デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1674149

成人用失禁用品市場:用品タイプ別、流通チャネル別、地域別

Adult Incontinence Products Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.50円
成人用失禁用品市場:用品タイプ別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月14日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

成人用失禁用品の世界市場は、2025年には148億6,000万米ドルと推定され、2032年には232億6,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は6.6%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 148億6,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 6.60% 2032年の金額予測 232億6,000万米ドル
図.成人用失禁用品市場シェア(%)、2025年地域別
Adult Incontinence Products Market-IMG1

成人用失禁用品市場は、失禁の問題を抱えやすい高齢者が世界的に増加していることから、過去数年間で大きな成長を遂げています。失禁とは、膀胱や腸のコントロールが不随意にできなくなることを指します。失禁は一般的で、特に高齢者の間で一時的または永続的な病状となることが多いです。高齢化人口の増加は、成人用失禁用品の潜在的顧客層を大幅に拡大します。成人用紙おむつや下敷きなどの用品は、失禁に悩む人々の衛生状態を維持し、恥ずかしさを最小限に抑えるのに役立ちます。効果的な啓発プログラムと幅広い種類の手頃な価格の用品が入手可能になったことで、失禁にまつわる社会的烙印はここ最近減少しており、その結果需要が高まっています。

市場力学

世界の高齢者の増加が、成人用失禁用品市場の成長を促進する主要要因です。特に高齢者層における神経疾患の増加が失禁リスクを増大させています。例えば、パーキンソン病や多発性硬化症などの神経疾患は、しばしば膀胱制御の問題につながります。さらに、政府や用品会社による失禁の治療法に関する啓蒙活動の高まりは、人々が医療機関に助けを求めるよう促しています。高級成人用紙おむつやアンダーパッドの価格が高いため、特定の低所得者層は定期的な使用を控えています。社会的スティグマ(烙印)や膀胱コントロールの問題をオープンに議論したがらないことが、失禁用品の完全な受容を妨げています。メーカー各社は、使用法を正常化し、快適さ/慎重さを向上させるために、新用品の品種、技術、広告キャンペーンに注力しています。男性用衛生用品と月経用パッド/ライナーは新たな拡大路を提示します。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界の成人用失禁用品市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新用品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、用品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の成人用失禁用品市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
  • 本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の用品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 成人用失禁用品の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、用品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の成人用失禁用品市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収

第4章 世界の成人用失禁用品市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界の成人用失禁用品市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界の成人用失禁用品市場、用品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • おむつ
  • パッド
  • パンツ
  • その他

第6章 成人用失禁用品の世界市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • オンラインストア
  • 薬局・ドラッグストア
  • その他

第7章 世界の成人用失禁用品市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • DSG International Ltd.
    • First Quality Enterprises Inc.
    • Essity AB
    • Northshore Care Supply
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unicharm Corporation
    • Abena A/S
    • Hollister Incorporated
    • COVIDien plc
    • Hengan Group
    • Ontex International
    • Kao Corporation
    • Attindas Hygiene Partners Group
    • First Quality Enterprises, Inc.
    • Hengan International Group Company
    • Medline Industries LP
    • Paul Hartmann AG
    • The Procter & Gamble Company
    • Unicharm Corporation

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI2290

Global Adult Incontinence Products Market is estimated to be valued at USD 14.86 Bn in 2025 and is expected to reach USD 23.26 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.6% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 14.86 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.60% 2032 Value Projection: USD 23.26 Bn
Figure. Adult Incontinence Products Market Share (%), By Region 2025
Adult Incontinence Products Market - IMG1

The adult incontinence products market has been witnessing significant growth in the past few years owing to the rising elderly population globally who are prone to incontinence issues. Incontinence refers to the involuntary loss of bladder or bowel control. It is a common and often temporary or permanent medical condition, especially among older adults. The rising aging population expands the potential customer base for adult incontinence products significantly. Products such as adult diapers and underpads help maintain hygiene and minimize embarrassment for individuals suffering from incontinence. With effective awareness programs and availability of a wide range of affordable products, the social stigma associated with incontinence has reduced in recent times, thus boosting their demand.

Market Dynamics:

Increase in the global geriatric population is the key driver propelling the growth of the adult incontinence products market. Rising incidents of neurological diseases especially among the aged population augment the risk of incontinence. For instance, neurological conditions like Parkinson's disease or multiple sclerosis often lead to bladder control issues. Moreover, growing awareness initiatives by government and product companies shed light on treatment options for incontinence are encouraging people to seek medical help. Higher costs of premium adult diapers and underpads discourage certain low-income groups from regular use. Social stigma and reluctance to discuss bladder control issues openly hamper the complete acceptance of incontinence products. Manufacturers focus on new product varieties, technologies, and ad campaigns to help normalize usage and improve comfort/discretion. Male hygiene products and menstrual pads/liners present new expansion avenues.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global adult incontinence products market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global adult incontinence products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include DSG International Ltd., First Quality Enterprises Inc., Essity AB, Northshore Care Supply, Kimberly-Clark Corporation, Unicharm Corporation, Abena A/S, Hollister Incorporated, Covidien plc, Hengan Group, Ontex International, and Kao Corporation, Attindas Hygiene Partners Group, First Quality Enterprises, Inc., Hengan International Group Company, Medline Industries LP, Paul Hartmann AG, The Procter & Gamble Company, and Unicharm Corporation
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global adult incontinence products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global adult incontinence products market

Detailed Segmentation-

  • By Product Type:
    • Adult Diapers
    • Pads
    • Pants
    • Others
  • By Distribution Channel:
    • Supermarket/Hypermarket
    • Online Store
    • Pharmacy & Drug Stores
    • Others
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • DSG International Ltd.
    • First Quality Enterprises Inc.
    • Essity AB
    • Northshore Care Supply
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unicharm Corporation
    • Abena A/S
    • Hollister Incorporated
    • Covidien plc
    • Hengan Group
    • Ontex International
    • and Kao Corporation
    • Attindas Hygiene Partners Group
    • First Quality Enterprises, Inc.
    • Hengan International Group Company
    • Medline Industries LP
    • Paul Hartmann AG
    • The Procter & Gamble Company
    • Unicharm Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Adult Incontinence Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Adult Incontinence Products Market
  • Impact Analysis

5. Global Adult Incontinence Products Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Adult Diapers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Pads
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Pants
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Adult Incontinence Products Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Supermarket/Hypermarket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Online Store
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Pharmacy & Drug Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Adult Incontinence Products Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • DSG International Ltd.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • First Quality Enterprises Inc.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Essity AB
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Northshore Care Supply
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Kimberly-Clark Corporation
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Unicharm Corporation
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Abena A/S
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Hollister Incorporated
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Covidien plc
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Hengan Group
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Ontex International
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Kao Corporation
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Attindas Hygiene Partners Group
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • First Quality Enterprises, Inc.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Hengan International Group Company
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Medline Industries LP
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Paul Hartmann AG
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • The Procter & Gamble Company
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Unicharm Corporation
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact