![]() |
市場調査レポート
商品コード
1729674
デジタル学習ツール市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別Digital Learning Tools Market, By Product Type, By End User, By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
デジタル学習ツール市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別 |
出版日: 2025年04月15日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のデジタル学習ツール市場は、2025年に462億3,000万米ドルと推定され、2032年には1,200億1,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は14.6%で成長すると予測されています。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
---|---|---|---|
基準年 | 2024年 | 2025年の市場規模 | 462億3,000万米ドル |
実績データ | 2020年から2024年まで | 予測期間 | 2025年から2032年 |
予測期間:2025年~2032年 CAGR: | 14.60% | 2032年の価値予測 | 1,200億1,000万米ドル |
世界のデジタル学習ツール市場は、教育分野における様々な先進技術の採用拡大により、近年著しい成長を遂げています。教育機関の間でeラーニング、ブレンデッド・ラーニング、反転授業の採用が増加していることなどが、デジタル学習ソリューションの需要拡大を後押ししています。さらに、最近のCOVID-19の流行は、従来の教室での教育方法からオンラインやデジタル・プラットフォームへの移行をさらに加速させています。このため、多くの教育機関や企業が、教育やトレーニング・プログラムを継続するためにデジタル・ツールを広く採用するようになりました。教育業界の急速なデジタル化は、世界のインターネットやスマートフォンの普及率の上昇と相まって、今後数年間の市場拡大を後押しすると予想されます。
世界のデジタル学習ツール市場は、主に自分のペースで学習できる適応型eラーニングに対する需要の高まりによって牽引されています。学習を個別化し、個人の要件に応じて柔軟な学習経路を提供するニーズの高まりが、主要な促進要因となっています。さらに、学習成果の向上と分析に基づく洞察の提供に対する注目の高まりも、世界中でさまざまな先進的デジタル学習ソリューションの需要を後押ししています。しかし、先行投資コストが高く、インフラやスキルに関連する移行課題があることが、より広範な採用を抑制する要因となっています。一方、マイクロラーニングの重視の高まりや、拡張現実や仮想現実ベースのツールの導入は、市場企業に大きな成長機会をもたらしています。人工知能分野での継続的な研究開発とデジタル学習ツールとの統合は、今後アプリケーションの展望をさらに拡大する可能性があります。
本レポートは、世界のデジタル学習ツール市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を提供しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
世界のデジタル学習ツール市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Coursera、Udemy、LinkedIn Learning、Skillsoft、D2L(Desire2Learn)、Pluralsight、SAP Litmos、Blackboard Inc.、Moodle、2U, Inc.、Khan Academy、Google for Education、Microsoft Education、Adobe Captivate、Edmodoが含まれます。
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
世界のデジタル学習ツール市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
利害関係者は、世界のデジタル学習ツール市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global Digital Learning Tools Market is estimated to be valued at USD 46.23 Bn in 2025 and is expected to reach USD 120.01 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.6% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
---|---|---|---|
Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 46.23 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 14.60% | 2032 Value Projection: | USD 120.01 Bn |
The global digital learning tools market has been witnessing significant growth in recent years due to growing adoption of various advanced technologies in the education sector. Factors, such as increased adoption of e-learning, blended learning, and flipped classrooms among educational institutions, are driving increased demand for digital learning solutions. Additionally, the recent COVID-19 pandemic has further accelerated the transition from traditional classroom teaching methods to online and digital platforms. This has propelled many educational institutes and corporates to widely adopt digital tools to continue education and training programs. The rapid digitization of the education industry coupled with increasing internet and smartphone penetration globally is expected to help boost market expansion over the coming years.
The global digital learning tools market is primarily driven by growing demand for self-paced and adaptive e-learning. The increasing need to personalize learning and provide flexible learning paths according to individual requirements is a key driver. Moreover, the rising focus on improving learning outcomes and offering analytics-based insights is also propelling the demand for various advanced digital learning solutions across the globe. However, high upfront investment costs and transition challenges related to infrastructure & skills are some of the factors restraining broader adoption. Meanwhile, the growing emphasis on micro-learning and implementation of augmented reality and virtual reality-based tools present significant growth opportunities for market players. Ongoing R&D in the field of artificial intelligence and its integration with digital learning tools can further expand the application landscape going ahead.
This report provides in-depth analysis of the global digital learning tools market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global digital learning tools market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Coursera, Udemy, LinkedIn Learning, Skillsoft, D2L (Desire2Learn), Pluralsight, SAP Litmos, Blackboard Inc., Moodle, 2U, Inc., Khan Academy, Google for Education, Microsoft Education, Adobe Captivate, and Edmodo
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global digital learning tools market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global digital learning tools market