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市場調査レポート
商品コード
1747977

オンラインワイン販売市場、ワインタイプ別、地域別

Online Wine Sales Market, By Wine Type (Red Wine, White Wine, Ros Wine, and Others), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East, and Africa)


出版日
ページ情報
英文 161 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=149.53円
オンラインワイン販売市場、ワインタイプ別、地域別
出版日: 2025年05月27日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のオンラインワイン販売市場は、2025年には231億8,000万米ドルと推定され、2032年には402億4,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年にかけて8.20%のCAGR(複合年間成長率)で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 231億8,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 8.20% 2032年の価値予測 402億4,000万米ドル

eコマース・プラットフォームの人気が高まり、オンラインでワインを購入できる利便性が市場を押し上げています。COVID-19の流行は、ワイン業界を含む多くの分野でオンラインショッピングへのシフトを加速させています。オンラインで購入する場合、消費者は多くの選択肢から選ぶことができ、様々な価格帯を閲覧することができます。また、消費者への直接販売(DTC)モデルにより、ワイナリーは顧客に直接アプローチでき、価格を下げることができます。現在、市場のプレーヤーは主に、パーソナライズされたレコメンデーション、定期購入サービス、配送オプションの改善に注力しています。

市場力学:

オンライン・ショッピングは、その利便性から高い人気を集めています。忘れてはならないのは、顧客がオンラインで購入する際、多様な産地や価格帯のワインを数多く閲覧できることです。さらに、スマートフォンやモバイル・アプリケーションの普及により、顧客は外出先でも簡単にワインを閲覧・購入できるようになりました。しかし、地域によってはアルコールの販売や流通に関する規制が厳しく、またオンラインで販売される商品の真正性や品質に対する懸念があるため、市場の成長は抑制されています。こうした市場抑制要因にもかかわらず、プレミアムワインや希少ワインに対する需要の高まり、革新的なパッケージング・ソリューションの登場、オンライン小売業者による未開拓市場への参入拡大の可能性など、市場には大きな成長機会があります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオンラインワイン販売市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模(10億米ドル)と年間平均成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 本レポートでは、世界のオンラインワイン販売市場における主要企業プロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて掲載しています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のオンラインワイン販売市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のオンラインワイン販売市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のオンラインワイン販売市場、ワインタイプ別、2020年~2032年

  • 赤ワイン
  • 白ワイン
  • ロゼワイン
  • その他

第5章 世界のオンラインワイン販売市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN
      • その他アジア太平洋地域
  • 中東
      • GCC諸国
      • イスラエル
      • その他中東
  • アフリカ
      • 南アフリカ
      • 北アフリカ
      • 中央アフリカ

第6章 競合情勢

  • Wine.com
  • Naked Wines
  • Vivino
  • Drizly
  • ReserveBar
  • Firstleaf
  • Winc
  • Plonk Wine Club
  • MYSA Natural Wine
  • E & J Gallo Winery
  • Constellation Brands
  • Treasury Wine Estates
  • Accolade Wines
  • Vina Concha y Toro
  • Wine-Searcher

第7章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫性のある機会マップ

第8章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7981

Global Online Wine Sales Market is estimated to be valued at USD 23.18 Bn in 2025 and is expected to reach USD 40.24 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.20% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 23.18 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 8.20% 2032 Value Projection: USD 40.24 Bn

The increasing popularity of e-commerce platforms and the convenience of purchasing wine online is pushing the market forward. The COVID-19 pandemic has accelerated this shift towards online shopping in many sectors, including the wine industry. When buying online, consumers can choose from a lot of options and browse different price ranges. Also, with direct-to-consumer (DTC) sales models, wineries can reach customers directly, bringing the prices down. Currently, market players are mainly focusing on offering personalized recommendations, subscription services, and improved delivery options.

Market Dynamics:

Online shopping is becoming highly popular for its convenience. Not to forget, customers can browse many different wines from diverse regions and price points when purchasing online. Moreover, the proliferation of smartphones and mobile applications has made it easier for customers to browse and buy wine on-the-go. However, the market growth is restrained by stringent regulations regarding the sale and distribution of alcohol in certain regions, as well as concerns over the authenticity and quality of products sold online. Despite these restraints, the market presents significant opportunities for growth, such as the increasing demand for premium and rare wines, the emergence of innovative packaging solutions, and the potential for online retailers to expand their reach in untapped markets.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global online wine sales market, and provides market size (USD Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global online wine sales market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Wine.com, Naked Wines, Vivino, Drizly, ReserveBar, Firstleaf, Winc, Plonk Wine Club, MYSA Natural Wine, E & J Gallo Winery, Constellation Brands, Treasury Wine Estates, Accolade Wines, Vina Concha y Toro, and Wine-Searcher
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global online wine sales market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global online wine sales market.

Market Segmentation

  • Wine Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Red Wine
    • White Wine
    • Rose Wine
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Wine.com
    • Naked Wines
    • Vivino
    • Drizly
    • ReserveBar
    • Firstleaf
    • Winc
    • Plonk Wine Club
    • MYSA Natural Wine
    • E & J Gallo Winery
    • Constellation Brands
    • Treasury Wine Estates
    • Accolade Wines
    • Vina Concha y Toro
    • Wine-Searcher

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Online Wine Sales Market, By Wine Type
    • Global Online Wine Sales Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Online Wine Sales Market, By Wine Type, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Red Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • White Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Rose Wine
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Online Wine Sales Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Wine Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

6. Competitive Landscape

  • Wine.com
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Naked Wines
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Vivino
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Drizly
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • ReserveBar
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Firstleaf
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Winc
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Plonk Wine Club
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • MYSA Natural Wine
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • E & J Gallo Winery
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Constellation Brands
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Treasury Wine Estates
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Accolade Wines
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Vina Concha y Toro
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Wine-Searcher
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

7. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

8. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us