表紙:超低温殺菌クリームの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176593

超低温殺菌クリームの世界市場-2023-2030

Global Ultra Pasteurized Cream Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.58円
超低温殺菌クリームの世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

超低温殺菌クリーム市場は、予測期間(2023年~2030年)にCAGR4.10%で成長すると予測されています。

超低温殺菌クリームは、280度で2秒間処理した後、冷却することでクリームの保存性を高めています。高い温度は、大腸菌、サルモネラ菌、腐敗の原因となる代表的な細菌を死滅させます。超低温殺菌の工程では、腐敗の原因となるすべての病原菌を死滅させることができます。ケーキ、ドーナツ、ペストリー、プリンなどのクリーム入り装飾デザートの需要の増加は、乳製品産業における技術革新と製品開発を促進しています。研究開発活動の活発化、加工産業への政府支援の増加、超低温殺菌クリームの新製品開発などの要因が、予測期間中の市場成長を後押ししています。

市場力学:カフェやレストランでの超低温殺菌クリームの業務用用途の増加が市場成長を牽引

カフェ文化の人気の高まりと消費者の嗜好の変化により、生クリーム、ホイップクリーム、ヘビークリームの消費量が増加しています。クイックサービスレストランやカフェは、最も急速に成長しているフードサービス産業分野です。Statistaによると、2022年のコーヒー消費量はインド全体で121万60キログラム袋にのぼっています。2021年と比較すると増加しました。2021年の世界のコーヒー消費量は1億6500万60キログラム袋以上となり、米国と欧州連合が最も多い量を占めました。コーヒー需要の高まりは、世界のコーヒーショップ、ティーハウス、デザートバーの増加を促進し、市場成長の原動力となる可能性が高いです。また、UHTクリームはコーヒーやケーキ、ペストリーなどのベーカリー製品に風味や口当たりを与えるため、予測期間中の市場成長をさらに押し上げる要因となっています。

さらに、超低温殺菌クリームはより多くの保存期間を持ちます。これは、超低温殺菌クリーム市場の消費者需要の増加により、製品の保存コストを削減します。この処理は、製品から腐敗を引き起こす病原体を除去し、市場における超低温殺菌クリームの需要を拡大させるのに役立ちます。食品およびベーカリー業界における保存性の高い乳製品クリームの需要の増加が、予測期間中の市場成長を後押ししています。

市場セグメンテーション:超低温殺菌クリームの世界市場では、ホイップクリーム部門が最も高いシェアを占めています

ホイップクリームは、世界中のベーカリー産業からの需要増加により、最大の市場シェアを占めています。ホイップクリームは、約36~40%の脂肪を含んでいます。新鮮な牛乳に含まれ、乳脂肪の重量が軽いため、最上位に位置づけられます。超低温殺菌は、牛乳に含まれる微生物を効果的に死滅させる処理です。超低温殺菌では、牛乳は265Fから280Fまで加熱されるが、その時間はわずか2秒です。超低温殺菌は、完成したクリームの保存期間を長くし、迅速な処理と相まって、酪農家にとって非常に費用対効果の高いプロセスとなっています。クリームが売れない地域では、超低温殺菌は小売店や乳業メーカーがクリームを棚に並べておくことを可能にする要因になり得ます。

市場における製品の入手可能性の向上は、ホイップクリーム製品の売上を押し上げます。主要なキープレイヤーは、そのビジネスを拡大するために新製品の発売と拡張に焦点を当てました。ホイップクリームは、主にフルーツやパイ、アイスクリーム、カップケーキ、ケーキ、ワッフル、ホットチョコレート、ミルクセーキ、ジェロ、チーズケーキ、プリンなどのデザートのトッピングに使用されています。ホイップクリームは、コーヒーにも特別に添えられます。ウィーンの喫茶店では、伝統的なコーヒーにホイップクリームを添えるのが人気です。超低温殺菌のホイップクリームは、プロフィトロールやレイヤーケーキのフィリングなど、デザートの材料として使われます。このようなホイップクリームの用途の増加は、予測期間中の市場シェアを押し上げるのに役立ちます。

地理的浸透度:予測期間中、欧州が主要な地域となっています

予測期間において、欧州は超低温殺菌クリーム市場の支配的な地域です。ドイツ、英国、フランス、イタリアは、植物由来の乳製品に対する需要の増加により、この地域の支配的な国となっています。非乳製品アイスクリーム、ケーキ、その他のデザートに対する消費者の需要の高まりは、メーカーに超低温殺菌クリームを利用するよう促しています。飲食品業界における健康的なデザートの継続的な需要の高まりは、超低温殺菌クリーム市場の後押しになります。消費者の健康志向に起因する有機および高品質乳製品への需要の高まりが、予測期間中の市場成長を後押ししています。保存のための投資が少なくて済む製品に対する消費者の需要の高まりが、超低温殺菌クリーム市場を後押ししています。

さらに、アジア太平洋地域は、乳製品のデザートに対する消費者の需要の増加と高い生乳生産量により、超低温殺菌クリーム市場において重要な市場シェアを占めています。ベーカリーや食品業界の急速な拡大が、超低温殺菌クリーム市場を後押ししています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • フレッシュクリーム
  • ホイップクリーム
  • サワークリーム
  • その他

第8章 用途別

  • 業務用
  • 家庭用

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Land O'Lakes, Inc.
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Meijer Companies, Ltd.
  • Rockview Family Farms
  • The Kroger Co.
  • Danone S.A.
  • Dairy Farmers of America
  • Elle & Vire
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • The California Milk Advisory Board
  • Safeway Inc.

第12章 DataM

目次
Product Code: DMFB6065

Market Overview

Ultra Pasteurized Cream Market were valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 4.10% during the forecast period (2023-2030).

Ultra-pasteurized cream is treated at 280 degrees for 2 seconds and then chilled, enhancing the cream's shelf life. The higher temperature kills typical bacteria such as E. coli, salmonella, and typical bacteria that can cause spoilage. The ultra-pasteurized process kills all pathogens which are responsible for spoilage. The increasing demand for cream-filled and decorated desserts such as cakes, donuts, pastries, and puddings has fueled innovations and product development in the dairy industry. Factors such as increased research and development activities increased government support to the processing industry; new product innovations in the ultra-pasteurized cream drive the market growth in the forecast period.

Market Dynamics: An increase in the industrial applications of ultra-pasteurized cream in cafes and restaurants drives the market growth

The consumption of fresh, whipped and heavy cream has increased due to the rising popularity of cafe culture and changing consumer preferences. Quick-service restaurants and cafes are the fastest-growing food service industry segment. According to Statista, coffee consumption amounted to 1210 thousand 60-kilogram bags across India in 2022. It was an increase as compared to 2021. Global coffee consumption in 2021 stood at over 165 million 60-kilogram bags, with the United States and the European Union accounting for the highest volumes. The rising demand for coffee has facilitated the growing number of coffee shops, tea houses, and dessert bars worldwide, which is likely to drive market growth. The addition of UHT creams provides great flavor and mouthfeel to coffee, cakes, pastry, and other bakery products, further boosting the market growth in the forecast period.

Moreover, ultra-pasteurized cream has a more shelf life. It reduces the preservation cost of the product due to the increased consumer demand for the ultra-pasteurized cream market. This treatment removes spoilage-making pathogens from the product, which helps to grow the demand for ultra-pasteurized cream in the market. The increased demand for the shelf stable dairy creams across the food and bakery industry drives the market growth in the forecast period.

Market Segmentation: Whipping cream segment accounted for the highest share in global ultra-pasteurized cream market

Whipping cream accounted largest market share due to the increased demand from the bakery industry around the world. Whipping cream contains about 36-40 % of fat. It is present in fresh milk and rises to the top due to the lighter weight of milk fats. The ultra-pasteurization process effectively kills microorganisms in the milk. In ultra-pasteurization, the milk is heated from 265 F to 280 F, but only for 2 seconds. Ultra-pasteurization gives the finished cream a longer shelf life, which, combined with quicker processing, makes the process very cost-effective for dairies. In areas where the cream is a slow seller, ultra-pasteurization can be the factor that makes it feasible for retailers and dairies to keep it on the shelves.

An increase in product availability in the market boosts the sales of whipping cream products. Major key players focused on new product launches and expansion to expand their business. Whipping cream is mostly used in the topping for fruit and desserts such as pie, ice cream, cupcakes, cakes, waffles, hot chocolate, milkshakes, Jello, cheesecakes, and puddings. Whipping cream is specially served on coffee. In the Viennese coffee house, traditional coffee with whipped cream is popular. Ultra-pasteurized whipped cream is an ingredient in desserts, such as a filling for profiteroles and layer cakes. This increase in the application of whipping cream helps to boost market share in the forecast period.

Geographical Penetration: Europe is the dominating region during the forecast period.

In the forecast period, Europe is the dominating region in the ultra-pasteurized cream market. Germany, the U.K., France, and Italy are the dominating countries in the region due to the increased demand for plant-based dairy products. The rising consumers demand the nondairy ice creams, cakes and other desserts has encouraged manufacturers to utilize ultra-pasteurized cream. Continuously rising demand for healthy desserts in the food and beverage industry is helping to boost the ultra-pasteurized cream market. Rising demand for organic and high-quality dairy products resulting from the healthier perception of such products among consumers drives the market growth in the forecast period. Growing consumer demand for products requiring less investment for preservation boosts the ultra-pasteurization cream market.

Moreover, the Asia Pacific region held a significant market share in the ultra-pasteurized cream market due to the increased consumer demand for dairy desserts and the high milk production. The bakery and food industry's rapid expansion boosts the ultra-pasteurized cream market.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major market players are Land O' Lakes, Inc., Meijer Companies, Ltd., Rockview Family Farms, The Kroger Co., Danone S.A., Dairy Farmers of America, Elle & Vire, Fonterra Co-operative Group Limited, The California Milk Advisory Board, and Safeway Inc. among others. Some major key players launched new products to increase their revenue. For instance, in August 2021, Yili and Westland's Cream Team partnered to launch whipping cream in the market for Chinese consumers. These new whipping cream sales accounted for 16 percent of Yili's total revenue in 2020, with Yili now ranked the fifth largest dairy producer globally. Also, Land O Lakes launched Ultra-Pasteurized Heavy Whipping Cream in the market. It gives 50 calories per serving. It is easy to whip and delicious in all forms; this silky-smooth heavy whipping cream makes a delicious addition to a wide range of recipes. It is mostly used in topping a cake, building flavor in a soup, or making a great egg scramble. Some of the major companies launched new technological advancement facilities in the market. For instance, in January 2022, IMCD launched a new UHT pilot facility in Indonesia to increase its regional technical footprint. The new UHT laboratory includes equipment that allows IMCD to work with its customer to run trials and develop formulations together. It provides greater flexibility for the customer to innovate without interruption in their daily operations.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global ultra-pasteurized creams market.

The COVID-19 pandemic has adversely affected the economies of various countries due to lockdowns, business close, and travel bans. Food and beverages are among the major industries that suffered from intense disruptions, such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants. In addition, the shutdown of companies and factory production facilities in various countries disrupts the global supply chains. It has negatively impacted manufacturing activities, delivery schedules, and goods sales. Multiple companies have already announced possible delays in product deliveries and a decline in future sales of their products. Furthermore, the import-export restrictions governments impose in North America, Asia, and Europe hinder geographical expansion, business collaboration and partnership opportunities. Thus, these factors are hindered the growth of the ultra-pasteurized cream market in the food and beverage industry.

The global ultra-pasteurized cream market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 42 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Fresh Cream *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Whipping Cream
  • 7.4. Sour Cream
  • 7.5. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 8.2. Commercial *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Household

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Land O' Lakes, Inc. *
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Meijer Companies, Ltd.
  • 11.3. Rockview Family Farms
  • 11.4. The Kroger Co.
  • 11.5. Danone S.A.
  • 11.6. Dairy Farmers of America
  • 11.7. Elle & Vire
  • 11.8. Fonterra Co-operative Group Limited
  • 11.9. The California Milk Advisory Board
  • 11.10. Safeway Inc.
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us