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市場調査レポート
商品コード
1729705

eコマースアナリティクス市場:タイプ別、地域別

E-commerce Analytics Market, By Type (Basic Analytics, Advanced Analytics, and Others), By Geography (North America, Latin America, Asia Pacific, Europe, Middle East, and Africa)


出版日
ページ情報
英文 167 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
eコマースアナリティクス市場:タイプ別、地域別
出版日: 2025年04月08日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のeコマースアナリティクス市場は、2025年には257億2,000万米ドルと推定され、2032年には804億8,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は17.7%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024 2025年の市場規模 257億2,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 17.70% 2032年の価値予測 804億8,000万米ドル
図.eコマースアナリティクス市場シェア 地域別(%)2025年
E-commerce Analytics Market-IMG1

世界のeコマースアナリティクス市場は、世界中でオンラインショッピングの人気が高まっていることから、堅調な成長期を迎えています。eコマースプラットフォームは、消費者の行動や嗜好に関する洞察を含む大量のトランザクションデータを生成しています。企業は高度な分析ツールを活用して顧客を深く理解し、オンラインストアの運営を最適化しています。ビッグデータ分析は、サイトアクティビティの追跡、コンバージョン率の向上、マーケティングキャンペーンのパフォーマンス比較、予測分析の実施に応用されています。顧客体験を向上させ、データ主導の意思決定によって収益を最大化したいというeマーケティング担当者のニーズの高まりが、専門的なアナリティクスソフトウェアとサービスへの需要を後押ししています。

市場力学:

eコマースアナリティクス市場を促進する主な要因には、小売セクターのデジタル化の進展、eコマース新興企業の急増、オンラインショッピング体験の向上への注力などがあります。また、AI、クラウドコンピューティング、ビッグデータ分析などの分野における急速な技術進歩により、加盟店は実用的な顧客インサイトを得ることができるようになっています。しかし、分析スキルの不足やデータプライバシーへの懸念といった要因が大きな課題となっています。機会面では、モバイルコマースの動向の高まりとソーシャルメディアマーケティングの人気の高まりが、アナリティクスベンダーの道を広げています。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のeコマースアナリティクス市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のeコマースアナリティクス市場における主要企業プロファイルを掲載しています。

本調査の対象となる主要企業には、Adobe Marketing Cloud、Google Analytics、Shopify Analytics、Mixpanel、Heap、Crazy Egg、Segment、Kissmetrics、Brightpearl、Woopra、SellerPrime、Forter、Jungle Scout、Comscore、Intelligence Nodeが含まれます。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。

eコマースアナリティクスの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。

利害関係者は、世界のeコマースアナリティクス市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のeコマースアナリティクス市場、タイプ別、2020年~2032年

  • 基本的な分析
  • 高度な分析
  • その他

第5章 世界のeコマースアナリティクス市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN
      • その他アジア太平洋地域
  • 中東
      • GCC諸国
      • イスラエル
      • その他中東
  • アフリカ
      • 南アフリカ
      • 北アフリカ
      • 中央アフリカ

第6章 競合情勢

  • Adobe Marketing Cloud
  • Google Analytics
  • Shopify Analytics
  • Mixpanel
  • Heap
  • Crazy Egg
    • Segment
  • Kissmetrics
  • Brightpearl
  • Woopra
  • SellerPrime
  • Forter
  • Jungle Scout
  • Comscore
  • Intelligence Node

第7章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫性のある機会マップ

第8章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7824

Global E-commerce Analytics Market is estimated to be valued at US$ 25.72 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 80.48 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 17.7% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 25.72 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 17.70% 2032 Value Projection: USD 80.48 Bn
Figure. E-commerce Analytics Market Share (%), By Region 2025
E-commerce Analytics Market - IMG1

The global e-commerce analytics market is witnessing a period of robust growth on account of rising popularity of online shopping across the world. E-commerce platforms are generating massive volumes of transactional data that contains insights about consumer behavior and preferences. Businesses are leveraging advanced analytics tools to gain deeper understanding of customers and optimize online store operations. Big data analytics is being applied to track site activity, improve conversion rates, compare performance of marketing campaigns and conduct predictive analysis. The growing need among e-marketers to enhance customer experience and maximize revenues by making data-driven decisions are fueling the demand for specialized analytics software and services.

Market Dynamics:

The key drivers propelling the e-commerce analytics market include increasing digitization of the retail sector, proliferation of e-commerce startups, and focus on enhancing online shopping experience. Additionally, rapid technological advancements in areas, such as AI, cloud computing, and big data analytics, is enabling merchants to obtain actionable customer insights. However, factors like lack of analytics skills and data privacy concerns pose significant challenges. On the opportunity front, rising mobile commerce trends and growing popularity of social media marketing are expanding avenues for analytics vendors.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global e-commerce analytics market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global e-commerce analytics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Adobe Marketing Cloud, Google Analytics, Shopify Analytics, Mixpanel, Heap, Crazy Egg, Segment, Kissmetrics, Brightpearl, Woopra, SellerPrime, Forter, Jungle Scout, Comscore, and Intelligence Node

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global e-commerce analytics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global e-commerce analytics markets

Market Segmentation

  • Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Basic Analytics
    • Advanced Analytics
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Company Profiles:
    • Adobe Marketing Cloud
    • Google Analytics
    • Shopify Analytics
    • Mixpanel
    • Heap
    • Crazy Egg
    • Segment
    • Kissmetrics
    • Brightpearl
    • Woopra
    • SellerPrime
    • Forter
    • Jungle Scout
    • Comscore
    • Intelligence Node

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global E-commerce Analytics Market, By Type
    • Global E-commerce Analytics Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global E-commerce Analytics Market, By Type, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Basic Analytics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Advanced Analytics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global E-commerce Analytics Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type , 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

6. Competitive Landscape

  • Adobe Marketing Cloud
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Google Analytics
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Shopify Analytics
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Mixpanel
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Heap
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Crazy Egg
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
    • Segment
  • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Kissmetrics
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Brightpearl
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Woopra
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SellerPrime
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Forter
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Jungle Scout
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Comscore
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Intelligence Node
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

7. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

8. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us