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市場調査レポート
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1190880

フラボノイド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Flavonoid Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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フラボノイド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フラボノイドの世界市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR3.9%で成長すると予測されています。

COVID-19の発生で人々が健康と幸福を意識したため、フラボノイドは栄養補助食品に多く使用され、フラボノイドには栄養と健康効果が含まれているため、これらの需要が高くなりました。フラボノイド産業は、COVID-19の発生時、各国の経済成長を維持するために大きな役割を果たしており、いくつかの巨大メーカーが新製品やソリューションを発表し、投資に対する体系的なアプローチと研究開発予算に継続的に取り組むことによって市場を活性化させていました。

消費者のライフスタイルの変化と美容・健康サプリメントの需要の高まりは、予測期間中にフラボノイドの消費を促進すると予想されます。利便性の高い食品への需要の高まりにより、機能性食品におけるフラボノイドの利用が増加しています。天然および有機の美容製品への需要が高まっています。フラボノイド市場は、高レベルの抗酸化物質と有益な抗炎症因子により、COVID-19の時点では成長を維持していました。市場で高く評価されています。

フラボノイドは、肌を健康で若々しく保つ効果があるため、化粧品によく使用されています。これらの化合物を含むクリームや化粧品は、肌を滑らかにし、保湿し、シワを防ぎ、コラーゲン合成を助け、抗浮腫特性を持ち、紫外線から保護します。市場は、植物性フラボノイドの可能性を秘めた栄養補助食品に対する消費者の需要の高まりによって牽引されています。このように、化粧品業界における様々な製品の発売は、化粧品に対する需要が常に高い発展途上国において、より高い成長が期待されています。

主な市場動向

抗がん剤に使用されるフラボノイドの用途

アントシアニンの飲食品業界における着色料としての利用が増加していることが、主要な促進要因となっています。様々な研究により、各国の科学者がカテキンが慢性疲労症候群の症状を改善するのに役立つかもしれないと考えていることが描かれています。また、カテキンは、心臓血管や神経の健康にも関連しています。野菜や果物の消費から、フラボノイドの健康効果に対する関心が高まり、フラボノイドを含む食品を生産するようになりました。フラボノイドは強力な抗酸化作用を示すが、ビタミンCやビタミンEのような抗酸化物質と比較すると、血流中の濃度は比較的低い、とWorld's Healthiest Foodsは述べています。そのため、全体的な抗酸化力が低下し、その結果、がんと闘う効果が弱くなる可能性があります。フラボノイドは、機能性食品・飲食品、栄養補助食品、化粧品、医薬品など、数多くの用途で使用されています。動物系では、植物が生産するフラボノイドは重要な食物成分であり、抗菌性、抗真菌性、抗ウイルス性、抗がん性など幅広い特性を持つことが知られています。

アジア太平洋地域が最大の市場シェア

アジア太平洋地域は、栄養補助食品と美容サプリメントの消費者数が世界で最も多い中国が主要なシェアを占めており、他の国や安定した市場と競合しています。しかし、アジア太平洋地域では、心血管疾患、過体重、2型糖尿病、肥満など、予防可能な食生活に関連した慢性疾患が非常に広く見られるようになりました。さらに、これらの健康問題は、フラボノイドの需要を増加させています。中国では、衛生的で安全な環境を維持するために、政府が食品生産者に対して厳格な食品安全規則を策定しているため、食品の安全性は常に懸念事項となっています。アジア太平洋市場では、さまざまな食品や飲食品のカテゴリーに対する意識が高まっており、この地域の消費者は、製品に配合される成分のカテゴリーに関心を持つようになっています。さらに、アジアの消費者は多忙なライフスタイルのため、簡便な食品を好む傾向にあり、これが缶詰や加工食品の需要を高め、機能性食品におけるフラボノイドの利用を増加させています。

競合情勢

世界のフラボノイド市場は、Foodchem International Corporation、Cayman Chemical Company、Merck KGaA、Indena S.p.A、Extrasyntheseなど、さまざまな大手企業が参入しており、競争が激しい市場です。メーカーは主に、市場の他のプレーヤーに対する競争力を得るために、製品の品質を向上させることに集中しています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識は、世界中に製品の範囲を拡大するために、メーカーに優位性を与えています。世界の業界規制の強化に伴い、新製品の発売、合併、買収も増加しており、これらは市場で大きなシェアを獲得するための主な要因となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類別
    • アントシアニン
    • フラボン類
    • フラバン-3-オール
    • フラボノール
    • アントキサンチン
    • イソフラボン類
  • 用途別
    • ニュートラシューティカルズ関連
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 動物飼料
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Cayman Chemical Company
    • Foodchem International Corporation
    • Merck KGaA
    • Indena S.p.A
    • Quercegen Pharmaceuticals
    • INDOFINE Chemical Company, Inc.
    • Extrasynthese
    • Toroma organics Ltd
    • Pharmachem Laboratories Inc.
    • Organic Herb Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 48862

The global Flavonoid market is projected to grow at a CAGR of 3.9 % during the forecast period (2022-2027).

The demand for flavonoid was high at the time of COVID-19 as flavonoid were highly used in dietary supplements as people were conscious of their health and wellness with this outbreak, and as flavonoid contains nutritional and health benefits, these were high in demand. The flavonoids industries play a major role in maintaining the economic growth of countries at the time of COVID-19and several giant manufacturers were boosting the market by launching new products and solutions, systematic approaches towards investment, and continuously working on R&D budgets.

Changing consumer lifestyles and rising demand for beauty & health supplements are expected to propel flavonoid consumption over the forecast period. The growing demand for convenience food products has increased the use of flavonoids in functional food. There is a growing demand for natural and organic beauty products. The flavonoid market was maintaining its growth at the time of COVID-19 due to its high level of antioxidants and beneficial anti-inflammatory factors. It is highly recommended in the market.

Flavonoids are commonly used in cosmetics due to their positive effect on maintaining skin healthy and young. Creams and cosmetic products containing these compounds smoothen the skin and moisturize it, prevent wrinkles, help in collagen synthesis, have anti-edema properties, and protect against UV rays. The market is driven by the growing consumer demand for nutraceuticals, which holds potential for plant flavonoids. Thus, the launch of various products in the cosmetics industry is expected to have higher growth as the demand for cosmetic products is always high in developing countries.

Key Market Trends

Flavonoid Application Used in Anti-Cancer Drug​

The increasing use of anthocyanin as a coloring agent in the food & beverage industry is the major driving factor. Various studies have depicted that scientists of various countries have suspected catechins might be useful in aiding chronic fatigue syndrome symptoms. Catechins are also associated with cardiovascular and neurological health. ​The rising interest in dietary flavonoids owing to their beneficial health factors comes up from the consumption of vegetables and fruits led to the producers of food commodities filled with flavonoids. Though flavonoids exhibit powerful antioxidant activity, they exist in a relatively low concentration in the bloodstream when compared to antioxidants, like vitamin C and vitamin E, according to World's Healthiest Foods. This may lower their overall antioxidant power and, thus, lessen their cancer-fighting effects. ​ Flavonoids are used in numerous applications such as functional food and beverages, nutraceuticals, cosmetics, and pharmaceuticals. In animal systems, plant-produced flavonoids are important dietary components and are known to possess a broad range of properties, including antibacterial, antifungal, antiviral, and anticancer properties.

Asia-Pacific is the Largest Market Share

Asia-Pacific dominated the market within that China holds a major share owing to its highest consumer base for the nutraceutical and beauty supplements in the world, competing with other countries and other stabilized markets.​ However, several preventable, diet-related chronic ailments, including cardiovascular diseases, overweight, type 2 diabetes, and obesity, are highly prevalent in the Asia-Pacific region. Further, these health issues have increased the demand for flavonoids. Food safety has always been a concern in China as the government is forming strict food safety rules for the food producers in order to maintain a hygienic and safe environment in the region.​ With the rising level of awareness in the markets of Asia-Pacific regarding different food and beverage categories, the consumers in the region are becoming more concerned about the category of ingredients being incorporated into the products.​ Furthermore, various Asian consumers prefer having any convenience food due to their busy and hectic lifestyle, which has increased the demand for canned and processed food commodities and has increased the utilization of flavonoids in functional food.

Competitive Landscape

The global flavonoid market is competitive with various major players in the market like Foodchem International Corporation, Cayman Chemical Company, Merck KGaA, Indena S.p.A, and Extrasynthese, among others. The manufacturers are majorly concentrating on enhancing their product quality to obtain a competitive edge over other players in the market. Advanced distribution network and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products worldwide. With increased industry regulation worldwide, the launching of new products, mergers, and acquisitions have also increased, which are the major cause of acquiring a huge share in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Anthocyanin
    • 5.1.2 Flavones
    • 5.1.3 Flavan-3-ols
    • 5.1.4 Flavonol
    • 5.1.5 Anthoxanthin
    • 5.1.6 Isoflavones
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Nutraceutical
    • 5.2.2 Pharmaceutical
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of Noth America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Most Adopted Strategies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cayman Chemical Company
    • 6.4.2 Foodchem International Corporation
    • 6.4.3 Merck KGaA
    • 6.4.4 Indena S.p.A
    • 6.4.5 Quercegen Pharmaceuticals
    • 6.4.6 INDOFINE Chemical Company, Inc.
    • 6.4.7 Extrasynthese
    • 6.4.8 Toroma organics Ltd
    • 6.4.9 Pharmachem Laboratories Inc.
    • 6.4.10 Organic Herb Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET