表紙:シトラスバイオフラボノイドの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176595

シトラスバイオフラボノイドの世界市場-2023-2030

Global Citrus Bioflavonoids Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 171 Pages | 納期: 約2営業日

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シトラスバイオフラボノイドの世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

シトラスバイオフラボノイド市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR7.2%で成長すると予測されています。

シトラスバイオフラボノイドは、オレンジ、レモン、グレープフルーツなどのビタミンCを多く含む果物やその皮に由来する植物の色素部分です。健康な生活を維持するための抗酸化物質が含まれています。シトラスバイオフラボノイドは、免疫力の向上、心臓の健康維持、心疾患、腎臓関連疾患、血圧の低下、喘息やがんの発症の抑制に効果があり、健康に有益な物質と考えられています。

さらに、バイオフラボノイドは、腎臓病の予防や血糖値の調節にも重要な役割を果たします。フラボノイドのこれらの健康増進の利点は、柑橘類のバイオフラボノイド市場の成長を推進するサプリメントや食品&飲料、製薬業界として、その需要を増加させる。さらに、ハーブサプリメントに対する認識と受容の高まりも、市場の成長に拍車をかけると予想されます。

市場力学:健康補助食品に対する消費者の意識の高まり

シトラスバイオフラボノイドは、消費者の間でよく知られた天然サプリメントであり、天然の持久力向上剤、パフォーマンス向上剤としても機能します。健康サプリメントに関する人気の高まりと、消費者やスポーツ選手の健康に対する意識の向上が、この製品の需要を何倍にも増やしています。また、メーカーからシトラスバイオフラボノイドに関する健康の主張の高い量は確かに消費者を集めている、これは市場の成長に追加されているサプリメントセグメントで製品の打ち上げの様々につながっています。

また、シトラスフラボノイドは、食品・飲料業界において、純粋で無害、健康や美容に役立つとされ、その需要が高まっています。このため、消費者は、無添加で害の少ないハーブ製品に魅力を感じるようになっています。

さらに、調査から派生した広告は、シトラスバイオフラボノイドの需要の成長のための原動力として作用しています。例えば、デジタルジャーナルによると2020年に、ハーブサプリメントの世界市場は、63億米ドルの値に達しました。したがって、ハーブサプリメントの需要増は、シトラスフラボノイド市場の成長に追加されます。

市場セグメンテーション:シトラスバイオフラボノイドの世界市場において、オーガニックが最も高いシェアを占める

2021年、オーガニックセグメントはYYパーセントの最高収益シェアを持っていました。これは主に、発展途上国や先進国での有機製品への需要の高まりが、有機セグメントの成長に拍車をかけると予想されるためです。また、有機製品の顧客の需要の変化は、柑橘類のバイオフラボノイド市場にプラスの影響を与える可能性が高い主要な動向の一つです。これは、有機バイオフラボノイドが、純粋で、明らかに効果的で、毒素のない有機農業から派生しているため、消費者基盤を引き付けていることに起因します。さらに、有機シトラスフラボノイドの利点についての意識の高まりは、それがその抗酸化、抗菌、抗炎症特性のために、自然の薬として機能し、最新の健康志向の消費者のための最も実現可能な選択肢になります。

地理的浸透:予測期間中は北米が圧倒的な地域

2021年、北米は最も高い収益シェアを持っていました。米国やカナダのような国の食品&飲料や製薬業界でのアプリケーションのためのシトラスバイオフラボノイドの増加の採用は、将来的に北米のシトラスバイオフラボノイド市場の成長を促進すると予想されます。例えば、健康管理者によると2020年、米国の総有機食品の販売は46%であり、62%の米国人は、それがより手頃な価格であれば、彼らは有機を選択することを明らかにしました。

また、アジア太平洋地域の市場も急成長すると予測されています。これは、医薬用途でのシトラスバイオフラボノイドの使用量が増加しているためで、APAC地域では主にインド、中国などの新興国でシトラスバイオフラボノイドの生産量が多いことが、シトラスバイオフラボノイド市場の成長を促進する要因として期待されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品別市場内訳
  • タイプ別市場内訳
  • ソース別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 規制分析
  • サプライチェーン分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 製品別

  • ヘスペリチン
  • エリオシトリン
  • アピゲニン
  • ジオスミン
  • ナリンジン
  • ナリルチ

第8章 タイプ別

  • オーガニック
  • コンベンショナル

第9章 原料別

  • オレンジ
  • タンガリン
  • マンダリン
  • ライム・レモン
  • グレープフルーツ

第10章 アプリケーション別

  • 医薬品、栄養補助食品
  • 飲食品
  • 動物飼料
  • 化粧品、パーソナルケア

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第13章 企業プロファイル

  • Nature LLC
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Solgar Inc.
  • Freeda Vitamins Inc.
  • NOW Foods
  • Organika Health Products Inc.
  • Natural Factors Inc.
  • Thermo Fisher Scientific Inc.
  • Country Life LLC.
  • Merck KGaA
  • Cayman Chemical Company

第14章 DataM

目次
Product Code: DMFB6061

Market Overview

Citrus Bioflavonoids Market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period (2023-2030).

Citrus bioflavonoid is the pigmented part of plant-derived from fruits high in Vitamin C which includes oranges, lemons, grapefruit, and peels of these fruits. It contains antioxidants which help in sustaining a healthy life. Citrus bioflavonoid is considered as the beneficial product for human health as it helps in the improvement of the immune system, maintaining a healthy heart and decreases the chances of cardiac diseases, kidney-related diseases, blood pressure, and reduces the chance of asthma or cancer.

In addition, bioflavonoids play a key role in the prevention of renal disease development and in the regulates the blood sugar levels. These health-promoting benefits of flavonoids increase its demand as supplements and in food & beverages as well as pharmaceutical industry which propels the growth of the citrus bioflavonoid market. Moreover, growing awareness and acceptance for herbal supplements are also expected to fuel the growth of the market.

Market Dynamics: Rising consumer awareness regarding heath supplements

Citrus bioflavonoid is a well-known natural supplement among the consumers and also acts as a natural endurance and performance enhancer. The increasing popularity about the health supplements and increases awareness about health among the consumers as well as gymers has increased the demand of this product many folds. In addition, high amount of heath claims about the citrus bioflavonoid from the manufacturers have certainly attracted consumers, this has led to variety of product launches in the supplement segment which has added to the growth of the market.

In addition, the increased demand for citrus flavonoid in food & beverage industry where these health claims for herbal based products are often regarded as pure, non-toxic and highly benefited for health and beauty. This has ultimately led consumers more attracted towards herbal products which are regarded as unadulterated and have little to no harm in consumption.

Furthermore, research derived advertisements are acting as a driving force for a growth in citrus bioflavonoid demand. For instance, in 2020 according to digital journal, the global market for herbal supplements reached a value of US$ 6.3 Billion in 2020. Thus, the increased demand for herbal supplements adds to the growth of the citrus flavonoids market.

Market Segmentation: Organic stands for the highest share in global citrus bioflavonoids market

In 2021, the organic segment had the highest revenue share of YY percent. This is mainly due to the rising demand for organic products in developing and developed countries are expected to add to the growth of the organic segment. In addition, the change in customer demand on organic products is one of the key trends likely to positively influence the citrus bioflavonoids market. This is due to the organic bioflavonoids is attracting the consumer base as it is derived from pure, decidedly effective, and toxin-free organic farming. Furthermore, the increasing awareness about the organic citrus flavonoids benefits such as it acts as a natural medication, owing to its antioxidant, antimicrobial, and anti-inflammatory properties in them and makes them the most feasible choice for up-to-date health-conscious consumers.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

In 2021, North America had the highest revenue share of YY percent. The increasing adoption of citrus bioflavonoids for applications in food & beverage and pharmaceutical industries in the countries, like the US and Canada is expected to drive the growth of the North America citrus bioflavonoids market in the future. For instance, in 2020 according to the health careers, the U.S. sale for total organic food was 46% and 62% of Americans reveal they would choose organic if it were more affordable.

In addition, the market in the Asia Pacific is also projected to grow rapidly. This is due to the increasing usage of citrus bioflavonoids for pharmaceutical applications, and the highest production of citrus bioflavonoids, mostly in developing countries such as India, and China, in the APAC region are factors expected to fuel the growth of the citrus bioflavonoids market.

Competitive Landscape:

The global citrus bioflavonoids market is competitive and comprises players such as Nature LLC, Solgar Inc., Freeda Vitamins Inc., NOW Foods, Organika Health Products Inc., Natural Factors Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., Country Life LLC., Merck KGaA and Cayman Chemical Company among others. The citrus bioflavonoids market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players focus on various strategies such as agreements and product innovation for various applications. In addition, rising research and development activities for herbal supplements and rising demand for variety of organic supplements in various industries enables manufacturers to launch new products in the market. Furthermore, manufacturers are also incorporating acquisition, joint ventures and collaborations to fulfill consumer demands. For instance, in March 2019, Yakult Honsha Co., Ltd. has introduced a new synbiotic beverage in the South Korean market; the product is enriched with an active bioflavonoid - MicrobiomeX.

COVID-19 Impact: Negative effect global citrus bioflavonoids market

The citrus bioflavonoids market had a negative impact due to COVID-19 pandemic owing to the sudden shutdown of many companies which affected the manufacturing and trading of citrus bioflavonoids. Furthermore, the disruption in supply chain had slow down the sales citrus bioflavonoids market and decreased business. In addition, the rise in demand for e-commerce sector has led to changes in business marketing strategies. However, there has been increase in the demand for citrus bioflavonoids, owing increased awareness about various benefits of herbal supplements such as citrus bioflavonoids which adds to the growth of the market.

The global citrus bioflavonoids market report would provide an access to approximately 69 market data tables, 67 figures and 171 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product
  • 3.2. Market Snippet by Type
  • 3.3. Market Snippet by Source
  • 3.4. Market Snippet by Application
  • 3.5. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Supply chain analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Segment
  • 7.2. Hesperitin*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Eriocitrin
  • 7.4. Apigenin
  • 7.5. Diosmin
  • 7.6. Naringin
  • 7.7. Nariruti

8. By Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 8.2. Organic*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Conventional

9. By Source

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Source Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Source Segment
  • 9.2. Orange*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Tangarines
  • 9.4. Mandarins
  • 9.5. Limes & Lemons
  • 9.6. Grapefruit

10. By Application

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 10.2. Pharmaceuticals & Dietary Supplements*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 10.3. Food & Beverages
  • 10.4. Animal Feed
  • 10.5. Cosmetics & Personal Care

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key region-specific dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. South America
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Brazil
      • 11.3.7.2. Argentina
      • 11.3.7.3. Rest of South America
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Germany
      • 11.4.7.2. U.K.
      • 11.4.7.3. France
      • 11.4.7.4. Spain
      • 11.4.7.5. Italy
      • 11.4.7.6. Rest of Europe
      • 11.4.7.7.
  • 11.5. Asia Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Source
    • 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive scenario
  • 12.2. Competitor strategy analysis
  • 12.3. Market positioning/share analysis
  • 12.4. Mergers and acquisitions analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. Nature LLC*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Solgar Inc.
  • 13.3. Freeda Vitamins Inc.
  • 13.4. NOW Foods
  • 13.5. Organika Health Products Inc.
  • 13.6. Natural Factors Inc.
  • 13.7. Thermo Fisher Scientific Inc.
  • 13.8. Country Life LLC.
  • 13.9. Merck KGaA
  • 13.10. Cayman Chemical Company
  • List not Exhaustive*

14. DataM

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About us and services
  • 14.3. Contact us