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市場調査レポート
商品コード
1768072

インタラクティブメディア市場:用途別、地域別

Interactive Media Market, By Application (Retail & Consumer Goods, Media & Entertainment, Education & E-Learning, Healthcare, Travel & Hospitality, and Others), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East)


出版日
ページ情報
英文 161 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.47円
インタラクティブメディア市場:用途別、地域別
出版日: 2025年06月09日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インタラクティブメディア市場の2025年の市場規模は536億2,000万米ドルと推定され、2032年には1,358億3,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年のCAGRは14.20%で推移すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 536億2,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年 14.20% 2032年の金額予測 1,358億3,000万米ドル

同市場では、さまざまな産業から、魅力的で没入感のあるデジタル体験に対する多くの需要が寄せられています。インタラクティブメディアには、ユーザーが消費しているコンテンツに参加したり、影響を与えたりできるさまざまな技術やプラットフォームが含まれます。仮想現実やAR(拡張現実)、インタラクティブビデオやゲーミフィケーションなど、インタラクティブメディアは多くの革新と受容を目の当たりにしています。

市場力学

スマートフォンやタブレット端末のようなデバイスの普及が進み、インタラクティブメディアを多くの視聴者が利用しやすくなっています。また、高速インターネットも普及し、アクセスしやすくなっており、シームレスなストリーミングやデジタルコンテンツとのリアルタイムのインタラクションが可能になっています。その一方で、高品質のインタラクティブコンテンツを制作するには、専門的なスキルと技術が必要なため、高額な費用がかかることもあります。また、他のデジタル技術と同様、データプライバシーとセキュリティは依然として課題です。eラーニングやバーチャルイベントなどのセグメントでは、市場に多くの新たな機会が生まれると考えられます。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界のインタラクティブメディア市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模(10億米ドル)と年間平均成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のインタラクティブメディア市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のインタラクティブメディア市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーター分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 産業動向

第4章 世界のインタラクティブメディア市場、用途別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 小売・消費財
  • メディア&エンターテインメント
  • 教育とeラーニング
  • ヘルスケア
  • 旅行とホスピタリティ
  • その他

第5章 世界のインタラクティブメディア市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • スペイン
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • ASEAN諸国
    • その他のアジア太平洋
  • 中東
    • GCC諸国
    • イスラエル
    • その他の中東
  • アフリカ
    • 南アフリカ
    • 北アフリカ
    • 中央アフリカ

第6章 競合情勢

  • Alphabet Inc.(Google)
  • Meta Platforms, Inc.(Facebook)
  • Amazon.com, Inc.
  • Apple Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Tencent Holdings Ltd.
  • Sony Group Corporation
  • Netflix, Inc.
  • Alibaba Group Holding Ltd.
  • ByteDance Ltd.(TikTok)
  • Comcast Corporation
  • The Walt Disney Company
  • Warner Bros. Discovery, Inc.
  • Adobe Inc.
  • Spotify Technology S.A.

第7章 アナリストの推奨事項

  • 機会
  • 一貫型機会マップ

第8章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI8059

Interactive Media Market is estimated to be valued at USD 53.62 Bn in 2025 and is expected to reach USD 135.83 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.20% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 53.62 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 14.20% 2032 Value Projection: USD 135.83 Bn

The market has seen a lot of demand for engaging and immersive digital experiences from different industries. Interactive media can include many different technologies and platforms that let users participate in and influence the content they are consuming. Be it virtual and augmented reality or interactive video and gamification, interactive media is seeing a lot of innovation and acceptance.

Market Dynamics:

Devices like smartphones and tablets are seeing a lot of adoption, which is making interactive media more accessible to a large audience. High-speed internet is also becoming more common and accessible, making possible seamless streaming and real-time interaction with digital content. On the other hand, producing high-quality interactive content can be an expensive task as it requires specialized skills and technologies. And as with all digital technologies, data privacy and security remains a challenge. Nevertheless, the market will see many new opportunities in sectors like e-learning and virtual events.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global interactive media market, and provides market size (USD Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global interactive media market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Alphabet Inc. (Google), Meta Platforms, Inc. (Facebook), Amazon.com, Inc., Apple Inc., Microsoft Corporation, Tencent Holdings Ltd., Sony Group Corporation, Netflix, Inc., Alibaba Group Holding Ltd., ByteDance Ltd. (TikTok), Comcast Corporation, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery, Inc., Adobe Inc., and Spotify Technology S.A.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global interactive media market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global interactive media market

Market Segmentation

  • Application Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Retail & Consumer Goods
    • Media & Entertainment
    • Education & E-Learning
    • Healthcare
    • Travel & Hospitality
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Alphabet Inc. (Google)
    • Meta Platforms, Inc. (Facebook)
    • com, Inc.
    • Apple Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Tencent Holdings Ltd.
    • Sony Group Corporation
    • Netflix, Inc.
    • Alibaba Group Holding Ltd.
    • ByteDance Ltd. (TikTok)
    • Comcast Corporation
    • The Walt Disney Company
    • Warner Bros. Discovery, Inc.
    • Adobe Inc.
    • Spotify Technology S.A.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Interactive Media Market, By Application
    • Global Interactive Media Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Interactive Media Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Retail & Consumer Goods
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Media & Entertainment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Education & E-Learning
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Travel & Hospitality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Interactive Media Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

6. Competitive Landscape

  • Alphabet Inc. (Google)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Meta Platforms, Inc. (Facebook)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Amazon.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Apple Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tencent Holdings Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Group Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Netflix, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alibaba Group Holding Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • ByteDance Ltd. (TikTok)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Comcast Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Walt Disney Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Warner Bros. Discovery, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Adobe Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Spotify Technology S.A.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

7. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

8. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us