表紙:体重管理サプリメントの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146424

体重管理サプリメントの世界市場-2022-2029

Global Weight Management Supplements Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 約2営業日

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体重管理サプリメントの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

市場の概要

体重管理サプリメントの市場規模は、予測期間(2022-2029年)にCAGR12.4%で成長すると予測されています。

ビタミン、ミネラル、ハーブ製品、または食事に追加または補足することを意図したその他の製剤で、体重を増やしたり減らしたりするために摂取する従来の食品とは異なるものは、体重管理サプリメントとして知られています。

市場力学

肥満患者の増加や生活習慣病に対する意識の高まりが、ウェイトマネジメントサプリメントの需要を牽引しています。サプリメントは、食事や運動をしなくても体力を維持し、免疫力を向上させ、筋肉を増強させる効果があります。

肥満症例の増加と生活習慣病に対する意識の高まりが、世界市場の成長を後押ししています。

世界的に肥満や過体重のケースが増加しており、生活習慣病に対する意識が高まっていることが、体重管理サプリメントの世界市場の成長を後押ししています。例えば、世界肥満デーにWHOは、世界で10億人以上が肥満であり、そのうち約6億5000万人が成人、約3億4000万人が青年、約3900万人が子どもであることを示すデータを発表しました。肥満の人は今も増え続けています。WHOは、2025年までに1億6700万人以上の大人と子どもが肥満や過体重によって不健康になると予測しています。さらに、肥満になると、心血管疾患、脂肪肝疾患、糖尿病などの非伝染性疾患や代謝性疾患のリスクが高くなります。したがって、非伝染性疾患による死亡の発生率の増加は、順番に世界の体重管理サプリメントの全体的な成長を煽っている健康上の肥満の影響についての国民の意識を高めています。

サプリメントの有効性といくつかの成分の副作用についての保証の欠如は、世界の体重管理サプリメント市場の成長を妨げています。

しかし、サプリメントの有効性といくつかの成分の副作用についての保証の欠如は、世界の体重管理サプリメント市場の成長を妨げています。例えば、米国政府説明責任局の宣言では、減量サプリメントが影響力を持つかどうかについてはほとんど理解されておらず、一方でいくつかのサプリメントは身体的危害の可能性と関連付けられていると結論付けています。例えば、カルシウムは減量サプリメントの一般成分の一つですが、いくつかの大規模臨床試験では減量に対する明白な効果が示されていません。それでも、これらの試験で深刻な副作用が報告されています。

COVID-19の衝撃

研究は、肥満がCOVID-19による入院と死亡の新たな脅威であることを示したように、COVID-19の暴発は、世界の体重管理サプリメント市場にプラスの影響を与えました。例えば、WHOは、欧州の人口の60%が太りすぎまたは肥満であることを示し、肥満の流行の影響を示唆し、特にそれが病的および死亡率を高める双子の流行を作成するためにCOVID流行と相互作用して、体重管理に向かって世界人口の焦点を増加し、今日の忙しい生活の中で適切な食事と運動の維持は難しいので、人々は体重管理サプリメントを選択しています2022報告書をリリースしました。

セグメント分析

予測期間中(2022-2029年)、体重管理サプリメント市場は女性がより大きなシェアを占めると予想されます。

性別は肥満の重要なリスク要因であるため、予測期間(2022-2029年)中、女性のエンドユーザーが市場シェアの大半を占めると予想されます。女性は肥満である危険性が2倍であり、それにより、肥満に関連する複数の慢性的な身体的および心理的状態を獲得するリスクが高く、肥満の男性と比較して死亡リスクが2倍とされています。肥満の表現型と性別の関係を説明するために、いくつかの危険因子が表されています。これらの格差は、個人の医学的、心理社会的、経済的影響に広範囲な影響を及ぼします。

例えば、世界肥満連合が発表した世界肥満アトラス2022では、2030年までに女性の5人に1人、男性の7人に1人を含む10億人が肥満になると予想されており、太り過ぎの女性人口が急速に増加していることを示し、したがって体重管理サプリメント市場を独占しているのです。

地域分析

北米が体重管理サプリメントの世界市場を独占すると予想されます。

北米は、世界の体重管理サプリメント市場を独占しています。様々な市場戦略を通じて体重管理サプリメント市場の大きなシェアを保持している主要な市場プレイヤーのほとんどが米国を拠点としているため、予測期間中(2022-2029年)に支配すると予想されます。例えば、Herbalife Nutrition、Abbott Nutrition、Atkins Nutritional、Nutrisystem、Amwayなどです。さらに、この地域の肥満人口の増加は、体重管理市場での優位性を保証します。例えば、Global Obesity Observatoryによると、成人男性の36.47%、成人女性の38.16%が太り過ぎであるとされています。アメリカ人の肥満が増加しているのは、アメリカ人の平均的な食生活の約11%を占めるファストフードの消費に起因しています。肥満による医療費の増加は年間1490億米ドルと推定され、その約半分はメディケアとメディケイドによって賄われています。したがって、上記のデータから、予測期間中は北米が世界のウェイトマネジメントサプリメント市場を独占すると推測されます。

競合情勢

Abbott Laboratoriesは、1888年に設立された米国の医療機器・ヘルスケア企業で、米国イリノイ州アボット・パークに本社を置いています。Abbott Laboratoriesは、医療機器、診断薬、ブランドジェネリック医薬品、栄養製品の製造および取引を行っています。Abbott Laboratoriesは、ZonePerfect、PediaSure、Similac、Pedialyte、Juven、Neproなどの栄養製品のブランドを持っています。

製品ポートフォリオ

Abbott Laboratoriesの体重管理サプリメントの製品ポートフォリオには、ENSUREがあります。Ensureブランド製品は、明確な栄養目標に集中することを支援することができる栄養源で活動的な成人を養う。

世界の体重管理サプリメントレポートは、約40以上の市場データ表、45以上の図、200ページ(概算)の範囲でのアクセスを提供することになります。

目次

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 市場の定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • 肥満の症例数の増加
      • 認知度の向上
    • 抑制要因
      • 有効性の保証の欠如
      • 副作用
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み
  • まとめ

第7章 形状別

  • ソフトゲル
  • 錠剤
  • 粉体
  • 液剤

第8章 エンドユーザー別

  • 成人男性
  • 成人女性
  • 高齢者
  • 子供

第9章 流通チャネル別

  • ドラッグストア
  • ヘルス&ビューティーストア
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • オンライン販売
  • その他の販売チャネル

第10章 成分別

  • ビタミン・ミネラル
  • アミノ酸
  • 植物性サプリメント
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 主な展開と戦略
  • 企業シェア分析
  • 製品ベンチマーク

第13章 企業プロファイル

  • Abbott Nutrition
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Glanbia Nutritionals PLC
  • Herbalife
  • Lovate Health Sciences
  • Oriflame
  • Atkins Nutritional
  • Nestle SA
  • Nutrisystem
  • Bioalpha Holdings Berhad
  • Amway
  • White Heron Pharmaceutical

第14章 DataM

目次
Product Code: DMPH252

Market Overview

Weight Management Supplements Market size was valued at US$ YY million in 2021 and is estimated to reach US$ YY million by 2029, growing at a CAGR of 12.4% during the forecast period (2022-2029).

Any vitamin, mineral, herbal product, or other formulation intended to add to or supplement the diet and is different from conventional food ingested to gain or lose weight is known as a weight management supplement.

Market Dynamics

Growth in obesity cases and increasing awareness of lifestyle diseases drive the demand for weight management supplements. They help maintain fitness without needing a dietary meal or exercise, improve their immune system and build muscle mass.

The growing obesity cases and increasing awareness of lifestyle diseases drive global market growth.

The growing cases of obesity and overweight globally and the increasing awareness about lifestyle diseases are boosting the global weight management supplement market growth. For instance, on world obesity day, WHO presented data that indicated over 1 billion people worldwide are obese, of which around 650 million are adults, nearly 340 million are adolescents, and approximately 39 million are children. The cases of obesity are still increasing. The WHO predicts that over 167 million adults and children will become unhealthy due to obesity or overweight by 2025. Furthermore, with obesity, there is a high risk for non-communicable diseases and metabolic diseases such as cardiovascular diseases, fatty liver diseases, diabetes, Etc. Thus, the increasing incidences of non-communicable diseases caused deaths is increasing awareness in the population about the impacts of obesity on health which in turn is fueling the overall growth of the global weight management supplement.

The lack of assurance about the effectiveness of the supplements and the side effects of a few ingredients is hampering the global weight management supplement market growth.

However, the lack of assurance about the effectiveness of the supplements and the side effects of a few ingredients is hampering the global weight management supplement market growth. For instance, the declaration from the U.S. Government Accountability Office concluded that remarkably little is apprehended about whether weight loss supplements are influential, while some supplements have been associated with the potential for physical harm; for example, Calcium is one of the common ingredients from weight management supplement which has not shown any evident effect on weight loss in several large clinical trials. Still, there have been reports of severe adverse effects in these trials.

COVID-19 Impact.

The COVID-19 outburst has positively impacted the global weight management supplement market, as studies indicated that obesity is a novel threat to hospitalization and death due to COVID-19. For instance, WHO released a 2022 report on the state of the obesity pandemic in Europe, showing that 60% of the population in Europe is either overweight or obese and insinuating the effects of the obesity pandemic, particularly as it interacts with the COVID pandemic to creating a twin pandemic boosting the morbidity and mortality, which has increased the world population focus towards weight management, and since maintaining proper diet and exercise in today's busy life is difficult people are opting for weight management supplements.

Segment Analysis

Female are expected to have a greater grasp of the weight management supplements market during the forecast period (2022-2029).

Female end users are expected to hold most of the market share throughout the forecast period (2022-2029) as gender is an important risk factor for the development of obesity. The female gender is at twice the danger of being obese; thereby are at higher risk of acquiring multiple chronic obesity-related physical and psychological conditions and have a double mortality risk compared to obese men. Some risk factors have been represented to describe the gender relation with an obese phenotype. These disparities have far-reaching implications on an individual's medical, psychosocial, and economic impact.

For instance, the World Obesity Atlas 2022, issued by the World Obesity Federation, anticipates that one billion people globally, including 1 out of 5 women and 1 out of 7 men, will be obese by 2030, indicating that the overweight female population is increasing rapidly, thus, dominating the weight management supplement market.

Geographical Analysis

North America is expected to dominate the global weight management supplements market.

North America commands the global weight management supplement market. It is anticipated to dominate during the forecast period (2022-2029) as most of the key market players holding a large share of the weight management supplement market through various market strategies are U.S. based. For instance, Herbalife Nutrition, Abbott Nutrition, Atkins Nutritional, Nutrisystem and Amway. Furthermore, the growing obese population in this region ensures its dominance over the weight management market. For instance, as per the Global Obesity Observatory, 36.47% of adult males and 38.16% of adult females are overweight. The increasing obesity in the American population is due to fast-food consumption, which makes up about 11% of the average American diet. Obesity is estimated to increase healthcare spending by $149 billion annually, about half of which is paid for by Medicare and Medicaid. Therefore, with the above-mentioned data, it is estimated that North America will dominate the global weight management supplement market during the forecast period.

Competitive Landscape

The key players operating in the global weight management supplements market are Abbott Nutrition, Glanbia Nutritionals PLC, Herbalife, Lovato Health Sciences, Oriflame, Atkins Nutritional, Nestle SA, Nutrisystem, Bioalpha Holdings Berhad, Amway, and White Heron Pharmaceutical. The key players are embracing various strategies such as product launches, mergers & acquisitions, partnerships, and collaborations, contributing to the growth of the weight management supplements market globally. For instance, in July 2022, Herbalife Nutrition launched Fat Release to support its consumers' healthy and active lifestyles. This product enables trimming the fat from food to uphold consumers on track with their health objectives.

Abbott Laboratories.

Overview:

Abbott Laboratories is an American global medical device and healthcare company founded in 1888 with headquarters in Abbott Park, Illinois, United States. Abbott Laboratories manufacture and trades medical devices, diagnostics, branded generic medicines and nutritional products. Abbott Laboratories has nutrition product brands such as ZonePerfect, PediaSure, Similac, Pedialyte, Juven, Nepro, Etc.

Product Portfolio:

The product portfolio of Abbott Laboratories for weight management supplements has ENSURE: The Ensure brand products nourish active adults with a source of nutrition that can aid them in focusing on explicit nutritional goals.

The global weight management supplements report would provide access to approximately 40+ market data tables, 45+ figures, and in the range of 200 (approximate) pages.

Table of Contents

Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Market Definition and Overview

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The Increasing Cases of Obesity
      • 4.1.1.2. Increasing Awareness
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Lack of Effectiveness Assurance
      • 4.1.2.2. Side Effects
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
  • 6.5. Manufacturer's Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Form

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
  • 7.2. Soft Gel
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Pills
  • 7.4. Powder
  • 7.5. Liquid

8. By End Users

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users
  • 8.2. Adult Men
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Adult Women
  • 8.4. Senior Citizens
  • 8.5. Children

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 9.2. Drug Store
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Health & Beauty Store
  • 9.4. Hypermarket/Supermarket
  • 9.5. Online Sales
  • 9.6. Other Sales Channel

10. By Ingredients

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients
  • 10.2. Vitamins & Minerals
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 10.3. Amino Acids
  • 10.4. Botanical Supplements
  • 10.5. Other

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, US$ Million, 2021-2029 and Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021-2029, By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.2.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.2.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.2.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
    • 11.2.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. The U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. Europe
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.3.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.3.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.3.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
    • 11.3.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Germany
      • 11.3.7.2. The U.K.
      • 11.3.7.3. France
      • 11.3.7.4. Italy
      • 11.3.7.5. Spain
      • 11.3.7.6. Rest of Europe
  • 11.4. South America
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.4.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.4.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.4.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
    • 11.4.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Brazil
      • 11.4.7.2. Argentina
      • 11.4.7.3. Rest of South America
  • 11.5. Asia Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.5.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.5.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.5.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient
    • 11.5.7. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 11.6.4. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 11.6.5. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 11.6.6. Market Size Analysis, and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredient

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Key Developments and Strategies
  • 12.2. Company Share Analysis
  • 12.3. Product Benchmarking

13. Company Profiles

  • 13.1. Abbott Nutrition
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Glanbia Nutritionals PLC
  • 13.3. Herbalife
  • 13.4. Lovate Health Sciences
  • 13.5. Oriflame
  • 13.6. Atkins Nutritional
  • 13.7. Nestle SA
  • 13.8. Nutrisystem
  • 13.9. Bioalpha Holdings Berhad
  • 13.10. Amway
  • 13.11. White Heron Pharmaceutical

LIST NOT EXHAUSTIVE

14. DataM

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About Us and Services
  • 14.3. Contact Us