表紙:エディブルウォーターボトルの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1169014

エディブルウォーターボトルの世界市場-2022-2029

Global Edible Water Bottle Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 約2営業日

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エディブルウォーターボトルの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年12月08日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

海藻と塩化物を原料とした透明な小袋に水球を封入した、食べられるウォーターボトルで、ウォーターボールとも呼ばれます。この生分解性水筒は、プラスチック製の水筒に代わる環境に優しい水筒として使用することができます。プラスチックは、食品や飲料など消費財の包装材として世界中で広く使われており、環境汚染や海洋生態系への悪影響が深刻化しています。生分解性を持たないプラスチックが人に与える悪影響から、食用の水筒のような生分解性の包装材が開発されています。エディブルウォーターボトルの市場は、主にプラスチックの使用量の増加と環境への有害な影響に対する認識から拡大しています。

世界的にボトルウォーターの消費量が増加する中、プラスチックの使用量は着実に増加しています。ボトルの素材には、一般的にガラスとプラスチックがありますが、素材の柔軟性が大きな特徴です。ボトルは丈夫で軽く、持ち運びに便利なため、古くから飲料水などの保存に利用されてきました。しかし、ペットボトルで水や飲料を飲む習慣が広く普及し、実用化されていることには、欠点もあります。米国では毎年、約500億本のペットボトルが生産されていますが、そのほとんどが捨てられています。したがって、この市場は予測期間中に成長すると予想されます。

世界のエディブルウォーターボトル市場は、予測期間中(2022-2029年)にCAGR 6.53 %で成長すると予測されています。

市場力学エディブルウォーターボトルの市場は、厳しいプラスチック禁止令別世界的に牽引されている

世界的にボトルウォーターの消費量が増加する中、プラスチックの使用量も着実に増加しています。2017年に3億3500万トンとなった世界のプラスチック生産量の50%以上が、使い捨ての目的で使用されていると、プラスチック・オーシャンズ・インターナショナルは報告しています。2018年の消費量は137億ガロンで、前年より7%増加し、ボトルウォーターはアメリカ市場で最も人気のある飲料カテゴリーとなりました。環境保護団体は、プラスチックの使用を減らす努力をし、食用の水筒のような実用的な代用品を作ることを奨励しています。また、いくつかの政府は、ペットボトルの使用を制限する規制を命じています。使い捨てプラスチックの使用が禁止されたことで、間もなくエディブルウォーターボトルの需要も高まりそうです。エディブルウォーターボトルの市場が拡大しているのは、主にプラスチックの使用量が増えていることと、その悪影響に対する環境意識の高まりが原因です。食用の水筒は完全に生分解され、その速度も速いため、消費者は水を飲んだ後に包装を安全に食べることができ、市場の成長を促進しています。

市場セグメンテーション。世界のエディブルウォーターボトル市場では、フレーバーウォーター部門が最も高いシェアを占めています

米国などの新興経済諸国の消費者、特にミレニアル世代とZ世代は、フレーバーウォーターに多くの支出をしています。ゼロカロリー、ゼロシュガー、低炭水化物含有清涼飲料の動向が世界的に高まり、市場成長を後押ししています。シトラスやベリー系のフレーバーは、その爽やかな味わいで消費者の支持を集めています。天然フレーバーは、健康上の利点と爽やかな味わいによって人気を集めています。

一方、ミネラルウォーターの分野は、予測期間中に成長すると予想されます。ミネラルウォーターは、水源から湧き出る時点でミネラルや微量元素のレベルと相対的な割合が一定であるため、他のタイプのボトルウォーターとは異なります。Safe Drinking Water Foundation(SDWF)は、この製品にミネラルを添加することは許可されていないとしています。

地理的な浸透度予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的な存在感を示す

アジア太平洋地域は、予測期間中に拡大すると予想されています。プラスチック製水筒がもたらすリスクに対する社会の認識を受けて、政府は水筒メーカーに環境に優しい持続可能な素材を使用するよう積極的に働きかけています。この動向は、消費者が食用の水筒を積極的に使用することを後押しするものと思われます。このような取り組みが、この地域の市場成長を後押ししていると思われます。市場成長に影響を与えるその他の要因としては、急速な都市化とライフスタイルの変化が挙げられます。人々は、より健康的なライフスタイルを採用し、環境を保護する方法を考えるようになったため、従来の使い捨てのものよりも食用の水筒を選ぶようになっています。また、海洋に投棄された有害なプラスチックから海洋生物を保護するための世界の取り組みも市場を牽引しています。

一方、アウトドア活動に参加する人の増加により、使い捨てペットボトルに代わる持続可能な製品として需要が高まっており、北米は予測期間中に安定したCAGRで成長すると予測されます。このような動向の背景には、アウトドア活動でパック入りのミネラルウォーターを使用することの悪影響に関する消費者の高い意識があると思われます。アウトドア財団のアウトドア参加レポートによると、年間約1億5,000万人のアメリカ人がアウトドア活動に参加しており、その参加率は48%となっています。北米は世帯収入が高く、エディブルボトルメーカーが数多く存在することから、重要な市場であるといえます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 製品別

  • プレーンウォーター
  • スパークリングウォーター
  • ミネラルウォーター
  • フレーバーウォーター
  • その他

第8章 流通チャネル別

  • オンライン
  • コンビニエンスストア
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Skipping Rocks Lab.
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Notpla Limited

第12章 DataM

目次
Product Code: DMCPG2186

Market Overview

A water globule enclosed in a clear sachet made of seaweed and chloride is an edible water bottle, also known as a water ball. These biodegradable water bottles can be used as an environmentally friendly replacement for plastic water bottles. Plastic is widely used as a packaging material for food, beverages, and other consumer goods worldwide, seriously polluting the environment and harming marine ecosystems. Due to the negative effects of plastic's non-biodegradable nature on people, biodegradable packaging materials like edible water bottles have been developed. The market for edible water bottles is expanding primarily due to the increased use of plastic and awareness of its harmful effects on the environment.

With rising bottled water consumption worldwide, plastic usage has been steadily rising. Bottles can be made of glass or plastic, as is customary, but the main distinction between each type of bottle is the degree of material flexibility. Because they are strong, lightweight, and portable, bottles have historically been used to store drinking water and other beverages. However, the widespread and practical habit of drinking water and other beverages from plastic bottles has drawbacks. Each year, the United States produces about 50 billion PET plastic water bottles, most of which are thrown away. Hence, the market is expected to grow during the forecast period.

The global edible water bottles market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 6.53 % during the forecast period (2022-2029

Market Dynamics: The market for edible water bottles is driven globally by strict plastic bans

With rising bottled water consumption worldwide, plastic usage has been steadily rising. Over 50% of the world's plastic production, which totaled 335 million metric tonnes in 2017, was used for single-use purposes, reports Plastic Oceans International. With a consumption volume of 13.7 billion gallons in 2018, 7% more than the previous year, bottled water became the most popular beverage category on the American market. Environmental protection organizations have made efforts to reduce the use of plastic and are encouraging the creation of practical substitutes like edible water bottles. Several governments are also ordering regulations to limit the use of plastic bottles. The use of single-use plastic has been banned, which will likely lead to an increased demand for edible water bottles shortly. The market for edible water bottles is expanding primarily due to the rising use of plastic and environmental awareness of its negative effects. Because edible water bottles completely biodegrade and do so quickly, consumers can safely eat the packaging after drinking the water, which promotes market growth.

Market Segmentation: Flavored water segment accounted for the highest share of the global edible water bottles market

Consumers, especially millennials and Gen Z, in developed economies like the U.S. are spending more on flavored water. The trend of zero-calorie, zero-sugar, and low-carb content soft drinks is rising globally, boosting the market growth. Citrus and berry flavors are gaining traction among consumers due to their refreshing tastes. Natural flavors are gaining traction due to their health benefits and refreshing tastes.

On the other hand, the mineral water segment is expected to grow in the forecast period. Mineral water differs from other types of bottled water due to the constant level and relative proportions of mineral and trace elements at the point of emergence from the source. The Safe Drinking Water Foundation (SDWF) states that adding minerals to this product is not permitted.

Geographical Penetration: Asia Pacific is the dominating region during the forecast period

Asia Pacific is anticipated to expand during the projection period. The government is actively encouraging bottle makers to use eco-friendly and sustainable materials in response to public awareness of the risks posed by plastic water bottles. This trend is likely to encourage consumers to use edible water bottles actively. This initiative likely boosts the regional market's growth. Other factors influencing market growth include rapid urbanization and lifestyle changes. People are choosing edible water bottles over conventional disposable ones as they adopt a healthier lifestyle and consider how to preserve the environment. The market is also driven by global efforts to protect marine life from the harmful plastic dumped in the oceans.

On the other hand, due to the increasing number of people participating in outdoor activities, which fuels demand for the product as a sustainable alternative to single-use plastic bottles, North America is predicted to grow at a steady CAGR over the forecast period. The high levels of consumer awareness regarding the negative effects of using packed mineral water bottles for outdoor activities can be attributed to this trend. Around 150 million Americans participate in outdoor activities annually, with a 48% participation rate, according to the Outdoor Foundation's Outdoor Participation Report. North America is a significant market due to its population's high household income and the availability of numerous edible bottle manufacturers.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. The global edible water bottle market is still in its infancy in product development and consumer adoption. Athletes, bodybuilders, and people who care about the environment around the world are likely to become more aware of the issue and more adaptable as a result of promotional efforts made by established players. The market is estimated to grow competitive with the entry of startups. Experimentation in terms of alternative drinks, such as functional fluids and medicinal solutions, may pose new growth avenues for the market. Indian biotechnology students recently produced edible water pouches and are focusing on customization in terms of size and liquid before launching for public consumption. The key players in the market are Skipping Rocks Lab and Notpla Limited, among others.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global edible water bottle market

Over the past two years, most industries have experienced negative effects. This can be attributed to the significant disruptions that various precautionary lockdowns and other regulations imposed by governing authorities worldwide caused in their respective manufacturing and supply-chain operations. The same holds for the market for edible water bottles worldwide. Additionally, since this outbreak has severely impacted the general economic situation of most people, consumer demand has also decreased as people are now more eager to cut non-essential expenses from their respective budgets. Throughout the forecast period, the above factors are anticipated to negatively impact the revenue growth of the global edible water bottles market. However, the global market for edible water bottles is anticipated to recover in line with the lifting of these enforced lockdowns by the relevant governing authorities.

The global edible water bottle market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 53 figures and 114 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product
  • 3.2. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product
  • 7.2. Plain Water*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Sparkled Water
  • 7.4. Mineral Water
  • 7.5. Flavored Water
  • 7.6. Others

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel
  • 8.2. Online*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Convenience Stores
  • 8.4. Hypermarkets & Supermarkets

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Skipping Rocks Lab.*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Notpla Limited
  • 11.3. Company 4
  • 11.4. Company 5
  • 11.5. Company 6
  • 11.6. Company 7
  • 11.7. Company 8
  • 11.8. Company 9
  • 11.9. Company 10
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us