デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1738468

インタラクティブラーニング市場:コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別

Interactive Learning Market, By Component, By End User, By Geography


出版日
ページ情報
英文 172 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.42円
インタラクティブラーニング市場:コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別
出版日: 2025年04月03日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のインタラクティブラーニング市場は、2025年に229億8,000万米ドル、2032年までには373億9,000万米ドルに達すると予測され、2025年~2032年までのCAGRは7.2%を示します。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 229億8,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 7.20% 2032年の金額予測 373億9,000万米ドル
図.インタラクティブラーニング市場シェア(%)、地域別、2025年
Interactive Learning Market-IMG1

テクノロジーと接続性の進歩により、デジタル学習ソリューションの採用が増加していることが、市場の成長を大きく後押ししています。教育機関、企業、政府機関は、学習管理システム(LMS)、バーチャルクラスルーム、ゲーム化された学習プラットフォーム、AI主導の教育ソリューションなど、インタラクティブラーニングツールに積極的に投資しています。さらに、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の学習体験への統合は、没入型教育の新たな機会を生み出しています。しかし、導入コストの高さ、デジタルデバイドの問題、サイバーセキュリティリスクなどの課題は、依然として市場プレイヤーの主要な懸念事項となっています。

市場力学:

双方向型学習市場は、デジタル教育へのシフトの増加、個別化学習の重視の高まり、クラウドベースの教育プラットフォームの普及によって牽引されています。モバイルラーニングの普及率の上昇と、教育システムの近代化を目指す政府の取り組みが、市場の拡大にさらに寄与しています。さらに、特にITやヘルスケア分野における企業研修プログラムの需要が、市場の成長を後押ししています。こうした前向きな動向にもかかわらず、業界はデータプライバシーへの懸念、熟練したデジタル教育者の不足、多額の初期投資の必要性といった課題に直面しています。しかし、AIを活用したアダプティブラーニング、ブロックチェーンを活用した認証システム、仮想現実(VR)を活用した没入型トレーニングソリューションといった新たな技術は、市場参入企業に有利な機会をもたらします。これらのイノベーションは、エンゲージメントを強化し、学習成果を向上させ、インタラクティブ教育の未来を形成すると期待されています。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のインタラクティブラーニング市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のインタラクティブラーニング市場の主要企業をプロファイルしています。

主要企業には、Adobe Inc.、Blackboard Inc.、Pearson Plc、SMART Technologies、Promethean World、Cisco Systems Inc.、Dell EMC、Microsoft Corporation、SAP SE、Skillsoft Corporation、Thomson Reuters Corporation、Ellucian Company、Desire2Learn(D2L)、Saba Software Inc.、Instructure Inc.などが含まれます。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のインタラクティブラーニング市場、コンポーネント別、2020年~2032年

  • ソフトウェア
  • ハードウェア
  • サービス

第5章 世界のインタラクティブラーニング市場、エンドユーザー別、2020年~2032年

  • K-12教育
  • 高等教育
  • 企業研修
  • 政府
  • その他

第6章 世界のインタラクティブラーニング市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN
      • その他アジア太平洋
  • 中東
      • GCC諸国
      • イスラエル
      • その他中東
  • アフリカ
      • 南アフリカ
      • 北アフリカ
      • 中央アフリカ

第7章 競合情勢

  • Adobe Inc.
  • Blackboard Inc.
  • Pearson Plc
  • SMART Technologies
  • Promethean World
  • Cisco Systems Inc.
  • Dell EMC
  • Microsoft Corporation
  • SAP SE
  • Skillsoft Corporation
  • Thomson Reuters Corporation
  • Ellucian Company
  • Desire2Learn(D2L)
  • Saba Software Inc.
  • Instructure Inc.

第8章 アナリストの提言

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7818

The Global Interactive Learning Market is expected to be valued at USD 22.98 billion in 2025 and reach USD 37.39 billion by 2032, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 7.2% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 22.98 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 7.20% 2032 Value Projection: USD 37.39 Bn
Figure. Interactive Learning Market Share (%), By Region 2025
Interactive Learning Market - IMG1

The increasing adoption of digital learning solutions, driven by advancements in technology and connectivity, has significantly propelled market growth. Educational institutions, businesses, and government organizations are actively investing in interactive learning tools including learning management systems (LMS), virtual classrooms, gamified learning platforms, and AI-driven educational solutions. Additionally, the integration of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) into learning experiences is creating new opportunities for immersive education. However, challenges such as high implementation costs, digital divide issues, and cybersecurity risks remain key concerns for market players.

Market Dynamics:

The interactive learning market is driven by the increasing shift toward digital education, growing emphasis on personalized learning, and widespread adoption of cloud-based education platforms. The rising penetration of mobile learning and government initiatives to modernize education systems further contribute to the market's expansion. Furthermore, the demand for corporate training programs, particularly in the IT and healthcare sectors, has fueled market growth. Despite these positive trends, the industry faces challenges such as data privacy concerns, lack of skilled digital educators, and the need for significant initial investments. However, emerging technologies like AI-powered adaptive learning, Blockchain-based certification systems, and Virtual Reality (VR)-based immersive training solutions present lucrative opportunities for market participants. These innovations are expected to enhance engagement and improve learning outcomes, shaping the future of interactive education.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global interactive learning market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global Interactive learning market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Adobe Inc., Blackboard Inc., Pearson Plc, SMART Technologies, Promethean World, Cisco Systems Inc., Dell EMC, Microsoft Corporation, SAP SE, Skillsoft Corporation, Thomson Reuters Corporation, Ellucian Company, Desire2Learn (D2L), Saba Software Inc., and Instructure Inc.

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global interactive learning market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Market Segmentation

  • Component Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Software
    • Hardware
    • Services
  • End User Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • K-12 Education
    • Higher Education
    • Corporate Training
    • Government
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Company Profiles:
    • Adobe Inc.
    • Blackboard Inc.
    • Pearson Plc
    • SMART Technologies
    • Promethean World
    • Cisco Systems Inc.
    • Dell EMC
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Skillsoft Corporation
    • Thomson Reuters Corporation
    • Ellucian Company
    • Desire2Learn (D2L)
    • Saba Software Inc.
    • Instructure Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Interactive Learning Market, By Component
    • Global Interactive Learning Market, By End User
    • Global Interactive Learning Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Interactive Learning Market, By Component, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Software
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Hardware
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Services
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Interactive Learning Market, By End User, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • K-12 Education
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Higher Education
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Corporate Training
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Interactive Learning Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Adobe Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Blackboard Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Pearson Plc
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SMART Technologies
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Promethean World
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Cisco Systems Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dell EMC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SAP SE
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Skillsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Thomson Reuters Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Ellucian Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Desire2Learn (D2L)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Saba Software Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Instructure Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us