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市場調査レポート
商品コード
1699469

アミューズメント機器市場:ゲームタイプ別、用途別、地域別

Amusement Machine Market, By Game Type, By Application, By Geography


出版日
ページ情報
英文 167 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アミューズメント機器市場:ゲームタイプ別、用途別、地域別
出版日: 2025年03月31日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のアミューズメント機器市場は、2025年には73億2,000万米ドルと推定され、2032年までには113億米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は6.4%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 73億2,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 6.40% 2032年の金額予測 113億米ドル
図.アミューズメント機器市場シェア(%)、地域別(2025年)
Amusement Machine Market-IMG1

娯楽やレクリエーション活動に対する消費者の関心の高まりにより、市場は着実な成長を遂げています。ファミリーエンターテインメントセンター(FEC)、アミューズメントパーク、ゲームゾーンの台頭が、世界のアミューズメント機器の拡大に大きく寄与しています。さらに、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、キャッシュレス決済システムなどの技術進歩がゲーム体験を向上させ、より幅広いユーザーを引き付けています。しかし、初期投資コストの高さ、規制上の制約、メンテナンス費用などの課題は、依然として市場プレイヤーの主な懸念事項となっています。

市場力学:

世界のアミューズメント機器市場は、テーマパーク、ショッピングモール、ホテル、ゲームセンターなど、さまざまな場所でのインタラクティブで没入感のあるゲーム体験に対する需要の高まりが主な要因となっています。VRアーケード、シミュレーションベースのアトラクション、AI主導のゲームプレイなど、ハイテクゲームソリューションの導入が市場の拡大をさらに後押ししています。さらに、可処分所得の増加やキャッシュレス取引の普及が、アミューズメントゲームへの消費者の関与を高めています。しかし、業界は運営コストの上昇、スペースの制約、ゲームおよびギャンブル関連機器に対する規制の制限といった課題に直面しています。さらに、アミューズメント機器の高いメンテナンスコストや交換コストは、オペレーターにとって財務上の懸念材料となっています。こうした課題にもかかわらず、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東の新興市場は有利な成長機会をもたらしています。デジタル決済ソリューション、AIベースのゲーム分析、革新的なゲームデザインの統合は、ユーザー体験の向上と事業拡大の機会を提供し、アミューズメント機器業界の将来を形作るものと期待されています。

本調査の主な特徴

当レポートでは、世界のアミューズメント機器市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のアミューズメント機器市場における主要企業をプロファイルしています。

本調査の対象となる主要企業には、Adrenaline Amusements、Bandai Namco Entertainment America Inc.(Bandai Namco Holdings Inc.)、Bay Tek Entertainment, Inc.、Bob's Space Racer、Capcom Co、Coastal Amusements Inc.、Elaut Group、Innovative Concepts in Entertainment, Inc.、Konami Group、LAI Games、Player One Amusement Group、Raw Thrills, Inc.、SEGA SAMMY HOLDINGS Inc.、TAITO CORPORATION(SQUARE ENIX)、TrioTech Amusementなどが含まれます。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のアミューズメント機器市場、ゲームタイプ別、2020年~2032年

  • 屋内ゴーカート
  • ビデオゲーム
  • シミュレーション/AR-VRゲーム
  • 償還ゲーム
  • クレーンゲーム
  • フォトブース
  • 電気機械ゲーム
  • その他

第5章 世界のアミューズメント機器市場、用途別、2020年~2032年

  • 遊園地・レクリエーションテーマパーク
  • 屋内専門センター
  • ゲームセンター
  • ホテル・バー
  • その他

第6章 世界のアミューズメント機器市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第7章 競合情勢

  • Adrenaline Amusements
  • Bandai Namco Entertainment America Inc.(Bandai Namco Holdings Inc.)
  • Bay Tek Entertainment, Inc.
  • Bob's Space Racer
  • Capcom Co., Ltd.
  • Coastal Amusements Inc.
  • Elaut Group
  • Innovative Concepts in Entertainment, Inc.
  • Konami Group
  • LAI Games
  • Player One Amusement Group
  • Raw Thrills, Inc.
  • SEGA SAMMY HOLDINGS Inc.
  • TAITO CORPORATION(SQUARE ENIX)
  • TrioTech Amusement

第8章 アナリストの提言

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • Coherent Opportunity Map

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7816

Global Amusement Machine Market is estimated to be valued at US$ 7.32 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 11.30 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 7.32 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.40% 2032 Value Projection: USD 11.30 Bn
Figure. Amusement Machine Market Share (%), By Region 2025
Amusement Machine Market - IMG1

The market has witnessed steady growth due to increasing consumer interest in entertainment and recreational activities. The rise of family entertainment centers (FECs), amusement parks, and gaming zones has significantly contributed to the expansion of amusement machines worldwide. Additionally, technological advancements, such as augmented reality (AR), virtual reality (VR), and cashless payment systems, have enhanced the gaming experience, attracting a broader audience. However, challenges, such as high initial investment costs, regulatory restrictions, and maintenance expenses, remain key concerns for market players.

Market Dynamics:

The global amusement machine market is primarily driven by the growing demand for interactive and immersive gaming experiences across different venues including theme parks, shopping malls, hotels, and gaming centers. The introduction of high-tech gaming solutions, including VR arcades, simulation-based attractions, and AI-driven gameplay, has further propelled market expansion. Additionally, increasing disposable incomes and the popularity of cashless transactions have enhanced consumer engagement in amusement gaming. However, the industry faces challenges, such as rising operational costs, space constraints, and regulatory restrictions on gaming and gambling-related machines. Furthermore, the high maintenance and replacement costs of amusement machines pose financial concerns for operators. Despite these challenges, emerging markets in Asia Pacific, Latin America, and the Middle East present lucrative growth opportunities. The integration of digital payment solutions, AI-based gaming analytics, and innovative game designs is expected to shape the future of the amusement machine industry, offering enhanced user experiences and business expansion opportunities.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global amusement machine market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global amusement machine market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Adrenaline Amusements, Bandai Namco Entertainment America Inc. (Bandai Namco Holdings Inc.), Bay Tek Entertainment, Inc., Bob's Space Racer, Capcom Co., Ltd., Coastal Amusements Inc., Elaut Group, Innovative Concepts in Entertainment, Inc., Konami Group, LAI Games, Player One Amusement Group, Raw Thrills, Inc., SEGA SAMMY HOLDINGS Inc., TAITO CORPORATION (SQUARE ENIX), and TrioTech Amusement

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global amusement machine market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Market Segmentation

  • Game Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Indoor Go-Karts
    • Video Games
    • Simulation/AR-VR Games
    • Redemption Games
    • Claw Machine Games
    • Photo Booths
    • Electro-Mechanical Games
    • Others
  • Application Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Amusement & Recreational Theme Parks
    • Indoor Specialty Centers
    • Game Centers
    • Hotels & Bars
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Adrenaline Amusements
    • Bandai Namco Entertainment America Inc. (Bandai Namco Holdings Inc.)
    • Bay Tek Entertainment, Inc.
    • Bob's Space Racer
    • Capcom Co., Ltd.
    • Coastal Amusements Inc.
    • Elaut Group
    • Innovative Concepts in Entertainment, Inc.
    • Konami Group
    • LAI Games
    • Player One Amusement Group
    • Raw Thrills, Inc.
    • SEGA SAMMY HOLDINGS Inc.
    • TAITO CORPORATION (SQUARE ENIX)
    • TrioTech Amusement

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Amusement Machine Market, By Game Type
    • Global Amusement Machine Market, By Application
    • Global Amusement Machine Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Amusement Machine Market, By Game Type, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Indoor Go-Karts
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Video Games
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Simulation/AR-VR Games
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Redemption Games
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Claw Machine Games
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Photo Booths
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Electro-Mechanical Games
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Amusement Machine Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Amusement & Recreational Theme Parks
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Indoor Specialty Centers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Game Centers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Hotels & Bars
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Amusement Machine Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Game Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Adrenaline Amusements
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Bandai Namco Entertainment America Inc. (Bandai Namco Holdings Inc.)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Bay Tek Entertainment, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Bob's Space Racer
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Capcom Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Coastal Amusements Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Elaut Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Innovative Concepts in Entertainment, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Konami Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • LAI Games
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Player One Amusement Group
  • Raw Thrills, Inc.
  • SEGA SAMMY HOLDINGS Inc.
  • TAITO CORPORATION (SQUARE ENIX)
  • TrioTech Amusement

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us