表紙:化粧品レンズの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176543

化粧品レンズの世界市場-2023-2030

Global Cosmetic Lens Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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化粧品レンズの世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

化粧品レンズ市場は、予測期間(2023-2030年)にはCAGR 5.67%で成長すると予測されています。

化粧品レンズは、基本的に目の色を変えるために使用され、視力矯正用と非視力矯正用の両方が処方されます。どちらも医療機器とみなされ、医師の処方が必要ですが、個人的な理由で行われることもあります。ファッショントレンドの高まりと化粧品レンズの高い採用率と共に、目の外観を向上させるための様々な魅力的な色、色合い、質感を持つスタイリッシュな製品の人気が高まっており、主に業界の成長を牽引しています。

さらに、目の怪我や欠陥は目に見えるため、患者が公共の場に出たり、交流したりする際の気持ちに影響を与えることがあります。化粧品レンズは、業界に独特の視覚的要素を追加することにより、偉大なファッションステートメントを作り、顔の外観とスタイルを強化するために目の色を強化する消費者の好みの変化、特にファッション業界は、ビジネス拡大を扇動しているいくつかの要因です。

市場力学:美容トレンドの高まりが市場成長を牽引

化粧品レンズは、最近重要なファッションアクセサリーとなり、美容コンタクトレンズは、特に都市部に住む若くてトレンディな人々の間で急速に普及しているため、美容トレンドの高まりによって好まれています。例えば、GfKの小売監査報告書によると、2020年にはビューティーコンタクトレンズの小売売上は増加し続け、1990万米ドルに達するとされています。人々は、カラーコンタクトレンズのような最新の光学アクセサリーを含む、世界中の最新のファッション動向に触れる機会が増えています。さらに、化粧品レンズの採用や使用頻度が世界的に高まっていることも、市場を成長させています。主要な市場参加者による検索エンジン最適化およびソーシャルメディア最適化への高い投資と相まって、ソーシャルメディアの高い普及率とともに、市場に新製品を投入することで今後数年間の市場成長を後押しすると予想されます。

さらに、目の欠陥や傷は目に見えるため、患者が公共の場に出たり、人と交流したりする際の気持ちに影響を与えることがあります。自然な目の外観を模倣する化粧品レンズは、患者に自分の肌でよりくつろぐ能力を与え、消費者ベースを引き付け、今後の市場成長を促進させます。

市場セグメンテーション:世界の化粧品レンズ市場では、オンラインストアセグメントが最も高いシェアを占めています

2021年、オンラインストアセグメントが市場を独占し、世界売上高のYY%を占めました。消費者は、世界的にインターネットの普及が進んでいるため、これらのチャネルを通じて様々な製品に一度にアクセスすることができます。また、巨大な消費者層を背景としたeコマース業界の力強い成長が、製品需要を大きく刺激しています。さらに、宅配オプションによる高い利便性も、コンタクトレンズのオンラインストアでの販売を促進し、市場の成長に拍車をかけています。さらに、Amazon、eBay、Lenskartなどのeコマース企業が複数のブランド、カラー、シェードを提供し、低コストで製品を提供していることも、ビジネスの需要をさらに押し上げるでしょう。彼らは低い運用コストと販売コストを持っているので、オンラインストアは、低価格で製品を提供しています。したがって、消費者はオンラインストアを好んでレンズを購入し、このセグメントを牽引しています。

地理的浸透:予測期間中はアジア太平洋地域が優勢

2021年、アジア太平洋地域は、大幅に市場を独占しました。これは、美容とファッションへの消費者嗜好のシフトに起因します。日本、韓国、中国などでは化粧品レンズの需要が高く、人口の増加とともに市場が拡大しています。また、オンラインポータルを含む流通チャネルを通じた急速な販売も、市場の成長を後押ししています。また、同地域では、技術の進歩により、製品に小さな色の点や線が入った次のレベルのテクスチャーが登場しています。主要ブランドは、ブルー、ヘーゼル、グリーン、バイオレット、ブラウン、グレー、アメジストなど複数の色を提供し、中国、インド、韓国などの国々でより多くの消費者を惹きつけています。大口消費者の間で強化されたアイウェア製品への需要が改善され、業界の成長を促進しています。ブランドは、柔らかい素材を使用することで製品の可用性と柔軟性を高め、品質基準を向上させ、APAC地域の産業成長を促進しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 素材別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • RGP
  • ソフトコンタクト
  • ハイブリッドコンタクト

第8章 素材別

  • ハイドロゲル
  • 高分子材料

第9章 販売チャネル別

  • 眼鏡店
  • 独立系ブランドショールーム
  • オンラインストア
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • CooperVision
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Johnson & Johnson Vision Care
  • CIBA Vision
  • Bausch & Lomb
  • GrandVision
  • InnoVision Co Ltd
  • Novartis
  • QualiMed
  • Viewell Inc.
  • Lagado Corp.

第13章 DataM

目次
Product Code: DMCPG6047

Market Overview

Cosmetic Lens Market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 5.67% during the forecast period (2023-2030).

Cosmetic lens is basically used to alter the colour of the eye and are prescribed in both vision correcting and non-vision correcting versions. Both the things are considered as medical devices and require a doctor's prescription and it is also done for personal reasons. The increasing popularity of stylish product with varied attractive colours, shades, and textures for enhancing eye appearance along with rising fashion trends coupled and higher adoption of cosmetic lenses are primarily driving the industry growth.

In addition, eye injuries or defects are so visible, they can affect how patients feel when they are out in public or interacting and the cosmetic lenses that mimic the look of a natural eye give patients the ability to feel more at home in their own skin. The cosmetic lens make great fashion statement owing to adding distinctive visual elements in the industry and the and the changing consumer preference towards enhancing eye colours for enhance facial look and style especially fashion industry are some factors that are instigating business expansion.

Market Dynamics: Rising beauty trends drives the market growth

Cosmetic lenses are preferred owing to the rising beauty trends as lenses have become an important fashion accessory these days and the beauty contact lens is rapidly gaining grounds among the young and trendy population especially those living in the urban areas. For instance, in 2020, according to the, GfK retail audit report, retail sales of beauty contact lenses continue on its rise, raking in a high of USD 19.9 million. The people are more exposed to the latest fashion trends around the world, including the latest optical accessories such as colored contact lenses. In addition, the increasing adoption and usage of cosmetic lenses globally have been growing the market. Along with high social media penetration coupled with high investment in search engine optimization and social media optimization by key market players are expected to boost the market growth in the coming years by introducing new products in the market.

Furthermore, the defects or the eye injuries are so visible, they can affect how patients feel when they are out in public or interacting and the cosmetic lenses that mimic the look of a natural eye give patients the ability to feel more at home in their own skin which attracts the consumer base and drives the market growth in coming years.

Market Segmentation: Online stores segment accounted for the highest share in global cosmetic lens market

In 2021, online stores segment dominated the market, accounting for YY% of global sales. Consumers can access a variety of products in one place through these channels owing to owing to enhanced internet penetration globally. In addition, strong e-commerce industry growth owing to huge consumer base majorly stimulating product demand. Furthermore, high convenience offered owing to home delivery options is also driving the online stores sale for cosmetic contact lens and adding to the growth of the market. Moreover, presence of e-commerce companies including Amazon, eBay, and Lenskart are offering multiple brands, color & shades that are offering product at low cost will further surge the business demand. Online stores offer products at lower prices because they have lower operating and selling costs. Thus, consumers prefer online stores to buy the lenses which are driving the segment.

Geographical Penetration: Asia-pacific is dominating region during the forecast period

In 2021, Asia-Pacific segment dominated the market, accounting for YY% of global sales. owing to the shifting consumer preferences towards beauty and fashion. High demand of cosmetic lens in countries such as Japan, South Korea, and China owing to the escalating adoption among large population fostering the market growth. Rapid sales through the distribution channels including online portals are also driving the market growth. In addition, technological advancement has brought next level of textures featuring tiny colored dots and lines in the product in this region. Major brands are offering multiple colors such as blue, hazel, green, violet, brown, grey, and amethyst to attract more consumers in countries such as China, India, and South Korea. Improved demand for enhanced eyewear products among large consumers globally fostering the industry growth. The brands are developing product availability and flexibility benefits owing to the usage of soft material which is enhancing the quality standards driving the industry growth in APAC.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. CooperVision, Johnson & Johnson Vision Care, CIBA Vision, Bausch & Lomb, GrandVision, InnoVision Co Ltd, Novartis, QualiMed, Viewell Inc. and Lagado Corp. among others are some of the key players in the market. High product demand for power cosmetic lenses by adoption of modern and latest technology catering large consumer base globally. The introduction of smart contact lenses has proved to be a technological breakthrough and has opened new verticals of end use applications. For instance, in December 2021, Onion Global Limited announced that Xinyang Wujie or Sunwah Ocean, the joint venture between Onion Global and Sunwah Chuanyu, will incubate and launch its first private label contact lens brand called "Eyelicious" partnering with EYEMERA, a Korean specialized contact lens manufacturer.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global cosmetic lens market

The COVID-19 pandemic has adversely affected the economies of various countries due to lockdowns, business close, and travel bans. Food and beverages, agriculture, personal care and cosmetic industry is among the major industries suffered from intense disruptions such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants. The cosmetic lens market had a negative impact due to COVID-19 pandemic due to the shutdown of many companies that affected the manufacturing and trading of cosmetic lenses. In addition to this, customers purchasing behavioral changes inclined towards reliable and safe products. Furthermore, supply chain disruption had slow down impacting cosmetic lenses market and decreased sales. The rise in demand for e-commerce channel has led to alterations in business marketing strategies. However, there has been increase in the demand for cosmetic lenses owing increased awareness changing beauty trends which adds to the growth of the market.

The global cosmetic lens market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 44 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Material
  • 3.3. Market Snipped by Distribution Channel
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. RGP *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Soft Contact
  • 7.4. Hybrid Contact

8. By Material

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Material Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Material Segment
  • 8.2. Hydrogel*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Polymers

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel
  • 9.2. Optical stores *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Independent Brand Showrooms
  • 9.4. Online Stores
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. CooperVision*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Johnson & Johnson Vision Care
  • 12.3. CIBA Vision
  • 12.4. Bausch & Lomb
  • 12.5. GrandVision
  • 12.6. InnoVision Co Ltd
  • 12.7. Novartis
  • 12.8. QualiMed
  • 12.9. Viewell Inc.
  • 12.10. Lagado Corp.
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us