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市場調査レポート
商品コード
1672970

茶市場:茶タイプ別、茶形態別、流通チャネル別、地域別

Tea Market, By Tea Type, By Tea Form, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
茶市場:茶タイプ別、茶形態別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月19日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の茶市場は、2025年に227億8,000万米ドルと推定され、2032年には349億6,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは6.3%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024 2025年の市場規模 227億8,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 6.30% 2032年の価値予測 349億6,000万米ドル
図.茶市場シェア(%)、2025年地域別
Tea Market-IMG1

世界の茶市場は、過去数十年にわたって着実な成長を遂げてきました。茶は世界中で最も飲まれている飲料の一つです。肥満や心臓病のリスク低減、アンチエイジング効果、歯の健康増進など、茶の飲用に関連する複数の健康効果が市場を牽引しています。世界では緑茶と紅茶が消費の大半を占めています。従来はアジア太平洋などの開発途上地域が需要の大部分を占めていたが、最近の動向では北米や欧州でも茶の消費が盛んになっています。茶葉の加工とパッケージングの先進化と、ミレニアル世代における特殊茶の人気の高まりは、今後数年間、市場拡大の継続的な機会を提供すると予想されます。

市場力学:

世界の茶市場は、主に茶の様々な健康効果に対する意識の高まりによって、着実な成長を遂げています。茶は体重管理、口腔衛生の改善、心臓病や一部のがんのリスクの低下などに有益であると考えられています。加えて、先進国だけでなく新興経済諸国からも、特殊茶や独特の風味を持つ高級ルーズリーフ茶の需要が高まっていることなどが、市場収益の成長をさらに後押ししています。しかし、気候の変化によって茶葉の収穫量が変動することは、安定供給に対する大きな課題となっています。また、特に有機栽培の茶葉の場合、投入コストや加工コストが高いことが、より広範な市場成長の妨げになる可能性があります。果物やハーブを配合した新しいブレンド茶は、ウェルネスに焦点を当てた革新的な製品処方とともに、メーカーにとって新たな顧客層を開拓する有利な機会となります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界の茶市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の茶市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界の茶市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の茶市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向の分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界の茶市場、茶タイプ別、2025年-2032年、(10億米ドル)

  • 紅茶
  • 緑茶
  • ハーブティー
  • ウーロン茶
  • ホワイトティー

第5章 世界の茶市場、茶形態別、2025年-2032年、(10億米ドル)

  • 茶葉
  • ティーバッグ
  • ティーカプセル/ポッド

第6章 世界の茶市場、流通チャネル別、2025年-2032年、(10億米ドル)

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 茶専門店
  • オンライン/eコマース
  • フードサービス/HoReCa
  • 消費者直販

第7章 世界の茶市場、地域別、2020年-2032年、金額(10億米ドル)

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • メキシコ
  • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • スペイン
  • フランス
  • イタリア
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • ASEAN
  • その他アジア太平洋地域
  • 中東
  • GCC諸国
  • イスラエル
  • その他中東
  • アフリカ
  • 南アフリカ
  • 北アフリカ
  • 中央アフリカ

第8章 競合情勢

  • Unilever
  • Starbucks Corporation
  • Wissotzky Tea
  • Associated British Foods
  • Nestle S.A.
  • Akbar Brothers Ltd.
  • The Republic of Tea
  • DAVIDs Tea
  • Associated British Foods
  • Tata Consumer Products Limited
  • The Republic of Tea
  • Assam Company India Ltd.
  • LIPTON Teas and Infusion
  • Caraway Tea
  • Harris Tea Company
  • Mainak Tea
  • Sugandh group
  • Halmari Tea Estate
  • Micro Mind
  • Silver Roots

第9章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫した機会マップ

第10章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI4726

Global Tea Market is estimated to be valued at USD 22.78 Bn in 2025 and is expected to reach USD 34.96 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 22.78 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.30% 2032 Value Projection: USD 34.96 Bn
Figure. Tea Market Share (%), By Region 2025
Tea Market - IMG1

The global tea market has witnessed steady growth over the past few decades. Tea is one of the most popular beverages consumed worldwide. The market has been driven by the multiple health benefits associated with tea consumption such as reduced risk of obesity, heart disease, anti-aging properties, and improved dental health among others. Green tea and black tea varieties account for the majority consumption globally. Developing regions such as Asia Pacific have constituted the bulk of demand traditionally, however tea consumption has also grown popularity in North America and Europe in recent times. Advancements in tea processing and packaging along with the rising popularity of specialty tea varieties among millennials are expected to provide continued opportunities for market expansion in the coming years.

Market Dynamics:

The global tea market has been witnessing steady growth primarily driven by the rising awareness about the various health benefits of tea. Tea is considered beneficial for weight management, improves oral health, lowers risk of heart disease, and some forms of cancer. In addition, factors such as the growing demand for specialty teas and premium loose-leaf teas with unique flavors from developing economies as well as developed nations is further propelling the market revenue growth. However, fluctuations in tea crop harvests depending on climatic changes pose a major challenge to steady supply. Also, high input and processing costs particularly for organic tea varieties could hinder broader market growth to an extent. Novel tea blends infused with fruits and herbs along with innovative wellness-focused product formulations present lucrative opportunities for manufacturers to tap into new customer segments.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global tea market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global tea market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Unilever, Starbucks Corporation, Wissotzky Tea, Associated British Foods, Nestle S.A., Akbar Brothers Ltd., The Republic of Tea, DAVIDs Tea, Associated British Foods, Tata Consumer Products Limited, The Republic of Tea, Assam Company India Ltd., LIPTON Teas and Infusion, Caraway Tea, Harris Tea Company, Mainak Tea, Sugandh group, Halmari Tea Estate, Micro Mind, and Silver Roots
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global tea market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global tea market

Detailed Segmentation-

  • By Tea Type
    • Black Tea
    • Green Tea
    • Herbal Tea
    • Oolong Tea
    • White Tea
  • By Tea Form
    • Loose Leaf Tea
    • Tea Bags
    • Tea Capsules/Pods
  • By Distribution Channel
    • Supermarkets/Hypermarkets
    • Specialty Tea Shops
    • Online/E-commerce
    • Foodservice/HoReCa
    • Direct-to-Consumer
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Key Players Insights
    • Unilever
    • Starbucks Corporation
    • Wissotzky Tea
    • Associated British Foods
    • Nestle S.A.
    • Akbar Brothers Ltd.
    • The Republic of Tea
    • DAVIDs Tea
    • Associated British Foods
    • Tata Consumer Products Limited
    • The Republic of Tea
    • Assam Company India Ltd.
    • LIPTON Teas and Infusion
    • Caraway Tea
    • Harris Tea Company
    • Mainak Tea
    • Sugandh group
    • Halmari Tea Estate
    • Micro Mind
    • Silver Roots

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Tea Market, By Tea Type
    • Global Tea Market, By Tea Form
    • Global Tea Market, By Distribution Channel
    • Global Tea Market, By Tea Region

3. Market Dynamics, Regulations, And Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Tea Market, By Tea Type, 2025-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Black Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Green Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Herbal Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Oolong Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • White Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Tea Market, By Tea Form, 2025-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
    • Segment Trends
  • Loose Leaf Tea
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Tea Bags
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Tea Capsules/Pods
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Tea Market, By Distribution Channel, 2025-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Supermarkets/Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Specialty Tea Shops
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Online/E-commerce
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Foodservice/HoReCa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Direct-to-Consumer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

7. Global Tea Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025,2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
  • U.S.
  • Canada
  • Latin America
    • Introduction
  • Brazil
  • Argentina
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
  • Germany
  • U.K.
  • Spain
  • France
  • Italy
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • ASEAN
  • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
  • GCC Countries
  • Israel
  • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
  • South Africa
  • North Africa
  • Central Africa

8. Competitive Landscape

  • Unilever
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Starbucks Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Wissotzky Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Associated British Foods
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Nestle S.A.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Akbar Brothers Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Republic of Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • DAVIDs Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Associated British Foods
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tata Consumer Products Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Republic of Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Assam Company India Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • LIPTON Teas and Infusion
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Caraway Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Harris Tea Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Mainak Tea
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sugandh group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Halmari Tea Estate
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Micro Mind
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Silver Roots
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us