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市場調査レポート
商品コード
1673023

ビタミンA市場:製品タイプ別、用途別、地域別

Vitamin A Market, By Product Type, By Application, By Geography


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
ビタミンA市場:製品タイプ別、用途別、地域別
出版日: 2025年02月18日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ビタミンAの世界市場規模は2025年に6億2,820万米ドルと推定され、2032年には9億230万米ドルに達すると予測され、2025~2032年のCAGRは5.3%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 6億2,820万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 5.30% 2032年の金額予測 9億230万米ドル
図.ビタミンA市場シェア(%)、2025年地域別
Vitamin A Market-IMG1

ビタミンAは視力、細胞の成長、開発に重要な役割を果たしています。ビタミンAは脂溶性の栄養素で、多くの食品に自然に含まれています。ビタミンAは皮膚や様々な臓器の内壁を健康に保つのに不可欠です。ビタミンAが不足すると、視力が低下したり、感染症にかかりやすくなったり、幼児の死亡率が高まったりします。従って、ビタミンAは人間、特に幼児や妊婦にとって、全体的な健康と開発のために極めて重要です。ビタミンAの世界市場は、健康意識の高まりとサプリメントや強化食品の消費の増加により、年々拡大しています。

市場力学

ビタミンAの世界市場促進要因としては、ビタミン欠乏による生活習慣病の増加、サプリメントや機能性食品への嗜好の高まり、消費者の健康意識の高まり、新興国市場における可処分所得の増加などが挙げられます。しかし、サプリメントによるビタミンAの過剰摂取に伴う副作用が市場の成長を抑制する可能性があります。有機・天然由来のビタミン&成分に対する需要の高まりは、市場に多くの機会をもたらしています。メーカーは、消費者の嗜好に応えるため、革新的なビタミン剤の開発を進めています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界のビタミンA市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のビタミンA市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
  • このレポートから洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
  • 世界のビタミンA市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、利害関係者は意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収

第4章 世界のビタミンA市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界のビタミンA市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のビタミンA市場、製品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • レチノール
  • レチノールアセテート
  • レチノールパルミテート
  • ベータカロチン

第6章 世界のビタミンA市場、用途別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 乳製品
  • パン・菓子類
  • 飲料
  • 朝食用シリアル
  • その他
  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • 動物飼料

第7章 世界のビタミンA市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • DSM
    • BASF SE
    • Bluestar Adisseo Co. Ltd.
    • Prinova Group LLC
    • Zhejiang NHU Co. Ltd.
    • Zhejiang Medicine Co.Ltd.
    • Provimi North America Inc.
    • Kempex Holland BV
    • Xiamen Kingdomway Group Co
    • Koninklijke DSM NV
    • Archer Daniels Midland Company
    • Zhejiang NHU Co. Ltd
    • Fenchem

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI4451

Global Vitamin A Market is estimated to be valued at USD 628.2 Mn in 2025 and is expected to reach USD 902.3 Mn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 628.2 Mn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 5.30% 2032 Value Projection: USD 902.3 Mn
Figure. Vitamin A Market Share (%), By Region 2025
Vitamin A Market - IMG1

Vitamin A plays an important role in vision, cell growth, and development. It is a fat-soluble nutrient that is naturally present in many foods. Vitamin A is essential for keeping skin and the lining of various organs healthy. Deficiency of vitamin A can lead to impaired vision, susceptibility to infections and increased mortality in children. Hence, vitamin A is crucial for humans, especially children and pregnant women, for overall health and development. The global vitamin A market has been growing over the years due to increasing health awareness as well as rising consumption of supplements and fortified foods.

Market Dynamics:

The drivers contributing to the growth of global vitamin A market include growing lifestyle diseases due to vitamin deficiencies, rising preference for supplements and functional foods, increasing health consciousness among consumers, and rising disposable income in developing nations. However, side effects associated with excessive intake of vitamin A through supplements can restrain the market growth. The growing demand for organic and naturally derived vitamins & ingredients presents numerous opportunities in the market. Manufacturers are increasingly developing innovative delivery forms of vitamins to cater to consumer preference.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global vitamin A market, and provides market size (US$ Mn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global vitamin A market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include DSM, BASF SE, Bluestar Adisseo Co. Ltd., Prinova Group LLC, Zhejiang NHU Co. Ltd., Zhejiang Medicine Co.Ltd., Provimi North America Inc., Kempex Holland BV, Xiamen Kingdomway Group Co, Koninklijke DSM N.V., Archer Daniels Midland Company, Zhejiang NHU Co. Ltd, and Fenchem
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global vitamin A market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global vitamin A market

Detailed Segmentation-

  • By Product Type:
    • Retinol
    • Retinol Acetate
    • Retinol Palmitate
    • Beta-Carotene
  • By Application:
    • Food and Beverages
    • Dairy Products
    • Bakery and Confectionery
    • Beverages
    • Breakfast Cereals
    • Others
    • Dietary Supplements
    • Pharmaceuticals
    • Animal Feed
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • DSM
    • BASF SE
    • Bluestar Adisseo Co. Ltd.
    • Prinova Group LLC
    • Zhejiang NHU Co. Ltd.
    • Zhejiang Medicine Co.Ltd.
    • Provimi North America Inc.
    • Kempex Holland BV
    • Xiamen Kingdomway Group Co
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Zhejiang NHU Co. Ltd
    • Fenchem

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Application
    • Market Snippet, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Vitamin A Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Vitamin A Market
  • Impact Analysis

5. Global Vitamin A Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Retinol
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Sub Segment Trends
  • Retinol Acetate
  • Retinol Palmitate
  • Beta-Carotene
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Segment Trends

6. Global Vitamin A Market, By Application, 2020-2032, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Food and Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Sub Segment Trends
  • Dairy Products
  • Bakery and Confectionery
  • Beverages
  • Breakfast Cereals
  • Others
  • Dietary Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Segment Trends
  • Pharmaceuticals
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Segment Trends
  • Animal Feed
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Segment Trends

7. Global Vitamin A Market, By Region, 2020-2032, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Mn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Mn))
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Mn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Mn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Mn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032 (US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Mn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • DSM
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • BASF SE
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Bluestar Adisseo Co. Ltd.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Prinova Group LLC
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Zhejiang NHU Co. Ltd.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Zhejiang Medicine Co.Ltd.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Provimi North America Inc.
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Kempex Holland BV
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Xiamen Kingdomway Group Co
      • Company Overview
      • Product Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Zhejiang NHU Co. Ltd
    • Fenchem

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact