市場調査レポート
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1224737

東南アジアの航空産業(2023年~2032年)

Research Report on Southeast Asia Aviation Industry 2023-2032

出版日: | 発行: China Research and Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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東南アジアの航空産業(2023年~2032年)
出版日: 2023年02月01日
発行: China Research and Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

東南アジアの経済成長に伴い、国民の生活水準が向上し、中流階級が増え、個人消費が拡大し、旅行などのレジャーや娯楽の需要も増加しています。これらのことは、航空産業の拡大にも寄与する見込みです。

当レポートでは、東南アジアの航空産業について調査分析し、輸出状況と輸出先、COVID-19の影響、予測収益などの情報を提供しています。

目次

第1章 シンガポールの航空産業の分析

  • シンガポールの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • シンガポールの最低賃金
  • シンガポールの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • シンガポールの主な空港の分析

第2章 タイの航空産業の分析

  • タイの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • タイの最低賃金
  • タイの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • タイの主な空港の分析

第3章 フィリピンの航空産業の分析

  • フィリピンの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • フィリピンの最低賃金
  • フィリピンの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • フィリピンの主な空港の分析

第4章 マレーシアの航空産業の分析

  • マレーシアの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • マレーシアの最低賃金
  • マレーシアの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • マレーシアの主な空港の分析

第5章 インドネシアの航空産業の分析

  • インドネシアの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • インドネシアの最低賃金
  • インドネシアの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • インドネシアの主な空港の分析

第6章 ベトナムの航空産業の分析

  • ベトナムの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ベトナムの最低賃金
  • ベトナムの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • ベトナムの主な空港の分析

第7章 ミャンマーの航空産業の分析

  • ミャンマーの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ミャンマーの最低賃金
  • ミャンマーの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • ミャンマーの主な空港の分析

第8章 ブルネイの航空産業の分析

  • ブルネイの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ブルネイの最低賃金
  • ブルネイの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • ブルネイの主な空港の分析

第9章 ラオスの航空産業の分析

  • ラオスの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ラオスの最低賃金
  • ラオスの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • ラオスの主な空港の分析

第10章 カンボジアの航空産業の分析

  • カンボジアの航空産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • カンボジアの最低賃金
  • カンボジアの航空産業の運営(2018年~2022年)
    • 国内旅客輸送
    • 国際旅客輸送
    • 国内貨物輸送
    • 国際貨物輸送
  • カンボジアの主な空港の分析

第11章 東南アジア航空産業の見通し(2023年~2032年)

  • 東南アジアの航空産業の発展に影響を与える要因の分析
    • 有利な要因
    • 不利な要因
  • 東南アジアの航空産業の旅客数の予測(2023年~2032年)
  • 東南アジアの航空産業の貨物輸送の予測(2023年~2032年)
  • 航空産業に対するCOVID-19の発生の影響
目次
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Tourism is one of the economic pillars of the Southeast Asian region and is one of the main drivers of its economic growth. Airplane is the preferred mode of transportation for most international tourists traveling for tourism. As the impact of COVID-19 on the global economy wanes and tourism in Southeast Asia recovers, the airline industry has grown. Boeing expects Southeast Asian airlines will need 4,400 new aircraft worth US$700 billion in the future to support their expanding air travel needs over the next 20 years.

Southeast Asia in this report includes 10 countries: Singapore, Thailand, Philippines, Malaysia, Indonesia, Vietnam, Myanmar, Brunei, Laos and Cambodia. With a total population of over 600 million by the end of 2021, Southeast Asia has an overall economic growth rate higher than the global average and is one of the key drivers of future global economic growth.

According to CRI's analysis, the economic levels of the 10 Southeast Asian countries vary greatly, with Singapore being the only developed country with a per capita GDP of about US$73,000 in 2021. While Myanmar and Cambodia will have a GDP per capita of less than US$2,000 in 2021. The population and minimum wage levels of each country also vary greatly. Brunei, which has the smallest population, will have a total population of less than 500,000 people in 2021, while Indonesia, which has the largest population, will have a population of about 275 million people in 2021.

Affected by the economic level, there are some differences in the degree of development of aviation industry in 10 Southeast Asian countries. Indonesia, Singapore, Thailand, the Philippines, Malaysia and Vietnam have a large scale of aviation industry, while Myanmar, Cambodia and Laos have a more backward aviation industry with great development potential.

As Southeast Asia's economy grows, the population's standard of living improves, the middle class grows, private consumption grows, and demand for leisure and entertainment, such as travel, increases, which will also contribute to the expansion of its aviation industry.

CRI expects the Southeast Asian aviation industry to maintain growth from 2023-2032.

Topics covered:

  • Southeast Asia Aviation Industry Status and Major Sources in 2018-2022
  • What is the Impact of COVID-19 on Southeast Asia Aviation Industry?
  • Which Companies are the Major Players in Southeast Asia Aviation Industry Market and What are their Competitive Benchmarks?
  • Key Drivers and Market Opportunities in Southeast Asia Aviation Industry
  • What are the Key Drivers, Challenges, and Opportunities for Southeast Asia Aviation Industry during 2023-2032?
  • What is the Expected Revenue of Southeast Asia Aviation Industry during 2023-2032?
  • What are the Strategies Adopted by the Key Players in the Market to Increase Their Market Share in the Industry?
  • What are the Competitive Advantages of the Major Players in Southeast Asia Aviation Industry Market?
  • Which Segment of Southeast Asia Aviation Industry is Expected to Dominate the Market in 2032?
  • What are the Major Adverse Factors Facing Southeast Asia Aviation Industry?

Table of Contents

1 Analysis of Singapore's Aviation Industry

  • 1.1 Singapore's Aviation Industry Development Environment
    • 1.1.1 Geography
    • 1.1.2 Population
    • 1.1.3 Economy
    • 1.1.4 Minimum Wage in Singapore
  • 1.2 Singapore Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 1.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 1.2.2 International Passenger Transportation
    • 1.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 1.2.4 International Cargo Transportation
  • 1.3 Analysis of Singapore's Major Airports

2 Analysis of Thailand's Aviation Industry

  • 2.1 Development Environment of Thailand's Aviation Industry
    • 2.1.1 Geography
    • 2.1.2 Population
    • 2.1.3 Economy
    • 2.1.4 Minimum Wage in Thailand
  • 2.2 Thailand's Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 2.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 2.2.2 International Passenger Transportation
    • 2.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 2.2.4 International Cargo Transportation
  • 2.3 Analysis of Major Airports in Thailand

3 Analysis of the Philippine Aviation Industry

  • 3.1 Philippine Aviation Industry Development Environment
    • 3.1.1 Geography
    • 3.1.2 Population
    • 3.1.3 Economy
    • 3.1.4 Minimum Wage in the Philippines
  • 3.2 Philippine Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 3.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 3.2.2 International Passenger Traffic
    • 3.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 3.2.4 International Cargo Transportation
  • 3.3 Analysis of Major Airports in the Philippines

4 Analysis of the Malaysian Aviation Industry

  • 4.1 Malaysia's Aviation Industry Development Environment
    • 4.1.1 Geography
    • 4.1.2 Population
    • 4.1.3 Economy
    • 4.1.4 Minimum Wage in Malaysia
  • 4.2 Malaysia Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 4.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 4.2.2 International Passenger Traffic
    • 4.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 4.2.4 International Cargo Transportation
  • 4.3 Analysis of Malaysia's Major Airports

5 Analysis of Indonesia's Aviation Industry

  • 5.1 Indonesia Aviation Industry Development Environment
    • 5.1.1 Geography
    • 5.1.2 Population
    • 5.1.3 Economy
    • 5.1.4 Minimum Wage in Indonesia
  • 5.2 Indonesia Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 5.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 5.2.2 International Passenger Transportation
    • 5.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 5.2.4 International Cargo Transportation
  • 5.3 Analysis of Major Airports in Indonesia

6 Analysis of Vietnam's Aviation Industry

  • 6.1 Environment of Vietnam's aviation industry development
    • 6.1.1 Geography
    • 6.1.2 Population
    • 6.1.3 Economy
    • 6.1.4 Minimum Wage in Vietnam
  • 6.2 Vietnam Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 6.2.1 Domestic Passenger Transportation
    • 6.2.2 International Passenger Transportation
    • 6.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 6.2.4 International Cargo Transportation
  • 6.3 Analysis of Major Airports in Vietnam

7 Analysis of Myanmar's Aviation Industry

  • 7.1 Development Environment of Myanmar's Aviation Industry
    • 7.1.1 Geography
    • 7.1.2 Population
    • 7.1.3 Economy
    • 7.1.4 Minimum Wage in Myanmar
  • 7.2 Myanmar Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 7.2.1 Domestic Passenger Transportation
    • 7.2.2 International Passenger Transportation
    • 7.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 7.2.4 International Cargo Transportation
  • 7.3 Analysis of Major Airports in Myanmar

8 Analysis of Brunei's Aviation Industry

  • 8.1 Brunei Aviation Industry Development Environment
    • 8.1.1 Geography
    • 8.1.2 Population
    • 8.1.3 Economy
    • 8.1.4 Brunei Minimum Wage
  • 8.2 Brunei Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 8.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 8.2.2 International Passenger Traffic
    • 8.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 8.2.4 International Cargo Transportation
  • 8.3 Analysis of Brunei's Major Airports

9 Analysis of the Lao Aviation Industry

  • 9.1 Development Environment of Lao Aviation Industry
    • 9.1.1 Geography
    • 9.1.2 Population
    • 9.1.3 Economy
    • 9.1.4 Minimum Wage in Laos
  • 9.2 Lao Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 9.2.1 Domestic Passenger Traffic
    • 9.2.2 International Passenger Transportation
    • 9.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 9.2.4 International Cargo Transportation
  • 9.3 Analysis of Major Airports in Laos

10 Analysis of Cambodia's Aviation Industry

  • 10.1 Development Environment of Cambodia's Aviation Industry
    • 10.1.1 Geography
    • 10.1.2 Population
    • 10.1.3 Economy
    • 10.1.4 Minimum Wage in Cambodia
  • 10.2 Cambodia Aviation Industry Operation 2018-2022
    • 10.2.1 Domestic Passenger Transportation
    • 10.2.2 International Passenger Transportation
    • 10.2.3 Domestic Cargo Transportation
    • 10.2.4 International Cargo Transportation
  • 10.3 Analysis of Major Airports in Cambodia

11 Southeast Asia Aviation Industry Outlook 2023-2032

  • 11.1 Analysis of Factors Affecting the Development of Southeast Asia's Aviation Industry
    • 11.1.1 Favorable Factors
    • 11.1.2 Unfavorable Factors
  • 11.2 Southeast Asia Airline Industry Passenger Volume Forecast 2023-2032
  • 11.3 Southeast Asia Airline Industry Cargo Traffic Forecast 2023-2032
  • 11.4 Impact of COVID-19 Outbreak on the Aviation Industry