among those found in the 10 Count pack of Fine Line Markers. The product features include washable from skin and clothes and are non-toxic and safe.

Key Development: On Oct 7, 2022, the company launched its new material for washable markers called Glow Fusion Marker Coloring Sets. It includes five glow markers in hazmat orange, laser lemon, gamma green, blutonium and radioactive red and is applicable for children aged eight and older.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global washable markers market segmentation based on washability, end-user, function and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities in the global washable markers market by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of washable markers market-level with three segments.
  • PDF report consisting of cogently put together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major market players.

The global washable markers market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 210 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Global Washable Markers Market - Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Global Washable Markers Market - Market Definition and Overview

3. Global Washable Markers Market - Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Washability
  • 3.2. Market Snippet by End-User
  • 3.3. Market Snippet by Function
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Global Washable Markers Market-Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The rising environmental awareness among manufacturers and consumers against the use of plastic in marking products supports the growth of the markers market
      • 4.1.1.2. XX
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Adoption of E-learning practices is the main factor acting as a restraint
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Global Washable Markers Market - Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. Global Washable Markers Market - COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Global Washable Markers Market - By Washability

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Washability
  • 7.2. Basic Washable*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Super Washable

8. Global Washable Markers Market - By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Children*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Professionals

9. Global Washable Markers Market - By Function

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Function
  • 9.2. Rehydrateable*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Non-Toxic
  • 9.4. Scented
  • 9.5. Others

10. Global Washable Markers Market - By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Washability
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Function

11. Global Washable Markers Market - Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Global Washable Markers Market- Company Profiles

  • 12.1. Faber-Castell*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Crayola LLC
  • 12.3. F.I.L.A. - Fabbrica Italiana Lapis ed Affini S.p.A
  • 12.4. BIC Group
  • 12.5. Newell Brands
  • 12.6. Carioca S.p.a
  • 12.7. Liqui-Mark
  • 12.8. Stabilo International GMBH
  • 12.9. Dri Mark Products Inc.
  • 12.10. Luxor Group

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Global Washable Markers Market- Premium Insights

14. Global Washable Markers Market- DataM

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us