表紙:オーガニックカシューナッツの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146465

オーガニックカシューナッツの世界市場-2022-2029

Global Organic Cashew Nuts Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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オーガニックカシューナッツの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

ヴィーガン人口の増加がオーガニックカシューナッツの世界市場の成長を牽引

オーガニックカシューナッツは、予測期間にわたって継続的な成長を示すと予想されます。オーガニックカシューナッツ市場の成長は、便利な食品への需要の高まりによって駆動され、すぐに食べられるスナックは、世界的に市場に燃料を供給しています。スモーキー、塩味、バター、コショウを含む様々なフレーバーの可用性は、様々な業界でオーガニックカシューナッツの売上を推進しています。消費者はますますビーガンライフスタイルを受け入れ、最終的に業界でオーガニックカシューナッツの需要を増加させる乳製品、肉やタンパク質の別の従来のソースのための健康的な代替品を選ぶようになってきています。例えば、2020年に、veganzによると、人口の3.6%がドイツでビーガンです。ビーガンは、肉ベースのものよりも健康的であるビーガン食を認識しています。消費者は、植物由来の代替品、赤肉のようなタンパク質の伝統的なソースを交換している、彼らは実現可能なオプションとして浮上しているタンパク質が豊富なナッツの消費に向かってシフトしています。

さらに、一人当たりの健康支出の増加、働く女性の増加、中流階級の人口の増加、急速な都市化などが挙げられます。オーガニックカシューナッツには様々な天然成分が含まれており、健康に対する意識が高まっていることが、予測期間中の数量成長に大きく貢献しました。

しかし、オーガニックカシューナッツに関する知識の不足が、同市場の成長を妨げています。また、オーガニックカシューナッツの価格が高いことも、世界のオーガニックカシューナッツ市場の成長を制限しています。

地理的浸透。

予測期間中は北米が支配的な地域である

北米地域は、食品&農業産業がよく発達しています。また、米国、カナダ、メキシコでは、さまざまな種類のファストフードが普及しています。例えば、USDAによると、2020年、米国のオーガニック製品の売上高は516億米ドルでした。

アジア太平洋地域は、売上高シェアがYYパーセントと、最も急速に成長している地域市場です。この地域は、有機農業が広く浸透しています。例えば、2020年の中国の有機農地面積は314万ヘクタールで、第3位となっています。また、インド、中国、日本などの国々では、様々な食品用途でオーガニックカシューナッツなどの健康的で持続可能な食品への需要が高まっており、このセグメントを牽引しています。

競合情勢。

世界のオーガニックカシューナッツ市場は競争が激しく、Delphi Organics、Divine Food、Tierra Farm、Bata Food、Cascade Agroindustrial SA、CBL Natural Foods Pvt. Ltd、Alien Green、Agrocel Industries、Flexpanel BV、Nature Bio-Foods Ltdなどのプレーヤーから構成されています。オーガニックカシューナッツ市場の競争力は、主要なプレーヤーと強力なオンラインプレゼンス、コラボレーション、インフルエンサーのサポートを得るために、地元のレストランや他の人とのパートナーシップなどの様々な戦略に焦点を当て、予測期間中に増加すると推定されます。また、健康的で栄養価の高いだけでなく、化学物質を含まない需要の高まりは、今後数年間で市場の成長を推進します。

例えば、次のようなことです。

  • 2021年1月、インドの米メーカーであるL T Foodsは、子会社のNature Bio Foods BVを通じてLev.nuの株式30%を取得し、5年後にさらに21%の株式を取得するオプションが付与されました。この買収は、LT Foodsのポートフォリオ拡大に寄与するものです。Leev.nuはオランダのオーガニック専門食品会社で、朝食バーや栄養価の高いスナック、ベーカリーなどの製品ラインアップを揃えています。

COVID-19インパクト世界のオーガニックカシューナッツ市場にポジティブな影響

COVID-19の大流行は、閉鎖、輸出入の制限、営業停止、旅行禁止などにより、さまざまな国の経済に悪影響を及ぼしています。飲食品は、サプライチェーンの制限や倉庫工場の閉鎖など、激しい混乱に見舞われた主要産業の1つです。

COVID-19の流行時には、消費者が有機食品は健康的で免疫力に優れていると認識し、有機食品の需要が高まりました。しかし、それ以外でも、有機食品の需要は継続的に増加しています。例えば、食品安全ヘルプラインによると、2020年のインドの有機食品市場は8億4,950万米ドルです。

オーガニックカシューナッツの豊富な栄養価は、国内だけでなく世界市場での需要増加の主な理由です。また、オーガニックカシューナッツには、食物繊維、炭水化物、微量栄養素、抗酸化物質などが豊富に含まれており、免疫力の強化に役立つとされています。また、有機食品は、従来から栽培されているものと比較して、より多くの抗酸化物質を含んでおり、がんの予防など、より健康に役立つことが研究で示されています。したがって、フィット&ヘルシーCOVID-19滞在の増加傾向は、世界的に有機野菜の需要を増加させました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 規制分析
  • サプライチェーン分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 製品別

  • ホール
  • パウダー
  • ロースト
  • ペースト
  • スプリット
  • その他

第8章 アプリケーション別

  • ベーカリー製品
  • 菓子類
  • 乳製品
  • デザート
  • 飲料
  • その他

第9章 流通チャネル別

  • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • eコマース
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Delphi Organics
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Divine Food
  • Tierra Farm
  • Bata Food
  • Cascade Agroindustrial SA
  • CBL Natural Foods Pvt. Ltd.
  • Alien Green
  • Agrocel Industries
  • Flexpanel BV
  • Nature Bio-Foods Ltd.

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB5946

Market Overview

Organic cashew nuts are basically collected from cashew trees and grown in a controlled environment without using any chemicals. Organic cashew nuts come from non-GMO and completely natural cashew trees. These nuts have relatively higher nutrients than non-organic cashew nuts. It's all organic form and the absence of chemicals used during cultivation has resulted in increased use of organic cashew nuts by health-conscious people. Organic cashew nuts are used on large scale in various food applications such as bakery and confectionery. In addition, the increase in demand for organic food products, organic cashew market is rising. An increase in expendable income and rising preference for organic bakery and confectionery products has resulted in a boom in the global organic cashew nuts industry.

The global organic cashew nuts market was growing at a CAGR of 4.75% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: Increase in vegan population is driving the growth of global organic cashew nuts market

Organic cashew nuts are anticipated to witness continuous growth over the forecast period. The growth of organic cashew nuts market is driven by rising demand for convenient foods, and ready-to-eat snacks have fueled the market globally. Availability of various flavors including smoky, salted, butter, pepper has driven the sales of organic cashew nuts in various industries. Consumers are increasingly embracing the vegan lifestyle and opting for healthy substitutes for dairy, meat and another conventional source of protein which ultimately increases the demand for organic cashew nuts in the industry. For instance, in 2020, according to veganz, 3.6% of the population is vegan in Germany. Vegan perceives vegan diet which is healthier than a meat-based one. Consumers are replacing traditional sources of protein like plant-based alternatives, red meat, they are shifting towards the consumption of protein-rich nuts, which has emerged as a feasible option.

Furthermore, the rise in per-capita health expenditure, increasing number of working women, growth in middle-class population and rapid urbanization. The presence of various natural ingredients in organic cashew nuts with growing awareness regarding health benefits contributed significantly to its volume growth over the forecast period.

However, lack of knowledge regarding organic cashew nut is limiting the growth of this market. Furthermore, high price of organic cashew nuts is also limiting the growth of the global organic cashew nuts market.

Market Segmentation: Whole form stands for the highest share in global organic cashew nut market

By Form, it is observed that organic cashew nuts in the whole form is used on a large scale in manufacturing different food products at home. As whole cashew nuts are used as a raw material for various food products and applications. For instance, in 2021, according to agri farming, organic farming is taken up by small and marginal farmers and as more than 70% of the cashews, the area is under organic category.

On the other hand, powdered form is also forecasted to have growth in the coming years as the powdered cashews used in making beverages that are cashew-based. Thus, farmers are also contributing to the growth of the segment by growing the pure organic farming in the market to fulfill consumer demands which adds to the growth of the segment. For instance, in 2020, the countries with the highest shares of organic farm areas within total UAA in 2020 were Austria (25 %), Estonia (22 %) and Sweden (20 %).

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

The region has well-developed food & farming industry. In addition, different types of fast food have been popular in the U.S., Canada, and Mexico. For instance, in 2020, according USDA, the U.S. sales for organic products was $51.6 billion in 2020.

The region has a wide penetration for organic farming. For instance, in 2020, China is at 3rd position in organic farming land which is 3.14 million hectares. Additionally, increasing demand for healthy and sustainable food such as organic cashew nuts in various food applications in countries such as India, China, Japan and others is driving the segment.

Competitive Landscape:

The global organic cashew nuts market is competitive and comprises players such as Delphi Organics, Divine Food, Tierra Farm, Bata Food, Cascade Agroindustrial SA, CBL Natural Foods Pvt. Ltd., Alien Green, Agrocel Industries, Flexpanel BV and Nature Bio-Foods Ltd among others. The organic cashew nut market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players and focus on various strategies such as strong online presence, collaborations, to get support from an influencer, partnerships with local restaurants and others. Moreover, growing demand for healthy and nutritious as well as chemical free will propel the market growth in coming years.

For instance,

  • In January 2021, L T Foods, an Indian rice manufacturer, acquired a 30% share in Leev. nu via its subsidiary Nature Bio Foods BV, with an option to acquire a further 21% ownership at the end of five years. This acquisition contributes to the expansion of LT Foods' portfolio. Leev. nu is the Netherlands-based Organic Specialty Food Company with a portfolio that includes breakfast bars, nutritious snacks, a baking range, and so on.

COVID-19 Impact: Positive impact on global organic cashew nut market

The COVID-19 pandemic has adversely affected the economies of various countries due to lockdowns, restrictions of import-exports, business close, and travel bans. Food and beverages are among the major industries suffered from intense disruptions such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants.

During the COVID-19 pandemic the demand for organic food went up as consumers perceived them as being healthier and good for immunity. However, otherwise too, demand for organic food is increasing at a continuous pace. For instance, in 2020, according to food safety helpline, the Indian organic food market stood at a value of USD 849.5 million in 2020.

The rich nutrition value in organic cashew nuts is the main reason for its increased demand in domestic as well as global market. In addition, organic cashew nuts have rich amounts of fibre, carbohydrates, micronutrients, antioxidants and others which helps in strengthening the immune system. Also, studies show that organic foods may have more antioxidants compared to conventionally grown varieties which make them more beneficial for health, including prevention of cancer. Thus, increasing trend of staying fit & healthy COVID-19 has increased the demand for organic vegetable globally.

The global organic cashew nuts market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 62 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Supply chain analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Segment
  • 7.2. Whole*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Powder
  • 7.4. Roasted
  • 7.5. Paste
  • 7.6. Splits
  • 7.7. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 8.2. Bakery Products*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Confectionery Products
  • 8.4. Dairy Products
  • 8.5. Desserts
  • 8.6. Beverages
  • 8.7. Others

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
  • 9.2. Supermarkets and Hypermarkets*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Convenience Stores
  • 9.4. Specialty Stores
  • 9.5. E-Commerce
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Delphi Organics*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Divine Food
  • 12.3. Tierra Farm
  • 12.4. Bata Food
  • 12.5. Cascade Agroindustrial SA
  • 12.6. CBL Natural Foods Pvt. Ltd.
  • 12.7. Alien Green
  • 12.8. Agrocel Industries
  • 12.9. Flexpanel BV
  • 12.10. Nature Bio-Foods Ltd.
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us